تجلیل به پاس حمایت از ترویج علم و پژوهش در صنعت استراتژیک چاپ

    0
    86
    صنعت استراتژیک چاپ

    انجمن علمی فناوری چاپ ایران از رئیس اتحادیه چاپخانه داران صنعت چاپ استان خراسان رضوی به پاس حمایت از ترویج علم و دانش و امر پژوهش در صنعت استراتژیک چاپ کشور تجلیل کرد.

    به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از روابط عمومی انجمن علمی فناوری چاپ ایران، محمدبیطرفان رئیس انجمن روز پنج شنبه ٢٨ بهمن ماه با سفر به مشهد مقدس از علی مغانی، رئیس اتحادیه چاپخانه داران صنعت چاپ استان خراسان رضوی و اعضای هیئت مدیره این اتحادیه به پاس حمایت و مشارکت در ترویج علم، دانش و امر پژوهش در صنعت چاپ کشور تجلیل به عمل آورد.

    در ابتدای این مراسم که در گروه صنعتی بازرگانی آلتین نام آور انجام شد علی مغانی، رئیس اتحادیه با ارائه گزارشی از فعالیت های صورت گرفته در اتحادیه، چالش های پیشرو صنعت استراتژیک چاپ را برشمرد و بر ضرورت همراهی با تغییرات و ایجاد پیوند سازنده بین صنعت و دانشگاه تاکید کرد.

     

    در این مقاله می خوانید

    رسیدن به جایگاه واقعی صنعت استراتژیک چاپ 

    علی مغانی با قدردانی از مجموعه فعالیت ها و نقش آفرینی سازنده انجمن علمی فناوری چاپ ایران در ارتقاء جایگاه صنعت چاپ کشور و تلاش مستمر برای به رسمیت شناخته شدن جایگاه واقعی و استراتژیک این صنعت تقدیر نمود.

    رئیس اتحادیه صنف صنعت چاپ و بسته بندی استان خراسان رضوی در پایان سخنان خود بر آمادگی این اتحادیه بمنظور مشارکت و همکاری و تعامل همه جانبه با انجمن علمی فناوری چاپ ایران و در راستای تحقق اهداف دو جانبه به ویژه ترویج علم، دانش و پژوهش و نهادینه شدن ارتباط دانشگاه و صنعت استراتژیک چاپ تاکید نمود.

    صنعت استراتژیک چاپتشکلی موفق و پیشرو

    محمد بیطرفان رئیس انجمن علمی فناوری چاپ ایران در این دیدار ضمن عرض تبریک انتخاب شایسته و مجدد علی مغانی به عنوان عضو هیئت مدیره شهرک صنعتی طوس مشهد، اتحادیه چاپخانه داران صنعت چاپ استان خراسان رضوی را یکی موفق ترین و پیشروترین تشکل ها در پیگیری و رفع موانع صنعت راهبردی چاپ و همچنین ترویج دهنده علم، دانش و پژوهش برشمرد.

    بنیانگذار انجمن علمی فناوری چاپ ایران افزود: صنعت راهبردی چاپ کشور برای بالندگی بیشتر و به فعلیت درآوردن پتانسیل های خود راهی به جزء تعامل و همکاری تنگاتنگ با دانشگاه و جامعه علمی کشور ندارد.

    بیطرفان در ادامه تاکید نمود: امروزه صنعت چاپ بعنوان سومین صنعت high technologhy جهان، یک صنعت دانشی و فناورانه است ولی متاسفانه بدلیل عدم رجوع صنعت به جامعه علمی کشور، در بومی سازی این صنعت و انتقال دانش فنی آن دچار عقب ماندگی مزمنی شده ایم.

     

    هدف گذاری در آموزش

    رئیس انجمن علمی فناوری چاپ ایران با ابراز نگرانی در خصوص به انحراف کشیده شدن موضوع آموزش و پژوهش در صنعت چاپ تاکید نمود: همانطوری در گذشته شاهد بودیم اگر در برگزاری دوره های آموزشی، هدف گذاری صحیحی صورت نپذیرد و  آموزش ها هدفمند و دارای چارچوب اصولی و علمی و آکادمیک نباشد و توسط مراکز علمی ذی صلاح اجرا نگردد قطعا از کیفیت لازم برخوردار نبوده، کیفیت فدای کمیت و بودجه های هزینه شده به هدر خواهد رفت.

    بیطرفان همچنین اظهار داشت: از یک سو، دانش فنی روزآمد و جامع در اختیار صاحبان فناوری است و از سوی دیگر زمانی دوره های آموزشی برای پذیرندگان ارزش آفرین است که آموزش ها کاربردی و همراه با گواهینامه های معتبر آکادمیک باشد بنابراین برگزاری دوره های آموزشی بصورت جزیره ای، غیر هدفمند و فاقد پشتوانه آکادمیک باعث هدر رفت هزینه ها و لوث شدن موضوع آموزش در این صنعت دانشی و فناورمحور خواهد شد.

    رئیس انجمن علمی فناوری چاپ ایران در ادامه این برنامه، با اهداء لوح تقدیر از علی مغانی و هیئت مدیره اتحادیه چاپخانه داران صنعت چاپ خراسان رضوی به پاس حمایت و مشارکت در ترویج علم، دانش و امر پژوهش در صنعت راهبردی چاپ کشور تجلیل کرد.

     

    در ادامه محمد بیطرفان، رئیس انجمن ضمن بازدید از مجموعه گروه صنعتی بازرگانی آلتین نام آور در شهرک صنعتی طوس مشهد، از مهندس محمود نام آور مدیرعامل گروه صنعتی و بازرگانی آلتین نام آور به جهت مشارکت فعال و سازنده ایشان در برندسازی صنعت راهبردی چاپ کشور و مسئولیت های اجتماعی تجلیل نمودند.

    تعامل با انجمن

    در ابتدای این دیدار مهندس محمود نام آور با اشاره به روند شکل گیری فعالیت های این گروه صنعتی بازرگانی، یکی از افتخارات این گروه را بومی سازی و انتقال دانش فنی برخی از محصولات و تنوع بخشی به خدمات و محصولات ارائه شده به مشتریان و تامین نیازهای آنها برشمرد.

    مهندس محمود نام آور افزود: علی رغم وضع و توسعه تحریم ها و چالش های ناشی از آن و همین طور افزایش هزینه ها، توانستیم با یک کار تیمی و منسجم و کارشناسانه موانع را به حداقل ممکن رسانده، برخی از محصولات را در داخل تولید نماییم و با R&D و تجهیز آزمایشگاه،  به محصولات با کیفیت و قابل رقابت با نمونه های خارجی دست یابیم.

    مدیرعامل گروه صنعتی بازرگانی آلتین نام آور در پایان سخنان خود ضمن اعلام آمادگی کامل خود و گروه تحت مدیریتشان جهت تعامل و همکاری با انجمن و دانشگاه ها و راه اندازی انیستیتو تخصصی چاپ در دانشگاه صنعتی امیرکبیر، از فعالیت ها، رویدادها، پرداختن و تولید محتواهای بسیار اثربخش در موضوعات جدید و عمدتا مغفول مانده از سوی انجمن علمی فناوری چاپ ایران و در نهایت از نوآوری های مستمر این انجمن تقدیر و تشکر نمود.

    صنعت استراتژیک چاپبرندسازی در صنعت راهبردی چاپ کشور

    محمد بیطرفان رئیس انجمن علمی فناوری چاپ ایران در ادامه این دیدار با اشاره به برگزاری قریب به یکصد رویداد علمی و تخصصی در قالب همایش، گردهمایی، کارگاه آموزشی، نمایشگاه جنبی، نشست هم اندیشی علمی و تخصصی و مراسم تجلیل از پیشکسوتان، اساتید، پژوهشگران و شرکت های دانش بنیان و عقد تفاهم نامه های علمی، آموزشی و پژوهشی توسط انجمن افزود: بی شک بدون شکل گیری یک هم افزایی، تعامل و همکاری سازنده با دانشگاه های طراز اول کشور، تشکل های صنعت چاپ استان های مختلف و واحدهای صنعتی و صنفی این رکورد کم نظیر و شاید کم نظیر در تاریخ معاصر صنعت راهبردی چاپ کشور تحقق نمی یافت.

    بنیانگذار انجمن علمی فناوری چاپ ایران تاکید کرد: پایه گذاری و برگزاری ٧ دوره نکوداشت هفته علوم و فناوری چاپ ایران که هریک از نکوداشت ها در قالب ٧ برنامه مستقل، در ٧ روز متوالی ، در ٧ مکان متفاوت و متنوع ، ٧ موضوع متفاوت و در عین حال مرتبط و با تغییر ٣٠ تا ٧٠ درصد شرکت کنندگان و مدعوین، برگ زرین دیگری از تاریخچه فعالیت های این انجمن در صنعت چاپ کشور است که در هیچ صنعت و بخشی مسبوق به سابق نبوده است.

    رئیس انجمن علمی فناوری چاپ ایران افزود: قریب به ٥ هزار نفر ساعت نشست هم اندیشی علمی و تخصصی و در کنار آن آسیب شناسی و ارائه دهها پیشنهاد و راهکار کاربردی و اثربخش و متضمن تحقق منافع ملی و در راستای منافع صنعت و ذی نفعان که برخی از آنها امروزه تبدیل به مطالبه عمومی شده است همه و همه مدیون هم افزایی، هم دلی تک تک ذی نفعان و شکل گیری یک ارتباط سازنده بین صنعت و دانشگاه است.

    وی سپس بروز برخی از بی مهری ها، کم لطفی ها، نادیده گرفتن ها، عدم مشارکت و حمایت ها، تعارض منافع ها، حاشیه سازی ها، منمیت ها، نگاه های حذفی، تخریب و تضعیف ها، نگاه های از بالا به پایین و  تک رویی ها و عدم اعتقاد به هم افزایی در هر سطحی را سم مهلکی برای صنعت راهبردی چاپ دانست که برای خانواده بزرگ صنعت چاپ خسارت های جبران ناپذیر و برای جایگاه واقعی این صنعت افول و تضعیف به همراه داشته و خواهد داشت.

    بیطرفان در پایان این مراسم ضمن تاکید بر ضرورت سرمایه گذاری و مشارکت فعالان صنعت راهبردی چاپ کشور در برندسازی این صنعت و حضور فعال در مسئولیت های اجتماعی، با همراهی حاج علی مغانی رئیس و اعضای هیئت مدیره اتحادیه صنف صنعت چاپ و بسته بندی استان خراسان رضوی لوح تقدیری را به جهت مشارکت فعال و سازنده مهندس محمود نام آور مدیرعامل گروه صنعتی بازرگانی آلتین نام آور در برندسازی صنعت راهبردی چاپ کشور و مسئولیت های اجتماعی تقدیم ایشان نمودند.

    صنعت استراتژیک چاپ

    صنعت استراتژیک چاپصنعت استراتژیک چاپ

    صنعت استراتژیک چاپ

    صنعت استراتژیک چاپصنعت استراتژیک چاپ

    مطلب قبلیدرس های بازاریابی حرفه ای برای وضعیت کسب و کارهای کوچک
    مطلب بعدیتوزیع و فروش کتاب به شکل نادرست

    ارسال یک پاسخ

    لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
    لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

    3 + 16 =

    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.