ورود به بازارهای چاپی جدید با چاپ فرمت عریض

0
71
چاپ فرمت عریض

هنگامی که چاپکاران تصمیم می گیرند تنوع تولیدات چاپی خود را افزایش دهند چاپ فرمت عریض با استفاده از چاپگرهای دیجیتال برای کاربردهایی نظیر بیلبورد، پوستر، تبلیغات نمایشگاهی و محیطی و گرافیک های ویژه معمولاً به عنوان یک موقعیت جذاب قد علم می کند.

در این مقاله یافته های گزارش پژوهشی که به تازگی توسط شرکت مشاوره ای keypoint intelligence infotrends تهیه شده، مورد بررسی قرار گرفته است. بر اساس این گزارش چاپ فرمت عریض برای چاپکارانی که مایلند وارد بازارهای جدید چاپی شود و سود خود را افزایش دهند، مزایای فراوانی به ارمغان می آورد.

ساین، پوستر و بیلبورد، گرافیک های ویژه یک موقعیت جذاب برای چاپکارانی هستند که می خواهند وارد بازارهای جدید چاپی شوند. بسیاری از چاپخانه ها روی تجهیزات چاپ فرمت عریض از قبل سرمایه گذاری کرده اند و یا تصمیم دارند این کار را بکنند. چاپخانه ها می توانند با اضافه کردن این کاربردهای جدید به تولیدات چاپی که ارائه می کنند، تنوع و میزان خدمت خود را گسترش داده و خود را از رقبا متمایز کنند، درآمد خویش را افزایش دهند و در عین حال  خاطر مشتریان خود را نیز به دست آورند.

شرکت keypoint intelligence infotrends برای آشنایی بیشتر با سرمایه گذاری در چاپ فرمت عریض، اولویت های تجاری، چالش های مربوط به گردش کار؛ مدیا با سطح چاپ پذیر مورد نیاز و رشد کاربردهای چاپی، به تازگی یک نظرسنجی از 300 شرکت که شامل چاپکاران افست، دفاتر فنی و چاپکاران دیجیتال، سیلک کاران و آژانس های تبلیغاتی می شود به عمل آورده است. معیار انتخاب شرکت ها، فعالیت آن‌ها در صنعت چاپ فرمت عریض و میزان درآمدی بود که از این بخش در می آورد.

چاپ فرمت عریض

چاپ فرمت عریض بازاری رو به رشد است!

یکی از یافته های کلیدی این پژوهش که عنوان آن در جست جوی موقعیت های بزرگ در صنعت ارتباطات گرافیک و چاپ ویژه نام دارد، این است که چاپ فرمت عریض بازاری رو به رشد است. بر اساس پاسخ های افرادی که در نظرسنجی شرکت کردند 57 درصد از درآمد آن‌ها از طریق چاپ فرمت عریض به دست می آید. 70 درصد از آن‌ها نیز اعلام کردند که حجم کار و درآمد چاپ فرمت عریض آن‌ها با افزایش رو به رو بوده است.

این افزایش درآمد نتیجه توسعه کاربردهای چاپ فرمت عریض برای بازارهای جدید، خدمات جدید و تمرکز روی بازارهای (بازار عمودی بازاری است که بخش مشخصی از یک صنعت، پیشه کاری یا طیف مشخصی از مشتریان را هدف گرفته است. مثلاً ارائه سرویس با محصولی در حوزه صنایع نفت یا گاز می تواند مصادیق ورود عمومی به بازار باشد) بوده است.

چاپ فرمت عریضبر اساس یکی از یافته های جالب این گزارش، بسیاری از چاپکاران بازارهای عمودی را هدف قرار داده اند. شرکت هایی که با توان هر چه بیشتر روی یک بازار عمودی تمرکز کرده اند می توانند توجه بیشتری در بازار جلب کنند و به عنوان یک متخصص در بخشی که روی آن تمرکز کرده اند شناخته شوند. در عین حال قادرند بازاریابی موثرتری انجام داده و درآمدی بیشتر از مشتریان خود کسب کنند.

سرمایه گذاری در چاپ فرمت عریض ادامه خواهد داشت ولی باید از آن حمایت کرد

حدود نیمی از پاسخ دهندگان پیش بینی می کنند، طی سال آینده یک چاپگر فرمت عریض جدید خریداری می کنند. تمایل برای خرید چاپگرهای جدید برای شرکت هایی که بیشتر از صد نفر پرسنل دارند بیشتر از دیگر شرکت ها است.

در عین حال دوسوم از پاسخ دهندگان اعلام کردند که برای خرید چاپ فرمت عریض برنامه دارند. چاپگرهای تخت یووی، لیتکس، زیست حلالی و پایه آب بیشتر از دیگر چاپگرها تقاضا دارند.

با وجود اینکه سرمایه گذاری در چاپ فرمت عریض مزایای فراوانی دارد چاپکاران معتقدند سازندگان این تجهیزات باید حمایت بیشتری از آن‌ها بکنند. سازندگان آموزش فنی ارائه می کنند با این حال بیشتر چاپخانه ها معتقدند آن‌ها به مشتریان خود برای توسعه کسب و کار و خدماتشان، فروش تولیدات چاپی و توسعه کاربردهای جدید مک چندانی نمی کنند.

از سوی دیگر شرکت هایی چاپی بزرگ می گویند که سازندگان تجهیزات نوع کسب و کار آن‌ها را درک نمی کنند. چاپخانه ها به راهنمایی و توصیه های سازندگان تجهیزات برای یافتن کاربردهای جدید و ارائه استراتژی های مناسب برای بهبود نتایج پروژه های چاپی جاری و گردش کار نیاز دارند. سازندگان تجهیزات می توانند با ارائه این راهنمایی ها و آموزش تخصص های لازم، خود را از رقبا متمایز کنند.

چاپ فرمت عریضکلام آخر

صنعت چاپ فرمت عریض می تواند یک موقعیت تجاری جذاب برای بسیاری از چاپخانه داران از جمله چاپخانه های افست، چاپخانه های دیجیتال، سیلک کاران، دفاتر فنی و آژانس های تبلیغاتی فراهم کند. چاپکاران امروزه هر چه بیشتر به چاپ فرمت عریض روی آورده اند تا تنوع تولیدات چاپی و میزان فروش خود را افزایش دهند.

در عین حال پیوند خود را با مشتریان خود عمیق تر می کنند. از سوی دیگر شرکت هایی که هم اکنون چاپ فرمت عریض به مشتریان خود ارائه می کنند می خواهند روی تجهیزات جدید سرمایه گذاری کرده و رشد کنند تا بهتر بتوانند به نیازهای مشتریان خود پاسخ داده و در عین حال ظرفیت ها و کارآیی خود را افزایش دهند. برای چاپخانه هایی که چاپ فرمت عریض ارائه می کنند و کسانی که می خواهند وارد این عرصه شوند، این صنعت می تواند موقعیت های فراوانی به ارمغان بیاورد.

منبع: صنعت چاپ

مطلب قبلیچاپ کتاب های درسی روال طبیعی خود را طی می کند
مطلب بعدیرونق تولیدسال۱۴۰۰

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

18 − شانزده =