دوره آموزشی هوش مصنوعی در صنعت چاپ و نشر برگزار شد

    0
    109
    دوره آموزشی هوش مصنوعی در صنعت چاپ و نشر

    گزارشی از دوره آموزشی هوش مصنوعی در صنعت چاپ و نشر

    دوره آموزشی هوش مصنوعی در صنعت چاپ و نشر  امروز -۲۳ اردیبهشت ماه-در جریان برگزاری سی و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سالن فناوری‌های نوین با حضور اساتید و دانشجویان صنعت چاپ و نشر کشور برگزار شد.

    به گزارش چاپ و نشر آنلاین اصغر عبدی استاد دانشگاه امیرکبیر در ابتدای دوره آموزشی هوش مصنوعی در صنعت چاپ و نشر به موضوع توسعه فردی اشاره کرد و گفت: انسان اگر به فکر پرورش و ساختن خود نباشد، در محیط پیرامونی خود نیز تأثیرگذار نخواهد بود. نوع آموزش پذیری یکی از مباحثی است که در حوزه توسعه فردی اهمیت دارد. یادگیری یک موضوع روان‌شناختی است و برای هر فرد با دیگری متفاوت است؛ بنابراین ضرورت دارد که ما برای توسعه فردی روش یادگیری خود را بشناسیم.

    دوره آموزشی هوش مصنوعی در صنعت چاپ و نشر

    وی در ادامه دوره آموزشی هوش مصنوعی در صنعت چاپ و نشر به تعریف هوش مصنوعی پرداخت و گفت: هوش مصنوعی از ریشه‌های فلسفی و ریاضی در قرون گذشته آغاز شده و در دهه‌های میانی قرن بیستم به‌عنوان یک‌رشته علمی شکل گرفت. این فناوری با پیشرفت‌های متعدد، صنعت چاپ و نشر را متحول کرده است. 

    به گفته وی تاریخچه آغاز هوش مصنوعی به‌پیش از قرن بیستم و ریشه‌های فلسفی و ریاضی در آثار و نظرات ارسطو، دکارت، گوتفرید لایبنیتس بازمی‌گردد. پس‌ازآن نیز در سال ۱۹۴۳ مک کالوچ و پیتس نخستین مدل ریاضی نورون و در سال ۱۹۵۰ نیز آزمون تورینک ایجاد شد که این آغاز و تولدی برای هوش مصنوعی بود. عبدی بیان داشت: نقطه شروع رسمی هوش مصنوعی در سال ۱۹۵۶ بود که جان مک کارتی(پدر هوش مصنوعی) اصطلاح هوش مصنوعی را ابداع کرد و برگزاری کنفرانس دارتموث به‌عنوان نقطه شروع رسمی AI شناخته شد.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود در دوره آموزشی هوش مصنوعی در صنعت چاپ و نشر تصریح کرد: دوره طلایی هوش مصنوعی به سال ۱۹۶۰ تا ۱۹۷۰ و زمانی که چت باتی کاربردی ساخته شد، بازمی‌گردد. بعدازآن دانشمندان یک سری شبکه‌های عصبی طراحی کردند که یک سری محاسبات انجام می‌دادند اما در دوره‌ای که هوش مصنوعی داشت به اوج خود می‌رسید سطح توقعات از آن بالا رفت، به‌طوری‌که می‌گفتند باید همه چیز را پاسخ بدهد. وقتی این اتفاق نیفتاد ، خیلی‌ها از آن رویگردان شدند که این موجب شد در سال‌های بین ۱۹۷۴ تا ۱۹۸۰ اولین زمستان AI اتفاق بیفتد.

    به گفته وی در دهه ۱۹۸۰ تا ۱۹۹۰ سیستم‌های خبره و یادگیری ماشین ظهور کرد، سال ۱۹۸۶ سال بازگشت شبکه‌های عصبی شناخته می‌شود. در قرن ۲۱ انقلاب یادگیری عمیق و هوش مصنوعی مدرن اتفاق افتاد و در حال حاضر نیز هوش مصنوعی به‌صورت عمومی درآمد که درنتیجه آن بحث‌هایی درباره اخلاق AI و امکان دستیابی به هوش سطح انسان به وجود آمده است.

    عبدی در ادامه به تأثیر هوش مصنوعی در صنعت چاپ پرداخت و گفت: هوش مصنوعی به‌سرعت درحال تحول صنعت چاپ و نشر است و با ارائه راهکارهای هوشمند، فرآیندهای سنتی را بهبود می‌بخشد.

    بیشتر بخوانید: دوره آموزشی اشتغال و کارآفرینی در چاپ و نشر برگزار شد

    وی در ادامه دوره آموزشی هوش مصنوعی در صنعت چاپ و نشر برخی از تأثیرات کلیدی هوش مصنوعی بر صنعت چاپ را برشمرد و گفت: تولید مقالات و گزارش‌ها یکی از این تأثیرات است که شامل ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی مانند Chat GPT، Jasoer و Copy.ai می‌شود، این ابزارها می‌توانند محتوای متنی را بر اساس داده‌های ورودی تولید کنند. دومین تأثیر شخصی‌سازی محتوا است که براین اساس هوش مصنوعی می‌تواند محتوا را بر اساس ترجیحات خوانندگان سفارشی‌سازی کند. تأثیر بعدی هوش مصنوعی در صنعت چاپ و نشر ترجمه و تولید محتوای خودکار است که در این زمینه هوش مصنوعی می‌تواند متن‌های خبری، مقالات و حتی کتاب تولید کند.

    گفتنی است بخشی از این دوره آموزشی به‌صورت گفت‌وگو محور و طرح پرسش از سوی حاضران برگزار شد. دوره آموزشی هوش مصنوعی در صنعت چاپ و نشر

    مقاله قبلیاهمیت ویرایش در چاپ و نشر
    مقاله بعدیکارگروه بررسی تخلفات ناشران کتاب‌ساز در وزارت ارشاد تشکیل می شود

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.