۱۰ استراتژی تبلیغات موثر برای جذب مشتری و رشد برند

    0
    6
    تبلیغات

    اگر تکنیک‌های تبلیغاتی را به‌عنوان مواد اولیه یک آگهی عالی در نظر بگیریم، استراتژی‌های تبلیغاتی مشخص می‌کنند که این مواد را کجا و چگونه ارائه کنیم. این استراتژی‌ها نه‌تنها رایج هستند، بلکه در ایجاد آگاهی و جذب مشتری بالقوه برای کسب‌وکار شما فوق‌العاده مؤثر عمل می‌کنند.

    ۱. تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی

    تبلیغات

     

     

    تبلیغا‌ت در شبکه‌های اجتماعی شامل تمام روش‌هایی است که می‌توانید برای تبلیغ کسب‌وکار خود در پلتفرم‌هایی مانند فیسبوک، اینستاگرام و تیک‌تاک هزینه کنید. امروزه انواع مختلفی از تبلیغا‌ت در این شبکه‌ها وجود دارد؛ از تبلیغا‌ت داخل فید گرفته تا ویدئو، استوری و بسیاری دیگر.

    مزیت دیگر این نوع تبلیغات، امکان هدف‌گذاری دقیق است. مثلاً اگر بخواهید به علاقه‌مندان خودروهای کلاسیک در یک شهر خاص تبلیغ کنید، شبکه‌های اجتماعی این قابلیت را به شما می‌دهند.

    ۲. تبلیغات در موتورهای جستجو (PPC)

    تبلیغا‌ت موتور جستجو که با نام پرداخت به‌ازای کلیک (PPC) هم شناخته می‌شود، شامل مزایده برای جایگاه تبلیغا‌ت در نتایج جستجو است. معمولاً هر بار که کسی روی آگهی شما کلیک کند، مبلغ کمی پرداخت می‌کنید (البته روش‌های پرداخت دیگر هم وجود دارد).

    این نوع تبلیغا‌ت یکی از بهترین سرمایه‌گذاری‌هاست، زیرا مشتریان را دقیقاً در لحظه‌ای هدف می‌گیرد که به دنبال راه‌حل هستند.

    ۳. ریمارکتینگ (بازاریابی مجدد)

    تبلیغات

    ریمارتینگ یعنی نمایش دوباره تبلیغا‌ت به افرادی که قبلاً به محصولات شما علاقه نشان داده‌اند یا به وب‌سایت شما سر زده‌اند. نمونه رایج آن تبلیغا‌تی است که پس از رها کردن کالا در سبد خرید نمایش داده می‌شود.

    این تبلیغا‌ت در شبکه‌های اجتماعی، گوگل یا وب‌سایت‌های مختلف ظاهر می‌شوند و روشی عالی برای تبدیل کاربر علاقه‌مند به مشتری واقعی هستند.

    ۴. بازاریابی ایمیلی

    ایمیل مارکتینگ یکی از مؤثرترین روش‌هاست و به‌طور میانگین برای هر ۱ دلار هزینه، ۳۶ دلار بازگشت سرمایه دارد.

    مزیت دیگر ایمیل این است که یک کانال اختصاصی است و وابسته به الگوریتم‌ها یا مزایده تبلیغا‌ت نیست. همچنین می‌توانید نتایج کمپین‌ها را به‌خوبی اندازه‌گیری و بهینه کنید.

    ۵. تبلیغا‌ت ویدئویی

    تبلیغات

    این استراتژی شامل استفاده از هر نوع ویدئو برای تبلیغ در اینترنت است؛ مانند تبلیغات یوتیوب، ریلز اینستاگرام یا تبلیغا‌ت تیک‌تاک. هرچند ساخت ویدئو نسبت به متن و تصویر زمان‌برتر است، اما تعامل و اشتراک‌گذاری بسیار بیشتری دارد. اکنون ابزارهای هوش مصنوعی نیز فرایند ساخت ویدئو را ساده‌تر کرده‌اند.

    ۶. ژئوفنسینگ (تبلیغات مبتنی بر موقعیت مکانی)

    ژئوفنسینگ تکنیکی هوشمند است که با استفاده از وای‌فای، GPS یا داده‌های موبایل، تبلیغات را به افرادی که وارد یک محدوده مشخص می‌شوند، نمایش می‌دهد.

    بیشتر بخوانید: ۱۷ تکنیک تبلیغاتی مؤثرترین در تاریخ

    مثلاً یک مرکز نگهداری سگ می‌تواند اطراف پارک‌ها یا فروشگاه‌های حیوانات خانگی ژئوفنس ایجاد کند تا وقتی کسی وارد این محدوده‌ها شد، تبلیغ و کوپن تخفیف دریافت کند.

    ۷. بازاریابی وابسته (Affiliate Marketing)

    تبلیغات

    در این روش کسب‌وکارها به وبلاگ‌نویس‌ها، اینفلوئنسرها یا تولیدکنندگان محتوا برای معرفی محصولاتشان کمیسیون پرداخت می‌کنند.

    این کار باعث می‌شود سریع‌تر در فضای دیجیتال دیده شوید و به مخاطبان هدف برسید.

    ۸. تبلیغا‌ت پادکست

    تبلیغا‌ت

    پادکست‌ها به‌سرعت محبوب شده‌اند و اکنون بیش از ۵۰۰ میلیون شنونده در سراسر جهان دارند. تبلیغا‌ت در پادکست می‌تواند به‌صورت معرفی در ابتدا، وسط یا انتهای برنامه باشد.

    برای موفقیت، پیام تبلیغا‌تی باید متناسب با لحن پادکست و مخاطبان آن باشد.

    ۹. تبلیغات خدمات محلی گوگل (LSA)

    این نوع تبلیغا‌ت برای کسب‌وکارهای خدماتی محلی طراحی شده و در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده می‌شود.

    مزایا:

    پرداخت به‌ازای جذب مشتری بالقوه، نه کلیک

    دریافت نشان اعتماد سبز پس از تأیید گوگل

    رتبه‌بندی ساده‌تر بر اساس نزدیکی مکانی و نظرات کاربران

    ۱۰. تبلیغات برنامه‌ریزی‌شده (Programmatic Advertising)

    در این روش، خرید فضای تبلیغاتی به‌صورت خودکار با استفاده از داده‌ها، الگوریتم‌ها و مزایده‌های لحظه‌ای انجام می‌شود. این تبلیغات می‌توانند در موبایل، ویدئو، شبکه‌های اجتماعی و کانال‌های دیگر ظاهر شوند.

    با وجود مزایای فراوان، این روش پیچیدگی‌هایی دارد و خطر نمایش تبلیغ در کنار محتوای نامناسب هم وجود دارد. بنابراین نیاز به دانش یا همکاری با متخصص دارد.

    کدام استراتژی تبلیغاتی برای شما مناسب است؟

    تبلیغات

    ده‌ها تکنیک و استراتژی تبلیغا‌تی وجود دارد که می‌تواند پیام شما را قوی‌تر کند و برندتان را رشد دهد. انتخاب آن بستگی به اهداف، منابع، نوع کسب‌وکار و مخاطبان شما دارد. چند روش را امتحان کنید، بهترین‌ها را نگه دارید و دوباره تست کنید تا ترکیب موفق خود را بیابید.

    گردآوری و ترجمه: علی بسطامی

    مقاله قبلیمجید قیصری دبیر علمی هجدهمین دوره جایزه ادبی جلال آل‌احمد معرفی شد
    مقاله بعدیصنعت چاپ؛ هویت‌ساز برند ملی ایران در یازدهمین نکوداشت هفته چاپ

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

    10 − 7 =