استفاده از مارکتینگ اتومیشن در کسب و کار

    0
    42
    مدیران تازه کارسئو سایت مارکتینگ اتومیشن

    اگر بخواهیم مارکتینگ اتومیشن را در یک خط و به زبان ساده تعریف کنیم، می‌توانیم بگوییم این نوع از مارکتینگ، فرآیندی نرم افزاری، برای خودکارسازی کار بازاریابی به صورت یکنواخت است.

    به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از آزانس مارکتینگ آداس؛ برخی از بخش‌های بازاریابی، کارهای تکراری مانند بازاریابی ایمیلی یا پیامکی، بارگزاری پست‌های رسانه‌های اجتماعی و حتی کمپین‌های تبلیغاتی هستند که می‌شود با استفاده از مارکتینگ اتومیشن، آنها را خودکار سازی کرد. مارکتینگ اتومیشن، نه فقط به خاطر کارایی و راحتی فرآیندها، بلکه برای ارائه تجربه شخصی‌تر برای مشتریان کسب و کار شما بسیار مفید و کاربردی خواهد بود. فناوری مارکتینگ اتومیشن، انجام این وظایف را سریع‌تر و آسان‌تر می‌کند.

    وقتی به چالش‌های رایجی که کسب‌وکارها با آن‌ها مواجه هستند نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که ایجاد سرنخ و درگیر نگه‌داشتن مشتریان در طول سفر آن‌ها، همیشه جزو اولویت کسب‌وکارها به شمار می‌رود. جالب اینجاست که کسب‌وکارها با پیش رفتن به سوی این هدف، با انفجار داده‌های جمع‌آوری‌شده مواجه می‌شوند، اما برای استفاده از آن داده‌ها تلاش خاصی صورت نمی‌گیرد و یا اغلب اوقات، این تلاش‌ها به علت نداشتن یک برنامه مشخص و دسته بندی شده، بی‌نتیجه خواهند ماند.

    اینجاست که «مارکتینگ اتومیشن» می‌تواند با به کارگیری صحیح و اصولی داده‌های جمع آوری شده همراه با ساده‌سازی فرآیندهای کسب‌وکارها، به غلبه بر این چالش‌ها کمک کند.

    قطعا می‌دانید مشتریان بالقوه، از طریق یک قیف فروش مشخصی تبدیل به یک مشتری بالفعل می‌شوند. مشکلی که در بسیاری از کسب‌وکارها دیده می‌شود، این است که به جای واکنش به نیازهای فردی مشتری، صرفا همان نقطه نظرات خود را به صورت تکراری ارائه می‌کنند.

    مارکتینگ اتومیشنبا این حال، استراتژی های بازاریابی خودکار باید در طول چرخه حیات مشتری به کار گرفته شوند. وقتی مارکتینگ اتومیشن به طور متفکرانه یکپارچه شود، زمینه مناسبی برای روابط سالم و طولانی مدت با مشتریان شما ایجاد می کند. زمانی که مارکتینگ اتومیشن به خوبی برنامه ریزی و اجرا شود، دو مزیت اصلی برای کسب و کار شما به ارمغان می آورد:

     گردش کار شخصی سازی شده

    هر یک از اقدامات مشتریان بالقوه شما، یک نقطه داده اضافه برای استراتژی بازاریابی شما خواهد بود و به شما می گوید که مشتریان بلافاصله در هر لحظه ای به دنبال چه چیزی هستند. همانطور که این اطلاعات مفید است، ردیابی دستی این رفتارها بسیار سخت و طاقت فرسا خواهد بود. با این حال، با فرآیند مارکتینگ اتومیشن، کسب‌وکارها می‌توانند از این ورودی‌ها در چندین کانال برای درک عمیق نیازهای مشتریان خود و ارائه محتوای مناسب در زمان مناسب استفاده کنند.

    این گردش‌های کاری، به سوق دادن مشتریان بالقوه به سمت محتوای مفید کمک می‌کند، و در نتیجه سرنخ‌هایی به دست می‌آید که سپس می‌توانند به طور متفکرانه در بین مشتریان پرورش داده شوند. هر چند که مارکتینگ اتومیشن به همین جا ختم نمی شود. با وجود شناسایی مشتری احتمالی، کسب و کارها می‌توانند به تعامل با مشتریان با گردش کار شخصی سازی شده ادامه دهند که منجر به تبدیل آن ها به خریدار و در بلند مدت، به مشتریان وفادار و تکراری خواهند شد که شما را به دوستان و خانواده خود نیز معرفی می کنند.

    ساده سازی فرآیندها

    کل شرکت خود را، با فرآیندهای ساده ای که مشتریان شما را در محور مرکزی همه چیز نگه می دارد، گرد هم بیاورید. فرآیندهایی بسازید که در تیم‌های عملکردی مختلف کار کنند تا بتوانید تلاش مشتری را در هر مرحله از سفر خرید کاهش دهید.

    با یک مارکتینگ اتومیشن موثر، نیازی به اجرای رویه‌های بسیار سخت و پیچیده نیست، زیرا همه چیز به‌طور خودکار در دیتابیس داده‌های مرکزی شما ذخیره می‌شود و گردش‌های کاری داخلی، می‌تواند به شما کمک کند تا وظایف را در صورت نیاز اولویت‌بندی کنید.

    مارکتینگ اتومیشنچگونه از مارکتینگ اتومیشن بیشترین بهره را ببرید

    در بهترین حالت، مارکتینگ اتومیشن ترکیبی از نرم افزار، استراتژی و مشتری مداری است. این ترکیب، به شما این امکان را می‌دهد تا با محتوای شخصی سازی ‌شده و مفید، مشتریان بالقوه را پرورش دهید که به مشتریان خوشحال و بالفعل شما تبدیل شوند.

    برای استفاده حداکثری از مارکتینگ اتومیشن، کسب‌و‌کارها باید اتوماسیون را در سرتاسر تجارت و کسب‌وکار خود به کارگیرند، تا تیم ها را با فرآیندهایی متحد کنند که باعث صرفه جویی در زمان و انرژی می‌شود.

    با تمرکز بر سفر مشتری به جای نیازهای کسب و کار خود شروع کنید. نقاط تماس بالقوه‌ای را شناسایی کنید که می‌توانند از اتوماسیون بازاریابی سود ببرند و فرآیندهایی ایجاد کنید که سفر مشتری را از نقطه تماسی به نقطه دیگر تسهیل کند. با استفاده از یک CRM که با نرم افزار اتوماسیون بازاریابی شما ادغام می‌شود، مخاطبین را سازماندهی کنید، بنابراین با این ادغام، هر اقدامی که مشتری انجام می‌دهد به عنوان نقطه داده دیگری ردیابی می‌شود.

    مزیت مارکتینگ اتومیشن این است که می توانید از این رویکرد، با هزاران مشتری با نگاه‌های متفاوت، در یک زمان در ارتباط باشید و ارزش این کار در یک کسب و کار، از طلا هم ارزشمندتر است. یک استراتژی مارکتینگ اتومیشن عالی، تیم‌های شما را با اولویت‌بندی وظایف و تسریع در دستیابی به اهداف، هماهنگ و هدفمند می‌کند. مارکتینگ اتومیشن بسیار قدرتمند است، به این معنی که برای کارکردن آن، باید تمام اجزای آن را به درستی درک کنید.

    مارکتینگ اتومیشن چگونه بر مشتریان شما تأثیر می‌گذارد

    مشتریان شما غرق در اطلاعات هستند، که همین موضوع، یافتن پاسخ های مورد نیازشان را دشوار می‌کند. هنگامی که آنها موفق می‌شوند با شرکت شما تماس بگیرند، اغلب در حین جابجایی از تیمی به تیم دیگر، در بین کانال‌ها و بین پلتفرم‌ها، تجربه متفاوتی دارند. اتوماسیون بازاریابی می‌تواند این اصطکاک را با اتصال تیم‌ها، جمع‌آوری داده‌ها در قالب قابل استفاده و اولویت بندی کارهای پشت صحنه کاهش دهد.

    مارکتینگ اتومیشن3 نکته مهم و حیاتی راجع به مارکتینگ اتومیشن

    ارائه محتوای مرتبط به مخاطب هدف مشخص

    با مارکتینگ اتومیشن ، می‌توانید در مورد آنچه که هر مشتری می‌خواهد، مشخص و البته شفاف باشید. از تبلیغات گرفته تا بازاریابی ایمیلی، پیامکی یا اینترنتی، از پرسونای خریدار با هدف‌گیری رفتاری استفاده کنید تا فقط اطلاعات مورد نیاز هر مشتری را ارسال کنید. قظعا می‌دانید که مشتریان زمان کمی دارند. با استفاده از داده‌هایی که توسط مارکتینگ اتومیشن که از قبل جمع‌آوری می‌کنید، برای برجسته کردن مرتبط‌ترین محتوا در زمان مناسب به مخاطبان هدف، استفاده نمایید.

    پاسخ های بهتر و سریع‌تر ارائه دهید

    مارکتینگ اتومیشن به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا وظایف را اولویت‌بندی کنند و سرنخ‌ها را مدیریت نمایند، بنابراین با توجه به جمع آوری داده‌های مورد نظر، باید سؤالات دریافتی از طرف مشتریان به سرعت پاسخ داده ‌شوند. به علاوه، با داده‌های رفتاری ذخیره شده در CRM شما، کارمندان این اختیار را دارند که بدون نیاز به جستجوی اطلاعات اولیه، کمک‌های مرتبط‌تری به مشتریان ارائه دهند. شما باید تاریخچه مشتریان خود را بدانید و پاسخ‌های خودکار را بر اساس خریدهای قبلی، اقدامات درون محصول یا ارزش طول عمر مشتری، طراحی و ارسال نمایید.

    تجربه‌های یکپارچه را ارائه دهید

    هیچ کس دوست ندارد تجربه بدی داشته باشد و یا تجارب و خریدهای ناموفق قبلی‌اش را تکرار کند. به همین دلیل است که مارکتینگ اتومیشن برای مشتریان بسیار عالی است. داده‌ها جمع‌آوری، ذخیره و در نرم‌افزار بازاریابی شما استفاده می‌شوند تا بتوانید تجربه‌ای شخصی مانند فرم‌های از پیش پر شده، ایمیل‌ها یا پیام‌های هدفمند که نیازهای آن‌ها را برآورده می‌کند را به مشتریان خود ارائه دهید.

    بیشتر بخوانید: کتاب «اصول مدیریت تجربه مشتری (CEM)» منتشر شد

     

     6 گام اساسی برای ایجاد یک مارکتینگ اتومیشن موفق در کسب و کار

    فرآیند فروش خود را بشناسید

    استفاده صحیح از مارکتینگ اتومیشن، به فرآیند فروش شما بستگی دارد. شرکت‌هایی که چرخه فروش طولانی با تعاملات متعدد دارند، عموماً بیشترین سود را از مارکتینگ اتومیشن می‌برند، زیرا می‌توانند هر بخش از فرآیند پیچیده فروش را خودکار کنند.

    مشتریان خود را بشناسید

    مارکتینگ اتومیشن، حول محور تنظیم قیف بازاریابی شما بر اساس نحوه تعامل مشتریان با شرکت شما می چرخد. برای انجام موثر این کار، باید درک خوبی از اینکه مشتریان شما چه کسانی هستند و از کسب و کار شما چه می‌خواهند و چه نقاط تماسی با محصول یا خدمات شما دارند، داشته باشید.

     یک استراتژی تعریف شده و مشخص داشته باشید

    شرکت‌هایی که با مارکتینگ اتومیشن موفق می‌شوند، مراحلی را که مشتریان می‌خواهند در هر مرحله از قیف وارد آن شوند را می‌دانند و می‌توانند مشتریان را به این مراحل هدایت کنند. قبل از اجرای استراتژی مارکتینگ اتومیشن خود، مطمئن شوید که می‌دانید مشتریان چه می خواهند.

    مواد مورد نیاز را ایجاد کنید

    مارکتینگ اتومیشن مستلزم داشتن موادی است که مشتریان شما می‌توانند با آنها تعامل داشته باشند. به عنوان مثال، پست‌های اینستاگرام یا سایر شبکه‌های اجتماعی، فیلم‌ها و کتاب‌های الکترونیکی. اگر از قبل این مواد را دارید، می‌توانید از آن در تلاش مارکتینگ اتومیشن خود استفاده کنید. اگر نه، ابتدا باید مقداری محتوا ایجاد کرده و در این بسترها منتشر نمایید.

    همه را در جریان نگه دارید

    یک استراتژی مارکتینگ اتومیشن موفق، ورودی‌هایی را از تیم‌های سراسر سازمان شما دریافت می‌کند. تیم‌های فروش باید در مورد نوع سرنخ که تبدیل می‌شود با بازاریابی ارتباط برقرار کنند تا بازاریابی بتواند از آن در سیستم امتیازدهی سرنخ خود استفاده کند. در همین حال، پشتیبانی مشتری می‌تواند بازاریابی را با بازخورد در مورد نوع چالش‌های مشتریان، مورد برسی قرار دهد.

    استراتژی خود را آزمایش کنید.

    زمانی که استراتژی بازاریابی خود را اجرا می کنید کارتان تمام نشده است. اکنون باید استراتژی خود را تجزیه و تحلیل و آزمایش کنید تا مطمئن شوید که هر بخش از آن در سطح بهینه کار می‌کند. از داده‌های معیارهایی مانند نرخ کلیک، تبدیل‌ها، زمان در صفحه و نرخ باز کردن استفاده کنید تا سیاه چاله‌هایی را کشف کنید که در آن‌ها مشتریان بیشتری از آنچه را که باید از دست می‌دهید. از تست A/B نیر برای کشف روش های موثرتر استفاده کنید.

    مطلب قبلیخدمات ویژه کتابخانه مرکزی پارک شهر در هفته کتاب
    مطلب بعدیشناخت انواع بسته‌بندی مواد غذایی

    ارسال یک پاسخ

    لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
    لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

    20 − شانزده =

    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.