نگاهی به برترین سازندگان ماشین های چاپ در جهان (بخش چهارم: کوموری)

0
56
کوموری

صنعت چاپ در جهان صنعتی کلیدی است و تنها چند کشور هستند که در زمینه تولید ماشین های چاپ فعالیت دارند؛ ما در سلسله مقالاتی به معرفی بهترین سازندگان ماشین آلات چاپ و بسته بندی و نوآوری های آن ها در جهان می پردازیم؛ در ادامه کمپانی کوموری (Komori ) را معرفی خواهیم کرد با ما همراه باشید.

سازندگان ماشین های چاپ و بسته بندی هر ساله به تولید جدیدترین ماشین های چاپ و بسته بندی دست می زنند و در نمایشگاه های تخصصی این صنعت همچون نمایشگاه دروپا شرکت کرده و دستاوردها و ماشین آلات خود را به منصه ظهور می گذارند.

Komori Machine Works  که بعداً به‌عنوان شرکت Komori شناخته شد، در اکتبر 1923 در توکیو ژاپن تأسیس شد. تنها دو سال بعد، اولین دستگاه چاپ رول لیتوگراف ساخته شد.

سه دهه بعد، کوموری اولین پرس افست چهار رنگUM-4C  را معرفی کرد. کوموری مزیت و ارزش‌افزوده آموزش را دیده بود و در سال 1968 مدرسه چاپ کوموری را تأسیس کرد که اولین مدرسه چاپ در جهان بود. قرار گرفتن در مجامع بین‌المللی، منجر به تأسیس بخش آمریکا (1982) و اروپا (1984)، واقع در لیدز بریتانیا که امروزه به نام کوموری انگلستان شناخته می‌شود، شد.

کوموریتنها پنج سال بعد، کوموری-شامبون (1989) در شهر اورلئان فرانسه تأسیس شد که بر ماشین‌های چاپ بسته‌بندی تمرکز داشت. در سال 1991، کوموری فرانسه S.A.S را در خارج از پاریس و کوموری ایتالیا Srl را در همان سال معرفی کرد. امروز، دفتر مرکزی این شرکت اروپایی در اوترخت هلند واقع شده است.

«Project D»، اولین دستگاه تصویربرداری دیجیتال B1 در جهان در سال 2000 در Drupa، در آلمان، بزرگ‌ترین نمایشگاه تجاری صنعت چاپ، راه‌اندازی شد.

توسعه پیشگامانه H-UV توسط انجمن علم و فناوری چاپ ژاپن در سال 2011 موردتقدیر قرار گرفت. در همان سال، Komori G40 معرفی شد.

کوموریاولین دستگاه چاپ دیجیتال کوموری، Impremia IS29، با موفقیت در سال 2016 راه‌اندازی شد.

در سال 2019 تعداد کل سفارش‌ها برای چاپخانه‌های مجهز به سیستم‌های H-UV از 1000 نصب در سراسر جهان فراتر رفت.

عرضه تجاری ماشین چاپ چهار و نیم ورقی Impremia NS 40 که از تکنولوژی لاندا بهره می‌برد نیز قرار بود در دروپا ۲۰۲۰ به نمایش در بیاید، ولی با به تعویق افتادن نمایشگاه دروپا، کوموری تصمیم دارد آن را به بازار عرضه کند. دستگاه Impremia NS40 در اصل یک ماشین ورقی دیجیتال در ابعاد چهار و نیم ورقی است که از فرایند نانوگرافی بهره می‌برد.

کوموری

 

بیشتر بخوانید: ﺗﺄملی بر بزرگترین نمایشگاه چاپ جهان

کوموری با لاندا در ساخت قطعات ماشینی که در دروپای ۲۰۱۲ به نمایش گذاشت همکاری کرد و از سوی دیگر خود توسعه و ساخت ماشین جدید را تحت لیسانس لاندا آغاز کرد. مدل اولیه NS40 در دروپا ۲۰۱۶ به نمایش درآمد. گفتنی است که در ابتدا NS40 تنها به صورت یک رو چاپ می کند و در وهله اول بازار بسته‌بندی را نشانه خواهد گرفت. یونیت کوتینگ پیوسته (In Line) دستگاه با ورنی آب پایه و یا یووی کار می‌کند. یک سیستم اختیاری (آپشن) نیز برای تحویل دوبل، ویژه کارهای دارویی در آن تعبیه شده که به طور خودکار ورق‌های معیوب را شناسایی و از خط خارج می‌کند.

کوموری

مطلب قبلیمدیر چاپ کامل: گذر از معضلات صنعت چاپ با همدلی
مطلب بعدیآخرین مهلت آماده‌ سازی پنل مجازی‌ ناشران در نمایشگاه سی و پنجم کتاب

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید
این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.