برگزاری کارگاه آموزشی ویژه مدیران چاپخانه های بزرگ

    0
    127
    کارگاه آموزشی ویژه مدیران چاپخانه های بزرگ

    به گزارش چاپ و نشر آنلاین؛ صبح روز یکشنبه (8 اسفندماه) کارگاه آموزشی «آشنایی با ۱۷ سیستم مدیریتی و تاثیر آن‌ در توسعه کسب و کار واحدهای چاپی» به همت اتحادیه چاپخانه داران تهران برگزار شد. این کارگاه آموزشی ویژه مدیران چاپخانه های بزرگ با اسپانسری مالی و رسانه ای شرکت های هلدینگ کیمیای نقش الماس، کارینا پارس، افق قطعات آسیا و اهورا برتر شگفت و چاپ و نشر در تالار اجتماعات شرکت چاپ افست برگزار شد.

     

    آموزش مولفه اصلی ارتقا و بقا

    کارگاه آموزشی ویژه مدیران چاپخانه های بزرگدر ابتدای برگزاری این کارگاه آموزشی رضا منصوری، مشاور آموزشی اتحادیه چاپخانه‌ داران تهران ضمن خیرمقدم به حضار در کارگاه آموزشی «آشنایی با ۱۷ سیستم مدیریتی و تاثیر آن‌ در توسعه کسب و کار واحدهای چاپی» درباره اهداف برگزاری این کارگاه آموزشی ویژه مدیران چاپخانه های بزرگ گفت: امروزه سرعت رشد تکنولوژی بسیار زیاد است و قبل از فراگیری ظرفیت های یک تکنولوژی، آن تکنولوژی قدیمی می شود؛ صنعت چاپ هم از این قاعده مستثنی نیست و تمام عناصر و مولفه های صنعت چاپ در حال دگرگونی هستند و آهنگ تغییرات در ماشین آلات و سیستم های مدیریتی به قدری شدت گرفته است که اگر به صورت هوشمندانه تدبیر نکنیم از استانداردهای جهانی فاصله خواهیم گرفت.

    وی افزود: این تغییرات مدیران را وادار می کند که به صنعت چاپ به صورت علمی تر و حرفه ای تر نگاه کنند و با افزایش دانش خود انگیزه شغلی کارکنانشان و رضایتمندی مشتریانشان را ارتقا دهند.  

    منصوری در ادامه بیان کرد: آموزش نیروی کارآمد انسانی و واجد صلاحیت از ضروریاتی است که مدیران مجموعه ها باید به دنبال آن باشند و این مهم نیازمند یک سیستم سازمانی درست است که یکی از مولفه های سازمانی برای رسیدن به ارتقا و بقا، آموزش و بهسازی است. در صنعت چاپ نیز نیروی انسانی بسته به تغییراتی که در ماشین آلات و تکنولوژی رخ می دهد، باید متحول و به روز شود و یکی از اهداف مهم این کارگاه ایجاد چالش و دگرگونی در این زمینه است.

    مشاور آموزشی اتحادیه چاپخانه‌ داران تهران اظهار داشت: امروز صنعت چاپ پایه و اساس توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور است و تاثیر صنعت چاپ بر پیشرفت جوامع، نقش آن در تولید بر کسی پوشیده نیست و محور توسعه است.

    آموزش کلید توسعه صنعت

    کارگاه آموزشی ویژه مدیران چاپخانه های بزرگاحمد ابوالحسنی، رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران با بیان حدیثی از امام علی (ع) که می‌فرماید «هر کس به من کلمه ای بیاموزد مرا بنده خود ساخته است» گفت: جا دارد از مدیرعامل شرکت افست که برای برگزاری این کارگاه آموزشی همکاری لازم را با اتحادیه چاپخانه داران داشته اند، تشکر ویژه داشته باشم تا اولین کارگاه آموزشی را امروز برگزار کنیم.

    وی با اشاره به اینکه آموزش نقش بسیار مهم و کلیدی در صنعت و توسعه آن دارد اظهار داشت: دکتر احمدوند در سخنانشان در اختتامیه جشنواره ملی صنعت چاپ با اشاره به اینکه 86 درصد از شاغلان صنعت چاپ دارای مدرک دیپلم و یا زیر دیپلم هستند مسئولیت اتحادیه چاپخانه داران را در بخش آموزش بیشتر کرد؛ بنابراین اتحادیه باید در حوزه آموزش وقت بیشتری را صرف کند.

    ابوالحسنی درباره کارگاه آموزشی ویژه مدیران چاپخانه های بزرگ افزود: اولین کارگاه آموزشی ما برای مدیران چاپخانه های بزرگ ترتیب داده شده است تا حس اهمیت به آموزش را ابتدا در آنها و سپس در کل صنعت ایجاد کنیم.

    رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران خاطرنشان کرد: این نوید را بدهم که اتحادیه چاپخانه‌داران تهران دوره ها و کارگاه های آموزشی دیگری نیز در آینده نزدیک برگزار خواهد کرد.   

    افست یاور آموزشی اتحادیه

    کارگاه آموزشی ویژه مدیران چاپخانه های بزرگسید احمد حسینی، مدیرعامل شرکت افست در ادامه این دوره آموزشی گفت: من به عنوان یکی از شاگردان صنعت چاپ خوشحال هستم که این کارگاه آموزشی در شرکت افست برگزار شد و آماده همکاری با اتحادیه چاپخانه داران تهران جهت برپایی کارگاه ها و دوره های آموزشی بیشتری برای صنف چاپ هستیم.

    آموزش به محوریت اتحادیه ها

    کارگاه آموزشی ویژه مدیران چاپخانه های بزرگعلی اکبر ابراهیمی، مدیرکل دفتر امور چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه این کارگاه آموزشی گفت: دفتر امور چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی و برنامه ریز صنعت چاپ وظایف متعددی دارد که یکی از این وظایف و اولویت ها بحث آموزش است.

    وی افزود: از زمانی که من در خدمت شما هستم دوره های آموزشی متعددی در استان ها توسط اداره کل ها برگزار کرده ایم. حدود یک ماه پیش، مکاتباتی با اتحادیه‌های چاپ و اداره‌کل‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی داشتیم مبنی بر اینکه آموزش به محوریت اتحادیه ها انجام شود و تصمیمات تشخیص نیاز آموزشی حوزه چاپ، توسط اتحادیه ها صورت گیرد و البته دفتر امور چاپ نیز به عنوان تنها متولی صنعت چاپ کشور، حامی و حمایتگر برنامه های آموزشی اتحادیه ها خواهد بود.

    مدیرکل دفتر امور چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: برای سال 1401 برنامه ریزی هایی در حوزه آموزش انجام داده ایم و از اتحادیه ها و اداره کل های استان ها نیز مبنی بر نیازهایشان استنباط کرده ایم و بر این باوریم که صنعت چاپ با نگاه علمی می تواند به توسعه و رونق کسب و کار دست یابد. امیدوارم با برپایی دوره های آموزشی با استفاده از ظرفیت های صنعت چاپ در آینده شاهد رونق و توسعه این صنعت باشیم.

    مروری بر دانش مدیریت در کارگاه آموزشی ویژه مدیران چاپخانه های بزرگ

    کارگاه آموزشی ویژه مدیران چاپخانه های بزرگخدایار صادقی، مدرس کارگاه آموزشی «آشنایی با ۱۷ سیستم مدیریتی و تاثیر آن‌ در توسعه کسب و کار واحدهای چاپی» در ابتدای این کارگاه به توضیح مفاهیم سازمان از منظر سیستمی پرداخت و سپس تعریفی از مدیریت کرد و گفت: مدیریت، سازماندهی و ایجاد هماهنگی بین فعالیت های یک کسب و کار (سازمان) برای رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده با استفاده از منابع در دسترس و به طور موثر و کارا است.

    صادقی در ادامه آشنایی با اصول مدیریت تغییر، مهارت حل مسئله، توانایی مدیریت تیم، مهارت مدیریت جلسه، توانایی حل اختلاف، قدرت اجرایی، توانایی برنامه ریزی و زمانبندی، توانایی ایده پردازی، قدرت تصمیم گیری، توانایی برنامه ریزی استراتژیک، مهارت مذاکره و اقناع، ارتباط کلامی تاثیرگذار، مهارت مدیریت پروژه، توانایی نظارت، توانایی آموزش و هدایت دیگران، تسلط بر قوانین و الزامات حقوقی و غیره را از مهارت های لازم برای یک مدیر خوب دانست و با بیان استدلال گفت: گذاشتن کامل بار مدیریت بر دوش یک مدیر خطرناک است زیرا مدیر ممکن است بیمار شود و تحت شرایط خاص از مدیریت باز ماند.

    مدرس کارگاه آموزشی «آشنایی با ۱۷ سیستم مدیریتی و تاثیر آن‌ در توسعه کسب و کار واحدهای چاپی» سیستم های مدیریتی را بهترین گزینه برای مدیریت سازمان دانست و در ادامه گفت: سیستم های مدیریتی متعددی وجود دارند که تلاش دارند بخش عمده ای از مسئولیت مدیریت را بر عهده بگیرند.

    وی در ادامه به توضیح موضوعاتی همچون حکمرانی شرکتی، مدیریت استراتژیک، مدیریت زنجیره تامین، مدیریت فروش و بازاریابی، مدیریت ارتباط با مشتری، مدیریت تولید، مدیریت خدمت، مدیریت کیفیت و بهره وری، مدیریت دانش، مدیریت عملکرد، مدیریت منابع انسانی، مدیریت نگهداری، مدیریت موجودی یا انبار، مدیریت ریسک و مدیریت فناوری اطلاعات پرداخت.

    کارگاه آموزشی ویژه مدیران چاپخانه های بزرگ

    مطلب قبلیفروش محصولات ایران‌ خودرو دیزل به مناسبت مبعث آغاز شد 
    مطلب بعدیراه اندازی کارخانه فرآوری و بسته‌بندی گیاهان دارویی گچساران

    ارسال یک پاسخ

    لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
    لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

    یازده − نه =