نقش بازاریابی تجربی در ایجاد محیط های برند پویا

    0
    49
    تولید محتوای موفق

    اگر بودجه قابل توجهی دارید و به دنبال فرصت‌های بازاریابی هستید که تعامل و آگاهی از برند را افزایش می ‌دهد، اجرای یک کمپین بازاریابی تجربی ممکن است استراتژی مناسبی برای شما باشد.

     

    به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از کار و کسب، بازاریابی تجربی، محیط‌ های برند منحصر به‌ فردی را ایجاد می‌کند تا مشتریان را در یک تجربه پویا غوطه‌ور نماید و باعث ایجاد تعاملات و محبوبیت شود. هدف این استراتژی شادی و هیجان مصرف کنندگان در حین دستیابی به اهداف بازاریابی برند شماست.

    هنگامی که بازاریابی تجربی به خوبی اجرا شود، احساسات و خاطرات مثبت را تقویت می‌کند و وفاداری مشتری و ارزش مادام‌العمر را افزایش می‌دهد. چند نمونه بازاریابی تجربی شامل فروشگاه‌های پاپ آپ، نمایش‌های زنده، کمپین‌های دیجیتال AR/VR و بسیاری موارد دیگر هستند. این به شما بستگی دارد که یک استراتژی تجربی ایجاد کنید که مناسب برند و بازارتان باشد و شما را به دستیابی به اهدافتان نزدیک‌تر کند.

     

    کمپین بازاریابی تجربی چیست

    نویسنده برند هربرت اشمیت توضیح می‌دهد که بازاریابی مدرن از پیام‌رسانی سنتی «ویژگی‌ها و مزایا» به سمت «محصولات و تجربیات» که مصرف‌کنندگان را در مرکز قرار می‌دهند رفته است.

    کمپین بازاریابی تجربی روشی سازماندهی شده برای ایجاد تجربیاتی است که با برند شما همخوانی دارد و برای مشتریان شادی و مزیت به ارمغان می‌آورد. این محصول نهایی بازاریابان و طراحان تجربه است که با یکدیگر همکاری می‌کنند تا مفاهیم بازاریابی تجربی را زنده کنند.

    کمپین‌های موفق در این حوزه حداقل سه حس از پنج حواس اصلی انسان – لامسه، بینایی، صدا، بویایی یا چشایی را درگیر می‌کنند. یک کمپین تجربی باید با برند شما مرتبط باشد، تاثیر مثبتی بگذارد و تجربه‌ای مفید برای شرکت کنندگان فراهم کند.

    برای شروع توسعه استراتژی تجربی خود، برندتان را از دیدگاه مشتریان ببینید. دریابید که آن‌ها چگونه آن را درک می‌کنند، احساساتی که آن‌ها را به یاد برندتان می‌اندازد چیست، و چگونه می‌توانید به شیوه‌ای به یاد ماندنی از آن‌ها حمایت کنید یا آن‌ها را خوشحال سازید. بسیاری از مطالعات نشان می‌دهند که مشتریان پس از یک تجربه مثبت، تمایل بیشتری به اشتراک گذاری و توصیه یک محصول به دوستان خود دارند.

     

    بازاریابی تجربی دیجیتال

    به طور معمول، کمپین‌های بازاریابی تجربی فیزیکی، تعاملی و در فضاهایی برگزار می‌شوند که تعاملات یک به یک بین نمایندگان برند و مشتریان را تسهیل می‌کند. با این حال، از زمان همه‌گیری کووید-۱۹، شرکت‌ها به کمپین‌های بازاریابی تجربی دیجیتال و ترکیبی روی آورده‌اند تا با حفظ فاصله اجتماعی با مشتریان تعامل کنند.

    بازاریابی تجربی دیجیتال انواع مختلفی از فناوری را برای سازماندهی و ارائه کمپین‌های این نوع از بازاریابی را در بر می‌گیرد. این فناوری‌ها می‌توانند افزوده یا واقعیت مجازی (AR یا VR) یا صرفاً یک عنصر اشتراک‌گذاری اجتماعی رویدادهای بازاریابی تجربی آفلاین باشند.

    اگرچه ممکن است اجرای کمپین‌ های بازاریابی تجربی دیجیتال آسان‌تر از رویدادهای آفلاین باشد، همیشه به یاد داشته باشید که کمپین‌های بازاریابی تجربی باید مشتری‌محور و سودمند باشند، نه فروش‌محور. ایجاد ارتباط با مشتریان باید در مرکز استراتژی تجربی شما قرار گیرد.

    برای نشان دادن بهتر نحوه استفاده از بازاریابی تجربی برای تعامل با مشتریان و رشد آگاهی از برند، ما نمونه‌هایی از بازاریابی تجربی را گردآوری کرده‌ایم تا خلاقیت شما را تحریک کنیم.

     

    بستنی اوبر (Uber ice cream)

    کمپین بستنی اوبر در سال ۲۰۱۲ راه‌اندازی شد تا راهی برای ارائه شادی (و بستنی) به مسافران و رانندگان باشد. هر سال برای یک روز، مشتریان اوبر می‌توانند بستنی را به صورت رایگان در منازل یا محل کارشان تحویل بگیرند.

    اوبر با بستنی‌فروشی‌های محلی شریک می‌شود تا به مشتریانی که از طریق برنامه تلفن همراه آن را درخواست می‌کنند، این خوراکی‌های خوشمزه را ارائه کند. دریافت‌کنندگان تشویق می‌شوند با استفاده از هشتگ #UberIceCream عکس‌های خوراکی‌ها و تجربیات خود را در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند.

    در حالی که هیچ ارتباط آشکاری بین اوبر و بستنی وجود ندارد، ارائه هدایای اوبر به کاربران یک ایده بازاریابی تجربی لذت بخش و براندازی عملیات معمول این برند است.

     

    کنسرت‌های Hotels Live

    Hotels Live راهی امن برای برندها و مصرف‌کنندگانشان ایجاد کرد تا کنسرت‌های زنده و اجرای موسیقی را حتی در حین رعایت فاصله اجتماعی تجربه کنند. در طول همه‌گیری، آژانس طراحی تجربه یک استراتژی تجربی ایجاد کرد که بهترین ویژگی‌های کنسرت‌ها و نمایش‌های زنده را حفظ نمود و در عین حال ایمنی، راحتی و لذت شرکت‌کنندگان را در اولویت قرار داد.

    با استفاده از اتاق‌های هتل با بالکن مشرف به فضای مرکزی، عرشه استخر یا زمین، برندها می‌توانند کنسرت‌های زنده را برای لذت بردن مصرف‌کنندگان برپا کنند. مهمانان شب را در اتاق‌های هتل خود می‌مانند و از موسیقی زنده و سرگرمی در بالکن اتاق خود لذت می‌برند.

    بیشتر بخوانید: نیچ مارکتینگ شکلی متمرکز از بازاریابی 

     

    آیا رویداد بازاریابی تجربی برای پروژه شما مناسب است

    برای کشف اینکه آیا کمپین بازاریابی تجربی برای شما مناسب است یا خیر، با مرور اهداف بازاریابی، بودجه، جدول زمانی و محیط خود شروع کنید. قبل از اینکه وارد مرحله برنامه ریزی شوید، اطمینان حاصل کنید که منابع کافی برای اجرای استراتژی تجربی را دارید.

    بودجه کافی یک عامل مهم در اجرای کمپین بازاریابی تجربی است. بودجه شما باید راه‌اندازی کمپین، تست ایمنی، جذب مصرف‌کنندگان مناسب و ارائه یک تجربه مثبت و به یاد ماندنی را پوشش دهد.

    بازاریابی تجربی راهی عالی برای جذب مشتریان فعلی و بالقوه و برقرار کردن ارتباط عاطفی با آن‌هاست. علاوه بر رویدادهای بازاریابی تجربی خود، از کانال‌های آنلاین برای تقویت تجربیات دنیای واقعی استفاده کنید و همیشه هدف ارائه تجربیات شگفت انگیز در چندین نقطه تماس را داشته باشید. اهدافی شفاف ایجاد کنید، به طور مستمر در تلاش برای درک مشتری باشید و نتایج را اندازه‌گیری کنید. اگر روی تجربیات تمرکز کنید، ممکن است رشد کنید و به برندی تبدیل شوید که کاری بیشتر از فروش محصولات انجام می‌دهد. شما برندی خواهید بود که ارتباط را تقویت می‌کند، احساسات را برمی‌انگیزد و مشتریان وفادار خود را حفظ می‌کند.

    مطلب قبلیحمایت از نشر کتاب با پرداخت 730 میلیارد تومان یارانه
    مطلب بعدیپیرو شیوع موج ششم کرونا اتاق اصناف اطلاعیه ای را صادر کرد

    ارسال یک پاسخ

    لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
    لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

    2 × 3 =