رهبر تجاری موفق و بارزترین ویژگی های او

    0
    41
    رهبر تجاری

    بسیاری از کارآفرینان در عرصه کسب و کار خودشان را رهبر تجاری قلمداد می کنند. دلیل این امر نیز جذابیت بالای رهبری تجاری برای تقریبا همه مردم در دنیا است. با این حال شما تا زمانی که چند ویژگی مهم را در خودتان تقویت نکنید، هرگز بدل به یک رهبر تجاری موفق نخواهید شد. 

    سرمایه گذاری های رفتاری یک رهبر تجاری موفق 

    به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از فرصت امروز، هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از ویژگی های مهم برای تبدیل شدن به یک رهبر تجاری موفق است. در ادامه برخی از این ویژگی ها که باید در خودتان تقویت کنید را مورد بررسی قرار می‎دهیم. سرمایه گذاری بر روی آنها نه تنها امری ضروری، بلکه مفید برای بهبود وضعیت کاری محسوب می شود.

     

    چابکی و انعطاف پذیری

    امروزه هر برندی در بازار باید به اندازه کافی چابک و سریع باشد. از آنجایی که نمونه اصلی برای کارمندان در هر شرکتی مدیران شان است، شما باید چابکی و انعطاف پذیری در کار را مدنظر قرار دهید. این امر شما را از سطح یک مدیر ساده فراتر برده و به تدریج تبدیل به یک رهبر تجاری می شوید.

    یکی از مثال های کاربردی در این میان تجربه برند واربی پارکر است. این شرکت عینک فروشی در سال 2010 تاسیس شد و مزیت اصلی اش ارائه خدمات خرید در محل بود. به این ترتیب مشتریان امکان ثبت سفارش عینک و سپس امتحانش در خانه را داشتند. چنین امری به خوبی چابکی و انعطاف پذیری این برند در مواجه با مشتریان را نشان می دهد. منبع اصلی شروع این روند فعالیت از سوی واربی پارکر تحول در وضعیت رهبری تجاری اش بود. به این ترتیب مدیران این شرکت اول از همه تغییر را از خودشان شروع کردند. به این ترتیب خیلی زود تمام اعضای شرکت فعالیت چابک و سریع را در دستور کار قرار دادند.

    رهبر تجاری موفقتوجه به ارتباطات پایدار

    شما به عنوان یک رهبر تجاری باید همیشه در دسترس کارمندان تان باشید. این امر نه تنها احساس اطمینان در بین کارمندان تان ایجاد می کند، بلکه شما را برای کمک به آنها نیز آماده خواهد کرد. امروزه موفق ترین برندهای دنیا همیشه رهبران تجاری حرفه ای و مشتاق برای کمک به کارمندان شان دارند.

    همانطور که تمام برندها برای ارتباط پایدار با مشتریان تلاش می کنند، شما به عنوان یک رهبر تجاری باید ارتباط مناسب با کارمندان را مدنظر قرار دهید. اگر کارمندان حتی یک بار هم که شده تجربه ای منفی در این راستا داشته باشند، وضعیت شما به طور قابل ملاحظه ای به هم خواهد ریخت. بنابراین بارها و بارها این مهارت اساسی و مهم در حوزه کسب و کار را تمرین کنید.

    بهترین مثال در رابطه ارتباط پایدار رهبران تجاری با کارمندان مربوط به برند Ben & Jerry است. در این برند هر مدیر باید کاملا در دسترس کارمندان قرار داشته باشد، در غیر این صورت جریمه های سنگین برای مدیر مورد نظر تعیین می شود. همین امر موجب پیشرفت بسیار سریع این برند در بازارهای مختلف شده است.

     

    رفتار حرفه ای در همه شرایط

    رفتار حرفه ای در محیط کار از آن دست ویژگی هایی است که تحت هر شرایطی باید رعایت شود. متاسفانه بسیاری از کارآفرینان در شرایط سخت و پرفشار کاری این نکته را فراموش می کنند. درست به همین خاطر اغلب اوقات تفاوت میان رهبران تجاری بزرگ دنیا با کارآفرینان معمولی کاملا مشخص است.

    شما برای تبدیل شدن به یک رهبر تجاری باید اول از همه رفتار حرفه ای در محل کار را به خوبی یاد بگیرید. گام بعدی در این میان تلاش برای رعایت آن در مواجهه با هر کدام از کارمندان، بدون توجه به موقعیت سازمانی آنها، خواهد بود. به این ترتیب شما در طول زمان بدل به مدیری حرفه ای خواهید شد.

    بیشتر بخوانید: 7 کتاب ضروری برای افزایش سطح مشتری‏ مداری

     

    توجه به نظرات کارمندان

    شما به عنوان یک رهبر تجاری نباید همیشه براساس نظرات شخصی تان عمل کنید. توجه کردن به نظرات و ایده های کارمندان اغلب اوقات بهترین راهکارها را پیش پای تان قرار خواهد داد. بنابراین هرگز از اهمیت توجه به دیگران در عرصه مدیریت کسب و کار و رهبری تجاری غافل نشوید. این امر در بلندمدت از شما یک رهبر تجاری محبوب در میان کارمندان خواهد ساخت.

    بدون تردید تمام نظرات کارمندان ارزش پیگیری و اجرا در شرکت را ندارد. با این حال بعضی از نظرات آنقدر مهم است که باید حتی جلسات ویژه ای نیز درباره‎شان ترتیب داد. بنابراین شما به عنوان یک رهبر تجاری باید تفاوت های اساسی در این حوزه را نیز به خوبی متوجه شوید.

    ارسال یک پاسخ

    لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
    لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

    پنج × 2 =