بازاریابی شرکت‌ های چاپی در دوران شیوع کرونا

    0
    38
    مشتریان

    همه‌گیری کووید ۱۹ تأثیر زیادی بر زندگی شخصی و حرفه‌ای ما ندارد. فاصله اجتماعی به سرعت امری عادی و روزمره شده است و احتمالاً بر نحوه حرکت خود برای ماه‌ ها و حتی سال‌ ها ادامه خواهد داد و تأثیر گذار باقی خواهد ماند. خبر خوب این است که ما به عنوان یک انسان و به عنوان ارائه‌دهنده خدمات چاپ و گرافیک در جامعه، سازگار هستیم. رکود بزرگ اخیر در جهان به خاطر کرونا چندین درس ارزشمند را به ما آموخت و حکم هدایتگر ما را داشت و اکنون آموزه‌ های بازاریابی آن می ‌توانند به عنوان یک کتاب مرجع و کاربردی عمل کنند.

    گذار از ارائه دادن صرف خدمات چاپی به چاپ و بازاریابی، فرصت فروش جدیدی را به وجود آورده است. فرصت‌ هایی پیش آمد که در آن افراد می ‌توانند مجدداً در کسب ‌و کار خود خلاقیت به خرج دهند.

    اتحاد برندهای تجاری در لوای قراردادهایی چون فرانچایز، یکی از عواملی بود که ما را به سرمایه‌گذاری گسترده در فناوری سوق داد. صاحبان فرانچایز با ایجاد اتوماسیون در فرایندهای عملیاتی ما را آزاد می‌کنند تا به عنوان ارائه‌دهنده زمان بیشتری را برای بهبود روابط با مشتری داشته باشیم، مشتریانی که گاه راه‌حل‌های اختصاصی پیشنهاد می‌دهند.

    بنابراین می‌ توان گفت که ما اکنون با شیوه جدیدی روبروییم که همه تقریباً به یک اندازه در آن بی‌ تجربه هستیم. وضعیت فعلی به ما این امکان را می‌دهد تا با شیوه عمل و مزایا و توانایی ‌های تیم‌ هایی که از راه دور کار می‌ کنند آشنا شویم و با برخی از بهترین مشتریان بالقوه‌ای که قبل از آن غیرضروری تلقی می‌شدند، کار کنیم.

    حالا سؤالات اصلی مطرح می‌شوند؛ ما چگونه می‌ توانیم در چنین شرایطی نیازهای آتی خط تولید را برای بهبود روند کار پیش‌بینی کنیم؟ چطور می‌شود به خدمات‌رسانی خود به مشتریان قبلی ادامه دهیم؟ چگونه می‌ توانیم با چالش‌ های ناشناخته‌ی کنونی سازگار شویم؟

    اولویت در مشتریان فعلی 

    شما می ‌دانید که پیدا کردن مشتری جدید هزینه زیادی در بر دارد پس باید برای حفظ مشتری ‌های قدیمی خود کوشا باشید. واقعیت این است که امکان دارد برخی از بهترین مشتریان شما در حال حاضر نتوانند کالای شما را بخرند و یا معمولاً تمایل دارند که قیمت‌ های شما مانند قبل باشند.

    شما می‌توانید با ارائه مشاوره صحیح، از این زمان برای تقویت روابط خود با آن‌ها استفاده کنید. می‌دانید که روابط تجاری بر اساس اعتماد، قابلیت اطمینان و انصاف بنا شده است. پرداخت‌ها در چنین اوضاعی ممکن است کمی دیرتر از آنچه شما می‌خواهید انجام شوند اما احتمالاً در طولانی مدت وفاداری‌ها آشکار خواهند شد.

    ادامه روند بازاریابی در مشاغل مختلف، در دوره رکود کرونایی و وقتی رقبای شما متوقف شده‌اند، یک استراتژی قدرتمند و کارساز است. باید توجه داشت که همه‌ی رقبای تجاری شما راهکار اختصاصی برای کار در این دوران ندارند و امکان دارد برای برخی عملیات معمول، مانند پاک‌سازی و ضدعفونی کردن ساختمان‌های اداری خللی در روند کارشان ایجاد شده باشد که می‌تواند سبقت شما را سرعت ببخشد.

    باید توجه داشت که احتمالاً در ماه‌های آتی، همه‌گیری کرونا، آرایش بازاریابی و شیوه و مقدار تخصیص هزینه‌های تبلیغات کسب‌وکارها را متحول خواهد کرد. سازمان‌هایی که به رویدادهای زنده اعتماد زیادی داشته‌اند ممکن است این بودجه را مجدداً در جلسات آنلاین و یا کانال‌های دیگری مانند کانال پستی مستقیم هزینه کنند. شما سعی کنید نهایت قدرت مدیریت و تنظیم خود را به کار ببرید تا بتوانید (با توجه به اقتضائات زمانی و مکانی خود) همان ارزش را در وضعیت فعلی خلق کنید.

    بازاریابی

    مدیریت بازاریابی شخصی 

    اگر شما و تیمتان ظرفیت لازم را دارید، استراتژی‌ها و مواد بازاریابی خود را دوباره بررسی کنید. آیا بروشورها و کاتالوگ‌های قدیمی را در دست دارید که در آن‌ها استفاده نامناسبی از آرم و مارک تجاریتان شده باشد و قصد تجدید نظر در آن را داشته باشید؟ اکنون آن زمان مناسب و شانس بررسی وجود دارد.

    فهرست موجودی خود را به روز کرده و اولویت‌بندی کنید. هنگامی که گمان می‌کنید امکان دارد پس از این بیماری همه‌گیر کرونا در کسب‌وکارتان به زمین بخورید بهتر است یک فرد تازه با دیدگاه‌های تازه را به بخش طراحی و پیام‌رسانی خود وارد کنید. این امر شما را به مکان بهتری در حال حاضر و آینده می‌رساند.

    همچنین خوب است که از این فرصت استفاده کرده و برای جلوگیری از اتلاف وقت، کاهش ضایعات و پس‌انداز سرمایه، لیست مشتریان خود را به‌روزرسانی کنید.

    باید توجه داشت که کسی از فردا خبر ندارد، بهتر است هر نوع سازگاری که اکنون در بازاریابی مشاغل خود ایجاد می‌کنید، ردیابی شود تا در صورت لزوم بتوانید به روش‌های قبلی برگردید. به عنوان مثال، اگر بودجه بازاریابی وب یا کلمات کلیدی کمپین شما برای رسیدگی به منظره فعلی تغییر یافته است، برای تنظیم مجدد مسیر و راه جدید آماده شوید.

    شاید اکنون بیش از هر زمان دیگری، فرصتی برای آموزش متقابل کارمندان خود در همه جنبه‌های سازمان شما، از جمله بخش بازاریابی، وجود داشته باشد.

    آگاهی بیشتر از وضعیت پیام‌رسانی

    فقط یک کلمه برای احتیاط؛ وقتی شک دارید، در مکالمات فروش و پیام‌های بازاریابی حساسیت بیشتری را لحاظ کنید. در چنین شرایطی احساسات نقش زیادی را به عهده دارد، شما نمی‌توانید مطمئن باشید که ناخواسته یک جمله نامربوط را با زبانی که سه ماه پیش کاملاً مناسب بود، نزنید؛ پس چرا خطر کنید؟ برای جلوگیری از چنین اتفاقاتی بهتر است مطمئن شوید که مراقبت و دلسوزی در کارها، هرگز از سبک کاری شما خارج نمی‌شوند.

    هنگامی که ما با این «حالت عادی جدید» کار می‌کنیم، ممکن است احساس کنیم که با یک رویه فروش نرمتر کار می‌کنیم. اگر هنوز یک شخص خریدار رسمی را انتخاب نکرده‌اید، اکنون این کار را انجام دهید. این به شما کمک می‌کند تا نقاط درد مشتریان خود را تغییر دهید -که ممکن است تغییر کرده باشند – به این ترتیب می‌توانید مکالمات فروش و پیام‌های بازاریابی خود را متناسب با آن تنظیم کنید.

    به دنبال مشارکت باشید

    اکوسیستم مشترک یک جامعه تجاری محلی، هرگز آشکارتر از چالش‌های اقتصادی کل نیست. مشاغل کوچک باید در کنار هم بایستند و راه‌هایی برای پشتیبانی از همسایگان خود بیابند. این ممکن است برای افزایش تخصص مفید باشد. امکان دارد محصولات یا خدمات به عنوان بخشی از آمادگی بازیابی شما، به عنوان یک حسن نیت برای جامعه گسترده‌تر باشد. شما ممکن است بتوانید از تاکتیک‌هایی خاص برای بازار محلی خود استفاده کنید که مشاغل همسایه در آن مفید هستند.

    قبلاً نظیر این کارها انجام شده است، شبکه‌هایی برای اهدای حق رأی و اعمال نظر متخصصان هم‌فکر برای مالکان ساخته شده است. اگر چنین چیزی را ندارید، از شبکه‌های حرفه‌ای موجود خود حمایت کنید. این مسائل سخت هستند و دلیلی ندارد که شما به‌تنهایی وارد آن شوید.

     

    آمادگی برای دوران پسا کرونا

    تا رسیدن به انجام کارها به شکل قبل و چهره به چهره ممکن است مسیری طولانی در پیش باشد. در این صورت آیا شما سفارش آنلاین را پیشنهاد می‌کنید؟ هیچ زمانی مانند زمان حال برای از بین بردن موانع کار در این خصوص مناسب نیست. شما با این تمهیدات می‌توانید تجارت خود را با ارزش‌تر کرده و نیز خدماتتان مانند اضافه کردن محصولات تبلیغاتی را متنوع کنید. این کار به شما این امکان را می‌دهد که راه‌حل‌های بیشتری را به مشتریان موجود و آینده‌نگر خود ارائه دهید.

    البته گفتنی است که تصویری بزرگتر وجود دارد که باید شما از آن آگاه باشید؛ پیامد اقتصادی COVID-19 ممکن است مسیر کسب‌وکار شما، از جمله برنامه استراتژی خروج شما را به شدت تغییر داده باشد.

    اگر به دنبال فروش شرکت خود هستید یا می‌خواهید از پشتیبانی اضافی بهره‌مند شوید، ممکن است در نظر بگیرید که به یک امتیاز ویژه بپردازید. در این شرایط سعی کنید خلاق و زیرک باشید و آماده شوید تا از حالت آماده خارج شوید. هرچند ممکن است به زودی یا هر زمان دیگری به «تجارت معمول» بازنگردید، این را به عنوان یک تماس مثبت برای اقدام در نظر بگیرید. اگر با چالش‌های امروز روبرو شویم ممکن است در فردا موقعیت بهتری داشته باشیم.

     

    نوشته: Jessica Eng

    ترجمه: محمود سمیعی

    بیشتر بخوانید: ۶ مهارت جدید بازاریابی در دهه پیش رو

    مقاله قبلیفروش سامانه ای کتاب های درسی و حذف کتاب ‌فروشی‌ ها
    مقاله بعدی«چاپ؛ گفت‌ و ‌گو با فعالان حوزه چاپ» منتشر شد

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.