بهترین جعبه و کارتن های بسته بندی صادراتی

    0
    28
    بسته بندی صادراتی

    صادرات محصولات از مهمترین ارکان اقتصاد هر کشور بوده و بسیار حائز اهمیت است. در ارسال محصولات به کشورهای دیگر نکته قابل توجه بسته بندی آنهاست. کالاهای صادراتی باید در پک های شیک و جذاب بسته بندی گردند تا مشتریان خارجی جذب آنها شده و با خرید های مکرر از محصول باعث فروش بیشتر آن شوند.

    به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از فرصت امروز، جعبه و کارتن هایی از نظر مردم کشورهای دیگر جذاب اند، که تا حدودی نزدیک به سلیقه و فرهنگ آنها باشند پس برای تهیه یک پک صادراتی در وهله اول باید در مورد کشور مقصد تحقیق کرد و اطلاعاتی راجب به فرهنگ آنها به دست آورد تا بتوانیم بسته بندی تهیه کنیم که در بازارهای خارجی نظر مشتریان را به خود جلب کند.

    حال می خواهیم بدانیم بهترین جعبه و کارتن بسته بندی صادراتی کدام است تا اگر صاحب شغل و محصولی هستید با خواندن این مطالب بتوانید مناسب ترین پک را انتخاب نمایید.

    انواع بسته بندی صادراتی کدامند؟

    محصولات صادراتی را می توان در پک های کارتنی یا مقوایی، بسته بندی و عرضه کرد انتخاب هر کدام از این بسته بندی ها    بستگی به نوع محصول، وزن و ابعاد آن دارد.

    بسته بندی کارتنی: برای محصولات صادراتی از کارتن های دو لایه (سینگل فیس)، سه لایه، چهارلایه و پنج لایه استفاده می کنند. کارتن ها از ترکیب ورق مسطح و فلوت ( ورق کنگره ای) تولید می شوند که جنس هر کدام از این ورق های مسطح و فلوت آنها متفاوت است. پرمصرف ترین ورق های مسطح کرافت، تست و ایرانی هستند. کرافت بهترین نوع ورق است که در تولید بسته بندی های صادراتی برای مقاومت محصول بکار می رود.

    فلوت ها نیز انواع مختلفی دارند که شامل فلوت a، b ،c، e، fمی شوند که باز هم استفاده از این فلوت ها بستگی به  نوع محصول و وزن آن دارد.

    از کارتن های با لایه کمتر مثل دولایه و سه لایه برای بسته بندی محصولات در وزن کم و از کارتن های 4 لایه و 5 لایه برای پک کردن کالاهای سنگین استفاده می کنند.

    جعبه های مقوایی: مقواها ورق نازکی هستند که دارای گرماژ( ضخامت) متفاوتی می باشند، گرماژ مقواها معمولا بین 60 تا 500 گرم است که برای جعبه های صادراتی گرماژ 300 تا 350 بهترین گزینه هستند. مقواها انواع مختلف دارند که پرکاربردترین آنها کرافت، پشت طوسی، گلاسه و ایندربرد هستند.

    معمولا برای پک های صادراتی از مقوای ایندربرد استفاده می کنند. مقوای ایندربرد سفیدرنگ است و انجام چاپ بر روی آن وضوح و زیبایی خوبی دارد و برای مشتریان جذاب است، با دیدن این جعبه های مقوایی مشتری ترغیب به خرید می شود.

    بیشتر بخوانید: چگونگی تبدیل کشور ترکیه به قطب بسته بندی

    بسته بندی صادراتی
    چاپ
    بسته بندی صادراتی

    در بسته بندی های صادراتی چاپ بسیار مهم است زیرا بسته بندی بدون چاپ علاوه بر اینکه هویت و نشانی از تولید کننده ندارد و در بازارهای خارجی دیده نمیشود بلکه مورد تأیید و خرید مشتریان نیز قرا نمی گیرد، پس انجام چاپ برند و لوگو بر روی پک های صادراتی نکته حائز اهمیت می باشد.

    معمولا دو نوع چاپ در صنعت بسته بندی کاربرد بیشتری دارد که شامل چاپ فلکسو و چاپ افست می شود.

    چاپ فلکسو: چاپ فلکسو بطور مستقیم بر روی کارتن ها اعمال می گردد این چاپ شامل یک یا دو رنگ است و معمولا به دلیل همین محدودیت رنگ برای چاپ کارتن های بسته بندی داخلی مورد استفاده قرار می گیرد.

    چاپ افست: چاپ افست شامل چند رنگ است این نوع چاپ را فقط می توان بر روی مقواها انجام داد و امکان اجرای آن به شکل مستقیم بر روی کارتن ها وجود ندارد بنابراین چاپ افست را بر روی مقوا انجام می دهند سپس مقوای چاپ شده( پوستر) را توسط دستگاه های اتوماتیک و نیمه اتوماتیک بر روی کارتن می چسبانند به این فرآیند، لمینت می گویند.

    کارتن های لمینتی: برا ی بسته بندی محصولات صادراتی بسیار مناسب هستند زیرا به دلیل تنوع رنگ بسیار زیبا می شوند و نظر مشتریان را به خود جلب می کنند. چند لایه بودن کارتن های لمینتی با توجه به نوع محصول، ابعاد و وزن آن انتخاب می شوند.

    بسته بندی صادراتیکارتن های لمینتی در مدل ها و نمونه های مختلف قابل تولید هستند مانند چهاردرب، جعبه میوه، تلسکوپی، ته قفلی و مدل های دیگری که مدنظر مشتری باشد. هر چند قیمت پک های لمینتی کمی بیشتر از کارتن های فلکسویی است ولی باید توجه داشت که جذابیت کارتن های لمینتی و تنوع رنگ و طرح آنها زیاد بوده و برای جذب مشتریان خارجی گزینه بهتری می باشند.

    طرح کارتن و جعبه بسته بندی دربسته بندی صادراتی

    طرح نیز مانند چاپ در تولید بسته بندی اهمیت دارد بکارگیری انواع طرح های به روز و مدرن دنیا می تواند پک های صادراتی را جذابتر کند. باید بسته بندی محصولمان  مدرنیته باشد، تا جایی که می شود از طرح های خاص و منحصر به فرد استفاده کنید تا بسته بندی محصول شما متمایز شده و مورد توجه مشتریان خارجی قرار بگیرد.

    طراحی به دوشکل عمومی و سفارشی انجام می شود:

    مشاهده

    طرح عمومی به تصویری گفته می شود که اغلب کسب و کارها برای پک های بسته بندی خود از آن استفاده می کنند این طرح در شرکت های تولید کننده بسته بندی بصورت متفاوت وجود دارد و افراد با توجه به محصولشان این طرح ها را بکار می برند مانند طرح جعبه های میوه ( بادمجان، گوجه،..).

    طرح سفارشی این نوع طرح ها را صاحبان کسب و کار به صورت سفارشی بر روی پک خود انجام می دهند که فقط مربوط به شرکت و برند آنها می باشد.

     

    بسته بندی صادراتینگهدارنده و منقسم دربسته بندی صادراتی

    گاهی برخی محصولات نیاز به یک نگهدارنده( هولدر) و یا یک منقسم دارند. نگهدارنده برای نگه داشتن محصولات شکننده و حساس در پک مورد استفاده قرار می گیرد این محصولات ممکن است در طی جابجایی و عرضه آسیب ببینند بنابراین برای آنها نگهدارنده در نظر می گیرند. برای مثال جعبه های لامپ کم مصرف، دارای نگهدارنده هستند.

    منقسم همانطور که از اسمش پیداست برای جدا کردن محصولات در جعبه ها بکار می رود مانند بسته بندی های لیوان که بین هر کدام از آنها یک منقسم قرار می دهند تا بر اثر جابجایی باهم برخو رد نکرده و نشکنند. برای صادرات محصولات استفاده از منقسم و نگهدارنده کاربردی هستند زیرا مسیر عرضه طولانی بوده و بکار بردن این موارد از آسیب های احتمالی جلوگیری می کند.

    انتخاب جعبه و کارتن برای محصولات صادراتی بستگی به نظر تولیدکننده یا فروشنده محصولات دارد که با توجه به نوع محصول کدام گزینه را انتخاب و تهیه نماید ولی با مواردی که در این مقاله بیان نمودیم این انتخاب را کمی آسانتر کردیم.

    اگر صاحب کسب و کاری هستید و نیاز به کارتن و جعبه صادراتی دارید با خواندن این مقاله می توانید بهترین گزینهبسته بندی صادراتیرا با طرح و چاپ موردنظرتان سفارش دهید تا محصولتان را با مناسبترین بسته بندی به خارج از کشور صادر کرده و نام و برندتان را در آنجا شناخته شده و پرفروش کنید.

    ارسال یک پاسخ

    لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
    لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

    چهار × یک =