ترندهای مورد استفاده بازاریابان B2C در سال 2022

    0
    67
    بازاریابان B2C

    مارتینا برتوس – در سال 2022، 51 درصد از بازاریابان B2C قصد دارند بودجه بازاریابی خود را افزایش دهند. سوال اینجا است که این بودجه به کجا می رود؟ آیا بازاریابان روی همان استراتژی‌ ها دوباره سرمایه‌ گذاری خواهند کرد یا روندهای جدید را امتحان خواهند کرد؟ برای درک اینکه بازاریابان B2C در سال 2022 از چه روندهایی استفاده می کنند، ما از 1067 متخصص بازاریابی جهانی که در شرکت های B2B و B2C کار می کنند، نظرسنجی کردیم.

    از اینفلوئنسر مارکتینگ گرفته تا رویدادهای مجازی، تلاش‌های بسیاری وجود دارد که برندها می‌ توانند روی آن ها تمرکز کنند. در این تحقیق ما در مورد اینکه چه چیزی برای بازاریابان B2C در سال جاری خوب بود و آنها قصد دارند در سال 2022 کجا سرمایه گذاری کنند، چه می گوید.

    اولویت با فیلم کوتاه 

    ویدیوی کوتاه در اوایل سال 2020 باب شد و تاکنون هیچ نشانه ای از کاهش استفاده آن وجود ندارد.

    در آن زمان، TikTok اولین مکان برای محتوای کوتاه بود. امروزه اینستاگرام و یوتیوب نیز برای جلب توجه کاربران با هم رقابت می‌کنند.

    این خبر خوبی برای برندهاست، زیرا روند محتوای ویدئویی کوتاه، پس از اینفلوئنسر مارکتینگ، دومین ROI بالاتر را برای بازاریابان B2C در سال 2021 ارائه کرد.

    علیرغم اینکه از نظر بازگشت سرمایه در رتبه دوم قرار دارد، اما بازاریابان قصد دارند در سال 2022 بیشترین سرمایه گذاری را در آن داشته باشند. تقریباً 33 درصد از بازاریابان B2C در حال حاضر روی محتوای کوتاه سرمایه گذاری می کنند، در حالی که یک سوم از کسانی که این کار را نکرده اند برای اولین بار این کار را انجام می دهند.

    چرا حالا؟ خب، ویدئوهای کوتاه یک ویژگی کلیدی در رسانه های اجتماعی امروز است.

    این احتمالاً به این دلیل است که سه هدف کلیدی برندهای B2C هنگام اجرای کمپین های بازاریابی در سال 2022، افزایش آگاهی از برند (49٪)، تبلیغات محصولات (44٪)  و افزایش درآمد (43 درصد) خواهد بود..

    با استفاده از رسانه های اجتماعی، می توانید حداقل دو مورد از سه مورد را به دست آورید. آگاهی از برند همیشه مزیت اصلی استفاده از رسانه های اجتماعی بود، اما همه چیز تکامل یافته است.

    امروزه، با وجود پلتفرم‌های بسیار زیادی که تجارب خرید درون‌برنامه‌ای و قالب‌های تبلیغاتی پیشرفته را ارائه می‌دهند، برندها می‌توانند به اهداف بازاریابی بیشتری دست یابند.

    بازاریابان B2Cاینفلوئنسر مارکتینگ همچنان یک محرک اصلی 

    برای اکثر بازاریابان B2C، قدرت تأثیرگذاران واضح است. در سال 2022، 61 درصد از بازاریابان B2C که در این مطالعه مورد بررسی قرار گرفتند، قصد دارند در سال 2022 از آن استفاده کنند. در واقع، این سومین روند بالاتری است که آنها قصد دارند پس از محتوای ویدیویی کوتاه و بازاریابی درونگرا اولویت بندی کنند.

    این به این دلیل است که در سال 2021، بهترین بازده را به برندهای B2C ارائه کرد. هنگامی که از آنها خواسته شد تا بهترین محرک بازگشت سرمایه خود را از بین فهرستی از 27 تاکتیک و استراتژی انتخاب کنند، 11 درصد از بازاریابان B2C بازاریابی تأثیرگذار را انتخاب کردند.

    چیزی که ممکن است در آینده متفاوت باشد، نوع تمرکز برندهای تاثیرگذار است. از لحاظ تاریخی، برندها روی بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین اینفلوئنسرها برای مشارکت تمرکز کرده‌اند.

    با این حال، برخی از داده ها نشان می دهد که میکرو اینفلوئنسرهایی با کمتر از 100 هزار دنبال کننده ممکن است موثرتر باشند.

    محتوای صوتی در صندلی جلو قرار دارد

    داده‌ها نشان می‌دهند که ویدیو در بازاریابی محتوا پیشروست. با این حال، صدا به آرامی در ترکیب قرار می گیرد.

    طبق این نظرسنجی، تنها 19.1 درصد از بازاریابان B2C از پادکست یا سایر محتوای صوتی در بازاریابی خود استفاده می کنند. از بین کسانی که از آن استفاده می کنند، 37.4 درصد آن را یکی از مؤثرترین روندهای خود می دانند.

    اگرچه پذیرش آن در سال 2021 به ظاهر کم بود، اما داده ها نشان می دهد که بازاریابان B2C بیشترین محتوای صوتی را به تلاش های بازاریابی خود در سال جدید اضافه خواهند کرد.

    تقریباً 43 درصد از بازاریابان B2C قصد دارند در سال 2022 سرمایه گذاری خود را بر روی پادکست ها افزایش دهند در حالی که 38.4 درصد قصد دارند آن را به همان میزان حفظ کنند. یکی دیگر از واقعیت های جالب این است که این داده خاص تقریباً برای بازاریابان B2B یکسان است. این نشان می دهد که در تمام صنایع، برندها قدرت محتوای صوتی را تشخیص می دهند.

    مسئولیت اجتماعی دارای بیشترین اهمیت 

    اکنون بیش از هر زمان دیگری، مصرف کنندگان می خواهند و انتظار دارند که برندها شفاف تر باشند و در رسانه های اجتماعی موضع بگیرند. در واقع، یک نظرسنجی Edelman Trust Barometer در سال 2020 نشان داد که بسیاری از مصرف کنندگان اعتماد را عامل اصلی در تصمیم گیری های خرید خود می دانند.

    در دو سال گذشته، به‌ویژه در اوج بحران COVID-19، مصرف‌کنندگان شروع به پاسخگویی بیشتر برندها کرده‌اند. در سال 2022، برندها به این تقاضا پاسخ خواهند داد.

    در حال حاضر، تنها یک سوم از بازاریابان B2C مورد بررسی، مسئولیت اجتماعی را یک روند بازاریابی موثر می دانند. با وجود این واقعیت، 45 درصد قصد دارند سرمایه گذاری خود را در سال 2022 افزایش دهند.

    بیشتر بخوانید: معرفی 10 الگوی بازاریابی

     

    استفاده برندها از استراتژی های بازاریابی درونگرا 

    بازاریابی درونگرا به معنای ملاقات با مشتریان در جایی است که آنها هستند. در واقع، بیش از 80 درصد از بازاریابان قصد دارند همان بودجه را حفظ کنند. این کار با پیروی از مدل «جذب، لذت، تعامل» انجام می شود که از بازاریابی محتوا، سئو، اتوماسیون بازاریابی، رسانه های اجتماعی و موارد دیگر برای پرورش مصرف کنندگان در هر مرحله از سفر خریدار استفاده می کند.

    منبع:  https://blog.hubspot.com

    ارسال یک پاسخ

    لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
    لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

    19 − ده =