تشکیل دبیرخانه دائمی فلوشیپ نشر برای تقویت دیپلماسی فرهنگی

    0
    4
    فلوشیپ نشر

    مدیرکل دفتر مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی از تشکیل دبیرخانه دائمی رویداد فلوشیپ نشر خبر داد که هدف آن برنامه‌ریزی، سیاستگذاری و اجرای سالانه رویداد، با تاکید بر اهداف دیپلماسی نشر و توسعه اقتصاد فرهنگ است.

    به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از ایبنا، علیرضا نوری‌زاده، با اشاره به برگزاری نخستین دوره فلوشیپ نشر ایران، عنوان کرد: این دوره با هدف شناسایی، شبکه‌سازی و توانمندسازی ناشران و فعالان جوان و نوآور صنعت نشر کشور، اردیبهشت‌ماه سال جاری با همکاری گسترده نهادهای علمی و فرهنگی، همزمان با نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد.

    وی ادامه داد: فلوشیپ نشر به دنبال تحقق اهداف کلان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تقویت دیپلماسی فرهنگی و نشربین‌المللی، همچنین حمایت از بنیان‌های اقتصاد، فرهنگ و صنایع خلاق برگزار می‌شود.

    نوری‌زاده با بیان اینکه این رویداد، با الهام از مدل‌های موفق بین‌المللی (Fellowship) طراحی شده است، گفت: تلاش شد با پذیرش بیش از ۱۰۰ نفر از ناشران جوان و برگزاری دوره‌ای فشرده متشکل از کارگاه‌های تخصصی، منتورینگ با حضور پیشکسوتان صنعت نشر و ارائه فرصت‌های شبکه‌سازی، گامی نوین در مسیر نوسازی توانمندسازی و بین‌المللی‌سازی این صنف مهم برداریم.

    وی با اشاره به بازخوردهای مثبت شرکت‌کنندگان و درخواست مکرر آن‌ها برای تداوم این برنامه، توضیح داد: چنین استقبالی، گویای اثربخشی و ضرورت استمرار آن است، بنابراین با توجه به ماهیت فرابخشی گسترده و آینده‌نگرانه این رویداد و نقش کلیدی آن در پیشبرد اهداف دیپلماتیک فرهنگی و کمک به اقتصاد فرهنگ در حوزه نشر، دبیرخانه دائمی فلوشیپ ایجاد شد.

    بیشتر بخوانید: مافیا؛ صنعت نشر را به نابودی می کشاند

    مدیرکل دفتر مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی همچنین درباره ماموریت‌های اصلی این دبیرخانه، گفت: برنامه‌ریزی، سیاستگذاری و اجرای سالانه رویداد فلوشیپ نشر با تاکید بر اهداف دیپلماسی نشر و توسعه اقتصاد فرهنگ، ایجاد و توسعه یک شبکه ملی و بین‌المللی از ناشران توانمند شده و فارغ‌التحصیلان دوره‌ها به‌عنوان سفیران فرهنگی و پیگیری و پایش مستمر فعالیت‌های فارغ‌التحصیلان و حمایت از پروژه‌های نوآورانه ایشان در عرصه‌های بین‌المللی و اقتصادی، برخی از این ماموریت‌ها است.

    به گفته نوری‌زاده، جذب حمایت‌های مالی و معنایی نهادهای حامی و توسعه شراکت‌های استراتژیک داخلی و خارجی و مستندسازی و نشر دستاوردهای رویداد برای الگوسازی و انعکاس دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در عرصه نشر نیز در ادامه فعالیت‌های این دبیرخانه دنبال خواهد شد.

    فلوشیپ نشر

    مقاله قبلیتبلیغات موفق، علم است نه نمایش قدرت
    مقاله بعدیفعالان صنعت چاپ با ۳۰ اتحادیه و انجمن مستقل در کشور

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

    چهار × سه =