کاربرد بازاریابی کششی و بازاریابی فشار برای برنامه ریزی

    0
    78
    تولید محتوای موفق

    بازاریابی کششی و بازاریابی فشار چیست

    نحوه استفاده و تفاوت اصلی بین بازاریابی کششی و بازاریابی فشار صحبت کرده و برخی از نمونه‌ های بازاریابی کششی و بازاریابی فشار را بررسی خواهیم کرد.

     

    به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از کار و کسب، اگر در حال برنامه‌ریزی استراتژی بازاریابی خود برای فصل آینده هستید و نمی‌دانید باید به کدام سمت بروید؛ در این مقاله، ما مفاهیم بازاریابی کششی و بازاریابی فشار را بررسی می‌کنیم تا شما بتوانید بر این اساس، بهترین تصمیم ممکن را بگیرید.

    تبلیغات را می‌توان به دو دسته کلی تقسیم کرد: بازاریابی کششی و بازاریابی فشار. از یک طرف، تبلیغات فشار به دنبال سوق دادن محصولات به سمت مشتریان خاص است، در حالی که تبلیغات کششی بر روی افراد مناسب در زمان مناسب تمرکز می‌ کند.

     

    بازاریابی فشار

    بازاریابی فشار، یک استراتژی است که مدیران برای تبلیغ محصولات خود به مصرف‌ کنندگان از آن استفاده می‌ کنند. هدف بازاریابی فشار این است که محصولات در نقطه خرید توسط مصرف‌ کنندگان دیده شوند. در معرض دید بودن، یک اصل کلیدی در این برنامه بازاریابی است. این را می‌ توان از طریق بسیاری از کانال‌ های مختلف، از جمله رسانه‌ های اجتماعی، ایمیل، یا در فروشگاه‌ ها انجام داد.

    اگرچه بسیاری از شرکت‌ ها سعی می‌ کنند در کنار این استراتژی روابط بلند مدت با مشتریان خود ایجاد کنند، بازاریابی فشار بر روی دستیابی به فروش فوری تمرکز دارد. به همین دلیل برای افزایش حجم فروش و بهبود وفاداری به برند عالی است.

    بازاریابی فشار را می‌توان برای فضاهای B2C و خدمات حرفه‌ ای اعمال کرد. به عنوان مثال، در فضای B2B، یک تولید کننده یا عمده فروش ممکن است سعی کند یک خرده فروشی را متقاعد کند که محصول خود را با گنجاندن نمونه‌ هایی در یک نمایش بازاریابی حضوری، ذخیره کند.

    اگرچه بازاریابی فشار بهترین گزینه به نظر می‌ رسد، مدیران بازاریابی که قصد دارند این استراتژی را به عنوان تنها رویکرد در نظر بگیرند، باید مراقب باشند. اگر یک شرکت تصمیم بگیرد مبلغ هنگفتی را برای تبلیغات خرج کند و مشتریان پیام‌ های آن را نادیده بگیرند، به راحتی ممکن است ضرر کند.

    از آنجایی که بازاریابی فشار بر ایجاد روابط متمرکز نیست، محرک‌ های اصلی فروش، مانند معاملات تکراری، نتیجه مستقیم این نوع کمپین نیستند. به عبارت دیگر، استفاده از بازاریابی فشار به عنوان تنها استراتژی، می‌تواند منجر به از دست رفتن فرصت‌ها شود.

    از سوی دیگر، بازاریابی فشار زمانی بیشترین موفقیت را دارد که کمپین‌ های بازاریابی کالاها و خدماتی را که از قبل مورد تقاضا هستند، تبلیغ کنند.

    به طور کلی، بازاریابی فشار یک راه عالی برای ایجاد نتایج فوری و تأثیر قوی بر مشتریان بالقوه است. نیاز به برندینگ را از بین می‌ برد و محصول جدید را به سرعت تبلیغ می‌ کند. اثرات موقت آن مشتریان جدید را جذب می‌ کند، حتی اگر گران بوده و نتایج آن طولانی مدت نباشند.

    قبل از شروع یک برنامه بازاریابی فشار، تیم شما ابتدا باید اطلاعاتی را در مورد مشتریان بالقوه‌ ای که تبلیغات را برای آن‌ها ارسال می‌ کنید، جمع آوری کند. پس از آن، بازاریابان می‌ توانند از این داده‌ ها برای انتخاب پلتفرم یا پلتفرم‌ هایی جهت تمرکز کردن، استفاده کنند. سپس آن‌ ها می‌ توانند پیامی قدرتمند ایجاد کنند که برای جمعیت مورد نظر جذاب باشد و برای کانال بازاریابی که قصد استفاده از آن را دارند، موثر واقع شود.

     

    بازاریابی کششی

    بازاریابی کششی یک استراتژی است که بر افزایش تعداد مصرف‌ کنندگانی که می‌ خواهند یک محصول خاص را بخرند تمرکز دارد. اغلب شامل متقاعد کردن مصرف‌ کننده برای جستجوی فعال یک محصول به منظور جذب خرده‌ فروشان برای ذخیره آن است.

    برندهایی که از بازاریابی کششی استفاده می‌کنند، از طریق یک کمپین بازاریابی مستقیم (Direct Marketing) به مشتریان دسترسی پیدا نموده، سپس مصرف‌ کنندگان به یک خرده فروش رفته و محصول را خریداری می‌ کنند. این به تولید کننده اجازه می‌ دهد تا هم محصول را بفروشد و هم موجودی را با توجه به تقاضای مصرف‌کننده، پر کند.

    این استراتژی معمولاً زمانی بهترین نتایج را می‌ دهد که زمان تحویل به اندازه کافی طولانی باشد تا مصرف‌ کنندگان بتوانند جایگزین‌ها را با هم مقایسه کنند. این به آن‌ها امکان می‌ دهد بدون اینکه تحت فشار تصمیم‌ گیری عجولانه قرار گیرند، خرید کنند. همچنین به این معنی است که شرکت‌ ها باید مصرف‌ کنندگان را متقاعد کنند محصولی را که تبلیغ می‌ کنند، بخرند.

    بیشتر بخوانید: توجه به غرفه‌آرایی بیشتر از عرضه محصولات

    یک مزیت این رویکرد برای مصرف‌ کنندگان این است که آن‌ها مجبور نخواهند شد به هر محصولی که در جای دیگری موجود است فقط به این دلیل که در دسترس است، بسنده کنند. در عوض، ارزش واقعی کالاها یا خدمات شما را از طریق استراتژی بازاریابی کششی خواهند دید و در صورتی که پیشنهاد به اندازه کافی قوی باشد، تمایل بیشتری به تلاش و سرمایه گذاری مجدد بلندمدت دارند.

    راه‌های زیادی برای دستیابی به مشتریان از طریق بازاریابی کششی وجود دارد که هدف همه آن‌ها ایجاد هیجان برای یک محصول یا یک شرکت است.

    با بازاریابی کششی، شرکت می‌ تواند یک محصول را قبل از اینکه برای خرید در دسترس باشد، تبلیغ کند. با کاهش تعداد واحدهایی که قبل از عرضه محصول تولید می‌ کنند، در پول آن‌ها صرفه جویی می‌شود. در بهترین حالت، زمانی که از بازاریابی کششی استفاده می‌ شود، تقاضا برای محصول از عرضه فراتر خواهد رفت.

    مطلب قبلیآئین افتتاح نمایشگاه مجازی کتاب تهران با حضور وزیر برگزار می‌ شود
    مطلب بعدیرایحه در خدمت بازاریابی عصبی

    ارسال یک پاسخ

    لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
    لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

    5 − دو =

    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.