توسعه کسب و کار با بهره مندی از عرصه B2B

    0
    36
    عرصه B2B

    به گزارش چاپ و نشر آنلاین؛ دنیای کسب و کار و عرصه B2B تفاوت های معناداری با دیگر عرصه های کاری دارد. این امر برای بسیاری از برندها به معنای سر و کار داشتن به مشتریانی در قالب سازمان های بزرگ، به جای مشتریان عادی است. درست به همین دلیل اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر مخاطب هدف به بهترین شکل ممکن هستید، باید کارتان را به شکلی حرفه ای در این میان دنبال کرده و فعالیتتان را متفاوت از عرصه B2B پیگیری کنید. 

    برخی از کارآفرینانی که به تازگی از عرصه B2C راهی دنیای B2B شده اند، خیلی زود اقدام به استفاده از شیوه های قدیمی در این دنیای تازه می کنند. نتیجه این امر اغلب اوقات یک شکست بزرگ و سریع خواهد بود. دلیل آن هم تفاوت های میان عرصه کسب و کار در دو مدل فوق است.

    شما قرار نیست با سازمان های مختلف همان طور رفتار کنید که با مشتریان عادی رفتار می کنید. این یعنی باید مهارت ها و تکنیک های تازه ای یاد بگیرید، در غیر این صورت شاید هرگز فرصت بهینه سازی کارتان به شما رو نکند. عرصه B2B

    هدف اصلی این مقاله بررسی برخی از مهمترین نکات برای ایجاد تمایز میان برند در عرصه B2B است. اگر شما هم در این حوزه فعالیت دارید، نکات مورد بحث در این مقاله می تواند کارتان را به طور قابل ملاحظه ای بهبود بخشیده و اوضاع تان را هم بهتر کند. درست به همین دلیل در ادامه برخی از مهمترین نکات در این راستا را مرور خواهیم کرد.

    عرصه B2Bبیان جزییات دقیق

    بیان جزئیات یک محصول یا فرآیند کاریتان می تواند تاثیرگذاری بسیار زیادی بر روی مخاطب هدف به همراه داشته باشد. این امر اغلب اوقات برای بازاریاب ها نکته بسیار مهمی محسوب می شود. اگر شما به دنبال توسعه کسب و کارتان در عرصه B2B هستید، باید این نکته را همیشه در خاطر داشته باشید، در غیر این صورت شاید خیلی زود توانایی تان برای جلب نظر مشتریان به صفر نزدیک شود. در آن صورت دیگر هیچ وقت کارتان بهبود پیدا نکرده و همیشه اوضاع تان وخیم خواهد ماند.

    اگر شما به دنبال فروش یک محصول مشخص به سازمانی یا شرکتی دیگر هستید، نباید همینطور بی مقدمه وارد بازار شوید. در این میان سرمایه گذاری بر روی بیان دقیق جزییات محصول یا حتی مقایسه محصول تان با دیگر نمونه های موجود در بازار امری ضروری خواهد بود. شما با این کار به بهترین شکل ممکن اعتماد مشتریان را جلب کرده و نشان می دهید بهترین گزینه برای آنها خواهید بود.

    عرصه B2Bقرار دادن پیام در ساختار ذهنی مشتریان در عرصه B2B

    بی شک سازمان ها یا برندها طرز فکر متفاوتی در مقایسه با مشتریان معمولی دارند. همین امر نیز آنها را در مقایسه با دیگران متمایز می کند. شما برای فروش محصولات به چنین مشتریانی نیاز به استفاده از شرایط ویژه ای خواهید داشت. این امر می تواند برای شما دردسرهای زیادی به همراه داشته و حتی موجب کاهش شدید فروشتان شود. در این صورت شما می مانید و کوهی از محصولات که حتی کسی به فکر خریدشان هم نیست.

    وقتی شما خودتان را به جای مشتریان قرار می دهید، می توانید کارتان را با اعتماد به نفس بسیار بیشتری دنبال کنید این امر به شما فرصت تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را داده و اوضاع تان را نیز در مقایسه با شرایط عادی به طور چشمگیری بهبود خواهد بخشید. یادتان باشد در دنیای امروز هیچ کس منتظر برند شما نخواهد ماند. بنابراین برای فروش محصولات تان در عرصه B2B چاره ای به غیر از هماهنگی با ذهنیت خریداران تان ندارید. فقط در این صورت شاید اندک شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف داشته و بتوانید اوضاع تان در بازار را بهینه سازی کنید.

    بیشتر بخوانید: روش بازاریابی B2B

    عرصه B2Bحذف اصطلاحات غیرضروری و بی نهایت تخصصی

    شاید برندها تخصص بیشتری در حوزه کاری شما داشته باشند، اما هنوز هم کسی از اصطلاحات عجیب یا بی نهایت تخصصی در حوزه کار استقبال نخواهد کرد. درست به همین دلیل شما باید کارتان در این راستا را با دقت زیادی پیش ببرید. این امر شامل استفاده از اصطلاحات ساده و کاربردی برای عرضه محصولات تان به مشتریان است، در غیر این صورت هرگز فرصتی برای بهبود اوضاع تان پیدا نخواهید کرد.

    اصطلاحات ساده و کاربردی به شما فرصت ایجاد تمایز با دیگر رقبا را می دهد. شما با همین تکنیک ساده می توانید اوضاع تان را به خوبی مدیریت کرده و کارتان را نیز بهبود بخشید. درست به همین دلیل باید همیشه به دنبال استفاده از شرایط مناسب در عرصه کسب و کار باشید. عرصه B2B

    منبع: فرصت امروز

    مطلب قبلیتشکیل ستاد حذف کاغذ از سیستم اداری نظام مالیاتی
    مطلب بعدیپیچدگی های کسب و کار چاپ در جهان امروز

    ارسال یک پاسخ

    لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
    لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

    4 + 13 =

    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.