مدیر آزاد نرم افزاری برای چاپ

0
44
مدیر آزاد

مدیر آزاد نام نرم افزاری است که توسط یک چاپخانه دار تهیه شده تا نیازی که خود او با تمام جان احساسش کرده است را پوشش دهد. ایمان مزارعی مبتکر شیرازی مدیر آزاد مهمان این شماره از چاپ و نشر شده تا در مورد چند و چون تولید و مزایای مدیر آزاد برای ما سخن بگوید.

رایانه و پیرو آن اینترنت و شبکه های اجتماعی همگی بر اساس نیاز انسان و برای تسهیل امور زندگی او به وجود آمدند. شما برای پیشرفت در کارتان به تکنولوژی جدید نیاز دارید و باید توجه داشت تمامی توسعه بستگی به نوسازی دستگاه ها و تقویت خط تولید شما ندارد، نیروی انسانی زبده و نرم افزارها نیز در دست های قرار دارند که شما برای پیشرفت باید آن ها را در معادلات خود لحاظ کنید.

البته لازم نیست که هر کس راه جدید اختراع کند، فقط کافی است به تجربیات دیگران احترام گذاشت و با دیدی باز و مثبت از تکنولوژی های اثبات شده استقبال کنید.

مدیر آزاد نام نرم افزاری است که توسط یک چاپخانه دار تهیه شده تا نیازی که خود او با تمام جان احساسش کرده است را پوشش دهد. ایمان مزارعی مبتکر شیرازی مدیر آزاد مهمان این شماره از چاپ و نشر شده تا در مورد چند و چون تولید و مزایای مدیر آزاد برای ما سخن بگوید.

 

آزاد شوید!

من از سال ۱۳۸۳ با تأسیس یک چاپخانه و دفتر تبلیغات وارد عرصه چاپ شده و از همان ابتدا سعی کردم همواره پویا و پرانرژی به کار بپردازم اما همیشه یک مسئله به ظاهر ساده بود که زمان زیادی را از من تلف می کرد و تمرکزم را از روی کار برمی‌داشت. من با تحقیقات بسیار وارد این حوزه شده بودم و تبلیغات و کیفیت کارم باعث شده بود روزانه مراجعه های فراوان داشته باشم و تلفن مرکز کار من یک دم از زنگ خوردن بازنایستد.

شاید باورتان نشود اما روزانه بالغ بر 100 تماس داشتیم که عمدتاً برای استعلام قیمت صورت می گرفت؛ به این ترتیب زمان های زیادی از کار من به عنوان مدیر مجموعه پررنگ صرف حساب قیمت کارها و سفارش ها می شد.

مشتری با ما تماس می گرفت، نوع سفارش خود را مشخص می کرد و از ما می خواست قیمت تمام شده آن را به او بگوییم و این تازه اول کار بود! او تا جایی که می توانست هر بخش کار را تغییر می داد و دوباره از قیمت آن می پرسید.

به طور مثال برای چاپ یک کتاب، جلد آن، تیراژ، نوع صحافی، جنس کاغذ و دیگر مقوله ها را تغییر می داد تا به قیمت موردنظر خود برسد و ما در این سمت باید مثل یک حسابدار زبده به سرعت قیمت ها را خدمت او عرض کنیم و در این میان کوچک ترین اشتباه هم باعث ضرر و یا بی اعتباری کسب وکارمان می شد.

دوستان چاپخانه دار می دانند که اگر یک بار قیمتی را ولو به اشتباه به مشتری اعلام دارند، افزایش آن و توجیه سفارش دهنده تا چه حد مشکل و طاقت فرسا می شود. به هرحال ما در مجموعه پررنگ تا سال های متمادی این عمل فرساینده را تاب آوردیم اما باور کنید کمتر روزی بود که من به فکر راه حلی برای گریز از این عمل وقت گیر و اعصاب خردکن نباشم.

فکر به این مسئله و تعبیه راه گریزها آن قدر زمان و انرژی از من گرفته بود که دیگر برایم تبدیل به یک وسواس فکری شده بود و سال ۱۳۹۱ بود که احساس کردم دیگر قادر به ادامه دادن این کار نیستم و کم کم روانم دارد دچار مشکل می شود.

عصر ارتباطات و دنیای آنلاین بود و همه جا صحبت از مکانیزه کردن کارها به گوش می رسید ازاین رو من راه حل خود را در این حوزه جستجو کردم. کنکاش های ما در این باره من را با فردی آشنا کرد که هم در بحث حسابداری و هم در حوزه ی کامپیوتر و آی تی متخصص و زبده بود.

من مسئله را با ایشان در میان گذاشتم و عزممان را جزم کردیم تا یک بار برای همیشه راه چاره ای بیندیشیم و این مشکل را حل کنیم. پیرو این تصمیم تلاش ها شروع شد؛ من در گام ابتدایی تمام فرمول هایی که با آن محاسبات روزانه قیمت کارهای چاپی را انجام می دادم روی کاغذ آوردم و کار ما این شد که دائم در فکر کوتاه کردن این فرمول ها، تلفیق آن ها و دستیابی به روش های جدید محاسباتی بربیاییم.

مجموعه تلاش های ما که از سال ۱۳۹۱ آغاز شده بود در سال ۱۳۹۵ به بار نشست و ما توانستیم برنامه ای تولید کنیم که می توانست قطع چاپ را در تمامی سایزهای معمول و غیرمعمول و با انواع تیراژها و متریال ها حساب کند. این موفقیت برای ما ارزشمند بود و باعث شد در ادامه ی راه راسخ تر و جدی تر به مسئله نگاه کنیم و کار را با روحیه بیشتری ادامه دهیم. بعد از اولین موفقیت بود که ما شروع به افزایش آپشن های برنامه و بالا بردن دقت آن در تمامی زمینه ها شدیم.

به طور مثال در گام بعدی، برنامه ای که توسط ما طراحی شده بود توانایی محاسبه بگ شاپ های (ساک های خرید) مختلف را در انواع و اقسام مدل ها پیدا کرد. محاسبه ی فاکتور، فولدر، جعبه، کارت ویزیت، سربرگ، کتاب و هر آنچه می توان از آن به عنوان خروجی چاپ نام برد، آن مقولاتی بودند که محاسبه دقیق آن توسط ما فرمول نویسی شده و به عنوان یک آپشن در برنامه مذکور به کاربرده شد.

مشتریان ما دیگر می توانستند به راحتی سفارش خود را به صورت آنلاین ثبت کنند و سایر محاسبات را تنها با چند کلیک به انجام برسانند. این مزیت در وهله اول کار مشتریان و سفارش دهنده های ما را راحت کرد و به آن ها این امکان را داد تا بدون هیچ مشکلی دقیقاً به آنچه مدنظرشان است دست یابند و از طرفی در زمان و انرژی ما هم صرفه جویی قابل ملاحظه ای صورت گرفت. من دیگر گله ای از کار نداشتم و توانستم با فراغ بال تمرکز خود را روی حسن انجام کار معطوف کنم و تبدیل به یک مدیر آزاد و بی دغدغه شوم.

برنامه ای کامل و جامع می توان گفت که در این راه قدم اول مشکل و زمان بر بود و پس از موفقیت در گام نخست ادامه راه رفته رفته آسان و آسان تر شد. ما موفق شدیم یک برنامه ی کامل و جامع طراحی کنیم که با استفاده از آن می شد در کسر کوتاهی از زمان و هر آنچه در دنیای چاپ مدنظر بود، رسید. ما از یک برنامه بی خلل استفاده می کردیم و کارمان تسهیل پیداکرده و این نکته تا جایی پیش رفته بود که کنجکاوی بسیاری از همکاران را برانگیخت.

برای احتساب دقیق ما مجبور بودیم قیمت ها را با ارقام ثابت و مشخصی در فرمول ها به کار ببریم که این مسئله هم خود یکی از مواردی بود که مورد شکایت مجموعه های دیگر قرار گرفت؛ آنها می گفتند شما با این کار بازار را خراب می کنید!

حالا کار ما از توجیه مشتری به توجیه همکاران تغییر پیداکرده بود. مجموع این عکس العمل ها و مباحث بود که ما را به این فکر انداخت تا تلاش های خود را به شکل یک برنامه برای استفاده همگان و منتفع کردن دیگر همکاران نیز به کار ببریم.

برنامه ما کامل و جامع بود اما فقط مجموعه خودمان بود که می توانست از آن بهره ببرد از این رو در همان سال ۱۳۹۵ بود که تلاش ها برای عمومی سازی آن آغاز شد. زمانی بالغ بر ۱۴ هزار ساعت صرف شد تا امروز ما به برنامه مدیر آزاد برسیم. برنامه ای جامع که تمامی خروجی های متصور در عرصه چاپ کشور را پوشش می دهد.

شما می توانید با استفاده از آن هر نوع قطع چاپی و حتی کتاب با صحافی های مختلف و هر نوع سفارش چاپی دیگر را به راحتی و دقیق محاسبه کنید و قیمت درست را به دست بیاورید و متغییر های خود را به راحتی عوض کنید.

مدیر آزاد به شما این امکان را می دهد که با سرعت به مشتریان خود پاسخگو باشید؛ در این صورت است که علاوه بر کسب رضایت تام مشتری شما نیز مدیری آزاد خواهید شد.

 

برنامه ای با قابلیت شخصی سازی

سال ۱۳۹۵ ما تصمیم به عمومیسازی برنامه گرفتیم و دو سال طول کشید تا توانستیم به این مهم دست پیدا کنیم. مدیر آزاد به بازار عرضه شد و ما طبق معمول باز هم به فکر تکمیل آن و شخصی سازی بیشتر آن، به صورتی که دل بخواه همکار و مشتری ما است پرداختیم.

هنگام بازاریابی و معرفی این نرم افزار به همکاران و چاپخانه داران بود که ما متوجه شدیم عموم آنها دوست دارند که مدیر آزاد را روی دامنه اختصاصی سایت خود داشته باشند. ما در مدیر آزاد به دنبال راه اندازی نرم افزاری عمومی بودیم که در آن چاپخانه ها می توانستند پانل اختصاصی خود را داشته باشند و در آن به راحتی مجموعه هایی که کارهای مشترک زیادی با آنها انجام می دادند را به عنوان زیرمجموعه خود تعریف کنند.

آنها می توانستند پانل خود را کاملاً شخصی سازی کنند و صفحه ای با لوگو و مشخصات کلی و تصاویر مربوط به خود داشته باشند اما باز هم دوست داشتند مدیر آزاد کاملاً تحت سایت خودشان باشد و ما نیز به خواسته های آنها احترام گذاشتیم.

بارها اتفاق افتاده بود که همکار ما برای اخذ یک قیمت با پررنگ تماس می گرفت و ما می گفتیم به سایت مراجعه کند اما او توضیح می داد که در حضور مشتری است و این مشخص می کرد که نمی خواهد مراجعه کننده اش متوجه شود که او با چه مجموعه ای تعامل و همکاری دارد. ما خود در عرصه ی چاپ و بازار آن فعالیت کرده ایم و به خوبی مقتضیات او را درک می کردیم، به همین خاطر به این خواسته او هم احترام گذاشته و مدیر آزاد را به صورت برنامه آزاد درآوردیم که به راحتی بر روی دامنه اختصاصی سایت آنها تعریف می شود و کاملاً امکان شخصی سازی دارد.

مشتری مجموعه ها می تواند به راحتی به سایت آنها مراجعه کند و تمامی مراحل انتخاب سفارش و پرداخت را به شکل آنلاین به انجام برساند و حتی توضیحات خاصی هم اگر دارد بهصورت چت با کاربران مجموعه در میان بگذارد جواب بگیرد. با این روش حتی احتیاج به یک تماس تلفنی هم نیست و تمامی مراحل کاملا واضح و بدون هیچ مشکلی انجام می پذیرند. ما می توانیم در صورت درخواست پانل پیامکی را هم برای مجموعه های استفاده کننده از مدیر آزاد و مشتریانشان فعال کنیم که طی آن چاپخانه می تواند علاوه بر نمایش سفارش و اعلام آماده شدن آن، به سفارش دهنده خود به صورت پیامکی هم اطلاع رسانی کند.

ما دستاندرکاران مدیر آزاد همواره آماده شنیدن پیشنهادها، انتقادات و رفع ابهامات احتمالی هستیم و همانطور که تاکنون نشان داده ایم می توانیم نرم افزار و سایت مدیر آزاد را آن قدر تغییر دهیم تا دقیقاً همان چیزی شود که تمامی نیازهای دنیای چاپ را پوشش داده و مدیران را از دغدغه های معمول پیرامون کار رهایی بخشد.

 

توجه به جزئیات

مدیر آزاد برنامه ای است که به کوچکترین زوایای کار توجه نشان داده و دست مدیر را برای هرگونه تغییر و شخصی سازی باز گذاشته است.

به طور مثال شما هنگام واردکردن اطلاعات اولیه، دستگاه های موجود در مجموعه ی خود و کارهایی که انجام می دهید را مشخص می کنید، برنامه ی ما کار را بر حسب دستگاهی که شما برای آن تعریف کرده اید محاسبه می کند، مثلاً شما می توانید مشخصاً فقط کارهای چهار رنگ را بپذیرید و ترجیح دهید با دستگاه چهار رنگ خود کارهای تکرنگ و دورنگ را به چاپ نرسانید (یا برعکس) که در این صورت می توانید تیک قسمت های دیگر را بردارید و با این روش ضمن اطلاع رسانی دقیق به محاسبه درستی برسید.

سابقه ی ما در بازار چاپ باعث شد که هیچ نکته غیر اندیشیده شده و هیچ مورد نادیده ای در مدیر آزاد به چشم نخورد، شما می توانید هر قسمت از کار را بنا به نیاز خود فعال و غیرفعال کنید و تنها با استفاده از مدیر آزاد است که باور خواهید کرد ریزترین و تخصصی ترین تغییرات توسط ما اندیشیده شده و در نرم افزار به کار گرفته شده است.

به طور مثال جزئیاتی مانند لب پنجه ماشین چاپ را در برنامه احتساب کرده ایم و آن را برای سفارش های دو رو سکه ای و به طور مثال مجله ای به صورت متغیر درآورده ایم.

همچنین محاسبه رنگ پنجم و ششم و یا نهایت تیراژ با یک پلیت (مثلاً ۲۰ هزار تیراژ) و احتساب خودکار آن در تیراژهای بالاتر، یا نهایت تیغ زنی یک قالب توسط ما اندیشیده و در مدیر آزاد بارگذاری شده است.

 

نحوه ی کار

برای آغاز کار با مدیر آزاد کافی است به سایت ما (به آدرس: www.modireazad.com) مراجعه کرده و در آن ثبت نام کنید. با ثبت نام اولیه به شما اجازه داده می شود که در بازه ای یک ماهه به صورت رایگان از برنامه استفاده کنید تا ضمن پی بردن به حسن نیت ما به خوبی با مواهب این برنامه آشنا شده و با خیال جمع دست به خرید اشتراک مدیر آزاد بزنید.

بعد از مرحله ثبت نام شما می توانید وارد بخش تنظیمات شوید و جزئیات چاپخانه خود را به راحتی و سهولت در آن وارد کنید. هر قسمت کار تنظیمات پیش فرضی دارد که شما می توانید هر بخش آن را که مدنظرتان است تغییر داده و تا رسیدن به حالت موردنظر ادامه دهید. مدیر چاپخانه به راحتی می تواند تنظیمات هر بخش را قفل کند و اجازه اعمال تغییر در برخی بخش ها را نیز در اختیار کارکنان خود قرار بدهد.

همان طور که اشاره شد کاربر مدیر آزاد بعد از ثبت نام در کسری از دقیقه می تواند تمامی پیش فرض ها را فعال کند که طی آن سایر متریال ها و انواع کارهای چاپی با قیمت روز به نمایش درمی آیند و آنگاه او به راحتی می تواند تغییرات خود را در آن ها لحاظ کرده و برنامه شخصی سازی شده خاص خود را در اختیار داشته باشد. به طور مثال شما می توانید انتخاب کنید که بگ شاپ تولید نمی کنید و یا مثلاً در حوزه چاپ کتاب و مجله فعالیت ندارید.

مدیر آزادداشبورد

بعد از ثبت نام و ورود به پانل کاربری، شما با یک صفحه روبرو می شوید که در سه بخش مجزا به اعتبار حساب کاربری، تنظیمات و آمار تقسیم شده است. شما در بخش اعتبار حساب کاربری تاریخ اولین استفاده خود از پانل و تاریخ پایان اعتبار آن را مشاهده می کنید و همچنین می توانید با کمک همین قسمت اشتراک خود را تمدید کنید.

تنظیمات قسمت بعدی است که در آن نوع کاربری شما (به عنوان سرگروه و یا زیرمجموعه) مشخص می شود و زمان آخرین چک کردن و آخرین ویرایش را به شما نشان می دهد. بخش سوم هم با نام آمار به نمایش درآمده است که در آن کد اختصاصی، تعداد زیرمجموعه هایتان و همچنین میزان استعلام شما مشخص است.

شما در این بخش می توانید گزارش استعلام های خود و زیرمجموعه هایتان را مشاهده کنید. در صورت درخواست شما می توانید بنا به تعداد استعلام با مدیر آزاد قرارداد ببندید و بابت هر استعلام مبلغ بسیار کمی پرداخت کنید. شمارش تعداد استعلام ها در بخش آمار نیز به همین خاطر به نمایش درآمده است.

شما می توانید در صفحه داشبورد نام و لوگوی چاپخانه ی خود را بارگذاری کنید و به این طریق دست به شخصی سازی برنامه بزنید. علاوه بر آیکون های ذکرشده (سه آیکون کلی مشخص) در سمت راست صفحه داشبورد سربرگ های زیرمجموعه ها، تنظیمات استعلام، استعلام، خدمات چاپی، مالی، گزارش و صندوق پستی کارگزاری شده است که برای آشنایی بهتر در ادامه به معرفی هر بخش از آن ها خواهیم پرداخت.

 

زیرمجموعه ها

لیست کاربران شما که توسط مدیر مجموعه در بخش تنظیمات معرفی شده اند و به آن ها اجازه دسترسی و استعلام داده شده است در این بخش به نمایش درمی آید. به طور مثال مجموعه شما یک چاپخانه بزرگ است که با دفاتر تبلیغات زیادی همکاری دارد و یا مشتریان عمده و مشخصی دارد که سفارش های چاپی خود را به شما می سپارند. این شما هستید که به عنوان مدیر مجموعه می توانید به آن ها دسترسی های لازم را اعطا کنید و از این بخش نام آن ها و دیگر جزئیات مربوط به کاربری را مشاهده نمایید.

 

مدیر آزاد

تنظیمات استعلام

شما در این بخش قبل از هر چیز با سربرگ «قفل تنظیمات» روبرو میشوید. در این بخش شما می توانید بعد از اعمال تنظیمات مورد نظر آن ها را قفل کرده و رمزگذاری کنید تا دیگر کاربران پانل نتوانند در جزئیات آنها تغییری بدهند. بخش دوم از سربرگ تنظیمات استعلام با نام «چک کردن تنظیمات» مشخص شده است. در این قسمت به شما اجازه داده می شود که جزئیات و قیمت ها را بر حسب مقتضیات چاپخانه خود تغییر دهید. پیشنهاد می شود که برای سهولت کار و سرعت بخشی ابتدا تنظیمات پیش فرض را ثبت کنید و سپس بنا به میل خود آنها را تغییر داده و شخصی سازی کنید. مدیر آزاد

انتخاب قیمت ها برای کلیه سفارش های چاپ اعم از بگشاپ، جعبه، سربرگ و تراکت، پاکت، بروشور، فاکتور، کتاب و قطع های مختلف چاپ در این قسمت قابلیت انتخاب دارند که شما می توانید همگی و یا برخی از آنها را که قابلیت انجام دادنشان را در مجموعه خود دارید انتخاب نمایید.

بخش بعدی مربوط به انتخاب «دستگاه های چاپ» است که شما در آن می توانید ماشین های موجود در مجموعه خود را در برنامه تعریف کنید تا محاسبه قیمت ها با توجه به آنها صورت گیرد.

مبلغ زینک مصرفی و نهایت تعداد چاپ صحیح آن، هزینه یک دور چاپ و همچنین هزینه یک دور رنگ پنجم و یا رنگ ششم هم در این بخش تعبیه شده که به شما کمک می کند ریز محاسبه ها را دقیق به انجام رسانده و تمامی مباحث هزینه ها را کنترل کنید.

«سایزهای اصلی» نام قسمت بعدی از تنظیمات است که در آن شما برحسب دستگاه های موجود در مجموعه ی خود انواع سایزهای کاغذ قابل اجرا توسط ماشین هایتان را برای چاپ های یک رو، دو رو مجله ای و دورو سکه ای مشخص می کنید. همچنین در بخش بعدی سایزهای عرف بازار بارگذاری شده اند که شما با توجه به توان دستگاه های خود می توانید سایزهای موردنظر را برای هر کار چاپی به تفکیک مشخص کنید تا امکان جزئی ترین استعلام های قیمت را نیز فراهم نمایید. بخش مذبور با نام «سایز مشتری» در سربرگ تنظیمات جایگذاری شده است. مدیر آزاد

انتخاب جنس کاغذ و قیمت 7× 100 و 60 × 90 آن به همراه تعداد برگی که در شیت کاغذ وجود دارد، جزئیاتی هستند که در سربرگ «کاغذ» ارائه می شوند. همچنین در این بخش می توان مشخص کرد که انواع کاغذها هرکدام در چه قسمتی از استعلام به نمایش

دربیایند، به طور مثال قیمت کاغذ ۸۰ گرم و الوان 60 گرم را با هم جمع کرده و بر ۲ تقسیم کنید و تنظیم نمایید که این محاسبه در قسمت چاپ فاکتور به عنوان برگ رو و زیر به نمایش درآید. در این وهله سیستم به صورت خودکار، توانایی تبدیل قیمت کیلوگرم به بند کاغذ را در اختیار شما قرار داده و نیازی به محاسبات دستی این بخش ندارید.

دسته بندی تنظیمات مربوط به «چاپ» می شود؛ شما در این سربرگ ابتدا باید رنگ مصرفی خود را بنا به دستگاه های مجموعه خود مشخص کنید و برای نرم افزار معلوم نمایید که برای هر ماشین چه گزینه هایی را قیمت دهی کند. مثلاً برای سیستم تعریف کنید که قیمت دورنگ را برای دستگاه چهار رنگ شما محاسبه نکند. مدیر آزاد

سربرگ بعدی «روکش» نام دارد که در آن به شما این اجازه داده می شود تا روکش های مختلف قابل اجرای مجموعه را به سیستم معرفی کرده و قیمت گذاری کنید. سفارش شما می تواند از خدمات ویژه ای چون طلاکوب و یا نقره کوب برخوردار باشد که شما می توانید هزینه های مربوط به این خدمات (هزینه کلیشه، لترپرس، فویل طلا و نقره و…) را با کمک تنظیمات این بخش وارد سیستم محاسبه مدیر آزاد کنید.

بخش بعدی تنظیمات نیز به «انتخاب روکش ها» مربوط است که طی آن شما تصمیم می گیرید انواع روکش های قابل اجرای مجموعه خود هرکدام برای چه بخش هایی از سفارش نمایش داده شوند. به طور مثال شما سلفون مات را برای چاپ سربرگ و فاکتور غیرفعال می کنید.

بخش های بعدی تنظیمات نیز به برش، خط تا، هزینه های حمل برای دستگاه و احتساب درصد سود برای هر دستگاه را مشخص کنید تا به این وسیله با نهایت دقت هزینه های هر سفارش چاپ شما توسط نرم افزار محاسبه شود.

بخش تنظیمات شما برای پرداختن هرچه بهتر به جزئیات از شما می خواهد تا هزینه های قالب تمامی کارهای چاپی، اعم از بگ شاپ، جعبه و فولدر را در آن وارد کنید، همچنین عمر مفید قالب ها بر حسب تیراژ (قالب خوری) نیز در این قسمت قابلیت تنظیم دارد تا در صورت بالا رفتن تعداد کار، هزینه های قالب بعدی نیز در کار محاسبه شود.

همچنین این بخش حاوی تنظیماتی برای هزینه های جانبی چسب خوردن سفارش های چاپی مثل بگ شاپ، جعبه و یا پاکت، همچنین محاسبه بخش صحافی کتاب و نشریات را دارا است. همین طور شما می توانید در بخش «تنظیمات دیگر» این قسمت، هزینه های برش و یا حمل را نیز در سیستم وارد کنید. بخش پایانی تنظیمات دیگر نیز به شما این امکان را می دهد تا برای مشتریان موردنظر خود درصدی به عنوان تخفیف در نظر بگیرید و یا قیمت های برخی سفارش ها را بنا به مناسبتهایی چون ایام انتخابات تغییر بدهید.

لازم به ذکر است کلیه بخش های نرم افزار و نحوه ی تنظیمات و کاربری مدیر آزاد به روشنی و با ذکر مثال در هر سربرگ و بخشی توضیح داده شده است تا شما بدون کوچک ترین مشکلی بتوانید از این نرم افزار بهره برداری کنید.

ناگفته پیداست که شما با کمی وقت گذاشتن و تنظیم درست نرم افزارها می توانید بهراحتی از آن سود بجویید و بعد از تنظیمات کلی اولیه متغیرهای شما مختص به تنظیمات کوچک چون تغییر قیمت کاغذ و یا چاپ می شود که می دانیم در وضعیت معمول نیاز هر روزهای برای تغییر آنها وجود ندارد. می بینید که مدیر آزاد کوچکترین و جزئی ترین تنظیمات را هم مدنظر داشته است تا به این طریق شما نیز طعم آزادی و فراغ بالی را تجربه کنید.

م

مدیر آزاددیر آزاد

استعلام

سربرگ کلی بعدی در صفحه داشبورد به نام استعلام مشخصشده است که شما می توانید با کمک آن قیمت تمام شده سایر کارهای چاپی و خدمات مختلف مربوط به هرکدام راه بنا به عرف رایج بازار دریافت کنید. در این بخش تمامی هزینه ها اعم از کاغذ و چاپ، یک رو بودن یا دو رو بودن سفارش تا تیغ خوردن و هزینه ی چسب و حمل کار بین دستگاه ها محاسبه شده است.

بگ شاپ، جعبه، سربرگ و تراکت، پاکت، بروشور، فاکتور، فولدر، کتاب و مجله و سفارش هایی که بر حسب قطع چاپ محاسبه می شوند، مقولاتی هستند که شما می توانید در این بخش به قیمت عرف آن ها دستیابی داشته و قیمت موردنظر خود را بر اساس خدماتی که مشخص می کنید، تعیین نمایید.

 

خدمات چاپی

شما در این سربرگ می توانید دسته خدمات چاپ فرم های عمومی خود را بر اساس اولویت کار مجموعه ترتیب کنید. همچنین نوع قیمت گذاری (به ریال و تومان) و قیمت های چندوجهی برای مشتری، همکار و همکار ویژه را از هم متفاوت قرار دهید. مشخص کردن زمان تحویل معمول سفارش ها از دیگر تنظیماتی است که شما می توانید در این بخش به آن دسترسی پیدا کنید و یا روال قبلی خود را ویرایش کرده و بنا به مقتضیات مجموعه به روز کنید.

 

مالی

بخش مالی داشبورد شما حاوی مسائل پرداخت، اعتبار مالی و ریز تراکنش های شما در رابطه با نرم افزار مدیر آزاد است. شما می توانید حساب کاربری خود را در این بخش تمدید کنید، همچنین اعتبار باقیمانده خود را مشاهده کرده و با اقدام به موقع مصرف کننده ی دائمی مدیر آزاد باشید.

گزارش

شما در قسمت گزارش قادر خواهید بود استعلام های انجام شده در پانل کاربری خود را مشاهده کنید، همچنین می توانید توسط این بخش به گزارش استعلام زیرمجموعه های معرفی کرده خود هم دسترسی داشته باشید.

جستجوی یک استعلام خاص نیز توسط این قسمت مقدور است؛ به طور مثال شما می توانید مشاهده کنید که در ماه جاری چند استعلام برای چاپ کتاب داشته اید و یا اینکه بیشترین و کمترین استعلام های شما مربوط به کدام بخش از کارتان می شود. با این تفاسیر می توان گفت که مدیر آزاد با جزئیاتی که ارائه می دهد علاوه بر تنظیم کارها و آسان کردن محاسبات، به مدیر مجموعه برای اخذ تصمیمات حیاتی و راهبردی خود هم کمک رسانی می کند.

مدیر آزاد

صندوق پستی

آخرین بخش داشبورد صندوق پستی نام دارد که شما می توانید پیام های ارسالی خود به عنوان مدیر مجموعه را در آن مشاهده کنید. ارسال پیام به زیرمجموعه هایتان و یا مشاهده کردن پیام های ارسالی به آن ها نیز از دیگر امکاناتی است که این بخش در اختیار شما قرار می دهد.

شما از طریق صندوق پستی خود می توانید با مدیریت نرم افزار مدیر آزاد هم در ارتباط باشید، ما همیشه آماده ی شنیدن انتقادات و پیشنهادهای شما هستیم و تمام توان خود را به کار می بریم تا این نرم افزار به هدف غایی خود که تسهیل در امور مدیریت در حوزه چاپ است، برسد.

 

زیرمجموعه ها

تنظیماتی که در خلال بحث آورده شد بیشتر مربوط به مدیران مجموعه اصلی بود اما تقریباً برای زیرمجموعه ها هم به همین نحو امکان شخصی سازی وجود دارد و علاوه بر آن مدیر آزاد خدمات ویژه ای را نیز برای زیرمجموعه ها در نظر گرفته است.

به طور مثال زیرمجموعه شما یک دفتر تبلیغاتی است که سفارش های چاپی خود و مشتریانش را به چاپخانه شما می سپارد، او به راحتی می تواند در پانل خود درصد سود و یا زمان تحویل را تغییر دهد و مثلاً برای بازاریابی و حمل و تحویل خود ۱۰ درصد سود در نظر بگیرد و یا به زمان تحویل روز کاری شما هم بر حسب فاصله زمانی یک یا دو روز اضافه کند.

همچنین زیرمجموعه ها می توانند درصدهای متفاوتی را برای هر نوع سفارش تعریف کرده و مثلاً در سفارش پاکت ۱۰ درصد سود و در سفارش جعبه سود خود را ۱۵ درصد تعریف کنند. فرد یا شرکت زیرمجموعه شما می تواند تنظیماتی را لحاظ کند که طی آن تمامی تغییرات قیمتی شما بر روی قیمت کار او هم لحاظ شود و این به آن معنا است که نیاز به تنظیمات بیشتری نداشته و در سفارش هایش با شما مشکلی بابت اختلاف قیمت و سایر هزینه ها پیدا نخواهد کرد.

مدیر آزاداشتراک گیری در مدیر آزاد

مدیر آزاد به طورکلی سه حالت فروش دارد، در مدل اول چاپخانه یا مجتمع اصلی ضمن شارژ اشتراک خود، زیرمجموعه های موردنظرش را نیز به ما معرفی کرده و هزینه اشتراک آ نها را نیز خود متقبل می شود. به این طریق مجموعه او به عنوان سرگروه در برنامه تعریف شده و زیرمجموعه های دیگر بنا به معرفی او در سیستم وارد می شوند و حق استعلام و دسترسی پانل به آن ها اعطا می شود.

مجموعه های بزرگ که مشتریان عمده متعددی دارند، می توانند به راحتی و با پرداخت سالانه مبلغ جزیی حق عضویت هرکدام از زیرگروه های خود را پرداخت کنند و به این ترتیب ضمن تطمیع مشتریان به سهولت در سفارش دهی توسط آنها و مجموعه خودشان کمک کنند.

مدل بعدی اشتراک هم به این صورت است که مجموعه سرگروه زیرمجموعه هایش را توجیه کرده و آنها با پرداخت هزینه اشتراک خود زیرگروه مجموعه اصلی قرار می گیرند تا به صورت مستقیم و مستمر در امر سفارش دهی و تحویل کار نظارت و مدیریت داشته باشند.

این درواقع به آن معنا است که سرگروه به عنوان مبلغ مدیر آزاد با ما همکاری کرده و به پاس این تلاش 50 درصد از مبلغ اشتراک سالانه زیرگروه به سرگروه پرداخت می شود. یک حالت دیگر هم خرید اکانت استعلام است، به این طریق که سرگروه با پرداخت مبلغی حساب خود را شارژ می کند و حق استعلام عددی را از مدیر آزاد خریداری می نمایید. در این روش سرگروه می تواند زیرگروه های متعددی را برای خود تعریف کند که بابت هر استعلام قیمت آن ها مبلغ ناچیزی از شارژ کلی او کاسته می شود. م

دیر آزاد

قیمت دهی آسان

یکی از مزیت های مدیر آزاد این نکته است که قیمت گذاری در آن چندوجهی و درعین حال آسان است. شما وقتی سفارشی را استعلام می کنید، مثلاً چاپ یک بروشور، برنامه به صورت خودکار انواع قیمت ها بر اساس نوع کاغذ، قطع، اندازه و تیراژهای مختلف و دیگر مقتضیات چاپخانه موردنظر را با جزئیات کامل به شما نمایش می دهد (به عبارتی هر استعلام حاوی چندین محاسبه است) و به این شکل برای شما دست به انتخاب سازی می زند. در این وهله مدیر آزاد شما را تا بهترین انتخاب رهنمون می شود.

علاوه بر این ها باید دانست که برای کار با این نرم افزار به هیچ وجه نیازی به نیروی زبده و حرفه ای نیست بلکه یک کارمند تازه کار نیز می تواند از آن بهره بری کند. می توان گفت که اگر مدیر مجموعه تنظیمات اولیه و دقیق خود را بنا به توان چاپخانه اش در سیستم وارد کند هر شخصی می تواند از پس سخت ترین محاسبات کارهای چاپی به راحتی بربیاید و دست به سفارش گیری بزند.

مدیر آزاد

اپلیکیشن مدیر آزاد

همان طور که اشاره شد ما ابتدا این نرم افزار را در مجموعه خود (پررنگ) به کار گرفتیم و بعد از دیدن مواهبش به فکر عمومی سازی آن افتادیم. سایت مدیر آزاد پیرو این تصمیم بنانهاده شد اما باز توجه خواست مشتریان مبنی بر شخصی کردن آن تحت دامنه سایت های اختصاصی آن ها شدیم و این کار را نیز به انجام رساندیم. باید این مژده را بدهم که علاوه بر کارهای انجامشده به زودی اپلیکیشن مدیر آزاد هم در دسترس همگی کاربران قرار می گیرد تا مدیران و مشتریان یک قدم دیگر به سهولت کار نزدیک شوند.

شما چه سرگروه باشید و چه زیرمجموعه می توانید اپلیکیشن مدیر آزاد را با نام و لوگوی خود بر روی گوشی همراهتان داشته باشید که آنچنان توان شخصی سازی دارد که می توانید ادعا کنید که این برنامه اختصاصاً برای مجموعه شما نوشته و تهیه شده است. با این تمهید شما به راحتی می توانید تمامی امکانات برنامه مدیر آزاد را روی گوشی همراه خود داشته باشید و در هر زمانی از مواهب آن بهره مند شوید.

آزاد بودن از دغدغه، تخفیف فشار کار و افزایش تمرکز مدیران چاپخانه ها یکی از مسائلی بود که خود ما با آن دست به گریبان بودیم و مدیر آزاد درواقع حاصل تلاش های ما برای رهایی از این مشکلات بود. ما این برنامه را با توجه به تمامی جزئیات کار یک چاپخانه تنظیم و تهیه کردیم و امیدواریم که سایر همکاران نیز با بهره برداری از آن به جرگه ی مدیران آزاد بپیوندند.

منتشر شده در شماره 165 نشریه چاپ و نشر – آبان 1397

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

14 − 4 =