درآمد زایی از اپلیکیشن های موبایل

    0
    42
    اپلیکیشن‌ های موبایل

    بازار اپلیکیشن های موبایل در سال‌های اخیر رشد قابل توجهی داشته و امروزه درآمدزایی از اپلیکیشن‌های موبایل یکی از راه‌های کسب درآمد برای دولوپرها و ناشران محسوب می‌شود.

    به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از اخبار رسمی، در اصطلاحات تبلیغات و خریدهای برنامه‌ریزی شده (Programmatic Buy)، صاحبان وب‌سایت یا اپلیکیشن که فضاهای تبلیغاتی دارند، ناشر نامیده می‌شوند؛ زیرا تبلیغات برندها را در فضاهای نمایش (inventory) خود منتشر می‌کنند. اکثر دولوپرهای اپلیکیشن با هدف درآمدزایی، اپلیکیشن‌های زیادی را طراحی و توسعه داده‌اند؛ به‌طوری‌که امروزه بیش از ۵.۵ میلیون اپلیکیشن های موبایل iOS و اندروید وجود دارد.

    اپلیکیشن‌ های موبایلچرا درآمدزایی از اپلیکیشن های موبایل بازاری پر درآمد است؟

    در سال ۲۰۱۲ مردم به طور میانگین حدود ۱ ساعت و نیم از روز خود را صرف استفاده از اپلیکیشن های موبایل می‌کردند که این آمار در حال حاضر به ۳ ساعت و نیم در روز رسیده است. کاربران با رضایت کامل این مقدار از روز خود را صرف اپلیکیشن‌های مورد علاقه‌شان می‌کنند. در سال ۲۰۱۲ مقدار زمانی که کاربران از مرورگرهای موبایل استفاده ‌می‌کردند، ۳۸ دقیقه بود و در سال ۲۰۱۸ این عدد به ۵۱ دقیقه در روز رسید (emarketer). این آمار نشان می‌دهد که مردم بیش از قبل از تلفن‌های همراه استفاده می‌کنند و وضعیت بازار به نفع توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های موبایل است.

     

    ۱. تبلیغات درون اپلیکیشن‌ های موبایل (In-App Advertising)

    تبلیغات در اپلیکیشن های موبایل یکی از راحت‌ترین و اثربخش‌ترین راه‌های کسب درآمد از اپلیکیشن برای ناشران است. توسعه‌دهندگان می‌توانند به راحتی ناشر تبلیغات موبایلی تبلیغ‌دهندگان باشند. بدین صورت که تبلیغ آن‌ها را در اپلیکیشن‌های خود اجرا کنند و بابت هر نمایش، کلیک یا نصب، از تبلیغ‌دهندگان که همان صاحبان برندها هستند، درآمد کسب کنند.

    در روش‌های نوین، برای کمتر شدن دردسر هر دو طرف – ناشر و برند – پلتفرم‌هایی ایجاد شده‌اند تا در کمتر از ۲۰۰ میلی ثانیه فضای نمایش اپلیکیش‌ ناشر را برای برندها به مزایده بگذارد و آن را به بالاترین قیمت بفروشد.

    به همین منظور، ناشران می‌توانند به پلتفرم‌ مدیریت عرضه فضای نمایش (SSP) و برندها به پلتفرم مدیریت تقاضای فضای نمایش (DSP) متصل می‌شوند. در برخی موارد، ناشران می‌توانند با تبلیغ اپلیکیشنی دیگر به ازای هر کلیک یا نمایش از طرف مقابل پول بگیرند. این مدل‌های CPC ، CPM ، CPI  به ترتیب هزینه بر اساس کلیک، هزینه بر اساس نمایش و هزینه بر اساس نصب هستند.

    تبلیغ در اپلیکیشن‌های موبایلی برای تبلیغ‌دهندگان نمایش و کلیک بالاتری می‌گیرد و به‌همین‌دلیل، برندها راغب‌ترند تا تبلیغات خود را در اپلیکیشن‌های موبایل نمایش دهند. در واقع، آن‌ها حاضرند پول بیشتری برای نمایش تبلیغشان پرداخت کنند اما  مطمئن باشند که مخاطبانشان پیام آن‌ها را دیده‌اند.

    شما می‌توانید با عضویت رایگان در پلتفرم SSP دیما، به راحتی اپلیکیشن یا وب‌سایت خود را ثبت‌نام کنید و بلافاصله درآمد کسب کنید.

    اپلیکیشن‌ های موبایل

    بیشتر بخوانید: ترندهای یوتیوب در سال 2022

     

    ۲. خرید داخل اپلیکیشن‌ های موبایل(In-App Purchase)

    در این روش، کاربر اپلیکیشن های موبایل را به صورت رایگان دانلود می‌کند اما برای استفاده از قابلیت‌های خاص یا رفتن به مراحل بعدی یک بازی باید نسخه پولی آن را بخرد یا دربسیاری از اپلیکیشن‌های بازی، برای بیشتر کردن سکه، پول یا انرژی می‌توان پول پرداخت کرد.

     

    ۳. اپلیکیشن‌ های موبایل پولی (Paid Apps)

    بسیاری از اپ‌های موبایل برای دانلود از کاربران پول می‌گیرند, درواقع، این اپ‌ها پولی هستند و تنها با پرداخت هزینه می‌توان از آن استفاده کرد.

     

    ۴. گرفتن لید (Lead Generation) و بازاریابی مشارکتی یا افیلیت مارکتینگ (Affiliate Marketing)

    در اصطلاحات بازاریابی و تبلیغات، لید (lead) اطلاعات یک کاربر است که می‌تواند مشتری بالقوه یک شرکت یا برند باشد. در این روش ناشر برای فروش محصول آن برند تبلیغ نمی‌کند، بلکه اطلاعات تماس افرادی را جمع می‌کند که می‌توانند به محصول یا سرویس یک برند علاقه‌مند باشند و آن شرکت یا برند بتواند محصول خود را به او بفروشد.

    اپلیکیشن‌ های موبایلاخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

    ارسال یک پاسخ

    لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
    لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

    2 × سه =