تاثیر بسته بندی های جذاب و خلاقانه در جذب مشتری

    0
    67
    بسته بندی های جذاب و خلاقانه

    بسته بندی های جذاب و خلاقانه مهم تر از محصول هستند 

    هنگامی که برای خرید به فروشگاه می روید، معمولاً بیشتر جذب محصولاتی می ‌شوید که بسته بندی های جذاب و خلاقانه یا خاص تری دارند! در آن لحظه شاید حتی به اینکه چقدر با آن کالا احتیاج دارید هم فکر نکنید، و فقط بخاطر بسته بندی زیبایی که دارد، آن را خریداری کنید.

    به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از تسنیم، اگر بخواهیم به موضوع از زاویه دید یک تولید کننده نگاه کنیم، آیا بسته بندی های جذاب و خلاقانه یک راهکار عالی برای افزایش فروش محصولات و سودآوری نخواهد بود؟ قطعا خواهد بود. تاثیری که ظاهر و بسته بندی محصول در جذب مشتری دارد، شاید حتی خود محصول هم نداشته باشد. با توجه به اهمیت این موضوع، تصمیم گرفتیم در این مطلب به بررسی دلایل اهمیت بسته بندی محصولات بپردازیم.

    شرکت‌های تولید کننده محصولات مصرفی، هر روز بیش از گذشته به این موضوع پی می‌برند، که باید مشتریان خود را نه فقط با یک محصول عالی، بلکه با بسته بندی های جذاب و خلاقانه تحت تأثیر قرار دهند. چه محصولی را به‌صورت آنلاین برای فروش بگذارید چه در فروشگاه، بسته بندی اولین چیزی است که مشتری آن را می‌بیند و اغلب تأثیری ماندگار در ذهن او به‌جای می‌گذارد، و بازتاب این تصویر ذهنی به جذابیت بیشتر محصول و کل برند تسری پیدا می‌کند.

    اهمیت بسته بندی های جذاب و خلاقانه در سال‌های اخیر بیشتر نیز شده، که مصداق بارز آن علاقه مردم به بسته بندی‌های جدید و جذاب است. این روند رو به افزایش نشان می‌دهد که بسته بندی محصول می‌تواند یک ابزار بازایابی فوق العاده قدرتمند باشد.

    در برخی تولیدات بسته بندی محصول اغلب نادیده گرفته، و فقط به یک جعبه مقوایی  ساده اکتفا می‌شود. این کسب‌وکارها معمولاً ارزان‌ترین و سریع‌ترین راه‌حل را انتخاب می‌کنند و باور ندارند که می‌توانندبسته بندی های جذاب و خلاقانه و شگفت‌انگیز خلق کنند و ارزش محصول خود را بالا ببرند.

    روی صحبت این بخش از مطلب ما بیشتر با کسب و کارهایی است که به بسته بندی محصول آنچنان که باید اهمیت نمی‌دهند، و می‌گویند چرا محصولات ما در مقایسه با محصولات رقیب کمتر فروش می رود؟ این 5 دلیل را بخوانید تا بدانید چرا.

     

    بسته بندی های جذاب و خلاقانه مشتریان را سر ذوق می‌آورد

    بسته بندی های جذاب و خلاقانه باعث ایجاد ذوق و هیجان در مشتری می‌شود. مردم وقتی محصولی را با یک بسته بندی زیبا و خاص می‌بینند، ناخودآگاه ترغیب می‌شوند که آن را داشته باشند. این یعنی قدرت بسته بندی در تبلیغات و بازاریابی!

     

    بسته بندی های جذاب و خلاقانه به مشتریان حس ارزشمندی منتقل می‌کند

    بسته بندی که به مشتری احساس ارزشمندی منتقل کند، راهکاری بسیار مؤثر برای بازاریابی است که به لطف فناوری‌هایی که اکنون در دسترس تولیدکنندگان قرار دارد، کاری دور از دسترس نیست. همان طور که برای تبلیغات در بین مشتریان سازمانی از  چاپ کلاسور، سالنامه، هدایای تبلیغاتی استفاده می‌کنید، و به آنها احساس با ارزش بودن را منتقل می کنید. برای مشتریانی که کالاهای شما را خریداری می کنند، هم باید ایجاد ارزش کنید.

    غول تولید لباس‌های لوکس در اروپا، Tiffany & Co در این راستا کار جالب انجام داده است. این برند کارت‌های کوچکی را در بسته بندی همه محصولات با امضای «Love, Ted x» قرار می‌دهد. شاید کار ساده‌ای به نظر برسد، ولی همین کار کوچک به برقراری ارتباط عاطفی مشتری با برند شما منجر می‌شود.

     

    مشتریان به بسته بندی‌های چند بار مصرف علاقه بیشتری دارند

    ما معتقدیم که برندها باید از قابلیت استفاده مجدد بسته بندی محصولات خود آگاه شوند، تا اطمینان حاصل شود که مصرف کنندگان پس از باز شدن، آن را دور نمی‌اندازند. بسیاری از مشتریان شما دوستدار طبیعت هستند، و برایشان مهم است که به طبیعت آسیب نرسد.

    اگر شما از این موقعیت استفاده کنید و بسته بندی‌های چند بار مصرف دوستدار طبیعت را انتخاب کنید، قطعاً آن بخش از سهم بازار را به خودتان اختصاص خواهید داد. این روزها که با بحران تخریب محیط زیست روبرو هستیم، مصرف کنندگان به بسته بندی‌های سبز و دوستدار طبیعت بیشتر علاقه نشان می‌دهند. بسته بندی محصولات شما هرچقدر هم زیبا به نظر برسد، اگر قابل استفاده مجدد یا سازگار با محیط زیست نباشد، مصرف کنندگان ممکن است به همین دلیل از برند شما خرید نکنند.

    بسته بندی های جذاب و خلاقانه، نمادی از هویت برند شماست

    همان طور که پیش‌تر گفتیم، بسته بندی راه دیگری برای بازاریابی و تبلیغات برند شماست. بنابراین، باید مطمئن شوید که ظاهر و طراحی آن، نمایشی موفق از برند شما را ارائه می‌کند. بسته بندی را طراحی کنید که مصرف کنندگان آن به خاطر بسپارند. در حدی که هرجا حتی چیزی شبیه به آن هم دیدند، باز یاد برند و محصولات شما بیافتند.

    بیشتر بخوانید:عقب ماندگی صنعت بسته بندی در ایران

     

    جنس بسته بندی محصولات برای مشتریان مهم است

    این موضوع شاید کمتر به مصرف کنندگان مربوط شود، و بیشتر به این موضوع بپردازد که چگونه شما به‌عنوان یک تولید کننده می‌توانید از آسیب دیدن بسته بندی محصول، هدر رفتن فضا و استفاده از مواد غیر ضروری و بی کیفیت جلوگیری کنید، ولی در واقع برای مشتریان هم مهم است.

    طبق تحقیقاتی که انجام شده، مشتریان اغلب تصور می‌کنند محصولاتی که جنس بسته بندی آنها مرغوب نیست، احتمالاً بی کیفیت هستند و ارزش خرید کردن ندارند. حتی در مورد قیمت این محصولات هم مردد می‌شوند؛ بنابراین به این موضوع هم بهتر است دقت کنید.

    حالا که با میزان اهمیت موضوع بسته بندی محصولات آشنا شدید، بهتر است درباره بسته بندی محصولات خود تجدید نظر کنید. شاید با این کار توانستید به شکل باور نکردنی میزان فروش و سودآوری خود را تغییر دهید. اگر لازم است جنس آن را مرغوب تر کنید، یا رنگ و طرح روی آن را تغییر دهید؛ در مجموع کاری کنید که بسته بندی محصولات شما نسبت به رقبا متمایز شود.

    مطلب قبلیخودکفایی در تولید کاغذ تا پایان 1401 در دستور کار است
    مطلب بعدیلغو قانون تغییر ساعت کشور از سوی مجلس شورای اسلامی

    ارسال یک پاسخ

    لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
    لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

    1 × 1 =