افزایش در بسته بندی قابل بازیافت کوکاکولا

    0
    6
    بسته بندی

    شاخص‌های این غول نوشیدنی درباره نسبت پلاستیک بسته بندی بازیافتی و حجم کل پلاستیک بکر در سال ۲۰۲۴ افزایش یافته است.

    به گزارش چاپ و نشر آنلاین، کوکاکولا اعلام کرده که در سال ۲۰۲۴ حدود ۹۹٪ از بسته بندی های اصلی مصرف‌کننده در سراسر جهان قابل بازیافت بوده‌اند. این رقم نسبت به ۹۰٪ راکدی که در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ گزارش شده بود، رشد داشته است.

    بخش عمده‌ای از سال ۲۰۲۴، کوکاکولا در حال حرکت به‌سوی اهداف پایداری بسته بندی تعیین‌شده برای سال‌های ۲۰۲۵ و ۲۰۳۰ بود؛ اما در پایان سال گذشته این اهداف را با برنامه‌های جدیدی تا سال ۲۰۳۵ جایگزین کرد. اهداف جدید شامل استفاده از حداقل ۳۵٪ مواد بازیافتی در بسته بندی اصلی، رساندن مصرف پلاستیک بازیافتی به دست‌کم ۳۰٪ و در سمت دیگر، جمع‌آوری حداقل ۷۰٪ بطری‌ها و قوطی‌های عرضه‌شده به بازار است.

    این شرکت گزارش داده که در سال ۲۰۲۴، میزان استفاده از محتوای بازیافتی در بسته بندی اصلی خود در سطح جهانی به ۲۸٪ رسیده است. PET (پلی‌اتیلن ترفتالات) که پرمصرف‌ترین ماده بسته‌بندی این شرکت است، ۱۸٪ آن از PET بازیافتی بوده است. همچنین وزن کل پلاستیک بکر مصرفی کوکاکولا در ۲۰۲۴ به ۲.۹۴ میلیون تن متریک افزایش یافت، در حالی‌که در سال ۲۰۲۳ این رقم ۲.۸۳ میلیون تن بود.

    در زمینه استفاده مجدد نیز کوکاکولا اعلام کرده ۱۴٪ از کل حجم نوشیدنی‌هایش در بسته‌بندی‌های قابل استفاده مجدد عرضه شده است.

    کوکاکولا نوشته است:
    «جمع‌آوری و بازیافت بسته بندی نوشیدنی همچنان چالش‌برانگیز است، زیرا هر ایالت و کشور دارای سیستم‌ها، زیرساخت‌ها، محیط‌های قانونی و الگوهای رفتاری متفاوتی در میان مصرف‌کنندگان است. اقدام جمعی برای حمایت از زیرساخت‌ها و سیاست‌های جمع‌آوری بسته‌بندی ضروری است.»

    بیشتر بخوانید:هولمن نسل جدید کرافت‌لاینر سبک‌وزن را معرفی کرد

    این شرکت گفته تمرکز خود را بر «حمایت بیشتر از سیستم‌های جمع‌آوری کارآمد» قرار داده است، از جمله مسئولیت توسعه‌یافته تولیدکننده و سیستم‌های بازگشت سپرده، چرا که این روش‌ها اغلب کارآمدترین راه‌ها برای بهبود نرخ جمع‌آوری بسته‌بندی هستند.

    این به‌روزرسانی حدود یک سال پس از آن منتشر می‌شود که کوکاکولا اعلام کرد از برنامه رسیدن به اهداف بازیافتی و جمع‌آوری سال ۲۰۳۰ عقب است و چند ماه بعد اهداف جدید پایداری بسته‌بندی برای ۲۰۳۵ را معرفی کرد. رقیب آن، پپسی‌کو نیز امسال اهداف پایداری بسته‌بندی خود را بازنگری کرده است.

    کوکاکولا توضیح داده روش‌شناسی آن برای تعیین میزان قابلیت بازیافت، مناطقی را در نظر می‌گیرد که دارای سیستم‌های بازیافت هستند، نرخ بازیافت پس از مصرف‌کننده دست‌کم ۳۰٪ دارند و جمعیتی حداقل ۴۰۰ میلیون نفری را شامل می‌شوند. به‌روزرسانی‌های بسته‌بندی کوکاکولا شامل اقدامات خود شرکت و همچنین شرکای بطری‌سازی و تأمین‌کنندگانش است.

    بسته بندی

    مقاله قبلیافزایش تولید کاغذ و کارتن منوط به بررسی‌های کارشناسی است
    مقاله بعدیلاجوردی رئیس اتحادیه تولید و نشر محتوا در فضای مجازی شد

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

    سیزده + 3 =