علل عدم موفقیت پیامک های تبلیغاتی

    0
    48
    پیامک های تبلیغاتی

    آمار و ارقام نشان می‌ ‌دهد، موثرترین روش برای تبلیغ محصولات و خدمات یک بیزنس، پیامک های تبلیغاتی است، اما چرا همه به یک اندازه از این روش سود نمی ‌برند؟ چرا برخی یک‌شبه با سود و فروش بالایی روبرو می ‌شوند، در حالی که برخی حتی پول تبلیغاتشان نیز به‌ دست نمی ‌آید!

    به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از ایسنا علت موفق نبودن تبلیغات در برخی برندها این است که این افراد قوانین ارسال پیامک تبلیغاتی را نمی ‌دانند و با یک اشتباه ساده، کار را خراب می ‌کنند. با این کار نه‌ تنها پولشان هدر می ‌رود، بلکه شانس جذب مشتری را نیز از دست می ‌دهند. به همین دلیل است که سرنوشت اکثر پیامک ‌های تبلیغاتی، سطل زباله است. اشتباهات بازاریابی پیامکی را با هم در این مقاله مرور می ‌کنیم.

    لیست اشتباهاتی که پیامک های تبلیغاتی را راهی سطل زباله می‌کند

    خیلی از افراد از گوشه ‌و کنار شنیده‌ اند که ارسال پیامک های تبلیغاتی بازدهی بالایی ندارد، دریغ از اینکه اصول ارسال یک پیامک درست را بدانند! به راستی چگونه باید یک پیامک تبلیغاتی ارسال کنیم؟ اصلاً برای چه کسانی باید ارسال کنیم؟ اگر جواب یکی از این سوالات را ندانید، دچار اشتباه می ‌شوید. پس بهتر است قبل از هر اقدامی، مهم ترین اشتباهات را بشناسید تا متضرر نشوید.

    ارسال پیامک تبلیغاتی برای مخاطبان اشتباه

    اولین و مهم ترین اشتباه این است که شما ندانید برای چه کسی پیامک ارسال کنید. این مشکل زمانی به وجود می آید که شما سلیقه مخاطب خود را ندانید! هر کدام از مشتریان شما شخصیت‌های متفاوتی دارند که سلیقه و علایق آنها نیز بر همان اساس است.

    پس نکته اول اینکه برای هرکس، متناسب با سلیقه او پیامک ارسال کنید تا بتوانید او را تحت تأثیر بگذارید، چراکه یک متن تبلیغاتی یکسان روی همه مشتریان به یک اندازه تأثیر نمی گذارد. پیشنهاد می شود به مرور زمان، وقتی مخاطب خود را شناختید، شماره آنها را بر اساس سلیقه  شان ذخیره کنید. 

    پیامک های تبلیغاتی ارسال پیامک تبلیغاتی با متن نامناسب

    شما باید این توانایی را داشته باشید تا تنها در قالب دو جمله، مخاطب را برای خرید از محصولاتتان ترغیب کنید؛ بنابراین باید خلاقیت خود را به کار بگیرید تا متن مناسبی بنویسید، یک متن مناسب باید:

    – عاری از هرگونه غلط املایی باشد،

    – ساده و قابل درک باشد تا هرکس با هر سطح هوشی آن را متوجه شود،

    – زیاده ‌گویی نکند، خیلی هم خلاصه نباشد. سعی کنید از فضای 160 کاراکتری موجود بهترین استفاده را ببرید،

    – از لینک های کوتاه در متن پیامک تبلیغاتی خود استفاده کنید،

    – و…

    ارسال پیامک های تبلیغاتی در زمان نامناسب

    بسته به اینکه محصولات یا خدمات شما چیست، باید زمان مناسب برای ارسال پیامک های تبلیغاتی را انتخاب کنید. فرضاً اگر شما صاحب رستوران هستید و یا فست فود دارید، ارسال پیامک های تبلیغاتی هنگام ظهر گزینه مناسبی است؛ زیرا موقع ناهار است و ممکن است افراد بسیاری همان لحظه برای خرید اقدام کنند.

    در حالی که اگر صاحب قالیشویی و… هستید، ارسال پیامک های تبلیغاتی در ساعات آخر شب، زمان استراحت و یا حتی زمان کاری افراد می‌ تواند اشتباه بزرگی باشد. در چنین شرایطی این شما هستید که هزینه تبلیغات خود را به هدر داده اید.

    پیامک های تبلیغاتی هر روز هفته پیام تبلیغاتی ارسال نکنید

    تا به ‌حال چند بار تصمیم گرفته ‌اید پیامک‌های تبلیغاتی خود را مسدود کنید؟ دلیل این تصمیم چیزی نیست جز حجم بالای پیامک های تبلیغاتی که دریافت می ‌کنید. خب، کار درست چیست؟ اصلاً پیامک تبلیغاتی چند روز یک‌بار باید ارسال شود؟ سالی یکبار؟ ماهی یکبار؟ هفته ای یکبار؟

    قطعاً ارسال پیامک با فاصله زمانی یک سال، گزینه مناسبی نیست! پیشنهاد می‌ شود اگر حرف، خبر و یا محصول جدیدی برای معرفی دارید، دو هفته یک‌ بار برای ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی اقدام کنید. آمار نیز حاکی از آن است که بیش از 80 درصد مردم، با این فاصله زمانی مشکلی ندارند.

    ارسال پیامک ‌های تکراری با محتوای قدیمی

    فرض کنید هر چند روز یک‌بار، پیامکی با متن تکراری دریافت می ‌کنید که بعد از مدتی شما را کلافه می ‌کند! این اشتباه از جانب یک کسب وکار باعث می شود تا بعد از مدتی مخاطب به پیامک ها دقت نکند و مستقیم آنها را راهی سطل زباله کند. پس در کنار انتخاب متن و زمان مناسب، به این نکته نیز توجه داشته باشید.

    پیامک های تبلیغاتی بیشتر بخوانید: ضرورت تعامل پیامکی با مشتریان

    وقتی به مشتری حق انتخاب نمی دهید!

    وقتی برای اولین ‌بار به مخاطبان خود پیامک می‌ زنید، باید از او درخواست کنید که در صورت تمایل به دریافت پیامک‌ هایی از این دست، با ارسال عدد x شما را مطلع کند تا مبادا مزاحمتی برای او ایجاد شود. از طرفی شما نیز هزینه بی‌مورد صرف نمی‌کنید.

    شاید خیلی از افراد از دریافت پیامک های تبلیغاتی انصراف دهند، اما این نشان می‌ دهد که شما برای وقت مخاطب، ارزش قائل هستید. از طرفی اصرار بیش از حد برای ارسال پیامک های تبلیغاتی به افرادی که تمایلی ندارند، تأثیر خوبی روی کسب وکارتان نمی ‌گذارد.

    این 6 مورد، جز مهمترین مواردی هستند که باعث می ‌شود، پیامک های تبلیغاتی شما، راهی سطل زباله شود، پس باید آگاهانه اقدام کنید.

    مطلب قبلیورود سریع ترین ماشین بسته بندی انواع شکلات به بازار
    مطلب بعدینشست هم اندیشی علمی و تخصصی صنعت چاپ برگزار شد

    ارسال یک پاسخ

    لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
    لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

    5 − چهار =

    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.