موفقیت ناشران به دنبال فروش مجازی کتاب

    0
    50
    فروش مجازی کتاب

    یک ناشر گفت: فروش مجازی کتاب موفقیت خوبی را برای ناشران به دنبال داشته است.

    به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل باشگاه خبرنگاران جوان، صفا امیری مدیر مسئول انتشارات براق،با اشاره به اینکه این انتشاراتی بخش فروشگاهی ندارد و بیشتر در زمینه طراحی و تولید کتاب فعالیت می‌کند، بیان کرد: در جلسه‌ای که هفته گذشته در انجمن ناشران کودک و نوجوان داشتیم؛ این مسئله مطرح شد که از زمان آغاز شیوع کرونا در کشور به فروش مجازی کالا‌ها توجه ویژه‌ای شد. این مسئله در بخش کتاب بیشتر خود را نشان داد.

    کمک سایت‌های پخش کتاب به عرضه کتاب در شهرستان‌ها و فروش مجازی کتاب

    وی ادامه داد: فروش مجازی کتاب موفقیت خوبی را برای ناشران به دنبال داشت. برخی از ناشران که پیش از این بستر‌های فروش مجازی کتاب را داشتند؛ حجم فروش کتاب هایشان هم پس از شیوع کرونا افزایش یافت. از این رو فضای مجازی می‌توانست ظرفیت بسیار خوبی برای فروش کتاب باشد.

    مدیرمسئول انتشارات براق با اشاره به اینکه ناشرانی که زودتر از ناشران دیگر زیرساخت‌های فروش مجازی کتاب را ایجاد کرده بودند، در زمینه فروش کتاب بسیار موفق بودند، اظهار کرد: برخی از ناشران هم که به سازمان و موسسه‌ای وابسته بودند در فضای مجازی فروش خوبی داشتند. در این میان نمایشگاه مجازی کتاب تهران نشان داد می‌تواند فرصت خوبی برای فروش کتاب باشد و در حقیقت دسترسی افرادی را که به فضای مجازی دسترسی داشتند، تسهیل کرد.

    وی ادامه داد: کسانی که در شهر‌های دور زندگی می‌کردند از طریق دسترسی به فضای مجازی توانستند به کتاب‌های مورد نظرشان که در نمایشگاه مجازی کتاب عرضه شده بود، دسترسی پیداکنند. سال ۲۰۱۸ در نمایشگاه کتاب فرانکفورت این بحث مطرح شد که بیش از ۱۰ درصد فروش کتاب‌های کشور‌هایی که تازه به فضای مجازی وارد شدند، افزایش یافت. ده درصد افزایش فروش کتاب رقم بالایی را نشان می‌دهد. از این رو فروش مجازی کتاب به فروش آثار کمک کرد.

     

    بیشتر بخوانید: تشکیل کارگروه صیانت جدید از منظر پیشکسوتان نشر

     

    مدیرمسئول انتشارات براق ابراز کرد: در این میان نکته‌ای به نام کتابفروشان وجود دارند که در هفته کتاب و زمان‌های برگزاری نمایشگاه‌های استانی کتاب در شهرستان‌ها بسیار آسیب می‌بینند. این افراد در یک خیابان مغازه‌ای اجاره کردند و سرمایه‌ای را برای این کار درنظرگرفتند.

    وی ادامه داد: نمایشگاه‌های مجازی کتاب باید به صورت مناسبتی برگزار شود؛ برای اینکه یک موجی را در زمینه کتابخوانی ایجاد کند. برگزاری همیشگی آن باعث می‌شود با گذشت زمان عادی شود. از این رو بهتر است اینگونه نمایشگاه‌ها حالت یادآوری برای جامعه ما داشته باشد. اینگونه می‌توان در زمینه فروش کتاب هم تأثیر گذاشت.

    ارسال یک پاسخ

    لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
    لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

    3 × 2 =