افزایش ظریفیت های صنعت بسته بندی در جنوب

    0
    90
    آستارا

    عباس علی دهباشی از افزایش  ظرفیت های صنعت بسته بندی در خصوص صنایع غذایی در استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

    مدیر صنایع تبدیلی وغذایی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون با صدورتعداد ۱۲فقره پروانه بهره‌برداری در زمینه های مختلف، صنایع تبدیلی و غذایی ۲۱هزار تن به ظرفیت نگهداری، بسته‌بندی و فراوری محصولات کشاورزی اضافه شد.

    عباسعلی دهباشی امروز در زاهدان اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون با صدورتعداد ۱۲فقره پروانه بهره‌برداری در زمینه های مختلف، صنایع تبدیلی و غذایی ۲۱هزار تن به ظرفیت نگهداری، بسته‌بندی و فراوری محصولات کشاورزی اضافه شد.

    وی افزود: از این ۱۲پروژه صنعتی، ۷فقره در زمینه صنایع باغی وزراعی و ۵ فقره در زمینه صنایع شیلاتی بوده که برای راه اندازی این طرح‌ها بالغ بر ۶۰۰میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده است.

    وی تصریح کرد: درحال حاضر در استان سیستان وبلوچستان ۲۳۲واحد صنایع تبدیلی وغذایی با ظرفیت ۱۴۶۶هزار تن و اشتغال زایی ۸۲۰۰نفر در زمینه نگهداری، بسته بندی و فرآوری محصولات باغی، زراعی، دام و طیور و شیلات مشغول فعالیت هستند.

    مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان بیان کرد: سالیانه بالغ بر ۵میلیون تن انواع تولیدات بخش کشاورزی در استان سیستان وبلوچستان تولید می گردد.

    افزایش ظرفیت های تولید در صنایع غذایی و بسته بندی

    بسته بندی بخش مهمی از صنایع غذایی را تشکیل می دهد. این صنعت با ظرفیت بالایی که دارد توان این را دارد که مشکلات اشتغال جوانان و اقتصاد کشور را بهبود بخشد.

    به خصوص در مناطقی که مشکلات معیشتی مردم بیشتر است این امر کمک فراوانی به دولت می کند. در این مقوله اما باید به پتانسیل های موجود در بازار توجه شود. این ظرفیت ها باید بهبود یابند و ارتقا داده شوند. خوشبختانه در سیستان و بلوچستان به این مسئله اهمیت داده شده است اما باید پا را فراتر گذارد و به استاندارد های جهانی نیز توجه کرد.

     برای از بین بردن مشکلات اقتصادی و مبارزه با تحریم های استکبار جهانی باید از فرصت های پیش آمده نهایت استفاده را کرد. افزایش ظرفیت های تولیدی در استان سیستان و بلوچستان در حوزه تولید صنایع غذایی این امیدواری را برای فعالان صنایع مختلف فراهم می آورد که به تلاش خود در راستای تولید ادامه دهند.

    بیشتر بخوانید: بسته بندی زعفران در ۵ واحد بسته بندی یزد

    مطلب قبلیقیمت کاغذ دولتی و ثبات نسبی بازار
    مطلب بعدینمایشگاه کتاب گلستان و استقبال بی سابقه مردم

    ارسال یک پاسخ

    لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
    لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.