نکات مهم زبان بدن برای کارآفرینان

    0
    49
    مصاحبه کاری

    حالت بدن و چهره هر فردی در تعاملات اجتماعی نقش تعیین کننده ای ایفا می کند. درست به همین خاطر اغلب کارآفرینان بزرگ همیشه از زبان بدن مناسب استفاده می کنند. شما با زبان بدن مناسب توانایی تاثیرگذاری بر روی طرف مقابل به ساده ترین شکل ممکن را پیدا می کنید. بنابراین استفاده از تکنیک های زبان بدن در کنار سخنرانی نوعی مکمل عالی محسوب خواهد شد.

    به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از فرصت امروز، زبان بدن به ارتباطات غیرکلامی میان افراد با یکدیگر اشاره دارد. به عنوان مثال، حرکات دست به هنگام صحبت کردن با دیگران یا گوش دادن به حرفه ای آنها نوعی زبان بدن محسوب می شود. اگر شما تا به حال در سخنرانی های خودتان توانایی بالایی در جلب نظر مخاطب تان نداشته اید، یکی از دلایل اصلی این امر مربوط به زبان بدن بسیار نامناسب تان است. ما در ادامه برخی از نکات اساسی برای استفاده درست از زبان بدن را مورد بررسی قرار خواهیم داد. این امر به شما برای تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف کمک خواهد کرد.

    زبان بدن و وضعیت کلی بدن

    وقتی شما در یک جلسه کاری مهم وارد اتاق می شوید، قبل از اینکه روی صندلی بشینید، تقریبا تمام افراد حاضر در جلسه نسبت به شما ذهنیت اولیه ای پیدا می کنند. این امر با تحلیل دقیق و بسیار سریع حالت بدن روی می دهد. با این حساب اگر شما به دنبال تاثیرگذاری مناسب بر روی دیگران از همان لحظه اول هستید، باید به هنگام ورود به اتاق حالت بدن تان کاملا صاف و همراه با قدم های آهسته و محکم باشد. اینطوری پیام مهمی مبنی بر اعتماد به نفس بالای تان به دیگران مخابره خواهید کرد.

    نحوه دست دادن با دیگران

    اگرچه امروزه در شرایط کرونایی دست دادن با دیگران امر رایجی محسوب نمی شود، اما به طور معمول دست دادن یکی از شیوه های تعامل اجتماعی محسوب می شود. شما به هنگام دست دادن بخش قابل ملاحظه ای از مهارت‏ های تان در زبان بدن را به نمایش می گذارید. نکته مهم در این میان تلاش برای ایجاد تعادل در دست دادن است. منظور ما در این بخش دست دادن نه بیش از اندازه محکم و نه بیش از اندازه بی حس و حال است. با این حساب دست دادن به طور متعادل به شما برای تاثیرگذاری بر روی طرف مقابل تان کمک خواهد کرد.

    تُن صدا

    تن صدا یکی دیگر از نکات مهم در زمینه زبان بدن مناسب است. امروزه بسیاری از افراد برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف از تن صدای بسیار بالا استفاده می کنند. نکته مهم در این میان نه استفاده از تن صدای بسیار بالا، بلکه تنظیم آن براساس اهمیت هر بخش صحبت است. گاهی اوقات شما برای ایجاد هیجان در مخاطب تان نیاز به صدای بلند دارید. ولی همین امر در صورت تداوم حتی یک نفر را هم به سخنرانی تان جلب نخواهد کرد. بنابراین شما باید به بهترین شکل ممکن در تلاش برای استفاده از این شیوه در سخنرانی های تان باشید.

    بیشتر بخوانید:

    ترندهای مورد استفاده بازاریابان B2C در سال 2022

    ضرورت تولید محتوا برای کسب و کارها

    نحوه لباس پوشیدن

    لباس و ظاهر یک فرد حتی پیش از اینکه یک کلمه بیان کند، بر روی دیگران تاثیر خواهد گذاشت. بنابراین شما باید همیشه برای تاثیرگذاری بر روی دیگران از ظاهر آراسته تان مطمئن شوید، در غیر این صورت هرگز شانسی برای جلب توجه شان به صحبت‏ های تان نخواهید داشت. وقتی شما در یک جلسه کاری مهم هستید، باید همیشه از کت و شلوار تمیز و مناسب استفاده کنید. بنابراین هر ایده ای برای پوشیدن لباس های غیررسمی را کنار بگذارید.

    نحوه ایستادن در مقابل دیگران

    امروزه بسیاری از افراد به هنگام سخنرانی به طور ایستاده آن را بیان می کنند. درست به همین خاطر نحوه ایستادن شما در مقابل دیگران اهمیت زیادی دارد. اگر شما با حالت استوار و کاملا با اعتماد به نفس در مقابل دیگران ایستاده باشید، کمتر کسی توان بی توجهی به حرفه ای تان را خواهد داشت. پس همیشه این نکته مهم را برای سخنرانی بهتر مدنظر داشته باشید، در غیر این صورت هیچ شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب تان نخواهید داشت. استفاده از حرکات دست نیز در این میان نقش مهمی در تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف ایفا می کند. بنابراین همیشه آن را به یاد داشته باشید.

    ارسال یک پاسخ

    لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
    لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

    4 × پنج =