دومین نمایشگاه مدیریت کسب و کار برگزار می‌ شود

    گفت‌وگو با علی میر جمالی، مدیر ستاد برگزاری دومین نمایشگاه مدیریت کسب‌وکار

    0
    66

    دومین نمایشگاه مدیریت کسب و کار در تاریخ 1 تا 4 دی‌ماه سال جاری در محل نمایشگاه بین‌المللی استان اصفهان برگزار می‌ شود.

    دومین نمایشگاه مدیریت کسب و کارعلی میر جمالی، مدیر ستاد برگزاری دومین نمایشگاه مدیریت کسب و کار و مدیر مرکز آموزش بازرگانی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار چاپ و نشر آنلاین با بیان این مطلب توضیح داد: ما همواره با دغدغه و آسیبی‌هایی در حوزه مدیریت کسب‌وکار مواجه هستیم. معمولا عواملی چون تحریم‌ها، مشکلات اقتصادی، نوسانات ارزی و موارد بسیار دیگری مانع از برنامه‌ریزی دقیق مدیران اقتصادی می‌ شود. اگر از این موارد گذر کنیم عوامل تأثیرگذار بر فضای کسب‌وکار به دو بخش عوامل محیطی و عوامل داخلی تقسیم می‌شود. دومین نمایشگاه مدیریت کسب و کار 

    وی ادامه داد: کنترل عوامل محیطی عمدتاً در اختیار ما نیستند و به روابط بین‌الملل، سیاست‌های کشور و غیره وابسته‌اند اما همه عوامل داخلی به حوزه مدیریتی برمی‌گردد که نیاز هر کسب‌وکاری است.

    میر جمالی بیان کرد: یکی از موضوعاتی که در سال‌های اخیر خصوصاً بعد از شیوع کرونا بیشتر نمود پیدا کرده است این است که مدیران به تغییر و تحولات شگرف در فضای کسب‌وکار واقف شده‌اند و با آسیب‌شناسی که در این زمینه به انجام رسانده‌ایم به این نتیجه رسیده‌ایم که مدیران کسب‌وکار در دو حوزه اساسی و جدی نداشتن مشاور تخصصی مارکتینگ و مشاور رسانه‌ای دچار ضعف هستند. 

    مدیر ستاد برگزاری دومین نمایشگاه مدیریت کسب و کار درباره مشاور یا تیم مشاوره تخصصی در حوزه مارکتینگ گفت: مدیران ما تبلیغات را صرفاً در تبلیغات محیطی اعم از تابلوها و بیلبوردها و همچنین تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی می‌دانند. در صورتی که مشاور و یا تیم‌های تبلیغاتی قادرند بر اساس نوع کسب‌وکار، جایگاه، نحوه فعالیت و متناسب با بازار هدف بیان کنند که کدام نوع تبلیغ اثربخش‌تر و مناسب‌تر است؛ که متأسفانه این بخش بسیار پر اهمیت مغفول مانده است.

    وی با اشاره به ضعف در مشاوره مارکتینگ به خصوص حوزه مشاوره تبلیغات در کسب‌وکارها اذعان کرد: معمولاً مدیران دارای مشاور در حوزه تبلیغات نیستند. در صورتی که اگر چنین مشاورانی را در اختیار داشته باشند متناسب با بازار هدف، محصول و رسالت و جایگاه کسب‌وکارشان در بازار تصمیم‌گیری می‌کنند که از چه بسته تبلیغاتی بهره ببرند.دومین نمایشگاه مدیریت کسب و کار

    میر جمالی در ادامه مشاور حوزه رسانه را یکی از موارد مغفول مانده دانست و بیان کرد: در ساختار مدیریتی کسب‌وکارهای ما معمولاً مشاور رسانه‌ای تعریف نشده است در حالی که حضور در رسانه‌ها و استفاده و بهره بردن از ظرفیت‌های موجود در رسانه‌ها می‌تواند در تصمیم‌گیری درستشان کمک باشد و نفوذ و توسعه بهتر را در پی خواهد داشت.

    وی اظهار کرد: سعی ما بر این است که در این دوره از نمایشگاه ضمن معرفی مجموعه های تخصصی که می توانند به کسب و کارها و مدیرانشان کمک کنند با هم افزایی بین این مجموعه ها و مخاطبان اصلی نمایشگاه که از مدیران هستند به رفع نیاز کسب و کارها کمک کنیم.

    اهداف دومین نمایشگاه مدیریت کسب و کار

    مدیر ستاد برگزاری دومین نمایشگاه مدیریت کسب و کار درباره هدف از برگزاری این نمایشگاه گفت: از اهداف برگزاری این نمایشگاه می‌توان به معرفی ظرفیت‌ها و توان شرکت‌های فعال اصفهان در حوزه مدیریت کسب‌وکار، فراهم نمودن بستری برای شبکه‌سازی و هم‌افزایی کسب‌و‌کارهای مرتبط، ایجاد محیطی پویا برای حضور مدیران ارشد با هدف تأمین نیازهای کسب‌وکار خود و شناخت نیازهای موجود در فضای کسب‌وکارها و برآوردن آن‌ها از طریق شبکه‌سازی ایجاد شده اشاره کرد.

    وی افزود: در این دوره از نمایشگاه؛ شرکت‌ها و واحدهای تخصصی چاپ و بسته‌بندی (واردکننده دستگاه‌ها و تجهیزات/تأمین‌کننده مواد اولیه/مشاوره تخصصی/ مشاوران و فعالان تخصصی در حوزه بسته‌بندی/ …)، شرکت‌های کانون آگهی و تبلیغاتی (تهیه و تولید هدایای تبلیغاتی – ساخت تیزر و آنونس تبلیغاتی – عکاسی تبلیغاتی – غرفه آرایی و خدمات نمایشگاهی-گرافیک و طراحی امور تبلیغاتی – رسانه‌های پخشی – رسانه‌های چاپی – رسانه‌های فضای مجازی – رسانه‌های محیطی)، مراکز تخصصی مشاوره مدیریت 

    کسب‌وکار (مشاوره کاریابی / ثبت شرکت / ثبت نشان تجاری / امور مالی و مالیاتی / منابع انسانی / تدوین طرح کسب‌وکار / کارآفرینی / روانشناسی شغلی / تیپ‌شناسی شخصیت/ مجموعه‌های شتاب‌دهنده کسب‌وکارهای نوپا)، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی مرتبط با حوزه مدیریت کسب‌وکار، انجمن‌ها و تشکل‌های مرتبط با مدیریت کسب‌وکار، مراکز تخصصی در حوزه دیجیتال مارکتینگ (راه‌اندازی کسب‌وکارهای اینترنتی / طراحی و پیاده‌سازی کمپین‌های تبلیغاتی / طراحی و ایجاد پلتفرم‌های دیجیتال)، شرکت‌های فعال در حوزه بازرگانی بین‌المللی (شرکت‌های مدیریت بازرگانی/شرکت‌های مدیریت صادرات)، شرکت‌های فعال در حوزه بیمه (نمایندگی و کارگزاری بیمه)، شرکت‌های دانش بنیان، شرکت‌های خلاق و فناور، سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی مرتبط با راه‌اندازی و توسعه کسب‌وکار مجموعه‌هایی حضور خواهند داشت.

    بیشتر بخوانید: توصیه های مدیریتی در سال جدید

    به گفته میر جمالی بازدید از دومین نمایشگاه مدیریت کسب و کار می‌ تواند برای مدیران کسب‌وکارهای صنعتی / صنفی / تجاری / تعاونی، دانشجویان رشته‌های بازرگانی، تبلیغات، بیمه، تجارت الکترونیکی و…، مدیران شرکت‌های دولتی مرتبط، مدیران انجمن‌ها و تشکل‌ها و علاقه‌مندان به راه‌اندازی یا توسعه و بهبود کسب‌وکار مفید باشد.

    ارسال یک پاسخ

    لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
    لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

    1 × 4 =