خلاقیت مهمترین عرصه کسب و کار در دنیای رقابت

    0
    66
    کسب و کار

    10 سال پیش اگر یک شرکت در زمینه فناوری های نوین پیشرو نبود، دردسرهای بسیار زیادی پیش پای آن ایجاد می شد. اگرچه اکنون از اهمیت پیگیری فناوری های نوین کاسته نشده است، اما کسب و کارها بیش از هر نکته دیگری باید خلاق باشند، در غیر این صورت حتی یک دقیقه نیز امکان رقابت با برندهای بزرگ دنیا را نخواهند داشت.

    به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از فرصت امروز، خلاقیت توانایی انسان برای حل مشکلات و مسائل پیش رویش محسوب می شود. در این وضعیت انسان به جای اینکه تسلیم شرایط ناگوار پیش رو شود، در تلاش برای استفاده از تمام امکانات در راستای حل مسئله خواهد بود. این ویژگی نه تنها برای شرکت ها به طور کلی، بلکه در میان کارآفرینان نیز اهمیت بسیار زیادی دارد.

    اگر خلاقیت در دنیای کسب و کار نبود، هیچ کدام از نوآوری های کنونی در زندگی انسان جایی نداشت. هرچه باشد تمام نوآوری ها در بخش های مختلف زندگی انسان ناشی از خلاقیتش است. بنابراین شما هم باید به دنبال موفقیت در عرصه کسب و کار با تقویت مهارت خلاقیت تان باشید. تمام کارآفرینان بزرگ دنیا نیز با همین فرمول ساده موفق به کسب ثروت های انبوه شده اند.

    از آنجایی که در دنیای کنونی فناوری های پیشرفته بسیاری از کارهای تکراری شرکت ها و کارآفرینان را به طور خودکار پیش می برد، زمان بسیار بیشتری برای کارآفرینان به منظور تمرکز بر روی نوآوری و استفاده از قوه خلاقیت ایجاد شده است. بنابراین شما دیگر هیچ بهانه ای برای پرهیز از نوآوری و خلاقیت در عرصه کاری تان نخواهید داشت. چنین فضایی به شما برای تبدیل شدن به کارآفرینی محبوب در میان مشتریان و دارای اعتبار بالا در بازار کمک خواهد کرد. بنابراین شما باید هرچه سریع تر به دنبال تقویت مهارت خلاقیت تان در عرصه کسب و کار باشید.

    هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از مهمترین تاثیرات خلاقیت در عرصه کسب و کار است. در ادامه برخی از مهمترین مزایا و تاثیرات آنها را با هم مورد بررسی و تحلیل قرار می دهیم.

    افزایش سود شرکت

    شرکت هایی که راهکارهای خلاقانه پیش روی مشتریان شان قرار می دهند، همیشه میزان بالاتری از سود را تجربه خواهند کرد. این امر در میان بسیاری از شرکت ها امری مشخص و ثابت شده است. بنابراین اگر شما به دنبال افزایش سود سالانه برندتان هستید، باید به جای تقویت مهارت های گوناگون فقط و فقط بر روی تفکر انتقادی و نوآوری و خلاقیت در محیط کار متمرکز شوید. این امر به شما امکان شناخت درست شرایط و محیط شرکت را می دهد. بنابراین شما هیچ مشکلی برای تاثیرگذاری بر روی همکاران تان پیدا نخواهید کرد.

    امروزه بسیاری از کارآفرینان به طور مداوم به دنبال تقویت مهارت های مربوط به نوآوری و خلاقیت هستند. نکته مهم اینکه مواجهه با شکست در این فرآیند امری طبیعی محسوب می شود. بنابراین شما باید آمادگی لازم برای مدیریت شکست در شرایط موردنظر را نیز داشته باشید.

    کاهش هزینه ها در کسب و کار

    نوآوری و خلاقیت در عرصه کسب و کار همیشه هزینه های کاری را کاهش می دهد. شما لازم نیست برای تقویت شناخت مشتریان از برندتان همیشه هزینه های سرسام آور در حوزه بازاریابی را تحمل کنید. در عوض ارائه راهکارها  محصولات خلاقانه به مشتریان ایده بهتری خواهد بود. شما با چنین کاری به طور خودکار در میان دیگر برندها و مشتریان بدل به شرکتی شناخته شده خواهید شد. این امر به شما برای تقویت مهارت های کاری تان در بلندمدت کمک خواهد کرد.

    وقتی یک شرکت هزینه های بسیار کمتری داشته باشد، امکان سرمایه گذاری در حوزه های مختلف و ورود به بازاریابی های تازه نیز امر دور از ذهنی نخواهد بود. بنابراین دومین تاثیر مهم و انکارناپذیر خلاقیت در فرآیند کارآفرینی مربوط به کاهش هزینه ها خواهد بود.

    بیشتر بخوانید:شیوه های طرح کسب و کار پیش از شروع

    افزایش وفاداری به برند

    مشتریان وقتی با برندی که به طور مداوم ایده های تازه و تاثیرگذار برای شان دارد، مواجه شوند دیگر به سختی قید آن کسب و کار را خواهند زد. درست به همین خاطر شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان باید از عنصر خلاقیت به بهترین شکل ممکن بهره ببرید. امروزه کسب و کارهای بسیار زیادی به طور کلیشه ای در تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان شان هستند.

    این امر شرایط بسیار دشواری پیش روی شما قرار می دهد. البته از آنجایی که بسیاری از برندها از شیوه های کلیشه ای برای تعامل با مشتریان استفاده می کنند، شما در صورت بهره گیری از خلاقیت لازم در طراحی محصولات، بازاریابی و تعامل با مشتریان به سادگی سایر برندها را پشت سر خواهید گذاشت.

    وفاداری مشتریان به برند یکی از امور بسیار مهم برای برندها و کارآفرینان محسوب می شود. اگر کسب و کار شما در این میان توانایی لازم برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را نداشته باشد، خیلی زود توانایی جلب نظر آنها را از دست می دهد. این امر شما را با دامنه بسیار اندک یا نزدیک به صفر مشتریان وفادار تنها می گذارد. امروزه مشتریان وفادار منبع اصلی درآمد برندها محسوب می شود. بنابراین اگر شما از ایده های خلاقانه برای تعامل با مشتریان سود نبرید، خیلی زود توانایی تان برای جلب نظر مشتریان به صفر خواهد رسید.

    بعضی از برندها برای جلب نظر مشتریان همیشه از ایده های خلاقانه سود می برند. این امر به بهترین شکل ممکن در عملکرد برندهای بزرگ قابل مشاهده است. اگر شما هم به دنبال جلب نظر مشتریان وفادار برای برندتان هستید، باید این نکته مهم را مدنظر قرار دهید.

    ارسال یک پاسخ

    لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
    لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

    2 × 5 =