جوانان آینده‌ساز صنعت چاپ در میزگرد جشنواره ضرباهنگ گرد هم می‌آیند

    0
    13
    صنعت چاپ مجید خادمی

    عضو شورای سیاستگذاری پنجمین جشنواره ضرباهنگ چاپ از برگزاری میزگرد جوانان آینده‌ساز با هدف جریان‌سازی و توجه به دغدغه‌های جوانان صنعت چاپ خبر داد.

    به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از ایبنا، مجید خادمی، با اشاره به برنامه‌ریزی برای برگزاری میزگرد «جوانان آینده‌ساز صنعت چاپ»، عنوان کرد: طبق برنامه‌ریزی شورای سیاستگذاری جشنواره ضرباهنگ چاپ، با هدف همفکری، هم‌اندیشی و هم‌افزایی میان فعالان جوان و باانگیزه، میزگردی تخصصی برای بررسی دیدگاه‌ها، انگیزه‌ها و چالش‌های نسل جوان در مسیر تداوم یا انتخاب مسیر مستقل در این صنعت برگزار می‌شود.

    وی ادامه داد: این حرکت، نخستین‌بار در این صنعت، با تمرکز بر نسل جوان آینده‌ساز انجام می‌شود و یکی از مأموریت‌هایی است که برای گفت‌وگو، تبادل تجربه، و شناخت بهتر رویکردهای متفاوت نسل جدید نسبت به آینده کاری و صنعتی کشور برگزار خواهد شد.

    خادمی با اشاره به پیش‌بینی حضور سه گروه از جوانان در این میزگرد، توضیح داد: جوانانی که از شغل خانوادگی خود رضایت داشته و ادامه‌دهنده راه خانواده، در این صنعت هستند، جوانانی که هیچ علاقه‌ای به صنعت خانوادگی خود ندارند و تصمیم دارند مسیر حرفه‌ای متفاوتی را دنبال کنند، همچنین جوانانی که مستقل و بدون وابستگی خانوادگی، این حرفه را برگزیده‌اند، در فهرست برنامه‌ریزی‌ها قرار دارند.

    وی با بیان اینکه تلاش داریم فرصتی فراهم کنیم تا نسل تازه چاپخانه‌داران در کنار هم باشند، گفت: این‌ها همان نسلی هستند که هم تجربه چالش‌های پدرانشان را لمس کرده‌اند و هم با امیدها، آرزوها و نگاه به آینده، می‌توانند مسیر تازه‌ای برای این صنعت ترسیم کنند.

    بیشتر بخوانید: کاروان مهربانی چاپ؛ تقدیر از حمزه حمزه ای پیشکسوت صنعت چاپ

    خادمی همچنین گفت: در این میان پدران جوانان هم حضور خواهند داشت و امیدواریم بتوانیم ارتباطی بین نسل جدید و قدیم ایجاد کنیم، زیرا معتقدیم که حضور جوانان در کنار پیشکسوتان، برای تداوم تجربه، نوآوری و آینده‌ای روشن‌تر برای صنعت چاپ موثر خواهد بود.

    وی با طرح این موضوع که «ضرباهنگ» فقط یک رویداد نیست، یادآور شد: باید برای جشنواره، استراتژی داشته باشیم و افق فعالیت‌های خود را در قالب برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت برنامه‌ریزی کنیم، به همین دلیل در جامعه صنعت چاپ، چند گروه را مخاطب خود قرار دادیم که شامل جوانان، پیشکسوتان، طراحان و جامعه علمی و دانشگاهی هستند.

    خادمی افزود: مسئله اصلی در این حوزه پراکنده بودن اطلاعات و آمار از این جامعه‌ها است و اکنون برای هر بخش در مرحله جمع‌آوری اطلاعات هستیم، تا پس از آن نسبت به برگزاری نشست‌ها و جلسات مختلف اقدام و دغدغه‌ها و مشکلات را در قالب نشست یا میزگرد به بحث و تبادل‌نظر بگذاریم.

    صنعت چاپ

    مقاله قبلیتشریح اقدامات یک‌ساله وزارتخانه وزیر فرهنگ و ارشاد در نشست خبری هفته دولت
    مقاله بعدیحمایت همه‌جانبه؛ شرط اصلی تداوم تولید کاغذ تحریر در کشور

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

    3 × 1 =