مبانی طراحی بسته بندی (بخش دوم)
مطلبی که در زیر میآید از کتاب «مبانی طراحی بسته بندی» تالیف مهندس مصطفی امامپور از مرکز مطالعات و پژوهشهای لجستیکی است که بخشهایی از آن به صورت جستار حضور خوانندگان عزیز ارائه میشود.
بسته بندی به مثابهی فروشنده خاموش
بهرهگیری از بسته بندی مناسب و خلاق، یکی از روشهایی است که میتواند در رسیدن به این اهداف، نقش مؤثری داشته باشد.
آیا آینده افست «یووی» در دست «فن آوری LED UV» است؟
در این مطلب به وضعیت فن آوری «یووی» به منظور آگاهی بیشتر از روند و حوزه عملکرد این تکنولوژی و آینده آن می پردازیم.
نگاهی به ماشینهای چاپ فلکسوگرافی «بخش دهم»
در فلکسوگرافی از ماشینآلات و تجهیزات مختلفی برای چاپ استفاده میشود. بهطورکلی ماشین چاپ فلکسوگرافی دارای چهار بخش اصلی است
مواد الیافی و افزودنی در ساخت کاغذ
در مطالب گذشته این سلسه نوشتار به موضوع تاریخ شکل گیری، اهمیت کاغذ و تعریف کاغذ و نقش آن پرداخته شد که برگرفته از کتاب «مفاهیم نظری و کاربردی ساخت کاغذ و فرآیند چاپ» ترجمه و تالیف دکتر مهدی منظورالاجداد با همکاری رضا ربیعی است.
مبانی طراحی بسته بندی (بخش اول)
طراحی بسته بندی از سه جنبه چشمگیر بودن، تصور و استنباط برتری مورد ارزیابی قرار می گیرد.
نگاهی به ماشین های چاپ فلکسوگرافی «بخش نهم»
در فلکسوگرافی از ماشین آلات و تجهیزات مختلفی برای چاپ استفاده میشود. بهطورکلی ماشین های چاپ فلکسوگرافی دارای چهار بخش اصلی است
کلیشه چیست؟ روند ساخت آن چگونه است؟
در ادامه سلسسه بررسی های مسایل و موضوعات ورق و کارتن در این مطلب به بحث کلیشه و مراحل ساخت آن پرداخته میشود.
نگاهی به ماشین های چاپ فلکسوگرافی «بخش هشتم»
در فلکسوگرافی از ماشینآلات و تجهیزات مختلفی برای چاپ استفاده میشود. بهطورکلی ماشین چاپ فلکسوگرافی دارای چهار بخش اصلی است
بسته بندی محصول و افزایش فروش
هدف از این پژوهش بررسی تأثیر بسته بندی محصول بر رفتار خرید مصرفکننده است. این پژوهش، یک تحقیق مقدماتی است که دادهها از طریق پرسشنامهای سازمانیافته از مردم پاسخدهنده جمعآوری شده است. چارچوب نظری اصلی این پژوهش بر یافتن رابطه بین تصمیم مصرفکننده پیرامون خرید محصول و عوامل مختلف بستهبندی از قبیل رنگ، تصویر پسزمینه، طرح لفاف و مواد بستهبندی متمرکز است.
ساک های دستی خرید؛ نمایندگان برند
به این تعبیر میتوانید ساک های دستی خرید را نمایندگانی از برند خود در زیستگاه مشتریانتان دیروز و امروز و فردایتان -بالقوه و بالفعل- بدانید!
گراور و صنعت بسته بندی
اگرچه این چاپ در گذشته برای چاپ روزنامهها بسیار کاربردی بوده است اما امروزه از این چاپ در موارد دیگری استفاده میشود. درواقع صنایع بستهبندی بستری فراهم آورده تا چاپ گراور نقش عمدهای در این صنعت به عهده داشته باشد.
همه چیز درباره چاپ ملخی
فرآیند چاپ در گذر زمان بسیار تغییر کرده است و روش های متفاوتی برای چاپ طرح بر روی کاغذ، مقوا و غیره وجود دارد. یکی از روش های چاپ طرح، چاپ ملخی است.
اکونومی قهقرایی صنعت چاپ
اکونومی قهقرایی صنعت چاپ
چاپ، بزرگترین صنعت مکمل در تولید و اشتغالزایی است. این صنعت در رتبهبندی ارزش افزوده ناخالص ملی«GVA» و تولید ناخالص ملی «GDP»، بر اساس اعلام انجمن صنایع چاپ انگلستان«BPIF»، بعد از صنعت داروسازی، میتواند رتبه دوم را در کشورهای پیشرفته داشته باشد و با ارزش افزوده 48 درصدی، جزو 10 صنعت اول کشورهای نوظهور و درحالتوسعه باشد.
چاپ متالایز؛ ویژگی ها، مزایا و معایب
چاپ متالایز یکی از روش های نسبتا نوین است. از آنجایی که بسته بندی محصولات تاثیر بسزایی در فروش آنها دارد؛ کاغذ و فیلم متالایز عموما در بسته بندی و جعبههای فانتزی و لیبلهای مواد دارویی و آرایشی و بهداشتی استفاده می شود.
اهمیت رنگ در چاپ کارت ویزیت
یکی از بهترین روش ها برای تبلیغ کسب و کار، طراحی و چاپ کارت ویزیت است. در واقع از مهمترین دلایلی که یک کارت ویزیت می تواند مشتری را جذب آن کسب و کار کند، ترکیب هارمونی های رنگ های استفاده شده در طراحی کارت ویزیت است.
معرفی ایده هایی خلاقانه برای بسته بندی شکلات
برای اکثر دوستداران شکلات، بسته بندی شکلات احتمالاً چیزی است که باعث میشود فرد بهسرعت تحریک شود و بدون در نظر گرفتن محتوای واقعی درون بستهبندی اقدام به خرید محصول کند.
بسته بندی دارویی؛ یک رسته ی تخصص محور
بسته بندی دارویی اشاره به بستهبندی و مراحل بسته بندی داروها دارد. این شامل کلیه عملیاتها از تولید و توزیع دارو تا رسیدن به دست مصرفکننده نهایی است.
معرفی تبلیغات کاغذی پرکاربرد (بخش دوم)
مسائلی از قبیل انواع تبلیغات در رسانهها، تبلیغات کاغذی، بیلبوردهای شهری و یا بنرها و یا طراحی وبسایت، رعایت سئو، تبلیغ در گوگل و خرید کلیدواژه و دیگر بخشهای معمول تبلیغاتی هر مجموعه در اصل بخشی از برندسازی هر کسبوکار محسوب میشوند
هدایای تبلیغاتی و کسب و کارها
تخفیف و هدایایی که دریافت میکنیم، حالمان را خوش میکند. همین حس است که بازاریابان را به سمت تهیه و تدارک هدایای تبلیغاتی میبرد. آنها از احساس ما نسبت به هدایای تبلیغاتی بهره میبرند و کاری میکنند که بیشتر درباره محصول و برندشان صحبت کنیم.