در نقشه راه کارآفرینی و مدیریت کسب و کار های کوچک، هر کارآفرینی باید ویژگی ها و مشخصه ها و پتانسیل های کسب و کار های کوچک را بشناسد و درک کند.
به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از خبرگزاری علم و فناوری آنا، نگاه تحلیل گرانه به کسب و کار های کوچک، باعث می شود تا به جای اینکه به اشتباه فکر کنیم که سرنوشت هر کسب و کار کوچکی بزرگ شدن است، برای تحقق پتانسیل های کسب و کار های کوچک بکوشیم.
همان طور که قرار نیست همه کارخانه هایی که خودرو سواری تولید می کنند، پس از رشد، اتوبوس و کامیون تولید کنند، یا تولیدکننده لباس کودک، پس از رشد، لباس بزرگسال تولید کند، یا یک تئاتر پرطرفدار، پس از آنکه مورد استقبال قرار گرفت، به یک فیلم سینمایی تبدیل شود، سرنوشت هر کسب و کار کوچکی هم الزاماً بزرگ شدن آن (یا بزرگ شدن محصولات و خدماتش) نیست.
در واقع پتانسیل ها و فرصت های کسب و کار های کوچک است که از یک سو می تواند برای کارآفرینان و از سوی دیگر برای سیاست گذاران، مفید و مورد استفاده باشد. مدیریت کسب و کار های کوچک
طبیعی است که نکات منفی و نقاط ضعف هم وجود دارند و هر وقت از فرصتی حرف می زنیم، تهدید هایی هم هستند. اما نظر به مغفول ماندن نسبی جنبه های مثبت کسب و کار های کوچک،نقاط قوت و ضعفی دارد.
بر خلاف بسیاری از فرهنگ ها و اقتصادها، که کارآفرینی در آن، یک سبک زندگی است و آغاز دارد و پایانی ندارد و دائماً فرصت هایی برای رشد و پیشرفت و بهبود ایجاد می کند، برای بسیاری از ما، کارآفرینی یک تب است.
بیشتر بخوانید: بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک با هوش مصنوعی
بیش از آنکه فرایند کارآفرینی برای ما جذاب باشد، دستاوردهای کارآفرینی برایمان مهم است. پروژه کارآفرینی از این جهت می تواند عنوانی معنادار باشد که بسیاری از کسانی که سودای کارآفرینی را در سر دارند، درست مانند یک پروژه، نقطه شروع و پایان مشخصی را برای کارآفرینی در نظر می گیرند و منتظر هستند تا پروژه کارآفرینی به پایان برسد و بتوانند از میوه های این تلاش استفاده کنند و در سایه دستاوردهای آن بیاسایند.