۸ نکته طلایی در طراحی بسته بندی جذاب

    0
    63
    طراحی بسته بندی جذاب

    همه ما می دانیم که طراحی بسته بندی جذاب، مشتری را ترغیب به خرید می کند. همچنین می دانیم که امروزه رقبای زیادی برای هر محصول با همدیگر رقابت می کنند و با جذاب کردن محصول خود به دنبال فروش بیشتر هستند.

    به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از فرصت امروز، پس حتما قبل طراحی بسته بندی محصول خود این نکات ارزشمند را درنظر بگیرید:طراحی بسته بندی جذاب

    ۱ – جذابیت بصری در  طراحی بسته بندی

     چه بسا زیبایی ظاهری محصول دلیل بر کیفیت آن هم نباشد اما ناخودآگاه، مردم بسته بندی زیبا و خوش ساخت را می پسندند. بنابراین لازم است شما هم برای ورود موفق کالایتان به بازار و تجربه فروش و سودآوری بالا، طراحی بسته بندی را امری جدی در نظر بگیرید و ساده از کنار آن نگذرید. مطمئناً ظاهر محصول در انتخاب مشتری تأثیر بسزایی دارد. پس باید بهترین بسته بندی ممکن را برای محصول خود در نظر بگیرید. چون خیلی ها با حس خود خرید می کنند که در اصطلاح انگلیسی به آن بازاریابی احساسی یا (Sensitive Marketing) گفته می شود. بسته بندی باید احساس خوبی به مشتری بدهد.طراحی بسته بندی جذاب

    طراحی بسته بندی جذاب

    زیبایی ظاهری، یکی از عواملی است که در طراحی بسته بندی جذاب اهمیت دارد، بیایید چند نکته مهم دیگر را با هم بررسی کنیم:

    طراحی بسته بندی جذاب

    ۲ -طراحی بسته بندی جذاب، بادیگارد محصول شما خواهد بود

    بسته بندی علاوه بر جذاب کردن محصول؛ وظیفه محافظت از محتوای داخلی محصول را هم برعهده دارد. بسته بندی طراحی شده باید به گونه ای باشد که بتواند به افزایش مدت زمان ماندگاری و تازه و سالم ماندن محصولات غذایی کمک کند. در حقیقت شما باید با توجه به نوع محصول، از طراحی های مدرن متفاوتی برای بهینه شدن تاریخ انقضا و جلوگیری از بروز آسیب های فیزیکی کمک بگیرید.

    ۳ – اثر بسته بندی بر کاهش احتمال فساد میکروبی و فیزیکی

    امروزه از بسته بندی هایی با اتمسفر اصلاح شده برای بسته بندی گوشت و سبزیجات استفاده می شود. در این بسته بندی ها درصد کمی اکسیژن و مقادیر زیادی نیتروژن و سایر گازهای بی خطر تزریق می شود تا عوامل فساد و میکروارگانیسم های بیماری زا نتوانند در این بسته بندی ها رشد کنند و باعث بروز فساد شوند. با این بسته بندی ها تولید کننده می تواند محصولاتی بدون نگه دارنده و جذاب تولید کند که در بازار بهتر مورد استقبال قرار می گیرند.

    ۴ – محصول را در درون بسته بندی پنهان نکنید!

    در بسته بندی های جدید علی الخصوص برای حبوبات و ادویه جات، بسیار دیده شده که از طلق های شفاف یا نایلون شیشه ای روی بسته بندی برای نشان دادن محتوای داخلی محصول استفاده می شود. تجربه نشان داده که مشتریان با بسته بندی هایی که توسط پنجره ای شفاف؛ مقداری از محتوای درونی و کیفی محصول را نشان می دهند ارتباط بهتری پیدا می کنند و می توانند از محتوای درونی آن باخبر شوند و نسبت به دیگر رقبا رغبتش برای خرید محصول شما افزایش می یابد تا محصولاتی که پوشیده تر هستند یا یک عکس غیرواقعی از محصول روی بسته بندی گذاشته اند. پس لطفاً محصول خود را پشت بسته بندی پنهان نکنید. این همان رعایت بازاریابی بصری (visual marketing)  است.

    طراحی بسته بندی جذاب۵ – استعلام قیمت، برای طراحی بسته بندی جذاب

    قیمت، همیشه قیمت یکی از مهم ترین فاکتورها برای انتخاب نهایی مشتریان است. معمولاً قیمت طراحی بسته بندی و چاپ نهایی محصولات، با قیمت های متفاوتی توسط شرکت ها انجام می شود. شما باید با توجه به نوع محصول و نوع بسته بندی و محافظ آن (مقوایی، فلزی، پلاستیکی، شیشه ای)، ایده های تیم طراحی را با توجه به اولویت های خود بسنجید تا با مناسب ترین قیمت؛ بسته بندی را خود را تحویل بگیرید. طراحان حاذق، با در نظر گرفتن رقبای شما، متدهای روز طراحی، جذاب و خاص بودن بسته بندی محصول، گزینه های متعددی را به شما پیشنهاد می کنند تا درنهایت اتودهای اولیه زده شده و وارد پروسه طراحی می شوید.

    ۳ راهکار کلیدی برای بهترین طراحی بسته بندی جذاب

    ۱ – طرح های جدید و مرتبط زیادی را ببینید تا ایده بگیرید

    اینترنت پر از ایده ها و طرح های جذاب است. به خصوص در سایت های خارجی می توان نمونه های متنوع و زیبایی را مرتبط با محصول خود پیدا کرد. هر روز مدل های شیک تر به بازار اضافه می شوند. از ایده های جذاب نباید غافل شد. البته باید مدل هایی انتخاب شود که از لحاظ منطقی توسط تیم طراح قابل پیاده سازی باشند، تیم طراح ایده شما را دریافت و طرح های بیشتری از آن خارج می کند.

    بیشتر بخوانید: APCO، شریک FGC برای بازیافت بسته های NZ

    طراحی بسته بندی جذاب۲- با بسته بندی اشتباه، گل به خودی نزنید!

    تجربه کاربری یا UX را حتماً در بسته بندی لحاظ کنید. این فراتر از یک طراحی است. خیلی از محصولات گرافیک دارند اما کاربردپذیر نیستند. یعنی کاربر به راحتی نمی تواند بسته بندی را باز و بسته کند یا با مشکلات دیگر مانند خراب شدن محصول داخل بسته مواجه می شود. همه اینها در تجربه کاربری تأثیر منفی دارند. مطمئناً می دانید که بسته بندی جزو اولین گام های تبلیغاتی شما محسوب می شود.

    طراحی بسته بندی جذاب

    ۳ – نمونه کارهای بسته بندی قوی بخواهید

    شرکت های زیادی مدعی کار باکیفیت هستند اما آیا همه آنها کار باکیفیتی ارائه می دهند؟! بدون تعارف تا زمانی که حس رضایت پیدا نکردید از طراحان آن شرکت نمونه کارهای متنوع زیادی بخواهید. همچنین در سایت هر استودیویی، نمونه کارهایشان مشهود است. مثلاً پیشنهاد می شود نمونه کارهای طراحی گرافیک موفق و خلاق استودیوهای طراحی را ببینید و سپس برای سفارش تصمیم بگیرید.

    طراحی بسته بندی جذاب

    مطلب قبلیبرگزاری 10 نشست‌ و کارگاه‌ های تخصصی چاپ دیجیتال در نهمین نمایشگاه
    مطلب بعدیماجرای کتاب سازی ناشران متخلف

    ارسال یک پاسخ

    لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
    لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

    دو × 1 =

    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.