تاثیرگذاری بسته بندی و جعبه در افزایش فروش محصولات

    0
    96
    بسته بندی و جعبه

    به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از اقتصاد آنلاین؛ بسته بندی و جعبه محصولات و نقش آن در بازاریابی و فروش در بالاترین سطح خود است و همه ما در مورد اهمیت بسته بندی در میزان فروش کالا واقف هستیم و بسته بندی به غیر از محافظت از محصول و شکل ظاهری و تسهیل در توزیع و حمل و نقل نقش زیادی دارد.

    نقش طراحی بسته بندی و جعبه در بازاریابی تبلیغات و فروش بسیار موثر است و برای هر سازمان به منزله یک شناسنامه جهت معرفی محصول است. در حقیقت بسته بندی محصولات نشان دهنده ی نحوه نگهداری و محافظت از کالا به مصرف کننده است. بسته بندی می تواند یک محصول خوب را به محصول عالی تبدیل کند.

    بسته بندی و جعبه

    در این مقاله می خوانید

    هدف از تولید بسته بندی و جعبه

    بیشترین اهمیت بسته بندی و جعبه را می توان برندسازی و ایجاد هویت برای محصول دانست. در واقع مصرف کننده به همان اندازه که محصول را خریداری می کند، برند آن را نیز می خرد مثلا شاید یک کرم مرطوب کننده ی صورت خریداری کرده است اما انتخاب آن تحت الشعاع آن برند قرار گرفته است.

    بسته بندی و جعبه درست و اصولی با طراحی مناسب نقش عمده ای در جداسازی برندها و نام و نشانی کالا را بر عهده دارند گاهی با شکل ظاهری بسته بندی و گاهی هم با استفاده از رنگ و روکش این کار انجام می شود.

    هدف بعدی بسته بندی حفاظت فیزیکی، انبار کردن، بازاریابی و فروش و حفاظت از کیفیت محصول است. هدف از بسته بندی کردن مواد غذایی این است که همزمان نگه داری آن ها افزایش یابد و هم به طور کلی از عوامل فساد درونی و بیرونی حفظ شود. همچنین حمل و نقل مواد غذایی بهتر و آسان تر انجام شود.

    نقش بسته بندی

    بسته بندی و جعبه کالا در تمام جهان دو نقش مهم را ایفا می کند:

    – مظروف ساختن کالا (نگهداری کالا)

    – معرفی بهتر کالا و تشویق مخاطب به خرید آن (عرضه و بازار رقابت)

    در واقع می توان گفت بسته بندی به عنوان یک فروشنده خاموش قلـمداد مـی شود، زیرا کالاها مستـقیما خـود را به خریدار نـشان نمی دهنـد و این پوشـش آنهـا است که به اشـکال مختلف و جملاتی کوتاه، معرف جنس داخل آنها است و اطلاعات لازم را به مخاطب ارائه می دهد.

    ویژگی های یک طراحی بسته بندی موفق

    – افزایش سهم بازار نسبت به رقبا

    – افزایش فروش محصول

    – متمایز کننده محصولاتتان از رقبا

    – تاثیرگذاری و ماندگاری برند شما در ذهن مشتری

    – برقراری ارتباط با مشتری

    – تاثیر بسته بندی در برندینگ!

    تصمیم گیری حین خرید تنها چند دقیقه، اگر نگوییم چند لحظه، زمان می برد. بنا بر این بسته بندی شما باید به اندازه ای قوی باشد که در لحظه توجه خریداران را به خود جلب کند و آن ها را قانع کند که محصول شما به لحاظ بصری از سایر رقبایتان برتر است، پس نیاز است بسته بندی شما در این حد خوب و متمایز باشد.

    بیشتر بخوانید: حمایت از طراحی صنعتی و بسته بندی توسط ستاد فناوری ‌نانو

    مقاله قبلیمعادن سنگ آهک خراسان شمالی پتانسیلی برای تولید کاغذ
    مقاله بعدیپیشرفت کسب و کارهای کوچک با ۱۹ ابزار

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

    5 × دو =