مجتمع چاپ و تبلیغات کیانیکو؛ ایجاد تمایز امروز یکی از خواستههای عام مدیران و مجموعهها است؛ در کنار تولید خوب و باکیفیت، مشتری مداری و برندسازی؛ متفاوت بودن هم اهمیت والایی دارد. منحصربهفرد بودن یکی از مقولات خواستنی کسبوکار است.
خبر خوش اینکه امروز با تخصصگرایی در حوزههای تولید دیگر لازم نیست یک مدیر تولیدگر و یا خدماترسان به ایدهپردازی هم دست بزند. او باید تمام ذهنیت خود را معطوف کسب و کار و آنچه احتمالاً برای آن تحصیل و تحصل کرده است، بکند؛ امروز دیگرانی هستند که به جای او بیندیشند، ایده بدهند، شگفتی خلق کنند.
یک برند نارنجی
مجتمع چاپ و تبلیغات کیانیکو کار خود را از اواخر سال ۱۳۷۴ آغاز کرد. در ابتدا تولید در زمینهی نشر، برچسبهای آموزشی کودکان و نوجوانان، پوستر و کارتپستال عمده فعالیتهای ما را تشکیل میداد.
ماندگاری یکی از اصول اساسی در عالم برندسازی است، شما باید همیشه در بازار درخشان بوده و از طرفی بتوانید همواره حرفی برای گفتن و برگبرندهای برای رو کردن داشته باشید. خلاقیت بیمرز و تا حدود زیادی انگیزه جوانی توانست کسبوکار ما را از تلاطم بازار و بحرانهای مختلف عبور دهد. ما توانستیم جایگاه مناسبی را در میان تولیدکنندگان شاخص این صنف و محبوبیتی بین مصرفکنندگان پیدا کنیم، با شناخت اصولی بازار در پی نیازسنجی و رفع آن برآییم و با برنامهریزی و مدیریت دست به سلیقهسازی و مخاطبپروری بزنیم.
کسبوکار کوچک ما رفتهرفته محدودیتها را کنار زد و کارمان گسترش یافت. مشتریان از ما میخواستند تا سبد محصولات و خدمات خود را کاملتر کنیم تا آنها بتوانند همکاری جامعی را با ما به عمل برسانند. تولید محصولاتی چون تقویمهای دیواری با طرحهای متنوع و منحصربهفرد یکی از بخشهایی بود که بسیار موردتوجه بازار قرار گرفت و بهعنوان یکی از تولیدات انبوه و پر بازخورد ما در زمان خود شناخته شد.
کیانیکو امروز نام معتبر و برند شناختهشده در بازار عرضهی محصولات تبلیغاتی محسوب میشود، ما با تمام وجود حواسمان به حفظ کیان این کوه برساخته از اعتماد هست. امروز کیانیکو بدون فراموش کردن دیروز و با ارزیابی فردا تجربه را چاشنی روزآمدی کرده و چشماندازهای روشنی را برای ادامه ترسیم کرده است
ما آمده بودیم که بمانیم و شغلی فصلی را به یک کار حرفهای و همیشگی تبدیل کنیم. راهاندازی سایت طراحی و لیتوگرافی (با نام تجاری کیانی) گام بعدی ما برای پیشبرد اهداف توسعه طلبانهمان بود که به سال ۱۳۷۹ اتفاق افتاد. حالا ما مقدمات خلق تفاوت را در اختیار داشتیم. مشتریان به ما اعتماد داشتند و دائم منتظر ایدههای نوآورانه و تولیدات خاص و خواستنی کیانیکو بودند.
ما دانسته بودیم که با مخاطبان هوشمند و فهیمی طرفیم که کار با کیفیت و حرفهای را از کپی کاریهای سطحی باز میشناسد و علت اطمینانشان به کیانیکو را درک میکردیم. آنها به دنبال محصولات متمایز بودند و ما را خالق تمایزهای دوستداشتنی میدانستند. هر روز از پیلهی خلاقیت گروه کیانیکو پروانهای خلق میشد.
نبض بازار در دستان ما بود؛ سالنامه، تقویمهای جیبی و رومیزی، انواع ستهای مدیریتی و محصولاتی ازایندست بهعنوان تکمیلکننده سبد کالایی ما به رستهی کیانیکو افزوده شد و چون همیشه موردتوجه بازار قرار گرفت و گل کاشت.
هر چند که حالا تجربهای چند پشتوانهی کار ما بود اما هرگز چنین استقبالی را پیشبینی نمیکردیم. تقاضا برای تولیدات متمایز ما باورنکردنی بود و کار به جایی رسید که دیگر توسعهی افقی جوابگوی نیاز ما نبود و باید دست به توسعهی عمودی میزدیم. از طرفی بسیار پیشآمده بود که ما در انتقال ایدههایمان به تولیدکنندگان موفق نمیشدیم و گاه تسلیم بهانههای مختلف شده و از برخی نکات چشمپوشی میکردیم. این به معنای محرومسازی مشتری از بهترین تعبیر میشد و بر ما بود که راهی برای رفع آن بیاندیشیم. راهی بهجز استیلا بر ابزار کار وجود نداشت و راهاندازی چاپخانهای مجهز اجتنابناپذیر مینمود.
تأسیس چاپخانه کیانیکو گام بلندی بود که باید با جهش توأم می شد، ما باید از نبایدها میگذشتیم که گذشتیم. کیانیکو صاحب چاپخانهای مدرن شد. ما هر آنچه نیاز تولیداتی با کیفیت بود در اختیار گرفتیم چراکه میدانستیم پشتوانه ما مشتریانی دنبالگیر هستند که اعتماد را با اعتماد پاسخ میدهند.
کیانیکو خط ممتد صعود را پی گرفت و در تکمیل فرآیند تولید خود از هیچ کوششی فروگذار نکرد. ایجاد خطوط صحافی ازجمله گامهای بعدی بود که با موفقیت برداشته شد تا مجموعهی کیانیکو در پاسخ هر خواستهای بگوید؛ میتوانیم. کاری که ما با دستی بر زانو شروع کرده بودیم توسعه پیدا کرد و زبدگانی از هر بخش تولید را به خود جذب کرد. در کیانیکو سدی برای خلاقیت وجود نداشت و این باعث شد افرادی با روحیهی شکستناپذیر جذب کسب و کار ما شده و نارنجی کیانیکو را قوام ببخشند.
اکنون که من با شما صحبت میکنم مجموعه کیانیکو صاحب امکانات کامل پیش از چاپ، چاپ و خدمات پس از چاپ است. ما بخشی از سفارشات را بهصورت صفر تا صد به انجام میرسانیم که از آن جمله میتوان به چاپ فرمهای عمومی، تولید ساک دستی، تراکت، کاتالوگ و کارهای نفیس اشاره کرد.
ما طی این سالهای فعالیت دست به تولید و عرضهی محصولات متعددی زدهایم که در این بین بخشی از آنها ادامه یافته، برخی با تغییراتی همراه بوده و عدهای از چرخهی تولید خارج شدهاند. اکنون ما محصولاتی را عرضه میکنیم که در بازار خود را ثابت کردهاند و عمدتاً سالانه تیراژهای بالایی را در بر دارند.
کیانیکو در کنار سایر محصولات، تولید کننده کالاهای کادویی همچون دفاتر خاطرات، پاکت پول، ساک دستی و هدایای کادویی فانتزی است که اخیرا آن تولیدات را با برند ساندی کارت (Sunday Card) روانه بازار میکند. شایان ذکر است که کلیه مراحل تولید این محصولات از صفر تا صد در مجتمع کیانیکو به انجام میرسند. ضمنا پیش از این کلیه این محصولات از خارج کشور وارد میشدند که با شروع تولیدات، به لطف ایزد منان سیر نزولی واردات مشاهده میشود. امیدواریم بتوانیم با کمک یکدیگر، هر چه بیشتر نیازهای خود به واردات را کاهش دهیم.
همانطور که اشاره شد برخی از کارهای گذشتهی ما کماکان ادامه دارند و امروز به شکل نوینتر و باکیفیتتری درآمدهاند. بهطور مثال اکنون میتوان به جرأت گفت که کیانیکو یکی از مبتکرین، بهترین و متنوعترین تولید کنندهها در رستهی تقویمهای رومیزی است. ما توانستیم خلاقیت را چاشنی قدرت تولید کرده و محصولاتی را عرضه کنیم که ازلحاظ کیفیت و قیمت قابل قیاس با هیچ تولید و تولیدکنندهی دیگری نیست.
تیراژ تقویم رومیزی ما به بیش از هفتصد هزار عدد در سال میرسد و نکته اینجاست که این اتفاق یک کپی صرف نیست و با نوآوری و تنوع همراه است و هر سال با دورهی گذشتهی خود از هر لحاظ تفاوت عمدهای دارد. همانطور که گفتم برای ماندن و دیده شدن در این بازار باید دائم برگبرنده جدیدی برای رو کردن در اختیار داشته باشید که خوشبختانه کیانیکو توانسته با زیرساختی اصولی چنین چرخش و ابداعی را در کار خود لحاظ کند. ما در برخی از فصول سال حجم تولید بسیار بالایی داریم که تمام آن در مجموعهی کیانیکو صورت میگیرد که این را مرهون همت کارکنان تلاشگرمان هستیم.
مجتمع چاپ و تبلیغات کیانیکو یک مجتمع چاپ مجهز است که علاوه بر تولیدات خاص خود، در بخشهای متفاوت چاپ نیز خدماترسانی میکند. خدمات چاپ، لیتوگرافی، صحافی، یو وی، سلفون و مانند اینها ازجمله خدمات ما در بخش چاپخانه هستند.
کیانیکو در حوزه واردات نیز فعال است، اقلامی چون سلفون، مواد اولیه صحافی، ماشینآلات کوچک صحافی چون پانچ و فنر و انواع هدایای تبلیغاتی، سالها است که توسط ما به بازار عرضه شده و مشتریان به خصوص خود را دارند.
دفتر مرکزی چاپ و فروشگاه مجتمع چاپ و تبلیغات کیانیکو حدود هزار متر مساحت دارد و علاوه بر آن کیانیکو در ادامهی روند توسعهای خود چند سال پیش کارگاهی مجهز با مساحتی حدود دو هزار مترمربع را در جاده خاوران برای صحافی و جعبهسازی راه انداخت که در آن تمامی تجهیزات صحافی و ماشینآلات جعبهسازی بهروز خود را نصب کرده است.
ما در همین راستا تولیدات بسیار خاص و فانتزی را در حوزهی هاردباکس (جعبه با مقوای سخت) به تولید رساندهایم که بخش اعظم آن صرف محصولات خود ما ازجمله سررسید یا ستهای مدیریتی، اداری و تبلیغاتی شده و بخش دیگر به بازار عرضه میشود. ما در این قسمت تولیدات متعددی را به شکل سفارشی به انجام رساندهایم که این روند هم در کنار دیگر خدمات ما ادامه دارد.
تولید سررسید و دفتر یکی از شاخههای کاری قدیمی ما است که بسیاری کیانیکو را با آن محصولات میشناسند. هرسال طرحهای خاص و متنوع ما با استقبال خوبی روبرو میشوند و هماکنون بسیاری منتظر طرحهای جدید کیانیکو برای سال ۱۳۹۹ هستند.
ما در بخش جلد سالنامه هم تولیدات عالی و واردات باکیفیتی داریم که باعث شده با تکیه بر آن علاوه بر تولیدات سفارشی به تولیدات عمومی هم بپردازیم که این مسئله تیراژ کارهای ما را بسیار بالا برده است. کیانیکو تا این لحظه حدود ۳۰۰ هزار نسخه را بنا به هدف سالیانه آماده تولید کرده و پیشبینی میکند تا پایان امسال از این تعداد نسخه عبور کند. ما امسال طرحهای ویژه و منحصر به فردی را در پنج سایز مختلف روانه بازار خواهیم کرد که میتوانیم کیفیت آنها را تضمین کرده و درعینحال قیمت آن را رقابتی با کل تولیدات بازار تهران اعلام کنیم.
کیانیکو در بخش تولید و عرضهی هدایای تبلیغاتی فقط از محصولات تولیدی و یا وارداتی خود استفاده کرده و شعبههایش در خیابان ظهیرالاسلام، بازار تهران و فروشگاه مرکزی را تغذیه میکند. محصولاتی چون جاکلیدی، خودکار، ساعت رومیزی، انواع تقویم رومیزی و دیواری و کیفهای پول بخشی از تولیدات و واردات ما در رستهی هدایای تبلیغاتی هستند.
محصولات الکترونیک و لوازم جانبی چون فلش مموری، هارد، اسپیکر و یا پاور بانک از اقلام پرکاربردی هستند که ما برای پوشش بهتر نیازهای بازار دست به اخذ نمایندگی از برند Kc power زدهایم تا به این طریق بتوانیم سفارشهای تعداد بالا را با اطمینان و بدون هیچ کمبودی به انجام برسانیم. تمامی این محصولات را یک سال گارانتی حمایت میکند که این موضوع در جلبتوجه و فروش ما بسیار تأثیرگذار بوده است.
هماکنون کیانیکو بهعنوان یک منبع و توزیعکننده نیز شناخته میشود و بسیاری از همکاران ما در این رسته بسیاری از اقلام هدایای تبلیغاتی خود را از محصولات تولیدی و وارداتی ما تأمین میکنند. همچنین ما بیش از هشت هزار مشترک در اقصی نقاط ایران داریم که بهعنوان نمایندگی فروش و مصرفکنندههای محصولات کیانیکو فعالیت دارند.
چشماندازهای مجتمع چاپ و تبلیغات کیانیکو
ورود جدی به رستهی بستهبندی یکی از آیندهنگریهای ما در کیانیکو است که از هماکنون آغاز شده و در آتیه نزدیک به شکل کامل و گستردهتری به اجرا در خواهد آمد.
کیانیکو امروز نام معتبر و برند شناختهشده در بازار عرضهی محصولات تبلیغاتی محسوب میشود، ما با تمام وجود حواسمان به حفظ کیان این کوه برساخته از اعتماد هست. امروز کیانیکو بدون فراموش کردن دیروز و با ارزیابی فردا تجربه را چاشنی روزآمدی کرده و چشماندازهای روشنی را برای ادامه ترسیم کرده است.
تولیداتی که کیفیتشان برندهای چاپ و تبلیغاتی بینالمللی را پشت سر بگذارد، تأمین بخش اعظمی از نیازهای چاپی در زمینه فرهنگ و هنر ایران زمین، ارائه خدمات خاص و انجام ایدههای نو و رسیدن به کیفیت در کنار سرعت و دقت و تبدیل هر چه بیشتر ناممکنهای تولیدی این رسته به ممکنها ازجمله قلههایی هستند که ما برای فتحشان عزم راسخ داریم. ما را با رنگ نارنجی به خاطر بیاورید.
معضل اصلی، دلالان مجازی
اکنون مسئلهی کاغذ، گرانی و کمبودهای آن معضل اصلی صنعت چاپ محسوب میشود. همه دیدند که بعد از گرانی ارز و شدت گرفتن تحریمها قیمت کاغذ به یکباره بالا رفت و تمام رکوردها را از آن خود کرد. گمان نکنم در این دوران هیچچیزی بهاندازهی کاغذ افزایش قیمت پیدا کرده باشد. تمام آنچه عامه از آن شکایت دارند دو یا نهایتاً سه برابر شده و این در حالی است که کاغذ تحریر و گلاسه تا ۱۰ برابر گرانتر شدند. در ادامهی این روند همه چیز گران شد اما به یک تعادل نسبی رسید و با پایین آمدن قیمت ارز اوضاع کمی رنگ بهبود گرفت و این در حالی بود که قیمت کاغذ همچنان بدون ترمز بالا و بالاتر رفت.
بحران کاغذ به حدی شدید بود که در همان روزهای اول زنگ خطر را به صدا درآورد و در پی آن کارگروه کاغذ و مقوا تشکیل، کارگروه تعزیرات راهاندازی و مانیتورینگ بازار آغاز شد.
عدهای از عملکرد کارگروه مبنی به در اختیار قرار گذاشتن کاغذ برای ناشران و مطبوعات را عامل اصلی دانستند، آنها اذعان داشتند که ناشران با ارائهی مدارک جعلی تیراژ را دستکاری کرده و کاغذ را در بازار آزاد به فروش میرسانند. این تا حدود زیادی درست است و چاپخانهها در بازار مثال عینی آن را تجربه کردهاند اما به نظر من این دلیل اصلی معضل نیست. در این که اکثر ناشران به چشم یارانه به این موضوع نگاه میکنند و این روند، بازار سیاهی ساخته است و کار دلالان را پررونق کرده شکی نیست اما به نظر من کاغذ باید به بازار بیاید و حالا از کانال واردات مستقیم باشد یا کاغذ ناشران، زیاد توفیری ندارد.
گران شدن کاغذ گلاسه باعث شد مصرف آن بهشدت کاهش پیدا کند و از کاغذهای جایگزینی چون تحریر بیشتر استفاده شود. قیمت انفجاری این نوع کاغذ نیز با این اوضاع رو به کاهش گذاشت و وضعیت آن مناسبتر شد اما در این میان عاملان اصلی از خوابیدن توپ قیمتها جلوگیری کردند. به عقیده من معضل اصلی نه ناشران، نه محتکران و نه واردکنندگان، بلکه دلالان هستند. تعدادی سایت که من نمیدانم از کجا مجوز گرفتهاند و بر اساس چه چیزی قیمتگذاری میکنند، نمیگذارند قیمتها فروکش کند.
عدهای دلال انگشتشمار سود کلان میبرند و صدها کاسب ورشکسته شده و هزاران کارگر بیکار میشوند. ارشاد، تعزیرات و دیگر نهادهای نظارتی و ذیربط برای کنترل اوضاع باید قبل از هر کاری جلوی این قیمتگذاریهای بیپایه و سلیقهای را بگیرند. این سایتها، کانالهای تلگرامی و صفحههای اینستاگرامی مشخصاً هماهنگ بوده و تماماً توسط دلالان و سودجویان کنترل میشوند که یگانه هدفشان هرچه گران فروختن کالاهای انبارشدهشان است.
چگونه است که طی یک روز بدون هیچ خبر خاص و رویدادی به یکباره کاغذ کیلویی چهار هزار تومان گران میشود؟! این باعث میشود که ما نتوانیم قیمتگذاری درستی روی محصول چاپی داشته باشیم و قراردادهای خود را از ترس نوسانات قیمتی کنسل کنیم. این یعنی کارگر ما دو ماه کاری ندارد، شب کاری ندارد، اضافهکاری ندارد و با این اوصاف هر مجموعهای هم تا حدی زیر فشار دوام میآورد و در نهایت باید تن به تعدیل و گاه تعطیلی بدهد.
فضای مجازی بستری برای تعامل این سودجویان شده که با آن بازار را به کنترل خود درآوردهاند. عدهای محدود با هم هماهنگ شدهاند، مثلاً برای دو ساعت یا یک صبح تا ظهر از فروش جنس امتناع میکنند و بازار نیز به تأسی از آنها و تجربهای که نشان داده بعدازاین اتفاق افزایش قیمت رخ خواهد داد، از فروش دست میکشند و به یکباره کاغذ بهصورت تکبعدی افزایش پیدا میکند.
دوستان فعال در حوزهی بازار و تجارت میدانند که در نهایت این بازار است که با تمامی عوامل به خود تنظیمی دست پیدا میکند اما در این مورد سدهایی بازدارنده وجود دارند که بازار را در کنترل خود درآوردهاند. بهطور مثال در همین اواخر کاغذ گلاسه چینی به قیمت کیلویی ۱۳ هزار و ۲۰۰ تومان رسید و این قیمت چند روزی برقرار بود تا در یک چهارشنبه فروش آن متوقف شد و بعد از دو روز تعطیلی در روز شنبه با قیمت ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش گذاشته شد!
اتفاقات این چنینی بارها برای خود ما نیز پیشآمده است، طی این مدت چند دفعهای بوده که ما برای قرارداد بسته شده مجبور به خرید کاغذ گرانتر از حد معمول و عرف شدهایم. دقیقاً علت گرانتر شدن کاغذ و تثبیت تحکم دلالان هم همین موضوع است، چاپخانه قرارداد دارد و حالا مجبور است کاغذ آن را به هر قیمتی تهیه کند و در نهایت با اینکه از غیرمنطقی بودن قیمتها آگاه است، تن به خرید میدهد و حتی دردناکتر اینکه از ترس گران شدن بیشتر، میزان زیادتری از احتیاج خود تهیه میکند و به این شکل ورطه را برای سوءاستفاده سودجویان مهیا میکند.
سؤال من این است که آیا نمیشود این سایتها را شناسایی کرد، قیمتدهیها را کنترل کرد و با متخلفان برخورد قانونی انجام داد؟ چرا نظارتی روی این بخش به عمل نمیآید؟ کاغذ فروش با چه مجوز و جرأتی از فروش کاغذ سر باز میزند؟ به نظر من تشکیل یک هیئت نظارت قدرتمند و متحکم بیش از هر کارگروهی کارگشا است.
من بارها دیدهام قیمت بازار کاسته شده اما قیمت سایتهای مزبور تکان نخورده که این مسئله در نهایت از فروکش قیمتها ممانعت کرده و بازار را نیز تحت تأثیر قرار داده است. حباب قیمت کاغذ برای همگان آشکار است. کاغذ گلاسه کمی از یک دلار هم ارزانتر است و اگر حتی آن را با قیمت ارز آزاد محاسبه کنید نباید بیش از ۱۲ هزار تومان بشود، پس این قیمتهای کذایی از کجا میآیند؟ هرچند تخصص من کاغذ نیست اما بههرحال بهعنوان یک مصرفکنندهی عمده گمان نکنم قیمت کاغذ تحریر با ارز آزاد بیش از ۳۰۰ هزار تومان بشود اما این در حالی است که اکنون باید آن را با قیمتی بیش از ۵۰۰ هزار تومان تهیه کرد!
سال پیش مجموعه ما برای یک قرارداد که به مبنای کاغذ تحریر بندی ۱۴۰ هزار تومان محاسبهشده بود، بیش از ۷۰۰ میلیون تومان ضرر داد. ما مجبور شدیم کاغذ را بندی ۳۰۰ هزار تومان خریداری کنیم و این یعنی فاجعه؛ چند اتفاق همانند این میتوانند بهراحتی هر مجموعهای را با مشکلات عدیدهای روبرو کنند. این رویدادها باعث میشود چشم تولیدکننده بترسد، دست به عصا شود و با محافظهکاری وارد عمل شده و گزینشی دست به انتخاب بزند که در نهایت بر کاهش میزان کار آن مؤثر خواهد بود.
بسیاری از گرانفروشان بازار اذعان میکنند که اجناس خود را گران خریدهاند و ازاینرو باید گران بفروشند. جواب من این است که مگر زمانی که کالاها به یکباره گران شد آنها اجناس انبارشدهی خود را با قیمت قبلی و ارزان فروختند؟! باور کنید بسیاری از موارد موجود بازار هنوز از انبارهای قدیمی تراوش شده و با قیمتهای بسیار پایینتر ازآنچه اعلام میشود تهیه شدهاند.
در همین نوسان اخیر چهار هزارتومانی که به آن اشاره شد قیمت هر پالت تا چهار میلیون افزایش پیدا کرد، حالا شما محاسبه کنید که در روز چند پالت در بازار معامله میشود و چه سود هنگفت و بیمنطقی را عاید تعدادی دلال میکند که از حال تولیدکننده و کارگر بیخبرند و فقط به فکر پر کردن جیبهای خودشان هستند.
ما و تولیدکنندگان دیگر این رسته با هزاران مشکل برای تولید همت میکنیم و هر کدام چندین شغل ایجاد کردهایم اما یک دلال کاغذ نهایتاً با یک نیروی آبدارچی درآمدی بهمراتب بهتر و آسانتر از ما کسب میکند. برای ما هم ورود به این رسته کار غیرممکنی نیست اما مسئله این است که هر پولی ارزش و برکت ندارد، ما صنعتگر و تولیدکنندهایم و دوست داریم این لقب را حفظ کنیم.
تمامی این سایتهای تقلبی باید بسته شوند و این بهترین نظارت و مؤثرترین عملکرد برای کنترل بازار کاغذ است. تا جایی که میدانم هیچکدام از این سایتها مجوز رسمی ندارند، تابع و در اختیار دلالان هستند و باید هرچه زودتر تعطیل شده و متولیان آنها شناسایی و توبیخ شوند؛ سلاطین اصلی کاغذ این افراد هستند که حذفشان باعث خودتنظیمی بازار میشود و تا حدود زیادی بحران را کنترل میکند.
منحصربهفرد
آتلیه طراحی مجتمع چاپ و تبلیغات کیانیکو را میتوان مغز متفکر و یا اتاق فکر این مجموعه محسوب کرد. این بخش از کیانیکو با بهرهگیری از کادری مجرب، خلاق و جوان، همچنین در اختیار داشتن امکانات مدرن توانسته محصولاتی منحصربهفرد و متنوع خلق کند.
بخش طراحی ما توانایی انجام کلیه کارهای مربوط به حوزه چاپ و تبلیغات را دارا است اما سیاست کاری آن با دیگر بخشها متفاوت است. ما در بخش چاپ و یا لیتوگرافی، صحافی و دیگر حوزههای پس از چاپ بهصورت مقطعی هم سفارشگیری کرده و خدماترسانی میکنیم اما آتلیه طراحی کیانیکو تنها به طراحی تولیدات شخصی مجموعه و سفارشهایی که تمام آن بر عهدهی مجموعهی ما گذارده میشود، فعالیت دارد.
تیم زبده ما توانسته بارها توجه بازار را جلب کند اما بهصورت انفرادی سفارشی را نمیپذیرد و مختص سفارش و تولیدات کیانیکو است. طراحی انواع بروشور، کاتالوگ، تراکت، پوستر، کارت ویزیت، ست اداری و مانند اینها، در کنار طراحی انواع بستهبندی و جعبه ازجمله فعالیتهای ما در گروه طراحی کیانیکو محسوب میشوند.
تجهیزات و ماشینآلات
- دستگاه پلیتستر تمام اتوماتیک تا سایز ۷۰ در ۱۰۰
- اسکنر توپاز
- دستگاه هایدلبرگ چهار رنگ همراه با برج لاک، دو ورقی مدل ۲۰۰۷
- دستگاه چاپ سیلک ساکورایی تمام اتوماتیک مدل ۲۰۱۱ در سایز ۷۰ در ۵۰
- دستگاه سلفونکشی حرارتی اتوباند تمام اتوماتیک چهار و نیم ورقی با سایز ۷۰ در ۱۰۰
- دستگاه لترپرس دو ورقی هایدلبرگ
- دستگاه خطزن ایتالیایی مدل ۲۰۱۲
- دستگاه برش پلار تمام اتوماتیک هایدلبرگ (سری E)
- دستگاه مفتول لوپ، ساده، پانچ و فنر
- کلیه ماشینآلات مختص جعبهسازی (همگی مدل ۲۰۱۴)
محصولات
- انواع سالنامه، سررسید و دفاتر مشق
- انواع ست و نیمست مدیریتی و اداری
- انواع تقویمهای رومیزی، جیبی، پالتویی و دیواری
- انواع ساعتهای رومیزی و دیواری
- انواع خودکار تبلیغاتی پلاستیکی و فلزی
- انواع کیف پول و جا کارتی
- انواع فلش مموری، موس پد، هارد، پاور بانک و اسپیکر
- انواع جاسوئیچی
- انواع چراغقوه
- انواع کاور موبایل
- انواع جعبه و هارد باکس
- انواع ساک دستی و فولدر
- انواع محصولات چاپی کمکآموزشی کودکان
برخی مشتریان شاخص مجتمع چاپ و تبلیغات کیانیکو
مجتمع چاپ و تبلیغات کیانیکو
تهران، خیابان انقلاب، پل چوبی، خیابان نامجو جنوبی، پلاک ۶۸
تلفن: ۵۰ و ۴۰ و ۷۷۵۱۱۰۳۰-۰۲۱ فکس: ۷۷۶۵۱۰۵۸-۰۲۱
نمایشگاه و فروشگاه مرکزی
تهران، خیابان انقلاب، پل چوبی، خیابان نامجو جنوبی، پلاک ۶۸ – ۶۶-۶۴
تلفن: ۷۷۶۲۳۰۵۰-۰۲۱ تلفکس: ۷۷۶۲۷۵۵۲-۰۲۱
نمایشگاه و فروشگاه شعبه ۱
تهران، خیابان پانزده خرداد، بازار آهنگران، بعد از کوچه مسجد جامع، پاساژ کاغذ و تحریر، طبقه پایین پلاک ۷۸
تلفن: ۶ -۵۵۱۵۲۲۹۴-۰۲۱ تلفکس: ۵۵۸۰۳۶۶۶-۰۲۱
نمایشگاه و فروشگاه شعبه ۲
تهران، میدان بهارستان، خیابان جمهوری، خیابان ظهیرالاسلام، جنب پاساژ شقایق، پلاک ۲۱
تلفن: ۳۶۰۵۸۷۴۷-۳۶۰۵۸۹۰۹-۰۲۱
نویسنده: میلاد حاتمی لندی
منتشر شده در شماره ۱۷۶ نشریه چاپ و نشر – شهریور ۱۳۹۸