۶ مهارت جدید بازاریابی در دهه پیش رو

    0
    30
    مشتریان

    بازاریابی در دهه کنونی دشواری های بسیار زیادی خواهد داشت. سطح رقابت در بازارهای مختلف به شدت افزایش یافته است. این نکته نیاز به اطلاعات و دانش هرچه بیشتر از سوی بازاریاب ها را افزایش می دهد. یکی از نکات مهم در شرایط کنونی شیوع ویروس کرونا است. این امر دشواری های بسیار زیادی برای برندها به وجود آورده است. هدف اصلی ما در این مقاله بررسی مهمترین نکات از نقطه نظر بازاریابی در دهه کنونی است که به بررسی ۶ مهارت جدید بازاریابی و برخی از نوآوری ها در عرصه بازاریابی خواهیم پرداخت.

    1. مهارت جدید بازاریابی داستان سرایی

    شاید در نگاه نخست بسیاری از برندها توانایی داستان‏ سرایی داشته باشند، اما همه آن ها توانایی جلب نظر مخاطب هدف از طریق این فرآیند را ندارند. امروزه برندهای بزرگی نظیر کوکاکولا، هارلی دیویدسن و نایکی شیوه های تازه ای برای داستان‎سرایی مدنظر دارند. این امر به آنها برای رقابت هرچه بهتر با سایر کسب و کارها کمک می کند و این نوع مهارت جدید بازاریابی را به کار می گیرند.

    اگر شما نیز در چنین شرایطی به دنبال کسب اعتبار و رقابت مناسب با سایر شرکت ها هستید، باید نسبت به کاربست شیوه های تازه داستان‎ سرایی اقدام کنید. یکی از ترندهای مهم در این میان استفاده از ارزش های کسب و کارمان برای جلب نظر مخاطب هدف است. بدون تردید برندهای بسیار زیادی در زمینه داستان ‎سرایی فعالیت دارند، با این حال تعداد بسیار اندکی از آنها دارای مهارت در زمینه استفاده از ارزش های اساسی کسب و کارشان هستند.

    مهارت جدید بازاریابی

    1. تحلیل کاربردی داده ها

    دهه پیش روی عصر استفاده از اطلاعات و تحلیل در کمترین زمان ممکن است. ابزار اصلی در این میان نرم‏ افزارهای دارای هوش مصنوعی خواهند بود. امروزه فناوری هوش مصنوعی توسعه بسیار زیادی پیدا کرده است. استفاده از این نرم ‏افزارها برای بازاریابی بهتر ضروری است. شاید اکنون بسیاری از برندها نسبت به مزیت های بازاریابی هوش مصنوعی بی اطلاع باشند، اما از همین الان باید برای استفاده بهینه از هوش مصنوعی به عنوان مهارت جدید بازاریابی در آینده ای نزدیک سرمایه ‏گذاری کنند.

    1. طراحی محتوای بصری

    گاهی اوقات یک تصویر هزاران جمله در خود جای می دهد. این نکته در زمینه بازاریابی اهمیت بسیار زیادی دارد. اگرچه هنوز هم بازاریابی متن محور اهمیت خاصی دارد، اما تمایل اغلب کاربران به مشاهده محتوای بصری است بنابراین ما باید واکنش مناسبی به این خواسته کاربران داشته باشیم. در غیر این صورت کمپین های بازاریابی مان با مشکلات جدی مواجه خواهد شد.

    وقتی از محتوای بصری صحبت می کنیم، باید به دو نوع عکس و فیلم توجه داشته باشیم. در غیر این صورت امکان جلب نظر مخاطب هدف را نخواهیم داشت. اشتباه بسیاری از برندها توجه صرف به یکی از انواع تولید محتوای بصری است بنابراین در عمل شانس چندانی برای تعامل با مخاطب هدف نخواهند داشت.

    1. مهارت جدید بازاریابی کاربست فناوری های نوین

    استفاده از فناوری های نوین در عرصه بازاریابی اهمیت بسیار زیادی دارد. برندهای بزرگ به دلیل استفاده مداوم از فناوری های تازه در عرصه بازاریابی همیشه در ذهن مخاطب هدف جای دارند. این امر شامل استفاده از فناوری هایی نظیر واقعیت مجازی و واقعیت افزوده است. اگرچه فناوری های مذکور در طول سال های اخیر مورد استفاده برخی از برندها قرار گرفته است، اما هنوز هم توانایی و پتانسیل بازاریابی بسیار زیادی دارند. هدف ما باید استفاده از فناوری های مورد نظر براساس نیاز کسب و کارمان در حوزه بازاریابی باشد.

    یکی از بهترین نمونه ها در مورد استفاده از فناوری واقعیت افزوده مربوط به برند IKEA است. این برند در کنار بروشورهای تبلیغاتی اش امکان اسکن کدهای مخصوص برای نمایش سه‎بعدی را درج می کند. به این ترتیب کاربران امکان مشاهده محصولات در قالب های مختلف را پیدا می کنند.

    1. افزایش اطلاعات مفید در حوزه کسب و کار

    امروزه هرچه اطلاعات ما از حوزه کسب و کارمان بیشتر باشد، امکان ساماندهی و طراحی کمپین های بازاریابی بهتری را خواهیم داشت. ایراد فعالیت بسیاری از برندها در زمینه بازاریابی اتکا بر تعداد داده های قدیمی است. به این ترتیب آنها هیچ‎گاه نخست به یافتن اطلاعات تازه اقدام نمی کنند.

    یافتن وکاربست اطلاعات تازه در مهارت جدید بازاریابی اهمیت بسیار زیادی دارد. این امر بیشتر در حوزه فعالیت تیم های توسعه و تحقیقات قرار دارد بنابراین شما با راه‎اندازی بخش توسعه و تحقیقات امکان بهره مندی از چنین خدماتی را خواهید داشت. البته اگر بودجه لازم برای این کار را ندارید، همکاری با برخی از موسسه های بازاریابی منطقی خواهد بود. همچنین امکان پیگیری اخبار حوزه کسب و کار از سوی ما و تلاش برای استفاده از آن ها به منظور افزایش اطلاعاتمان مفید خواهد بود.

    بیشتر بخوانید: برندسازی و اشتباهات رایج در آن

    1. برنامه‏ ریزی استراتژی در حوزه بازاریابی

    استفاده از بودجه در دسترس برند به صورت تاثیرگذار اهمیت بسیار زیادی دارد. متاسفانه برخی از برندها بودجه بازاریابی شان را صرف کارهای غیر ضروری می کنند. ما باید همیشه تصویر درستی از فعالیت بازاریابی در ذهن مان داشته باشیم. این تصویر شامل استفاده از تکنیک های مطمئن بازاریابی و مهارت جدید بازاریابی است. گاهی اوقات برندها برای نوآوری در عرصه بازاریابی به سراغ ایده های عجیب و غریب می روند.

    توصیه ما در این بخش تلاش برای استفاده از تجربیات برخی از کارشناس های حرفه ای بازاریابی پیش از انتخاب الگویی خاص برای اجراست.

    مقاله قبلیقزوین؛ پایلوت بسته بندی صنایع دستی کشور
    مقاله بعدیکمبود عرضه علت اصلی افزایش قیمت کاغذ

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.