شرکتهای Walmart و Avery Dennison برای نخستینبار فناوری RFID را در دستههای مواد غذایی تازه مانند گوشت، نان و محصولات پروتئینی آماده معرفی میکنند تا دقت موجودی را بهبود دهند و از هدررفت مواد غذایی جلوگیری کنند.
شرکتهای Walmart (NYSE: WMT) و Avery Dennison (NYSE: AVY) امروز نوآوری جدیدی را برای پیشبرد استفاده از فناوری شناسایی با امواج رادیویی (RFID) در دستههای غذایی تازه که پیش از این امکانپذیر نبود، اعلام کردند. رسیدگی به موضوع هدررفت غذا و تضمین تازگی محصولات بیش از هر زمان دیگری برای مصرفکنندگان، تولیدکنندگان و خردهفروشان اهمیت دارد. این راهکار نوآورانه که برای نخستینبار وارد بازار میشود، قرار است فرآیندهای مدیریت موجودی را متحول کرده و تجربه کارکنان و مشتریان را در بخشهای مواد غذایی تازه—بهویژه نان، گوشت و دلی—بهبود بخشد.
برای یافتن راهحلی جهت چالش دیرینه صنعت در استفاده از فناوری RFID در محیطهای مرطوب و سرد مانند یخچالهای گوشت، Walmart با Avery Dennison همکاری کرد تا نخستین فناوری حسگر از این نوع را ایجاد و آزمایش کند؛ فناوریای که امکان استفاده از برچسبهای RFID در بخش گوشت را فراهم میکند. با استفاده از راهکارهای RFID در بخشهای گوشت، نان و دلی، کارکنان Walmart میتوانند موجودی کالا را سریعتر و دقیقتر پیگیری کنند — تا مطمئن شوند محصولات در زمان نیاز مشتریان در دسترس هستند. همچنین، با داشتن تاریخهای دیجیتال مصرف در دسترس، کارکنان میتوانند چیدمان و جابهجایی محصولات را کارآمدتر انجام دهند و درباره کاهش قیمتها تصمیمهای هوشمندانهتری بگیرند، که این امر به کاهش مواد غذایی فروختهنشده کمک میکند.
کریستین کیف، معاون ارشد بخش تحول عملیات فروشگاهی در Walmart آمریکا، گفت:
«ما معتقدیم فناوری باید کار را برای کارکنان و مشتریان آسانتر کند. با کاهش کارهای دستی، به کارکنان خود زمان بیشتری میدهیم تا روی چیزی تمرکز کنند که واقعاً مهم است — کمک به مشتریان.»
جولی وارگاس، معاون و مدیرکل بخش راهکارهای شناسایی Avery Dennison، اظهار داشت:
«پشتیبانی از Walmart در ارائه نوآوری RFID در چندین دسته از مواد غذایی تازه، نشاندهنده تعهد مشترک ما نسبت به مردم و سیاره است. با دادن یک هویت دیجیتال به هر کالا، کارکنان فوراً از تازگی محصولاتی که در دست دارند آگاه میشوند و این موضوع مدیریت بهتر موجودی و کاهش ضایعات را به همراه دارد. این لحظهای تاریخی برای صنعت است و با نقطهعطف شخصی ما نیز همزمان شده، زیرا Avery Dennison ۹۰ سال تلاش برای حل پیچیدهترین چالشهای جهان را جشن میگیرد.»
بیشتر بخوانید: مدیرعامل شرکت فتو بهمن: تلاشی برای ادامه حیات اقتصادی و صنعتی
این همکاری همچنین با اهداف گستردهتر پایداری Walmart همسو است، از جمله هدف این شرکت برای کاهش شدت هدررفت مواد غذایی عملیاتی در سطح جهانی به میزان نصف تا سال ۲۰۳۰. با معرفی فناوری شناسایی خودکار در سطح تکمحصول، Walmart و Avery Dennison شیوه مدیریت مواد غذایی تازه را متحول میکنند — و عملیات را هوشمندتر، سریعتر و پایدارتر میسازند.
Avery Dennison با تکیه بر این دستاورد مهم برای صنعت خردهفروشی مواد غذایی، همچنان به ایجاد زنجیره تأمین غذایی متصلتر از طریق مجموعه راهکارهای Optica™ خود متعهد است؛ راهکارهایی که مشاهدهپذیری و شفافیت از منبع تا فروشگاه را امکانپذیر میسازند.




















