تکنیک های کاربردی برای راه اندازی کسب و کار جدید

    0
    31
    تکنیک های کاربردی

    ما در این مقاله به دنبال برخی از نکات حرفه ای و تکنیک های کاربردی برای راه اندازی کسب و کار هستیم. این امر به شما برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان در یک بازه زمانی استاندارد کمک خواهد کرد. همچنین در تلاش ابتدایی تان برای ماجراجویی در دنیای کسب و کار نیز دردسرهای زیادی پیش روی تان قرار نخواهد گرفت. در ادامه برخی از مهمترین نکات در این رابطه را مورد بررسی قرار می دهیم.

    به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از فرصت امروز، راه اندازی یک کسب و کار تازه همیشه کار استرس آوری محسوب می شود. بسیاری از افرادی که پیش از شروع یک کسب و کار تازه به عنوان کارمند در یک برند دیگر مشغول به کار بوده اند، بیشتر اوقات با  تکنیک های کاربردی و مسئولیت های سنگین راه اندازی یک کسب و کار آشنایی ندارند.

    درست به همین خاطر در همان گام های نخست با شکست های سنگین رو به رو می شوند. اگر شما به دنبال پرهیز از چنین شکست هایی در تلاش ابتدایی تان برای تبدیل شدن به یک کارآفرین حرفه ای و راه اندازی کسب و کار مستقل تان هستید، نیازمند استفاده از تکنیک های کاربردی و حرفه ای خواهید بود.

    برایان پونتورو، کارشناس ارشد کسب و کار، در زمینه راه اندازی یک برند یا شرکت تازه بر روی برخی از اقدامات مهم و تکنیک های کاربردی تاکید دارد. به گفته وی، اگر یک برند در ابتدای مسیرش به طور استانداردی کار را شروع نکند، همیشه با مشکلاتی در زمینه تعامل با مشتریان یا تیم های کاری رو به رو خواهد بود. متاسفانه بسیاری از برندها در عمل به این توصیه کاربردی توجه نشان نمی دهند. به همین خاطر همیشه با مشکلاتی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف شان رو به رو هستند.

    برخی از تکنیک های کاربردی در راه اندازی کسب و کارهای جدید 

    هر برند بزرگی در دنیا اول از همه یک استارت آپ بوده است. استارت آپ مرحله قبل از شروع به کار یک شرکت است که بیش از هر نکته ای پیرامون ایده اصلی و راهکار تازه‎ کارآفرینانش شکل می گیرد. تقریبا تمام برندهای بزرگ و مشهور دنیا با یک ایده و راهکار تازه برای حل مشکلات مشتریان پا به عرصه کسب و کار گذاشته اند. درست به همین خاطر شما باید توجه ویژه ای به وضعیت برندها داشته باشید.

    این امر به عنوانی یکی از تکنیک های کاربردی به شما الگوهای مناسبی برای یادگیری نحوه شروع به کارتان می دهد. بسیاری از برندها در این میان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف شان مسیری طولانی را طی می کنند. اگر شما مایل به طی کردن چنین مسیر طولانی ای نیستید، از اول کار باید ابعاد مختلف استارت آپ تان را مورد ارزیابی قرار دهید.

    برخی از کارآفرینان به محض اینکه یک ایده نسبی برای حل مشکلات مشتریان به ذهن شان می رسد، شروع به ثبت شرکت و حتی برگزاری جلسات استخدامی برای کارمندان شان می کنند. این امر شاید در نگاه نخست جذاب به نظر برسد، اما از نظر حرفه ای یک فاجعه تمام‎عیار خواهد بود. شما برای شروع به کار در قالب مدیر یک کسب و کار مستقل باید اول از همه از تکنیک های کاربردی آگاه و دیدگاهی همه جانبه نسبت به استارت آپ تان داشته باشید.

    آیا واقعا ایده شما قابلیت تبدیل شدن به یک استارت آپ و سپس کسب و کاری موفق را دارد؟ پاسخگویی به این پرسش اهمیت بسیار زیادی برای شروع به کارتان در دیدگاهی گسترده خواهد داشت. متاسفانه بسیاری از کارآفرینان هرگز به این سوال مهم پاسخی مناسب نمی دهند. بنابراین شما باید کارتان را از همین نقطه شروع کنید.

    یک استارت آپ به عنوان یکی از تکنیک های کاربردی فقط زمانی می تواند تبدیل به کسب و کاری مناسب شود که برنامه های مشخصی از سوی کارآفرینان موسس آن برای تمام ابعاد مختلف موجود باشد. چنین امری برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف بسیار ضروری محسوب می شود. استراتژی یک برند در حوزه بازاریابی، فروش، تعامل با مشتریان و همچنین جذب سرمایه گذار در همان ابتدای مسیر امر تعیین کننده ای محسوب می شود.

    شما با چنین برنامه ها و تکنیک های کاربردی امکان تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مشتریان را پیدا می کنید. بنابراین باید همیشه نیم نگاهی به چنین ماجرایی در شرکت تان داشته باشید، در غیر این صورت وضعیت تان هیچ تغییری نخواهد کرد.

     

    مشاوره با افراد حرفه ای 

    کمک گرفتن از کارشناس های مختلف یا الگوبرداری از برندهای دیگر به عنوانی یکی از تکنیک های کاربردی در چنین شرایطی برای بسیاری از برندها امر جذابی محسوب می شود. متاسفانه برخی از کارآفرینان در ابتدای مسیر تبدیل شدن به مدیری حرفه ای و مدیریت کسب و کارشان از هرگونه کمک گرفتن از دیگران پرهیز می کنند.

    شاید این امر در نگاه نخست نشانه ای از تمایل افراد برای مدیریت کسب و کار به طور کاملا مستقل باشد، اما در بلندمدت تاثیرگذاری بسیار اندکی بر روی روند توسعه کسب و کارشان خواهد داشت. درست به همین خاطر شما باید همیشه نسبت به استفاده از تجربه دیگر برندها واکنش مثبت نشان دهید، در غیر این صورت ماجراجویی ‏تان در عرصه کسب و کار چندان طولانی نخواهد بود.

     

    واقع‏ گرایی

    واقع‏ گرایی در راه اندازی یک کسب و کار به عنوان یکی دیگر از تکنیک های کاربردی همیشه مهم و تاثیرگذار است. یادتان باشد شما به عنوان یک کارآفرین که قصد راه اندازی یک کسب و کار تازه را دارد، در میان هزاران کارآفرین دیگر در سراسر دنیا قرار خواهید گرفت. همین امر باید موجب دید واقع گرایانه شما به مسائل شود. اگر هدف اصلی شما تغییر کلی بازار کسب و کار در همان ماه های اول شروع به کارتان است، احتمالا با اعمال فشار بالای بر روی خودتان و دیگر همکاران در همان ابتدا با شکست سنگینی رو به رو می شوید. بنابراین اهداف تان را به طور واقعی و خُرد طراحی کنید.

    هیچ برندی در همان ابتدای کار موجب تغییر اساسی بازار نشده است. این امر باید درس مهمی برای شما در راستای مدیریت درست برند باشد. اگر شما این امر را به طور درست مورد توجه قرار ندهید، خیلی زود شرایط تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با چالش رو به رو خواهد شد.

    یکی از مشکلاتی که بسیاری از کارآفرینان در همان ماه های نخست شروع به کار برندشان با آن رو به رو می شوند، انتظارات بسیار بالا از شرکت و کارمندان است. این امر نتایج بسیار عجیب و ناامیدکننده ای برای شما خواهد داشت. یادتان باشد خودتان و هر کدام از اعضای شرکت دارای محدودیت هایی در زمینه فعالیت کاری هستید. هرچه باشد کارمندان ربات های هوشمند نیستند که توانایی کار 24 ساعته داشته باشند.

    همچنین فشار کاری بالا نیز برای کارمندان مخرب خواهد بود. اگر شما دوست دارید همکاری بلندمدتی با کارمندان تان داشته باشید، باید همیشه این نکته مهم را مد نظر قرار دهید، در غیر این صورت هرگز فرصتی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب تان پیدا نمی کنید.

    امروزه بسیاری از کارمندان تمایلی برای فعالیت در یک شرکت تازه تاسیس ندارند. دلیل این امر نیز مواجهه با شرایط کاری سخت و انتظارات غیرواقعی مدیران در چنین شرکت هایی است. اگر شما به دنبال یک همکاری بلندمدت و استاندارد با کارمندان حرفه ای در شرکت تان هستید، باید از همان ابتدا انتظارات منطقی را مطرح کنید. این امر کارمندان را نسبت به همکاری با شما و کسب و کارتان ترغیب خواهد کرد. با این حساب دیگر مشکلی برای قانع کردن کارمندان به منظور حضور در شرکت تان نخواهید داشت. این امر به عنوان یکی از تکنیک های کاربردی یکی از مهمترین نکات برای فعالیت کاری مناسب در عرصه کسب و کار محسوب می شود.

     

    طراحی برنامه چندجانبه برند

    فعالیت در بازار کسب و کار همیشه امری ساده و سرگرم کننده نیست. بسیاری از کارآفرینان در طول سال با کلی بحران و موقعیت های استرس آور دست و پنجه نرم می کنند. نکته مهم در این میان  به عنوان یکی از تکنیک های کاربردی راه اندازی کسب و کار داشتن برنامه ای دقیق برای تمام شرایط و اتفاق های پیش رو است.

    به عبارت دقیق تر، شما باید آمادگی لازم برای مواجهه با هر شرایطی در کسب و کارتان را داشته باشید. این امر می تواند صرفا نوعی آمادگی ذهنی باشد یا اینکه برنامه ای مدون از سوی شما طراحی گردد. در هر صورت در صورت افزایش استرس کاری شما باید براساس الگوهایی از پیش تعیین شده فعالیت نمایید، در غیر این صورت هرگز فرصتی برای جلب نظر مشتریان پیدا نمی کنید.

    یکی از اشتباهاتی که بسیاری از برندها در ابتدای شروع به کارشان انجام می دهند، اشتباه گرفتن مخاطب هدف شان است. این امر ناشی از طراحی برنامه به طور تک بعدی است. یادتان باشد مشتریان هدف شما همیشه یک قشر ثابت را تشکیل نمی دهد. امروزه برندها مشتریان بسیار متنوعی در بازار دارند. آمادگی برای برخورد با مشتریان متفاوت یکی دیگر از تکنیک های کاربردی راه اندازی کسب و کار است. 

    بنابراین شما هم باید آمادگی لازم برای مواجهه با مشتریان دارای سلیقه های متفاوت اما علاقه مند برای خرید از برندتان را داشته باشید، در غیر این صورت به قیمت از دست دادن تمام مشتریان فقط گروه اندکی از مخاطب هدف تان را مورد توجه قرار خواهید داد.

    بدون شک طراحی برنامه چندجانبه برای بسیاری از کارآفرینان تازه کار امر بسیار دشواری محسوب می شود. درست به همین خاطر شما باید همیشه از توصیه ها و مشورت های کارآفرینان برجسته استفاده کنید. شکی نیست که ملاقات با کارآفرینان حرفه ای همیشه امکان پذیر نیست. هرچه باشد چنین کارآفرینانی برنامه کاری بسیار فشرده ای دارند. درست به همین خاطر شما باید در تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان به عنوان یکی از تکنیک های کاربردی راه اندازی کسب و کار همیشه به این نکته مهم توجه لازم را نشان دهید.

    راهکار مناسب برای این امر تلاش برای مطالعه مصاحبه ها و همچنین استفاده از راهکارهای جانبی چنین افرادی است. شما در این صورت به سادگی هرچه تمام تر فرصت تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان را خواهید داشت.

    شما به عنوان یک کارآفرین که در ابتدای مسیرش قرار دارد، باید همیشه انتظارات از خودتان و دیگران را در پایین ترین سطح ممکن قرار دهید و این یکی دیگر از تکنیک های کاربردی راه اندازی کسب و کار شناخته می شود. این امر به شما برای تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب هدف کمک خواهد کرد. 

    وقتی شما انتظارات بسیار زیادی از خودتان و تیم کاری داشته باشید، همیشه نتایج الیه مطابق میل تان نخواهد بود. در این صورت طراحی یک برنامه همه جانبه و تلاش برای توسعه آرام برند در همه جنبه های برند ایده بهتری از کسب سودهای کلان در همان ماه های ابتدایی خواهد بود. درست به همین خاطر شما باید از همان اول به فکر طراحی یک برنامه حرفه ای با استفاده از توصیه های مختلف باشید. در این میان همفکری با دیگر اعضای برند نیز ایده مناسبی خواهد بود.

     

    سرمایه گذاری بر روی منابع و امکانات اولیه موردنیاز شرکت

    هر برندی برای شروع به کار باید برخی از امکانات موردنیاز کارمندان را تهیه نماید، در غیر این صورت راه اندازی کسب و کار چیزی به غیر از هزینه اضافی برای شما نخواهد بود. در این میان اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان هستید، باید از همان ابتدا تمام شرایط ممکن را به عنوان یکی از تکنیک های کاربردی برای تیم کاری تان آماده کنید.

    بدون شک فراهم سازی تمام امکانات و منابع حرفه ای از همان گام نخست برای برندها امری غیرممکن محسوب می شود. درست به همین خاطر شما باید به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان به عنوان یکی از تکنیک های کاربردی راه اندازی کسب و کار طور حرفه ای باشید، در غیر این صورت وضعیت تان به طور مداوم با مشکل رو به رو می شود.

    اگر شما کارمند حرفه ای در شرکت های بزرگ دنیا بوده اید، در صورت تمایل برای راه اندازی کسب و کار مستقل تان همیشه امکان پیدا کردن سرمایه گذار در همان گام های نخست را خواهید داشت. این امر به عنوان یکی از تکنیک های کاربردی راه اندازی کسب و کار اعتماد به نفس شما برای تاثیرگذاری بر روی کارمندان را به طور قابل ملاحظه ای افزایش می دهد.

    کارمندانی که از جذب سرمایه مناسب از سوی یک برند تازه تاسیس اطلاع داشته باشند، همیشه تمایل بالاتری برای همکاری با برند موردنظر نشان خواهند داد. بنابراین شما مسیر بسیار ساده تری برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان طی خواهید کرد.

    نکته مهمی که در اینجا به عنوان یکی از تکنیک های کاربردی باید بدان توجه داشت، واکنش شما در صورت مواجهه با شرایط ناگوار برای تامین سرمایه اولیه است. این امر می تواند استرس بسیار زیادی برای شما و تیم کاری تان به همراه داشته باشد.

    نکته اساسی در این بین تلاش برای طرح مسئله به طور دقیق با کارمندان تان است. به این ترتیب شما زمان لازم برای تامین سرمایه را برای خودتان فراهم خواهید کرد. این امر در کوتاه مدت به شما امکان ادامه فعالیت و جلوگیری از ترک شرکت از سوی کارمندان تازه کار را می دهد، در غیر این صورت شما فقط به طور مداوم انتظار کارمندان از جذب سرمایه های عظیم را افزایش خواهید داد.

     

    سرمایه گذاری بر روی بازاریابی برای برند تازه تاسیس

    وقتی شما یک کسب و کار تازه را شروع می کنید، تمام شرایط آنطور که انتظارش را دارید، پیش نمی رود. هرچه باشد برند شما تازه تاسیس شده و کمتر کسی در بازار آن را می شناسد. درست در همین مرحله اهمیت بازاریابی و توسعه برند از طریق یک استراتژی بازاریابی درست به عنوان یکی دیگر از تکنیک های کاربردی مطرح می شود.

    بسیاری از برندها تا چند سال پس از راه اندازی اولیه برندشان هیچ برنامه ای برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف شان ندارند. این امر شامل فقدان برنامه بازاریابی نیز می شود. دلیل این امر اغلب اوقات تلاش برای توسعه مناسب برند و سپس سرمایه گذاری بر روی بازاریابی و تعامل با مشتریان عنوان می گردد.

    نکته مهم به عنوان یکی از تکنیک های کاربردی این است که شما در طول ماه های اولیه تاسیس برند در صورتی که خیلی زود فرآیند فروش را با موفقیت شروع نکنید، شرایط دشواری برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب تان خواهید داشت. درست به همین خاطر باید همیشه به دنبال جلب نظر مشتریان به بهترین شکل ممکن باشید، در غیر این صورت هرگز فرصت مناسب برای جلب نظر مشتریان را پیدا نخواهید کرد.

    یک برنامه بازاریابی به عنوان یکی از تکنیک های کاربردی راه اندازی کسب و کار به طور معمول شامل تعیین مخاطب هدف، انتخاب پلتفرم های اجتماعی مناسب و سپس شروع به تولید محتوا براساس سلیقه کاربران است. بدون تردید این امر دشواری های بسیار زیادی پیش روی شما قرار می دهد.

    نکته مهم اینکه شما برای تعیین دقیق وضعیت برندتان در قبال نکات فوق باید هزینه و زمان بالایی را اختصاص دهید. این امر برای تمام بازاریاب ها و تیم های کاری در برندهای تازه تاسیس امکان پذیر نیست. بنابراین باید دنبال راهکار ساده تری باشید. توصیه ما به عنوان یکی از تکنیک های کاربردی در این میان تلاش برای هدف گذاری بر روی دیگر برندها و عملکرد بازاریابی شان است.

    این امر به شما برای اطلاع از تمام ترندها، الگوهای رفتاری مشتریان و بهترین ایده های تولید محتوا کمک خواهد کرد. شما با چنین کاری بدون نیاز به صرف هزینه قابل ملاحظه امکان جلب نظر مشتریان را خواهید داشت.

     

    تحقیق پیش از تصمیم های مهم

    تصمیم گیری های مهم برای هر کسب و کاری بخش مهمی از کار محسوب می شود. شما به عنوان موسس یک برند باید در برخی از زمان ها تصمیم های مهم و سرنوشت سازی بگیرید. اگر تصمیم های شما براساس تجربه قبلی و بدون مطالعه درباره وضعیت کنونی بازار باشد، ریسک کارتان به طور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا خواهد کرد. شما در این صورت باید وضعیت تان را به طور مداوم بهبود بخشید، در غیر این صورت به احتمال زیاد هیچ شانسی برای جلب نظر مشتریان پیدا نمی کنید.

    مطالعه بازار به عنوان یکی از تکنیک های کاربردی راه اندازی کسب و کار همیشه پیشفرض های عجیبی در ذهن کارآفرینان ایجاد می کند. اگر شما در این میان همیشه نگران سختی های مطالعه بازار هستید، باید به یاد داشته باشید که امروزه راهنمایی ها و تکنیک های بسیار زیادی برای مطالعه بازار در دسترس است. همچنین شما برای هر کدام از تصمیم های تان لازم نیست تمام جزییات بازار را مورد توجه قرار دهید، در غیر این صورت شانس تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور قابل ملاحظه ای کاهش پیدا خواهد کرد.

    کاری که شما در زمینه مطالعه بازار پیش از تصمیم گیریبه عنوان یکی از تکنیک های کاربردی راه اندازی کسب و کار باید انجام دهید، توجه به تمام جزییات و بخش های مختلف کاری است. این امر البته فقط برای تصمیم گیری در حوزه موردنظرتان باید دنبال شود.

    به عنوان مثال، اگر شما قصد سرمایه گذاری بر روی اینستاگرام به عنوان پلتفرم اصلی بازاریابی برندتان را دارید، باید اندکی درباره وضعیت این شبکه اجتماعی و واکنش کاربرانش به محتوای بازاریابی تحقیق کنید. سپس با مقایسه با این پلتفرم با دیگر شبکه های اجتماعی موجود در بازار می توانید تصمیم گیری درست و بدون دردسری را داشته باشید. بی شک چنین تصمیم گیری های مهمی با مطالعه بازار بسیار دقیق تر صورت خواهد گرفت. اگر شما به این نکته مهم توجه نشان ندهید، شانس تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور قابل ملاحظه ای کاهش پیدا می کند.

     

    استخدام یک حسابدار

    بسیاری از کارشناس های کسب و کار نسبت به استخدام یک حسابدار به عنوان یکی از تکنیک های کاربردی راه اندازی کسب و کار از همان ابتدای شروع به کار برند هشدار می دهند. این امر به دلیل تلاش برای پایین نگه داشتن هزینه های شروع به کار برند ارائه می شود.

    با این حال اگر شما دوست دارید وضعیت مالی تان از همان ابتدای کار با برنامه ای دقیق پیش برود، باید همیشه یک حسابدار حرفه ای در کنار برندتان داشته باشید. این امر به عنوان یکی از تکنیک های کاربردی راه اندازی کسب و کار می تواند وضعیت مالی شما را همیشه مطابق برنامه قبلی نگه دارد و شما را در مسیر تاثیرگذاری بر روی مخاطب تان کمک کند.

    گاهی اوقات برندها در ابتدای مسیر شروع به کارشان نسبت به همکاری با حسابدارهای حرفه ای توجه لازم را نشان نمی دهند. درست به همین خاطر با مشکلات زیادی از جمله کمبود مداوم منابع مالی مواجه می شوند. وقتی شما نسبت به شرایط مالی برندتان اطلاع دقیقی داشته باشید، دیگر هیچ مشکلی پیش روی تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف پیش نخواهد آمد.

    این امر به عنوان یکی از تکنیک های کاربردی راه اندازی کسب و کار نکته بسیار مهمی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف محسوب می شود. بنابراین اگر شما به دنبال جلب نظر مشتریان و بهبود وضعیت برندتان از همان ابتدای کار هستید، باید همیشه استخدام یک حسابدار کاربلد به عنوان اولین اقدام استخدامی برندتان را مدنظر قرار دهید.

    بیشتر بخوانید: ترندهای مهم و کاربردی برای تبلیغات در دنیای پس از کرونا

    امروزه بیشتر برندهای تازه تاسیس به دلیل مواجهه با مشکلات مالی با شکست رو به رو می شوند. حضور یک حسابدار در این میان به عنوان یکی از تکنیک های کاربردی راه اندازی کسب و کار به شما برای جلب نظر مشتریان به بهترین شکل ممکن کمک می کند. بنابراین شما برای پرهیز از ضررهای غیرقابل پیش بینی و بحران های مالی هم که شده باید از یک حسابدار کمک بگیرید. آن هم از همان روزهای اول شروع به کارتان.

    امروزه شروع به کار در یک حوزه کاری تازه برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان امر ساده ای نیست. شما برای اینکه تجربه ای مناسب از بازاریابی و راه اندازی کسب و کار تازه داشته باشید، باید از همان ابتدای امر به دنبال استفاده از توصیه های حرفه ای و تکنیک های کاربردی برای راه اندازی کسب و کار باشید. نکات مورد بحث در این مقاله می تواند شروع مناسبی برای شما و برندتان محسوب شود.

    ارسال یک پاسخ

    لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
    لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

    چهار × پنج =