استقبال شرکت ها از پنجمین نمایشگاه آیپاپ – پک پراسس

    گفت و گو با حامد ایرانی، مدیرعامل شرکت برساز رویداد پارس

    0
    65
    پنجمین نمایشگاه آیپاپ - پک پراسس

    به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از هنر بسته بندی؛ به بهانه برگزاری پنجمین نمایشگاه آیپاپ – پک پراسس در تاریخ ۱۰ تا ۱۳ مهر امسال، گفت و گویی داشتیم با حامد ایرانی مدیرعامل شرکت برساز رویداد پارس تا از چند و چون و حال و هوای نمایشگاه امسال با خبر شویم.

    حامد ایرانی، مدیرعامل شرکت برساز رویداد پارس مجری برگزاری پنجمین نمایشگاه آیپاپ – پک پراسس درباره  دستاورد نمایشگاه سال گذشته گفت: برای درک دستاوردهای سال گذشته و ارزیابی میزان رضایت شرکت کنندگان، پیش از آنکه نیاز باشد به کلام و صحبت آنها استناد کنیم، می‌توانیم از عملکرد آنها دریابیم؛ بیش از ۷۰ درصد مشارکت کنندگان پنجمین نمایشگاه آیپاپ – پک پراسس، شرکت‌هایی هستند که در تمام دوره‌های قبل نیز حضور داشته‌اند و نتایج درخشان حضور در این نمایشگاه، آنها را ترغیب کرده که سال بعد با توان بیشتر و در سطح عالی‌تری در نمایشگاه حاضر باشند. این بزرگترین دستاورد ما و سند رضایت شرکت‌کنندگان ماست.

    وی در ادامه درباره اتفاقات تازه این دوره از نمایشگاه بیان کرد: نمایشگاه ها همواره فضایی بوده‌اند برای تبادل دستاوردهای روز صنعت و فرصتی برای گفت و گوی رودررو بین صاحبین صنایع، تجار و فعالین اقتصادی داخل و خارج کشور است. در همین زمینه تلاش کرده‌ایم تا با رصد و دعوت از قویترین و جدیدیترین صنایع روز، این فرصت را به شکلی بهینه در اختیار شرکت کنندگان قرار دهیم. برگزاری جلسات B 2 B با موضوعات تخصصی و هماهنگی برای بازدید‌های تخصصی و هدفمند هیئت‌های دعوت شده، از جمله اقداماتی است که معتقدیم نتایج اقتصادی این دوره از نمایشگاه را درخشان و ماندگار خواهد کرد.

     

    برگزاری پاویون های تخصصی در پنجمین نمایشگاه آیپاپ – پک پراسس

    وی افزود: اتفاقی که امسال در این دوره افتاد، حضور پرشمار شرکت‌کنندگان و تکمیل زودهنگام ظرفیت سالن‌های A5 و A6 بود. امسال شاهد ‌حضور حداکثری و پرقدرت شرکت‌های دستگاه‌های چاپ و صنعت کارتن و کاغذ بوده ایم لذا نمایشگاه در حوزه چاپ و ماشین‌آلات چاپ و کارتن بسیار پررونق است.

    ایرانی اشاره کرد: با توجه به استقبال ذکر شده؛ پاویون تخصصی چاپ دیجیتال و پاویون تخصصی چاپ روی پارچه را در فضای سالن مربوط به چاپ تشکیل داده ایم. از سوی دیگر به واسطه عملکرد خوب نمایشگاه در دوره‌های قبلی, امسال حمایت و حضور پر رنگ سندیکای کاغذ و کارتن و انجمن وارد کنندگان کاغذ و کارتن را نیز شاهد باشیم که منجر به تشکیل پاویون کاغذ و کارتن در این دوره از نمایشگاه شد.

    بیشتر بخوانید: نمایشگاه آیپاپ – پک پراسس بانی تعامل بهتر صنعت

    مدیرعامل شرکت برساز رویداد پارس درباره تعدد نمایشگاه‌ های بسته‌بندی به ویژه در تهران گفت: در تمام موضوعات اقتصادی و تجاری، قایل به ایجاد فرصت‌های رقابتی و رشد همگون در عرصه رقابت هستیم. معتقدیم در فضای باز رقابتی، فرصت برای ارتقا و ارائه خدمات گسترده‌تر و با کیفیت تر فراهم می‌شود و نتیجه آن مستقیما در دستان تولیدکننده و صنعتگر خواهد بود. لذا در فضای کلی موافق این موضوع هستیم، اما چالش بزرگ تر، بی برنامگی و عملکرد مشابه و یکنواخت نمایشگاهی است.

    وی ادامه داد: ما معتقدیم برگزاری نمایشگاه نباید صرفا به یک برگزاری و کورس رقابتی تبدیل شود، بلکه باید همواره رو به جلو بود و هر سال ایده و نگاه تازه‌ای را وارد نمایشگاه کرد تا مخاطب بر اساس نظر و نیازش یکی از نمایشگاه‌های موجود را انتخاب کند. در غیر اینصورت، تعدد نمایشگاه‌های بدون هدف و برنامه و صرفا با موضوع اجاره غرفه، آسیب اقتصادی و خستگی و دلزدگی مخاطب را به دنبال خواهد داشت.

    ایرانی تاکید کرد: نکته حایز اهمیت دیگر در صنعت نمایشگاهی ایران، نبود ساختار مشخص و برنامه‌ریزی شده بلند مدت، با توجه به ماهیت اقتصادی و زیر ساختی کشور در تدوین نمایشگاه‌های تخصصی داخلی است که ما را به عنوان برگزارکننده حداقل ۱۵ رویداد تخصصی، در طول سال همیشه با چالش‌های فراوانی روبرو می‌کند.

    وی بیان کرد: از نکات قوت تمام دوره های نمایشگاه IPAP و pacprocess حضور قوی هیئت‌های خارجی بوده است. همان طور که در سال گذشته ما میزبان بیش از ۱۵۰ نفر از کشورهای افغانستان، عراق، قطر، روسیه و ترکیه بودیم، امسال هم این رایزنی ها را انجام داده‌ایم و ارتباط خیلی خوبی با وزارت امور خارجه و همچنین با اتحادیه‌ها و تشکل‌های صنفی مرتبط با صنعت چاپ، بسته‌ بندی و فرآوری در کشورهای حوزه خلیج فارس، ترکیه، چین، سوریه و افغانستان داریم. می‌توان گفت حضور هیات‌های خارجی و همچنین معرفی تکنولوژی و خدمات چاپ به روز توسط مشارکت کنندگان شاخص این دوره، وجه تمایز ما با سایر نمایشگاه‌ها می‌باشد.

    پنجمین نمایشگاه آیپاپ - پک پراسس  برنامه های جانبی و نشست های تخصصی 

    مجری برگزاری پنجمین نمایشگاه آیپاپ – پک پراسس اظهار داشت: نگاه ما به برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی همواره نگاهی مثبت بوده است و معتقدیم در کنار برگزاری نمایشگاه می‌ توانیم بستری باشیم برای رشد فنی و تخصصی شرکت کنندگان و ارائه دستاوردهای جدید در این حوزه. طبعا برای تحقق این مهم اقدامات زیادی صورت گرفته و با حساسیت ویژه‌ای عناوین تخصصی و قابل تاملی گزینش شده است.

    وی ادامه داد: این عناوین کارگاهی، هم به مباحث فنی اشاره دارد و هم فرصت‌های تجاری و اقتصادی بین‌المللی را مورد توجه قرار داده است. از این حیث و با توجه حضور اعضای اتاق‌های عراق، عمان، قطر و کویت در این کارگاه‌های تخصصی، می‌توان گفت فرصت بی نظیری در اختیار صادرکنندگان قرار گرفته که در کنار نمایشگاه، فرصت‌ها و چالش های صادرات را نیز مورد بررسی قرار دهند.

    ایرانی تاکید کرد: از آنجایی که رویکرد این نمایشگاه صادرات محور است ما هر ساله حتی با وجود تحریم تلاش کرده‌ایم ارتباطات بین‌المللی را تا حد امکان حفظ کنیم و چه از حیث مشارکت کننده و چه بازدید کننده، با کشورهای دوست و منطقه ارتباط مداومی را برقرار کنیم.

    وی ادامه داد: امسال در میان مشارکت‌کنندگان، شرکت‌هایی از کشورهای ایتالیا، اتریش و ترکیه وجود دارند. در حوزه بازدیدکننده بین المللی نیز از هیئت‌های تجاری متخصصی دعوت کرده‌ایم و تاکنون حضور هیئت‌های عراق، پاکستان، افغانستان، عمان، سوریه قطعی شده است. همچنین در تلاشیم که بازدیدکنندگانی از کشورهای چین، روسیه، لبنان و کشورهای حوزه CIS در حوزه کاغذ و کارتن و ماشین‌آلات دعوت کنیم. که در مجموع حدود ۱۱۰ شرکت داخلی و ۱۰ شرکت خارجی و نمایندگی آنها حضور دارند.

    ایرانی اظهار کرد: در حوزه اطلاع رسانی پنجمین نمایشگاه آیپاپ – پک پراسس، سیاست نمایشگاه رصد و دعوت از بازدیدکننده متخصص بوده است لذا در گام اول به صورت هدفمند با مشارکت اتاق‌های بازرگانی، شرکت شهرک‌ها و پارک‌های علم و فناوری و استفاده از ظرفیت‌های اطلاع رسانی این مجموعه‌ها که بیشترین ارتباط را با صنعتگران دارند، اطلاع رسانی گسترده‌ای در داخل و خارج کشور صورت گرفت.

    وی ادامه داد: در گام دوم تمامی انجمن‌ها اتحادیه‌ها و سندیکاهای مرتبط با زمینه‌های نمایشگاه رصد شدند و ضمن ارتباط و برگزاری جلسات هم اندیشی با این مجموعه ها، اطلاع رسانی هدفمندی در خصوص نمایشگاه صورت گرفت. در گام سوم با استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی و قابلیت‌های این حوزه آغاز به بمباران اطلاعاتی حوزه‌های صنعتی نمودیم. در گام چهارم نیز تبلیغات محیطی مورد هدف قرار گرفت و با نصب بیلبورد و استرابورد در فضاهای شهری، اقدام به معرفی نمایشگاه برای مخاطب عام و علاقمند نمودیم.

    ایرانی درباره آینده نمایشگاه آیپاپ – پک پراسس و برنامه‌ریزی های میان و بلند مدت گفت: همچنان که در اولین گام با امضای تفاهم نامه با «مسه دوسلدورف» نشان داد، همواره برنامه‌ای با افق بین المللی و فراملی داشته است و هرگز به کمتر از آن اکتفا نخواهد کرد. طبعا در این مسیر و با توجه به برخی مسائل از جمله تحریم‌های بین المللی، دشواری های بیشماری وجود دارد که امیدواریم در آینده نزدیک برطرف شود. با این حال و در شرایط فعلی برنامه نمایشگاه، حفظ برند ارزشمند آیپاپ در سطح و اندازه واقعی خود است و به دنبال این هستیم که نقطه هدف حوزه نمایشگاهی در صنایع چاپ و بسته بندی در حوزه خلیج فارس و آسیای میانه باشیم.

    مجری برگزاری پنجمین نمایشگاه آیپاپ – پک پراسس گفت: ما به عنوان برگزارکننده نمایشگاه، در هر دوره همواره همه تلاش و توانایی خود را انجام داده‌ایم تا بهترین و ایده‌آل‌ترین نتایج به دست آید. هر چند می‌دانیم که هیچ زمان بدون اشکال نخواهیم بود ولی هر سال به دنبال بهبود و ارتقای سطح برگزاری هستیم. تا امروز که ۴ دوره از نمایشگاه را با تمام چالش‌هایش پشت سر گذاشته‌ایم، به نظر می‌رسد در کسب رضایت نسبی شرکت کنندگان موفق بوده‌ایم. امسال نیز از این قاعده خارج نیست. ما تا آخرین لحظه به دنبال ارائه بهترین خدمات به مشارکت کنندگان و بازدیدکنندگان هستیم و امیدواریم همچون سال‌های قبل در این حوزه روسفید باشیم.

    گفتنی است که پنجمین نمایشگاه چاپ، بسته‌بندی و فرآوری IPAP و pacprocess از ۱۰ لغایت ۱۳ مهرماه ۱۴۰۲ (۵-۲ اکتبر ۲۰۲۳) در محل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب تهران برگزار خواهد شد.

    مقاله قبلیحضور چشمگیر ایرانیان در ششمین نمایشگاه بین‌المللی «آگرو پک» اربیل
    مقاله بعدیتوسعه صادرات نوشت افزار نیازمند زیرساخت های اصولی

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.