مدیرعامل شرکت مشهد لفاف سبز: محلی برای ایجاد همکاری

    گزارشی از سیزدهمین نمایشگاه تخصصی چاپ و بسته‌بندی مشهد

    0
    1
    مشهد لفاف سبز

    رضا لطفی، مدیرعامل مشهد لفاف سبز، با تأکید بر رویکرد سبز این مجموعه در تولید لفاف‌های دوستدار محیط‌زیست، مهم‌ترین هدف حضور در نمایشگاه مشهد را معرفی توان بومی و جذب مشتریان جدید عنوان کرد.

    رضا لطفی، مدیرعامل شرکت مشهد لفاف سبز با اشاره به حضور این مجموعه برای سومین دوره در نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی مشهد گفت: حدود سه سال است که مجموعه مشهد لفاف سبز را با هدف تولید لفاف‌های دو، سه و چهارلایه و پاکت‌های مواد غذایی با کاغذهای فود گرید و مرکب‌های پایه‌آب راه‌اندازی کرده‌ایم. این شرکت در واقع سومین مجموعه ما است؛ مجموعه نخست ما بیش از بیست سال سابقه دارد و مجموعه دوم ما با نام مشهد رول در زمینه تولید لیبل‌های پشت‌چسب‌دار فعالیت می‌کند.

    مدیرعامل شرکت مشهد لفاف سبز: حضور در نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی مشهد موجب آشنایی با مشتریان جدیدی می‌شود

    وی با اشاره به فلسفه نام‌گذاری این مجموعه افزود: یکی از دلایل انتخاب نام مشهد لفاف سبز، نگاه ما به سمت تولید محصولات برگشت‌پذیر و دوستدار محیط‌زیست است. در کنار محصولات فعلی، به‌دنبال حذف تدریجی پلاستیک از چرخه طبیعت هستیم. در همین راستا، پاکت‌های پنجره‌داری را تولید کرده‌ایم که ترکیبی از مواد سلولزی و سلفون است و در حال مذاکره با یک شرکت دانش‌بنیان برای استفاده از سلفون تولیدشده از ذرت با قابلیت تجزیه زیستی هستیم.

    لطفی با اشاره به اهداف حضور در نمایشگاه اظهار کرد: نمایشگاه مشهد برای ما اهمیت ویژه‌ای دارد؛ چراکه در شهر خودمان برگزار می‌شود و فرصتی است تا مشتریان بدانند که ما در مشهد فعال هستیم. همچنین حضور در این رویداد موجب آشنایی با مشتریان جدیدی می‌شود که تمایل دارند با مجموعه‌های بومی همکاری کنند.

    وی در ادامه گفت: در حوزه فعالیت ما حدود پنج شرکت مشغول هستند و ما تلاش داریم با معرفی توانمندی‌های خود، جایگاه مشهد لفاف سبز را تثبیت کنیم. درعین‌حال، ما رقابت مستقیم با همکارانمان را دنبال نمی‌کنیم و ترجیح می‌دهیم مسیر مستقل و خط‌مشی خاص خود را طی کنیم؛ چون معتقدیم رقابت صرف، سودی برای صنعت و مجموعه ما ندارد.

    بیشتر بخوانید: تثبیت قیمت فیلم های بسته بندی بر مبنای ۹۵ درصد فوب با تایید صمت

    مدیرعامل مشهد لفاف سبز با بیان برخی چالش‌های موجود در صنعت چاپ و بسته‌بندی افزود: متأسفانه ماهانه حدود دو هزار تن کار چاپی از مشهد خارج می‌شود. در حالی که ظرفیت‌های خوبی در همین شهر وجود دارد و شرکت‌های بومی می‌توانند پاسخگوی نیازها باشند. تجربه نشان داده است که همکاری با مجموعه‌های همشهری در زمان بحران بسیار به‌صرفه‌تر است؛ مانند دوران جنگ ۱۲ روزه ایران و اسرائیل که برخی مشتریان، ازجمله شرکت شاهسوند، متوجه تفاوت همکاری با ما شدند.

    وی درباره ارزیابی خود از نمایشگاه امسال گفت: استقبال خوب بوده و ما از حضور در نمایشگاه رضایت داریم. مجموعه مشهد رول نیز در نوع خود و در مشهد تک و خاص محسوب می‌شود و همین قدمت و اعتبار باعث جذب بازدیدکنندگان شده است.

    مشهد لفاف سبز

    لطفی ضمن اشاره به‌دشواری تأمین مواد اولیه و هزینه‌های سنگین گفت: در شرایط فعلی تأمین مواد اولیه دشوار است و حمایت کافی از سوی بانک‌ها و نهادهای مرتبط همچون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که متولی صنعت چاپ است؛ صورت نمی‌گیرد. با وجود آنکه حدود شش سال است در زمینه صادرات فعالیت داریم، به دلیل مشکلات ارزی و رفع تعهد، احتمالاً این بخش را متوقف خواهیم کرد. صنعت چاپ و بسته‌بندی نیازمند حمایت جدی است؛ مثلاً می‌توان بر اساس حجم تولید، تسهیلات مالی یا معافیت‌های مالیاتی برای فعالان این حوزه در نظر گرفت.

    مدیرعامل مشهد لفاف سبز اشاره کرد: از زمان راه‌اندازی چاپخانه تاکنون، تعداد نیروهای ما از هفت نفر به ۳۰ نفر افزایش یافته است؛ اما هیچ حمایتی دریافت نکرده‌ایم و عملاً با سرمایه شخصی پیش می‌رویم.

    وی با درک وجود همه چالش‌های موجود تأکید کرد: باور داریم راهی که آغاز کرده‌ایم _ مسیر نوآوری و تولید سبز_ آینده صنعت بسته‌بندی را روشن‌تر می‌کند.

    مقاله قبلیحضور ۳۵۸ شرکت داخلی و خارجی در سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته بندی تهران
    مقاله بعدیاولین هیئت‌مدیره «اتحادیه ناشران کتاب دیجیتال» انتخاب می‌شود

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

    دو × یک =