همدلی راز موفقیت نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی

    دومین نشست شورای سیاست‌گذاری بیست و ششمین نمایشگاه چاپ، بسته‌بندی و ماشین‌آلات وابسته

    0
    81
    نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی

    دومین جلسه شورای سیاست‌گذاری بیست‌وششمین نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی ، عصر روز گذشته ۲۱ آبان ماه در محل اتحادیه چاپخانه‌داران تهران برگزار شد.

    به گزارش چاپ و نشر؛ در این نشست بهمن پورمند نائب رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران، احمدرضا اعتمادمظاهری مدیرعامل شرکت تعاونی چاپخانه‌داران تهران، احمد ابوالحسنی رئیس اتحادیه لیتوگراف، غلامرضا شجاع مدیرعامل شرکت تعاونی لیتوگراف، جلیل غفاری رهبر رئیس صنف صحاف، سید حسین میرباقری رئیس اتحادیه فروشندگان کاغذ و مقوا، علی‌اکبر ابراهیمی معاون دفتر چاپ‌و‌نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجتبی معراج محمدی نائب رئیس اتحادیه لیتوگراف، علیرضا سلمانی معاون فرهنگی، اجتماعی و ارتباطات اتاق اصناف تهران حضور داشتند.

    بهمن پورمند نائب رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران به عنوان میزبان بعد از خیرمقدم به حضار گفت: امروز دومین نشست سیاست‌گذاری نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی است و هدف ما این است تا بتوانیم از راهنمایی‌ها و کمک شما بزرگان استفاده کنیم تا این دوره‌ از نمایشگاه را به نحو بهتری اداره و برگزار کنیم.

    وی افزود: آقایان غفاری و ابوالحسنی مسئولان اجرایی این نمایشگاه زحمات بسیاری کشیده‌اند و وضعیت کلی نمایشگاه را برای شما تشریح خواهند کرد.

    حشمت اله بسطامی، مدیر روابط عمومی نمایشگاه بین‌المللی چاپ، بسته‌بندی و ماشین‌آلات وابسته نیز بعد از خوشامدگویی به بزرگان حاضر در دومین نشست سیاست‌گذاری این نمایشگاه، به غلامرضا شجاع که به سمت ریاست تشریفات نمایشگاه منصوب‌شده، تبریک گفت و افزود: این همدلی بین اصناف صنعت چاپ را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم این نمایشگاه فضای مناسبی برای برگزاری یک رویداد بسیار ارزشمند در حوزه چاپ و بسته‌بندی باشد.

    وی افزود: روز شنبه ساعت ۱۰ صبح نشست خبری بیست و ششمین نمایشگاه چاپ، بسته‌بندی و ماشین‌آلات وابسته را با حضور اصحاب رسانه در اتاق اصناف تهران خواهیم داشت. فکر می‌کنم امسال نمایشگاه متفاوتی نسبت به گذشته برگزار خواهد شد این نمایشگاه همیشه روند رو به رشدی را داشته و امیدوارم این روند تعالی مستمر باشد.

    احمدرضا مظاهری، مدیرعامل شرکت تعاونی و عضو هیئت‌مدیره اتحادیه چاپخانه‌داران تهران بیان کرد: امیدواریم این دوره از نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی بتواند حداقل شرایط سکون و سکوتی که در صنعت چاپ حاکم شده را بشکند.

    وی افزود: بسیار خوشحالیم که این دوره‌ی نمایشگاه بسیار مورد استقبال واقع شده و این نشان از عملکرد خوب مسئولان اجرایی نمایشگاه دارد که در کسب‌وکار این حوزه مؤثر بوده است. من آرزوی موفقیت برای نمایشگاه دارم و امیدوارم این نمایشگاه منشأ خیر برای کسب‌وکار صنف چاپخانه‌داران و همه‌ی صنایع وابسته شود.

    غلامرضا شجاع، مدیرعامل شرکت تعاونی لیتوگراف و رئیس تشریفات بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی گفت: باعث افتخار است به صنعتی که به آن عشق می‌ورزیم کمک کنم. امسال نمایشگاه با استقبالی بی‌سابقه مواجه شده است و با کمبود فضای نمایشگاهی روبرو شده‌ایم که این نشان از عقلانیت صنعت چاپ است چون عقل می‌گوید هر وقت کاسبی خوب نیست حتی اگر کل سرمایه ۱۰ ریال است ۹ ریالش را برای تبلیغات هزینه کن و یک ریال الباقی را برای سرمایه‌گذاری بگذار. این موضوع را اهالی صنعت چاپ به‌درستی درک کرده‌اند که با وجود رکود شدید از نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی استقبال شده است.

    وی افزود: نمایشگاه تظاهرات قانونی است که توانمندی‌های هر کشور را برای صادرات در معرض نمایش می‌گذارد.

    شجاع تصریح کرد: ما انتظار داریم علاوه بر حضور خوب غرفه گذاران بازدیدکنندگان متخصص به نمایشگاه مراجعه کنند. بنابراین امسال برای اولین بار از مدیران کل و کارشناسان چاپ و نشر ادارات ارشاد ۳۵ استان کشور و اتحادیه‌های صنعت چاپ کشور دعوت به عمل‌آورده‌ایم تا از نمایشگاه بازدید کنند.

    وی ادامه داد: در نظر داریم دعوت‌نامه‌هایی را برای سه کمیسیون اصلی مرتبط با صنعت چاپ ازجمله صنایع، اقتصادی و فرهنگی ارسال کنیم تا آن‌ها نیز از نمایشگاه با عظمت چاپ دیدن کنند و به توانمندی‌های این صنعت واقف شوند. از تمامی مدیران ارشد وزارت ارشاد، صنعت، معدن و تجارت نیز دعوت به عمل‌آورده‌ایم.

    علی‌اکبر ابراهیمی، معاون دفتر چاپ‌و‌نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امسال نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی گام‌هایی هماهنگ‌تر، منظم‌تر و با برنامه بیشتر برداشته است و امیدواریم نتیجه‌ی این تلاش‌ها برگزاری بهترین نمایشگاه در نوع خود باشد. قطعاً نمایشگاه مفید خواهد بود و البته که برای همه‌ی جامعه صنعت چاپ مفید است.

    وی با اشاره به تخصصی بودن این نمایشگاه تأکید کرد: این نمایشگاه برای تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان قطعاً مفید خواهد بود. نمایشگاه برای دیده شدن توان و ظرفیت تولیدات چاپی به صاحبان تولیدی‌های کشور است. متأسفانه بسیاری از این کارخانه‌ها و تولیدکنندگان از ظرفیت‌های چاپی کشور مانند لفاف‌ها و تولید IML مطلع نیستند و اقدام به واردات این محصولات می‌کنند که در کشور به‌راحتی توسط عزیزان چاپخانه‌دار تولید می‌شود. ما باید اطلاع‌رسانی درستی در این حوزه داشته باشیم تا از واردات این نوع کالاها جلوگیری شود.

    در ادامه جلیل غفاری رهبر، رئیس اتحادیه صنف صحاف و رئیس هیئت‌مدیره شرکت نمایشگاهی آروین مهر فجر مجری برگزاری نمایشگاه گفت: امسال نه‌تنها از نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی بلکه از تمام نمایشگاه‌های کشور استقبال بسیار خوبی صورت گرفته است و متقاضی حضور در نمایشگاه‌ها زیاد است. نسبت به حجم متقاضی، سالن کمی در اختیار ما قرارگرفته است. در حدود ۱۰ سالن، در نیمه‌ی اول مهرماه واگذار شد و با رایزنی با مرکز نمایشگاهی توانستیم ۳ سالن دیگر را نیز برای نمایشگاه در نظر بگیریم ولی باز هم با کمبود فضا مواجه شدیم، البته با کاهش متراژ غرفه گذاران سعی کرده‌ایم تا بخشی از مشکل کمبود فضا را جبران کنیم ولی باز هم متقاضیان بسیاری برای تهیه غرفه و حضور در نمایشگاه وجود دارند.

    احمد ابوالحسنی رئیس اتحادیه لیتوگراف در انتهای این نشست گفت: من به‌نوبه‌ی خودم از تک‌تک شما بابت حضور در این جلسه تشکر می‌کنم انشاالله بتوانیم با کمک همدیگر قدم‌های مثبتی برای صنعت چاپ برداریم. در طول مدت ۸ سال گذشته که برای برگزاری نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی نشست برگزار می‌شد و من نیز در آن حضور داشتم، هیچکدام را مانند امروز ندیدیم، امروز اولین نشستی بود که هدف اصلی برپایی نمایشگاه که دغدغه‌ها و راهکارهای صنف است بیان شد.

    وی افزود: زمانی نمایشگاه می‌تواند مفید و مثمر باشد که دغدغه‌ها و مشکلات صنف را بیان کند و به دنبال راهکاری برای رفع آن‌ها باشد که امسال در این مورد خیلی خوب عمل شده است.

    ابوالحسنی در انتها اشاره کرد با انتخاب مسئول روابط عمومی جدید از حواشی کار کم شده و تاکنون کارها به‌صورت اصولی پیش رفته و پوشش خبری کاملی در خصوص نمایشگاه صورت گرفته است. با همدلی قطعاً نمایشگاه خیلی بهتری خواهیم داشت که امیدواریم سنگ بنایی برای سال‌های آینده باشد.

    مقاله قبلیصادرات زعفران و اشتغال زایی
    مقاله بعدیمحتوای تبلیغاتی و خانواده ها در عصر جدید

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.