دومین نماشگاه مجازی کتاب تهران و استقبال مردمی

    0
    61
    دومین نماشگاه مجازی کتاب تهران

    رئیسدومین نماشگاه مجازی کتاب تهران، بیان کرد: استقبال مردم از نمایشگاه ما را به انجام این کار دلگرم‌تر کرده و این نشان می‌دهد شیوه برگزاری موثر بوده است. ارتباط کتابخوانان از نقاط مختلف کشور با ناشران محلی و ثبت سفارش از گروه‌های سنی پایین و همچنین روستاهای دور از مرکز از دستاورهای برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب است.

    به گزارش  چاپ و نشرآنلاین به نقل از ستاد خبری دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، علی رمضانی (رئیس دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران و مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران) در جریان بازدید اعضای انجمن فرهنگی هنری زنان ناشر، با اشاره به همکاری ارگان‌ها و دستگاه‌های متعدد در برگزاری این نمایشگاه، گفت: شرکت ارتباطات زیرساخت در امور فنی برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب، پشتیبانی قوی از مجموعه داشته و آنچه در این ستاد مشاهده می‌کنید، یک پنجاهم دستگاه‌هایی است که در برگزاری نمایشگاه مشارکت دارند.

    وی ادامه داد: استقبال مردم از نمایشگاه امسال ما را به‌کار دلگرم‌تر کرده و این نشان می‌دهد شیوه برگزاری موثر بوده است. ارتباط کتابخوانان از نقاط مختلف کشور با ناشران محلی و ثبت سفارش از گروه‌های سنی پایین و همچنین روستاهای دور از مرکز از دستاورهای برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب است.

    رئیس دومین نماشگاه مجازی کتاب تهران خطاب به زنان ناشر و نویسنده، گفت: امسال برنامه‌های فرهنگی نمایشگاه در استان‌ها با قوت برگزار شده، نشست‌های متعدد، رونمایی از آثار جدید نشر، برپایی جشن امضا و تجلیل از ناشران ازجمله فعالیت‌های چشمگیر و مهم سراسری دومین نمایشگاه مجازی کتاب است. با تلاشی که برای برگزاری نمایشگاه کتاب انجام می‎‌شود، شما هم به‌عنوان فعالان صنعت نشر می‌توانید به صنعتی که در آن سهم دارید و فعال هستید، افتخار کنید.دومین نماشگاه مجازی کتاب تهران

    رمضانی ضمن تقدیر از تلاش برگزارکنندگان اولین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، افزود: ما بر شانه تجربه نمایشگاه سال گذشته ایستاده‌ایم. پیوستگی در امور اجرایی نمایشگاه پرچم امروز ما است و با تلاش آجر به آجر نمایشگاه را روی هم قرار دادیم تا کار به‌درستی پیش برود.

    بیشتر بخوانید: پایان ششمین روز از نمایشگاه با فروش 45 میلیاردی کتاب

    شکل‌گیری عدالت در عرضه و معرفی آثار با دومین نماشگاه مجازی کتاب تهران

    مریم جدلی؛ رئیس هیأت مدیره انجمن فرهنگی هنری زنان ناشر، مدیر انتشارات نغمه نواندیش و نایب‌رئیس هیأت امنای خانه کتاب و ادبیات ایران، پوپک فرزانه‌پور؛ مدیرمسئول انتشارات طراحان تین، فرحناز یوسفی؛ نویسنده و مدیر انتشارات پرستوی سپید، مژگان حضرتیان فام؛ نویسنده و عضو انجمن فرهنگی هنری زنان ناشر، مریم سادات ظهوریان؛ مدیرعامل انجمن فرهنگی هنری زنان ناشر، زهرا اسفندیاری؛ مدیر انتشارات نجوای دی، سَنیه اَفرابی؛ مدیر انتشارات نجم کبری، تهمینه کرمانی؛ مدیر انتشارات پیام مشرق و زهرا یزدانی؛ مدیر انتشارات تیرگان، در این جلسه حضور داشتند.

    در این نشست، مسائلی پیرامون هماهنگی با ادارات پُست و ناشران مطرح شد که همزمان توسط حسین صفری؛ مدیر اجرایی دومین نماشگاه مجازی کتاب تهران پیگیری و در همان جلسه مسائل مورد اشاره، از طرف مدیران استانی شرکت پُست رفع شد. همچنین اعضای انجمن فرهنگی هنری زنان ناشر، دومین نماشگاه مجازی کتاب تهران را موجب شکل‌گیری نوعی عدالت در عرضه و معرفی آثار خود عنوان کردند.

    فعالان نشر حاضر در این جلسه همچنین خواستار برگزاری همزمان نمایشگاه مجازی با نمایشگاه فیزیکی شدند و این اقدام را موجب رفاه هموطنان سراسر کشور دانستند که برای اقامت در تهران در سال‌های گذشته با مشکلات جدی مواجه بودند. آن‌ها برگزاری نمایشگاه مجازی را موجب رفع تبعیض‌های معمول در برگزاری رویداد حضوری نمایشگاه در سال‌های گذشته دانستند که در تخصیص غرفه و جانمایی در نمایشگاه صورت می‌گرفت.

     آماده ارائه هر کمکی به ناشران دفاع مقدس هستیم

    علی رمضانی همچنین در جریان بازدید اعضای هیئت مدیره مجمع ناشران دفاع مقدس از روند ستاد برگزاری دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران اظهار کرد: در اقداماتی که انجام می‌شود تلاش بر این است که به خون پاک شهدا ادای دِین کنیم و در محضر شهدا قدم برداریم و هر اقدامی جز این انجام شود، ضرر کرده‌ایم.

    وی افزود: در جریان کتاب باید به سمت ارتقا مطالعه و محتوای مفید حرکت شود. در معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت از محتوای مفید در حوزه کتاب انجام شده است. برای ترویج ارزش‌های انقلاب اسلامی آماده ارائه هر کمکی به ناشران دفاع مقدس هستیم. پیش از برگزاری دومین نمایشگاه مجازی کتاب، چندین ماه با پالایش بسیار دقیق و کارشناسی، بانک اطلاعات کتاب بهبود داده شد.

    او در ادامه درباره روند برگزاری دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران گفت: برگزاری دومین نماشگاه مجازی کتاب تهران سازوکار گسترده‌ای دارد. وزارت کشور، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان صدا و سیما، حوزه‌های علمیه، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، شهرداری‌ها و شرکت ملی پُست جمهوری اسلامی ازجمله ۵۰ دستگاه و نهادی هستند که در برگزاری دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران در سطح ملی همکاری جدی و موثری دارند.

    رئیس دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران با اشاره به مراجعه میلیونی به سایت دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران تصریح کرد: دومین نماشگاه مجازی کتاب تهران صرفا یک سایت نیست و امکانات ارزشمندی ارائه کرده است که نمی‌توان به‌سادگی از کنار آن گذشت. کوچکترین مشتری نمایشگاه امسال کودک ۴ساله بیجاری بوده که والدینش برای او ثبت‌نام و خرید کتاب را انجام دادند.

    کمک به افزایش سهم بازار ناشران دفاع مقدس

    در این نشست رحیم مخدومی (رئیس هیأت مدیره مجمع ناشران دفاع مقدس و مدیرمسئول انتشارات رسول آفتاب)، محمدحسین کریمی‌پور (عضو هیأت مدیره مجمع ناشران دفاع مقدس و دبیر اجرایی نوزدهمین دوره کتاب سال دفاع مقدس)، امیرشهریار امینیان (مدیرعامل مجمع ناشران دفاع مقدس و مدیرمسئول انتشارات گروه مطالعات اندیشه‌ورزان)، فرزانه قلعه‌قوند (مدیر اجرایی و مدیر پژوهشی انتشارات پیام آزادگان)، مهدی غنی‌یاری (عضو هیأت مدیره مجمع ناشران دفاع مقدس و مدیر روابط عمومی مجمع) و حسین صفری (معاون اجرایی دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران) نیز حضور داشتند.

    اعضای هیأت مدیره مجمع ناشران دفاع مقدس و فعالان نشر این حوزه در جلسه مشترک با علی رمضانی (رئیس دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران) با بیان دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود به مواردی همچون ترویج و معرفی بیشتر کتاب‌های دفاع مقدس، ترویج ناشران استانی توسط مدیران بومی، کمک به افزایش سهم بازار ناشران دفاع مقدس، توجه به عملی شدن کتاب مفید مورد تأکید رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی)، استفاده از ظرفیت‌های تشکل‌ها و توجه و بهره‌گیری از ظرفیت مخاطبان حرفه‌ای کتاب‌های دفاع مقدس اشاره کردند.

    همچنین در تبادل‌نظر اعضای هیأت مدیره مجمع ناشران دفاع مقدس با رئیس دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران درباره مسائل اقتصادی نشر دفاع مقدس در مسیر ترویج آثار چاپ شده، رفع مشکلات تبلیغی در برابر مافیای موجود، بازخوانی مسیر فعلی نمایشگاه برای بهبود در دوره‌های آتی، کمک به فرهنگ کتابخوانی با هدایت مخاطب به سمت آثار خوب و مطلوب نیز صحبت شد.

    علاقه‌مندان می‌توانند تا دهم بهمن‌ماه با مراجعه به سایت ketab. ir کتاب‌های مورد نظر خود را براساس جست‌وجوی‌های پیش‌بینی شده (دسته‌بندی‌های موضوعی، دسته‌بندی‌های ناشران و دسته‌بندی‌های پیشرفته) ثبت و خریداری کنند.

    مرکز پاسخگویی دومین نماشگاه مجازی کتاب تهران به شماره ۹۱۰۰۹۸۹۸-۰۲۱ آماده پاسخگویی به سوال‌های مخاطبان در زمینه ثبت‌نام، جست‌وجو، خرید یا دریافت مرسولات و… است.

    مطلب قبلیمهمترین استراتژی های برندسازی در توسعه بازار کسب و کار
    مطلب بعدیتجلیل از مدیرعامل شرکت ایران شرکاء توسط انجمن علمی فناوری چاپ ایران

    ارسال یک پاسخ

    لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
    لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

    نوزده − هجده =

    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.