چگونگی تبدیل کشور ترکیه به قطب بسته بندی

    0
    57
    کشور ترکیه

    کشور ترکیه از آنجایی که نیمی از آن در آسیا و نیم دیگر آن در اروپا است، تولیدکنندگان بسیاری به این کشور اعتماد کرده و بسته بندی محصولاتشان را به کارتن سازی های این کشور می سپارند. افزون بر آن این کشور برنامه های متعدد و متنوعی در زمینه تولیدات بسته بندی دارد. 

     

    به گزارش چاپ و نشر آنلاین، کشور ترکیه در زمره کشورهایی محسوب می شود که در زمینه های صنایع غذایی، کشاورزی، گردشگری، پوشاک و غیره رشد موفقی داشته است و با رشدی که در این چند دهه داشته، توانسته بسیاری از تولید کنندگان و کارخانجات تولیداتی اروپایی را برای بسته بندی به سمت خود بکشاند.

    ترکیه یکی از کشورهایی است که در زمینه های صنایع غذایی، کشاورزی، گردشگری، پوشاک و غیره رشد موفقی داشته است و با رشدی که در این چند دهه داشته، توانسته بسیاری از تولید کنندگان و کارخانجات تولیدی اروپایی را برای بسته بندی به سمت خود بکشاند.

    با بحرانی که گریبان کشورهای اروپایی را در زمینه تهیه کارتن و ورق های کارتنی و مقوایی گرفته است، این کشورها با کمبود کارتن و مقوا روبرو هستند. هم چنین با نبود و کمبود مواد اولیه بسته بندی روز به روز نیز قیمت آنها بالاتر رفته و یک تورم چشمگیری را به خود اختصاص داده که باعث نگرانی بسیاری از افراد در حوزه های تولیدی و خرده فروشی شده است.

    البته باید حق داد که این نگرانی ها بیهوده نیست، نبود مواد اولیه و یا گران بودن سرسام آور آنها روی قیمت تمامی اجناس نیز تاثیر می گذارد و این تورم، باعث نارضایتی مشتریان خواهد شد.

     

    کشور ترکیه برای چه محصولاتی بسته بندی تولید میکند؟

    کارخانجاتی که در زمینه چاپ و بسته بندی در کشور ترکیه مشغول به کار هستند در تمام زمینه ها بسته بندی تولید میکنند. این کشور در تمامی زمینه ها به گونه ای خودکفا شده است مثلا: در حوزه کشاورزی، صادرات نیز به کشورهای اروپایی و امریکایی دارد و رتبه 7 را در این صنعت به خود اختصاص داده است. پس هم تولیدات بسیار غنی داشته و هم بسته بندی آنها را خود تولید می کند که این موضوع چیزی نیست جز سود صد در صد!

    در بخش پوشاک نیز دیگر نیازی به گفتن ندارد! کشور ترکیه یکی از صادرکنندگان جنس های ترک به کشورهای سراسر جهان است و پوشاک ترک جایگاه ویژه ای در فروشگاه ها دارد. تقریبا میتوان گفت حدود 96 درصد از کل پوشاک تولید شده در این کشور به فرانسه و آلمان و غیره صادر میشود.

    کشور ترکیه با هدف جذب تولیدکنندگان محصولات مختلف در هر حوزه ای سعی دارد که صنعت بسته بندی خود را بیش از پیش نسبت به رقیبان خود در این حوزه مثل کشور چین قوی تر کند و به گونه ای سبقت بگیرد.

    چین هم از جمله کشورهای آسیایی است که با کار کردن های طولانی مدت و هدف گذاری سهم انبوهی از محصولات تولید شده در کشورش را صادر کرده و به گونه ای به عنوان غول صادرات شناخته شده است و بعید نیست در طی چندین سال آینده روی بسته بندی تمامی محصولات عنوان «ساخته شده در چین» ذکر شده باشد.

    کشور ترکیه سیاست گذاری های آسانی که دارند توانسته است سرمایه گذاران بسیاری را به سمت خود بکشاند تا با قوانین سهل تر به راحتی معاملات پر سودی داشته باشند و باعث ارز آوری بیشتر به کشورشان شود.

    البته بعضی از کارتن سازی های ایران نیز در جهت چاپ و بسته بندی از کشوری مثل ترکیه عقب نمانده است و در حال توسعه صنعت بسته بندی هستند. این شرکت ها سعی دارند با تولید با کیفیت ترین و بهترین بسته بندی ها گوی رقابت را از آن خود کنند.

    ترفندهای کشور ترکیه برای جذب تولیدکنندگان محصولات 

    به طور حتم، هر صنعتی در هر حوزه ای که فعالیت دارد تکنیک ها و ترفند هایی را برای رونق بخشیدن به کسب و کار خود داشته و سعی دارد با بروز کردن علم و دانش و هم چنین تجهیزات مورد نظر خود آن را گسترش دهد و با تولیدات موفق، اسم و رسم دار تر شود.

    با توجه به موضوعی که در این مقاله تا کنون درباره آن صحبت کردیم، صنعت بسته بندی نیز از دستگاه ها و ماشین آلات گرفته تا استخدام نیروهای مجرب و کار بلد نیاز به بروز رسانی دارد.

    در خصوص پکیجینگ یا همان بسته بندی باید گفت که شرط اول موفق شدن در نظر گرفتن نظرات و نیازهای مشتریان است که آن را تولیدکنندگان با آنالیز بازار هدف باید بدانند. البته نظر و سلیقه مشتریان در د عامل بسیار مهم خلاصه می شود:

    -کیفیت

    -طراحی و زیبا سازی

    کیفیت محصولات بسته بندی کشور ترکیه 

    اولین چیزی که مشتری در برخورد با محصول شما با آن روبرو خواهد شد، بسته بندی کالاهاست. کالاهایی که در کنار کیفیت خوشان، پک با کیفیتی نیز دارند می توانند در دیدگاه مشتری و مصرف کنندگان بهتر جلوه کرده و آنها را به مشتریان دائمی خود تبدیل کنند.

    پس پک هایی که در کشور ترکیه به تولید می رسند، به دلیل حساسیت آنها در خط تولید در ساخت بسته بندی ها از متریال مرغوب و درجه یک استفاده می کنند تا نظر مثبت تولیدکنندگان را به خود جلب کنند.

    این موضوع باعث می شود تا در این بحران و کمبود مواد اولیه برای تولید بسته بندی های کارتنی و مقوایی در کشورهای اروپایی، کشور ترکیه به قطب تاثیر گذاری در تهیه و تامین بسته بندی تبدیل شود.

    عامل دومی که در بالا به آن اشاره شد، جذابیت و زیبایی پک محصولات است. کیفیت همیشه اصل اساسی در همه زمینه هاست به این معنا که طراحی و زیبایی بسته بندی باعث سرپوش گذاشتن روی بی کیفیتی پک محصولات نخواهد شد و اگر مصرف کننده به اشتباه از محصول شما خریداری کند برای بار دوم به هیچ عنوان سمت برند شما نخواهد آمد پس طراحی و مدرنیته بودن نمی تواند جای کیفیت را در محصولات بگیرد.

    اما با توجه به نقطه نظرات بسیار و متعددی که در زمینه بسته بندی محصولات شده است، زیبایی و جذابیت نیز در حال تبدیل شدن به یک اصل است.

    به این صورت که اگر محصولاتی از برندهای متفاوت که در یک سطح رقابتی نیز هستند درون قفسه های یک فروشگاه چیده شده باشند، کالایی بیشترین توجه را جلب میکند که از طراحی خاص و منحصر به فرد برخوردار باشد و مشتری ناخودآگاه به سمت آن کشیده میشود.

    درست است در دنیایی که رنگ ها و طرح های بسیاری خلق می شود و سلیقه افراد جامعه مدام در حال تغییر هستند رقابت بسیار دشوار است، اما برای اینکه بتوانید موفق شوید بهتر است با ارزیابی درست از فرهنگ مردمان آن کشور دست به طراحی پک محصولاتتان بزنید.

    کشور ترکیه با هدف گذاری های بسیار منظم و دقیقی که دارد توانسته است مشتریان خود را هم از لحاظ کیفی و هم طراحی های بسته بندی راضی نگه دارد.

    البته ایران نیز با توجه به پیشرفتی که در زمینه چاپ و بسته بندی دارد، توانسته است صادرکنندگانی که سهم انبوهی از محصولاتشان به کشورهای دیگر صادر میشود را راضی نگه دارد و با نازل ترین قیمت ها بسته بندی و چاپ روی جعبه و کارتن را برایشان انجام دهد. 

    چشم اندازهای کشور ترکیه برای صنعت بسته بندی 

    با توجه به برنامه و هدف گذاری ها که کشور ترکیه در جهت رشد صنعت بسته بندی خود دارد، سازمان جهانی بسته بندی WPO که ASD( اتحادیه تولیدکنندگان ترکیه) از کوچک ترین بخش های آن محسوب میشود، پک کالا را مشخصه ای در جهت رفاه و آسایش مردمان کشورها میداند به همین دلیل است که برای این صنعت هزینه کرده و آن را در هر شرایطی توسعه خواهد داد.

    با وجود چنین طرز فکری کشور ترکیه مشکل بودجه نخواهد داشت و به راحتی میتواند سفارشات تولید بسته بندی محصولات را از سراسر جهان قبول کند. در این راستا ترکیه قصد دارد بیش از هزاران تولید کننده را جذب کند تا پک محصولاتشان را به تولید برساند و با این تکنیک هم تجربیات خود را افزایش داده و هم به یکی از قطب های اصلی تولیدات بسته بندی تبدیل میشود.

    بیشتر بخوانید: صادرات محصولات چاپ و بسته بندی استان خراسان رضوی

    یکی دیگر از کارهایی که کشور ترکیه در این چند سال انجام داده و به گونه ای یکی از چشم اندازها برای پیشرفت این صنعت در پیش دارد آن است که سخت گیرانه به موضوع اعمال ایزوهای مربوط به بسته بندی می پردازد.

    قوانین سفت و سخت در اجرای ایزوها در کشور ترکیه تعیین شده است و برای افرادی که سرپیچی میکنند، حتما جریمه های سنگینی در نظر گرفته خواهد شد.

    البته کشورمان ایران نیز با وجود بخش های خصوصی بسیار و اهمیت دادن به صنعت بزرگ بسته بندی توانسته است تولیدات بسیاری را در صادرات به خود اختصاص دهد. کشور ایران با وجود کارتن سازی های متعددی که در شهرهای متفاوت دارد میتواند سود خوبی از تولید پک های صادراتی با قیمت مناسب داشته باشید و با تولیدات با کیفیت در این زمینه هم برند تولید کننده و هم نام و آوازه کشورمان محبوب می شود. 

    ارسال یک پاسخ

    لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
    لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

    پنج × 1 =