بررسی الگوهای مختلف تبلیغات در جهان برای برندها

    0
    8
    الگوهای مختلف تبلیغات در جهان

    الگوهای مختلف تبلیغات در جهان مبارزه با غول های دنیای برند

    معتقدیم الگوهای مختلف تبلیغات در جهان باید همیشه دم دست کارآفرینان قرار داشته باشد. البته شما قرار نیست هر محتوای کلیشه ای را به جای تبلیغات درجه یک به مخاطب تان قالب کنید، چراکه هیچ کس در بازار برای تان فرش قرمز پهن نکرده و با کوچکترین اشتباهی کلاه تان پس معرکه خواهد بود.

    به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از فرصت امروز، ارتباط با مشتریان در بازارهایی که کلی برند بزرگ مثل غول مرحله آخر بازی های کامپیوتری جلوی آدم سبز می شوند، اصلا کار راحتی نیست. شرکت های بزرگی مثل کوکاکولا حتی اسم شان هم مشتریان را میخکوب می کند. در این شرایط عرصه رقابت برای کسب و کارهای کوچک مثل دو با مانع است، در حالی که سایر رقبا نه تنها مانعی جلوی شان نیست بلکه حتی لوازم ورزشی بهتری هم دارند.

     شاید اگر چند دهه قبل با کارآفرینان مختلف درباره رقابت با غول های بازار حرف می زدیم، چیزی به جز یک لبخند تلخ نصیب مان نمی شد، با این حال دنیای دیجیتال حساب و کتاب خاص خودش را دارد. این روزها الگوهای مختلف تبلیغات در جهان آنقدر پیشرفت کرده که دیگر لازم به خرج میلیون ها دلار برای دیده شدن در بازار نیست. در عوض شما با یک بودجه معمولی طوری در بازار خوش می درخشید که نگو و نپرس.

    خیلی از کارآفرینان فکر می کنند الگوهای مختلف تبلیغات در جهان فقط با بودجه های کلان معنا پیدا می کند. قبول دارم بودجه زیاد حسابی به آدم اعتماد به نفس می دهد، اما اگر قرار بود فقط پول در بازار حرف بزند، احتمالا هیچ وقت برندهای ژاپنی مثل تویوتا یا هوندا حتی فکر ورود به بازار آمریکا را هم نمی کردند؛ چه برسد به اینکه عملا این بازار را قبضه کنند!

    ما معتقدیم الگوهای مختلف تبلیغات در جهان باید همیشه دم دست کارآفرینان قرار داشته باشد. البته شما قرار نیست هر محتوای کلیشه ای را به جای تبلیغات درجه یک به مخاطب تان قالب کنید، چراکه هیچ کس در بازار برای تان فرش قرمز پهن نکرده و با کوچکترین اشتباهی کلاه تان پس معرکه خواهد بود.

    دقیقا به همین خاطر ما قصد داریم درهای تبلیغات را به روی شما باز کنیم. اینطوری دست کم در بدو ورود به این ماراتن احساسی شبیه به آلیس در سرزمین عجایب نخواهید داشت. فرمول مان هم برای شروع کار معرفی الگوهای مختلف تبلیغات در جهان به شماست. احتمالا شما هم چندباری اسم مدل های مختلف تبلیغاتی به گوش تان خورده است. اگر دوست دارید سیر تا پیاز الگوهای مختلف تبلیغات در جهان را یاد بگیرید، این مقاله معلم خوبی برای تان خواهد بود.

     

    الگوهای مختلف تبلیغات در جهان: فهرستی که کارآفرینان باید به خاطر بسپارند

    الگوهای مختلف تبلیغات در جهانوقتی آدم وارد یک کلاس درس می شود، معلم اول از همه یکسری کلیات درباره آن واحد درسی بیان می کند. قبول دارم اغلب اوقات چنین توضیحاتی بی نهایت کلیشه ای یا خسته کننده است، اما در این یک مورد به خصوص حکم مرگ و زندگی را دارد، چراکه خیلی از کارآفرینان عملا تبلیغات را با بازاریابی اشتباه می گیرند. شاید فکر کنید این دو مفهوم تقریبا یکی هستند و استادهای دانشگاهی از سر سخت گیری زیاد دو تا اسم جدا روی آن گذاشته اند. اجازه دهید قبل از اینکه شک و تردیدهای بیشتری درباره این دو مفهوم بیان کنیم، یک راست برویم سراغ تعریف هر کدام از آنهاست.

    همانطور که می شود حدس زد، در عرصه تبلیغات پای پرداخت پول برای نمایش محتوای تبلیغاتی یا دست کم پروموت آن در میان است. مثلا برند تویوتا برای ورود به بازار آمریکا از انواع تبلیغات تلویزیونی، رادیویی و همینطور آگهی های مطبوعاتی استفاده کرد. در این تبلیغات صرفا تصویری کلی از برند و محصولات آن نمایش داده می شود. این ماجرا در عرصه بازاریابی کاملا برعکس است. شما در عرصه بازاریابی قرار نیست پول چندانی از جیب تان پرداخت کنید.

    در عوض بازاریابی با ارزیابی دقیق سلیقه مخاطب هدف و تلاش برای تولید محتوا به منظور رفع نیازهای مختلف شان دنبال می شود. همانطور که می بینید، در تبلیغات فقط معرفی برند و محصولات به طور کلی در میان است، اما بازاریابی به دنبال جلب نظر مشتریان بدون صرف حتی یک سنت اضافه است.

    حالا که فرق بین تبلیغات و بازاریابی را متوجه شدید، دیگر باید کم کم آستین ها را بالا زده و وارد گود شویم. هرچه باشد فقط با یک تعریف خشک و خالی که نمی شود محتوای تبلیغاتی طراحی کرد، مگر نه؟ ما در ادامه سعی می کنیم بهترین الگوهای مختلف تبلیغات در جهان را به شما معرفی کنیم؛ از آن الگوهایی که در عین اجرای راحت مثل آب خوردن دل مشتریان را هم ببرد!

     

    تبلیغات چاپی؛ یکی از قدیمی ترین الگوهای مختلف تبلیغات در جهان

    الگوهای مختلف تبلیغات در جهان

    کسانی که در طول 40- 30 سال اخیر به دنیا آمده اند از همان اول با انواع ابزارهای دیجیتال سر و کار به عنوان یکی از الگوهای مختلف تبلیغات در جهان داشته اند. از انواع کنسول های بازی گرفته تا تلویزیون های مختلف، همه و همه دم دست نسل های جدید بوده است. انگار که اصلا دنیا قبل از چنین ابزارهایی و به ویژه اینترنت اصلا وجود خارجی نداشته است.

    باور کنید یا نه، زمانی نه چندان دور حتی تنظیم آنتن تلویزیون هم دردسر بی نهایت بزرگی محسوب می شد که همه از آن فراری بودند (امیدوارم نسل های قبلی را پیرمردهای دوران باستان در نظر نگیرید!). درست در همان دوران نوستالژیک کتاب و مجله یار همیشگی آدم ها بود. با این حساب تعجبی ندارد که اولین نسل تبلیغات به صورت چاپی در اختیار مردم قرار گرفته باشد.

    دنیای تبلیغات چاپی مثل صنعت سینما ژانرهای بی نهایت متنوعی دارد. شاید شما این روزها کمتر تبلیغات چاپی به چشم تان بخورد، اما هنوز هم مجلاتی مثل فوربس درآمد بالایی از نمایش تبلیغات کسب می کنند. به علاوه، مطبوعاتی که دیگر با کاغذ خداحافظی کرده و فقط نسخه دیجیتال دارند هم کمابیش تبلیغات چاپی، با سر و شکلی جدید، دارند. در این بین باید حساب انواع بروشور و کاتالوگ را هم کرد، چراکه آنها هم به طور سنتی روی کاغذ چاپ می شوند. فکر می کنم شما هم قبول داشته باشید با یک حساب سرانگشتی تنوع تبلیغات چاپی بی نهایت زیاد است، مگر نه؟

    وضعیت تبلیغات چاپی در دنیا کمابیش شبیه دنیای فوتبال است. بی شک از زمان معرفی انواع بازی های شبیه ساز فوتبال مثل فیفا عطش مردم برای تماشای این مسابقات یا حتی دنبال کردن اخبارش اندکی کم شده، اما هنوز هم هستند کسانی که در همان لحظات نخست بلیت یک فصل بازی های منچستر یونایتد یا لیورپول را خریداری می کنند. به زبان خودمانی، اگر مشتریان شما هنوز هم عاشق روزنامه و مجله هستند، تبلیغات چاپی باید یک صندلی VIP در دپارتمان تبلیغات تان داشته باشد؛ به همین سادگی.

    تبلیغات در روزنامه ها و مجلات تخصصی هنوز هم بازگشت سرمایه (ROI) بالایی برای برندها دارد. کافی است نگاهی به لیست مجلات تخصصی در حوزه کاری تان داشته باشید تا منظور ما را به بهترین شکل ممکن درک کنید. هرچه باشد چنین مجلات تخصصی مخاطب های معمولی ندارند. این یعنی شما با انتشار تبلیغات در چنین مطبوعاتی به سادگی هرچه تمام تر به مخاطب هدف تان دسترسی پیدا می کنید. اینطوری دیگر لازم نیست نگران مارپیچ دسترسی به مشتریان باشید.

     

    تبلیغات تلویزیونی: چه کسی پای تلویزیون نمی نشیند

    سریال های تلویزیونی در کنار سالن های سینما برای دهه های متمادی مردم را میخکوب می کرد. بسیاری از ما هنوز هم دیالوگ سریال های قدیمی را فوت آب هستیم. از آنجایی که برندها همیشه خودشان را وسط خاطرات نوستالژیک مشتریان جا می کنند، مشاهده تبلیغات تلویزیونی خیلی دور از ذهن نخواهد بود. خب اگر کسی را سراغ دارید که در طول روز یک دقیقه هم که شده پای تلویزیون خشکش نمی زند، ما را هم بی خبر نگذارید.

    تبلیغات تلویزیونی شاید جزو ساده ترین الگوهای مختلف تبلیغات به نظر برسد، اما وقتی وارد گود شوید تازه دردسرهای آن را به چشم خواهید دید. چالش اصلی در این میان حفظ کیفیت برنامه ها و درآمدزایی شبکه های مختلف از پخش تبلیغات است. گاهی اوقات برخی از کانال ها با پخش تبلیغ زیاد از حد عملا مخاطب شان را از دست می دهند.

    به همین خاطر شبکه های حرفه ای معمولا در هر ساعت یک تبلیغ 20 تا 60 ثانیه ای را نمایش می دهند. اینطوری هم بازارگرمی بی حرف و حدیثی برای جلب همکاری برندها انجام می دهند، هم اینکه دیگر خبری از موج عظیم اعتراض مخاطب نخواهد بود. هرچه باشد این روزها کسی حوصله تبلیغات طولانی و پرشمار را ندارد. پس اگر شما به سرتان زد تبلیغات تلویزیون انجام دهید، همیشه یادتان باشد مخاطب محتوای شما را بین مهمترین برنامه های روز مشاهده کرده و اصلا تحمل دوری از برنامه مورد علاقه اش را ندارد.

    اگر فکر می کنید تبلیغات تلویزیونی به عنوان یکی از الگوهای مختلف تبلیغات در جهان با ورود غول هایی مثل اینستاگرام یا فیس بوک با سر زمین خورده است، باید توجه تان را به مسابقه سوپر بال (Super Bowl) جلب کنیم. نرخ نمایش تبلیغات تلویزیونی در این مسابقه مهم سال آنقدر بالاست که خیلی از برندها حتی سراغ پرسیدن قیمت سال جدید هم نمی روند. پس یک لطفی به خودتان کرده و قبل از رزرو آگهی در شبکه های تلویزیونی با وسواس خاص کارآگاه ها، نرخ های مختلف و همینطور بودجه تان را زیر و رو کنید.

     

    تبلیغات در رادیو و پادکست: از الگویی کهن تا مدلی مدرن

    رادیو از آن دست الگوهای مختلف تبلیغات در جهان است که تبدیل به سمبل نسل های قدیمی در زمینه الگوهای مختلف تبلیغات در جهان شده است. احتمالا شما هم بارها و بارها در فیلم ها با کلیشه یک پیرمرد تنها با رادیویی در کنارش رو به رو شده اید. صرف نظر از میزان سطحی بودن چنین کلیشه ای، رادیو یادآور زندگی مردم در دهه های دور است. به همین خاطر این روزها به غیر از برندهایی که مخاطب خاص دارند، کمتر کسی سراغ تبلیغات در رادیو می رود. البته این ماجرا با ورود پادکست ها به بازار کاملا تغییر کرد.

    تبلیغات در پادکست ها کاملا صاف و روشن است. شما یا به عنوان اسپانسر یک اپیزود نام تان در بخش های مختلف آورده می شود یا اینکه کلا یک برنامه درباره شما و محصولات تان خواهد بود. اینطوری کاربران به خوبی با شما آشنا خواهند شد. مثل همیشه در اینجا هم باید حواس تان به انتخاب پادکست های درست و حسابی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف باشد. وگرنه اوضاع تان حسابی به هم خواهد ریخت.

     

    تبلیغات در شبکه های اجتماعی: محبوب ترین گزینه دنیا

    الگوهای مختلف تبلیغات در جهانتبلیغات در شبکه های اجتماعی به عنوان یکی از  الگوهای مختلف تبلیغات در جهان چند سالی هست که یک تنه محبوب ترین الگوی تبلیغات دنیا محسوب می شود. فکر می کنم استفاده از پلتفرم های آنلاین آنقدر رایج شده باشد که دیگر نیازی به استدلال های ریز و درشت درباره دلایل محبوبیت تبلیغات در شبکه های اجتماعی نباشد. در دنیایی که کودکان از بدو تولد با شبکه های اجتماعی بزرگ می شوند و حتی افراد کهنسال نیز از دایره جذاب فیس بوک و اینستاگرام به دور نیستند، تبلیغات در شبکه های اجتماعی ضرورتی اجتناب ناپذیر محسوب می شود. الگوهای مختلف تبلیغات در جهان

     

    تبلیغات کلیکی: ترکیب دنیای تبلیغات و سئو

    زمانی نه چندان دور کتاب های راهنما و دیکشنری های گوناگون  به عنوان الگوهای مختلف تبلیغات در جهان حسابی بین مردم محبوب بود. با گذشت زمان گوگل یک تنه جای همه این منابع را پر کرده است. شما را نمی دانم، ولی من که دیگر حوصله گشت و گذار بین صفحات کتاب ها را ندارم. در عوض چند تا کلیدواژه خشک و خالی با چاشنی گوگل هیچ سوالی را بی جواب باقی نخواهد گذاشت.

    بیشتر بخوانید: استراتژی بازاریابی شرکت هارلی دیویدسون برای حفظ قدرت 

    از آنجایی که الگوریتم گوگل برای پیدا کردن بهترین نتایج برای کاربران میلیاردها محتوا را زیر و رو می کند، قرار گرفتن در صفحه اول نتایج کار هر کسی نیست. البته با کمی ولخرجی رتبه های اول گوگل چندان دور از دسترس نخواهد بود. این یعنی شما با پرداخت مقدار مشخصی پول لینک های مربوط به سایت تان را در ابتدای نتایج گوگل درج می کنید. اینطوری شانس تان برای افزایش ترافیک و جلب نظر کاربران دوچندان خواهد شد. خب مگر یک کارآفرین به غیر از نمایش محتوای سایتش در رتبه یک گوگل، خواسته دیگری هم دارد؟ پس تبلیغات کلیکی یکی از مهم ترین الگوهای مختلف تبلیغات در جهان است. 

    مطلب قبلیبررسی عملکرد دولت در زمینه تامین کاغذ
    مطلب بعدیافول 2 هزار عنوانی آمار صنعت نشر

    ارسال یک پاسخ

    لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
    لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

    هشت − شش =

    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.