3 راهکار استراتژیک توسعه کسب و کار و حفظ مشتریان

    0
    36
    راهکار استراتژیک

    جلب نظر مشتریان با رعایت 3 راهکار استراتژیک 

    هدف اصلی در این مقاله بررسی و ارائه 3 راهکار استراتژیک به عنوان مهمترین نکات برای تاثیرگذاری بهینه بر روی بازار و توسعه کسب و کار در کنار حفظ مشتریان است. این امر به شما برای جلب نظر مشتریان به شیوه ای حرفه ای کمک خواهد کرد.  

     

    آیا شما به دنبال توسعه کسب و کارتان  هستید اما اطلاعی از راهکار استراتژیک برای نیل به این هدف ندارید؟ این امر در میان بسیاری از کارشناس های کسب و کار دارای محبوبیت و شهرت فزاینده ای است. بنابراین فرآیند توسعه کسب و کار باید برای شما نیز مهم و ضروری باشد.

    امروزه اگر برندی به فکر توسعه کسب و کارش نباشد و از راهکار استراتژیک آن مطلع نباشد خیلی زود از عرصه رقابت در بازار کنار خواهد رفت. البته این امر به معنای ساده بودن توسعه کسب و کار نیست. به هر حال تمام فعالیت های کاری همراه با مشکلات خاصی است. با این حال در زمینه فعالیت مبتنی بر توسعه شما امکان استفاده از تکنیک های طلایی یا راهکار استراتژیک را دارید.

    یکی از چالش های اساسی که در مسیر توسعه کسب و کار برای بسیاری از برندها روی می دهد، مربوط به فرآیند حفظ مشتریان است. این امر می تواند مشکلات زیادی برای برندها به همراه داشته باشد. با این حساب اگر شما در فرآیند توسعه کسب و کارتان به راهکار استراتژیک برای حفظ مشتری توجه نکنید، خیلی زود بار مشکلات برندتان به طور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا خواهد کرد. درست به همین خاطر در راستای بهبود وضعیت مالی و توسعه سریع برند باید همیشه نیم نگاهی نیز به راهکار استراتژیک این حوزه داشته باشید. در ادامه به سه مورد از این راهکارها اشاره خواهیم کرد: 

     

    ارزیابی پیشنهاد برند برای مشتریان

    هر برندی برای مشتریان بازار یک پیشنهاد اساسی و تاثیرگذار دارد. اگر پیشنهاد شما به اندازه کافی از نظر مشتریان جذاب باشد، فرآیند تعامل با مشتریان بدل به امری ساده و لذت بخش خواهد شد، در غیر این صورت شما دردسرهای زیادی برای جلب نظر مشتریان پیش رو خواهید داشت. این امر می تواند شرایط شما برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان را به طور قابل ملاحظه ای دشوار سازد.

    نکته مهم در زمینه توسعه برند و حفظ مشتریان مربوط به ضرورت ارزیابی دوباره درباره پیشنهاد برند در بازه های زمانی مشخص است. به عبارت ساده، ارزش پیشنهادی شما برای مشتریان در طول زمان دستخوش تغییر می شود. بنابراین شما باید در راستای ارزیابی دوباره آن اقدام کنید، در غیر این صورت نه خبری از توسعه برند خواهد بود و نه حتی مشتریان قدیمی تان دیگر با شما همراهی خواهند کرد.

     

    تحلیل پیشنهادهای خرید و قیمت محصولات

    پیشنهادهای ویژه خرید در کنار قیمت محصولات یک راهکار استراتژیک مهمی است که نقش بسزایی برای توسعه برند دارد. اگر شما قیمت های بسیار بالایی برای محصولات تان تعیین کنید، کمتر مشتری حتی حاضر به بررسی ویژگی محصولات تان خواهد شد. درست به همین خاطر باید در تلاش برای جلب نظر مشتریان تان همیشه قیمت گذاری رقابتی را مد نظر قرار دهید، در غیر این صورت خیلی زود در رقابت با دیگر برندها کم می آورید.

    تحلیل مداوم قیمت پیشنهادی برند یکی از راهکارهای مناسب برای رقابت بهینه با سایر کسب و کارها محسوب می شود. اگر پیشنهاد و قیمت های شما در بازار از نظر مشتریان مناسب نباشد، شما باید در کوتاه ترین زمان ممکن آنها را اصلاح کنید، در غیر این صورت دردسرهای زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان همراه برندتان خواهد شد.

    بیشتر بخوانید: چگونگی توسعه کسب و کار یک تیم

    قیمت گذاری برای کسب و کارهایی که در این راستا تجربه زیادی ندارند، همیشه دردسرساز است. به همین خاطر شما باید همیشه الگوهای مورد استفاده برندهای بزرگ را مدنظر قرار دهید. این امر به شما برای تجربه ای بی دردسر در زمینه قیمت گذاری کمک خواهد کرد.

     

    ارائه خدمات پس از فروش عالی

    مشتریان پس از اینکه خریدشان را نهایی می کنند نیز انتظار دریافت خدمات دارند. با این حساب اگر شما به دنبال توسعه کسب و کارتان هستید، باید همیشه خدمات عالی به مشتریان ارائه کنید. این امر در مدت زمانی کوتاه شما را بدل به برندی دوست داشتنی در بازار خواهد کرد. یادتان باشد کیفیت خدمات پس از فروش ما عامل اصلی در ترغیب مشتریان برای خرید مجدد خواهد بود. بنابراین شما باید همیشه این نکته مهم را مدنظر قرار دهید، در غیر این صورت شرایط‎تان به طور مداوم دشوار می شود.

    ارسال یک پاسخ

    لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
    لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

    1 × 5 =