10 استراتژی طلایی بازاریابی دیجیتال برای خرده فروشی ها

    0
    52
    افزایش سطح مشتری‏ مداری

    امروزه بازاریابی دیجیتال موجب شده تا خرده فروشی ها شرایط بسیار ساده تری برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان خود داشته باشند. ابزارهای بازاریابی دیجیتال به طور قابل ملاحظه ای در دسترس برندها قرار دارد. این امر امکان جلب نظر مخاطب هدف را به طور محسوسی ساده تر از هر زمان دیگری کرده است.

     

     

    رشد بازاریابی دیجیتال با شیوع کرونا 

    بحران کرونا به عنوان یکی از رویدادهای مهم در عرصه کسب و کار برای بسیاری از برندها شرایط ناگواری را ایجاد کرده است. این امر به طور ویژه در ماه های ابتدایی برای خرده فروشی ها غیر قابل تصور بود. بسیاری از خرده فروشی ها تا همین چند ماه پیش به طور کامل تعطیل بودند. با این حساب بازاریابی و تعامل با مشتریان پس از بازگشایی کسب و کار یکی از نکات مهم برای چنین خرده فروشی هایی محسوب می شود. در این میان بازاریابی دیجیتال به عنوان یکی از گزینه های جذاب و کاربردی برای بازاریاب ها مطرح است.

    بازاریابی دیجیتال در میان سایر الگوهای در دسترس برندها تاثیرگذاری بسیار بیشتری برای مخاطب هدف به همراه دارد. براساس گزارش موسسه Invespcro، نزدیک به 40 درصد از کسب و کارها در استفاده از الگوی بازاریابی دیجیتال اعلام کرده اند شرایط تعامل با مشتریان و فروش شان بسیار بهتر شده است. این امر اهمیت بسیار زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به همراه دارد.

    اگر شما هم به دنبال استفاده از تاثیر بازاریابی دیجیتال بر روی وضعیت کسب و کارتان در صنعت خرده فروشی هستید، مقاله کنونی نکات بسیار جذاب و کاربردی برای شما دارد. در ادامه برخی از نکات اساسی در این راستا را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

    نمایش تبلیغات در فیس بوک و اینستاگرام

    نمایش تبلیغات در فیس بوک و اینستاگرام یکی از مهمترین نکات در زمینه بازاریابی دیجیتال محسوب می شود. این دو پلتفرم کاربران بسیار زیادی در سراسر دنیا دارند. با این حساب بازاریابی در چنین پلتفرم هایی برای برندها یک نوع راهکار ساده به منظور جلب نظر مشتریان محسوب می شود. شاید تنها نکته مهم در این میان هزینه نمایش تبلیغات در چنین پلتفرم هایی باشد.

    اگر شما به عنوان یک خرده فروشی تازه تاسیس مشغول به کار هستید، تامین بودجه تبلیغاتی برای تان کار سختی خواهد بود. در این صورت به احتمال زیاد باید اندکی از هزینه های اضافی تان را کم کرده و سپس راهکاری برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف پیدا کنید.

    براساس گزارش سایت Elluminatiinc.com، 90 درصد کاربران در شبکه های اجتماعی به دنبال آشنایی با محصولات مورد علاقه شان نیز هستند. همین امر موجب استقبال بسیار زیاد این کاربران از محتوای بازاریابی دیجیتال و تبلیغاتی شده است. با این حساب به احتمال زیاد واکنش کاربران به محتوای شما در فیس بوک و اینستاگرام مثبت خواهد بود. به این ترتیب شما امکان ایجاد تحول در وضعیت کسب و کارتان را خواهید داشت. این امر نکته بسیار مهمی برای تعامل با مشتریان در عرصه کسب و کار محسوب می گردد.

     

    سئوی محلی

    خرده فروشی ها به طور معمول کارشان را از یک بازار محلی شروع کرده و در صورت موفقیت در سایر بازارها نیز حضور پیدا می کنند. خرده فروشی شما در هر وضعیتی که باشد، باز هم بازاریابی محلی و تعامل با مشتریان در چنین بازارهایی امر مهمی برای تان خواهد بود.  درست به همین خاطر باید سئوی محلی را مد نظر قرار دهید.

    اغلب بازاریاب ها و کارآفرینان وقتی صحبت از سئوی محلی و بازاریابی می شود، بیش از هر نکته دیگری به سراغ کلیدواژه های جهانی و پرکاربرد در مقیاس بین المللی می رود. شاید این امر یکی از تکنیک های رایج در زمینه بازاریابی دیجیتال و سئو باشد، اما به شما برای موفقیت در بازارهای محلی کمکی نخواهد کرد. شما به جای چنین کاری باید به طور قابل ملاحظه ای به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف براساس کلیدواژه های محلی باشید. این امر اهمیت بسیار زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به همراه دارد.

    وقتی شما سئوی محلی را مدنظر قرار می دهید، امکان پیدا کردن کاربران حاضر در یک موقعیت جغرافیایی خاص را خواهید داشت. این امر صرفه جویی قابل ملاحظه ای در هزینه های بازاریابی و سئو شما به همراه خواهد داشت. همچنین دیگر خبری از نارضایتی های مداوم مشتریان در تعامل با برند شما نخواهد بود.

    همکاری با اینفلوئنسرها

    اینفلوئنسرها در شبکه های اجتماعی شهرت بسیار زیادی دارند. این امر موجب جلب نظر بسیاری از بازاریاب ها از سراسر دنیا شده است. اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مشتریان تان هستید، یکی از بهترین ایده ها همکاری با اینفلوئنسرها محسوب می شود.

    براساس گزارش انجمن ملی طراح های تبلیغات در ایالات متحده در سال 2018 نزدیک به 75 درصد از کسب و کارها از مزایای همکاری با اینفلوئنسرها بهره مند شده اند. این امر همراه با سطح بالایی از رضایت نسبت به کار این افراد بوده است. با این حساب شما تمام نکات موردنیاز برای اطمینان به عملکرد تبلیغاتی مناسب اینفلوئنسرها را در اختیار دارید.

    یکی از دلایل اصلی شهرت روزافزون اینفلوئنسرها در طول سال های اخیر مربوط به بحث کرونا و خانه نشینی اجباری بسیاری از مردم در سراسر دنیاست. این امر اهمیت بسیار زیادی برای کارآفرینان به همراه داشته است. علی رغم شکست تمام کسب و کارها در زمینه توسعه فعالیت شان در طول دوران کرونا، اینفلوئنسرها ارتباط شان با مخاطب هدف را به طور قابل ملاحظه ای از طریق بازاریابی دیجیتال ارتقا داده ‎اند. درست به همین خاطر بسیاری از مردم در سراسر دنیا دست کم یک اینفلوئنسر را دنبال می کنند.

    خرده فروشی شما در صورت تمایل برای جلب نظر مشتریان امکان همکاری با اینفلوئنسرها را دارد. نکته مهم در این میان تلاش برای همکاری بلندمدت با تعداد مشخصی اینفلوئنسر است. این امر امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به طو قابل ملاحظه ای تغییر می دهد.

    بسیاری از برندها در طول زمان به طور مداوم اینفلوئنسرهای شان را عوض می کنند. اگرچه این امر در برخی از مواقع بهترین انتخاب خواهد بود، اما شما باید به دنبال راهکارهایی بسیار بهتر و کاربردی تر از عوض کردن مداوم اینفلوئنسرها باشید. اینطوری دست کم فرصتی برای ایجاد جلوه ای حرفه ای و جذاب از برندتان با کمک اینفلوئنسرهایی که همیشه در کنارتان هستند، خواهید داشت. چنین امری نظر مشتریان را بسیار بیشتر از هر زمان دیگری جلب خواهد کرد.

    بازاریابی دیجیتالاستفاده از ویدئوهای لایو برای تعامل با طرفداران برند

    برخی از مردم به نوعی طرفدار یک خرده فروشی محسوب می شوند. این دسته از افراد فقط از خرده فروشی مورد علاقه شان خرید کرده و دیگر برندها را مدنظر قرار نمی دهند. اگر خرده فروشی شما به اندازه کافی برای جلب نظر مشتریان خوش شانس بوده است، باید برای حفظ‎شان نیز تلاش کنید. طرفداران شما در هر شرایطی به برندتان وفادار نخواهند بود. بنابراین اگر حواس تان نباشد، خیلی زود از دست‏ شان می دهید. این امر مشکلات زیادی برای شما و کسب و کارتان به همراه خواهد داشت.

    ویدئوهای لایو یکی از گزینه های جذاب برای تعامل با مشتریان در فضایی صمیمانه و ساده است. این امر برای بسیاری از برندها امکان بازاریابی دیجیتال و حفظ مشتریان بدون حتی پرداخت یک دلار اضافی را فراهم می کند. به این ترتیب شما حتی برای صرفه جویی در هزینه های تان هم که شده باید استفاده از ویدئوهای لایو را مدنظر قرار دهید.

    شما برای ویدئوهای لایو ایده های بسیار زیادی در دسترس دارید. یکی از ایده های جذاب در این میان برگزاری جلسه پرسش و پاسخ با مشتریان است. چنین امری به شما فرصت عالی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان می دهد. بدون تردید مشتریان همیشه سوالاتی از برندها دارند. با این حال شاید هرگز وقت مناسب برای طرح کردن شان را پیدا نکنند. با این حساب اجرای ویدئوهای لایو یکی از گزینه های بسیار جذاب برای تعامل با مشتریان محسوب می شود.

    اگر شما هیچ ایده ای برای تعامل با مشتریان در ویدئوهای لایو ندارید، الگوبرداری از رقبا همیشه ایده جذابی خواهد بود. این امر به شما برای استفاده از تجربیات برندهای بزرگ کمک کرده و شما را همیشه در صدر فهرست برندهای مورد علاقه مشتریان نگه می دارد. همچنین برگزاری ویدئوهای لایو به طور مشترک با برخی از مشتریان نیز ایده جذاب دیگری خواهد بود.

    طراحی هشتگ ویژه برای برند

    امروزه اغلب برندها در بازاریابی دیجیتال دست کم یک هشتگ ویژه برای خودشان دارند. این هشتگ به آنها برای جلب نظر مخاطب هدف و تاثیرگذاری بر روی آنها کمک می کند. اگر شما به دنبال بهبود وضعیت تان در شبکه های اجتماعی هستید، طراحی یک هشتگ و سپس درخواست از کاربران برای ارسال محتوای تولیدی شان با استفاده از چنین هشتگی بسیار جالب خواهد بود. این امر موجب بهبود توانایی شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف می شود.

    مشتریان اغلب اوقات تمایل بسیار زیادی برای تولید محتوا پیرامون برندهای مورد علاقه شان دارند. شما به عنوان یک خرده فروشی شاید محصول مشخصی برای مشتریان نداشته باشید، اما دست کم شرایط خرید ساده شان را فراهم کرده اید. همین امر ارزش بسیار زیادی از نقطه نظر تعامل با مشتریان دارد. با این حساب شما باید در بازاریابی دیجیتال به طور قابل ملاحظه ای برای بهبود سطح تعامل تان با مشتریان تلاش نمایید.

    برخی از خرده فروشی ها برای هر بخش از فروشگاه شان یک هشتگ ویژه طراحی می کنند. اگرچه این ایده بسیار جالبی به نظر می رسد، اما برای شما به عنوان یک کسب و کار تازه کار به هیچ وجه مناسب نخواهد بود. توصیه ما در این بخش شروع به کار با یک هشتگ و سپس توسعه آن به تعداد بیشتر است.

    میزبانی از یک مسابقه آنلاین

    مسابقه آنلاین یکی از راه های بازاریابی دیجیتال است که برای هر مشتری جذاب است. در اینطور موقعیت ها اغلب مشتریان امکان تعامل با دوستان و تجربه لحظات خوشی را دارند. درست به همین خاطر خرده فروشی ها بیش از تمام کسب و کارهای دیگر به فکر برگزاری مسابقه های آنلاین هستند. این امر به آنها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک شایانی خواهد کرد.

    مهمترین مسئله در زمینه طراحی یک مسابقه آنلاین مربوط به توجه به جوایز است. این امر انگیزه اصلی برای مشتریان به منظور شرکت در یک مسابقه محسوب می شود. با این حساب شما باید برنامه‎ ویژه ای برای انتخاب یک جایزه جذاب و هیجان انگیز داشته باشید، در غیر این صورت شاید هرگز فرصتی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان و برگزاری یک مسابقه جذاب را پیدا نکنید.

    شما برای انتخاب جایزه حتما نیازی به یک محصول گران قیمت ندارید. همینکه جایزه شما برای کاربران کاربردی باشد، به اندازه کافی هیجان انگیز هست. همچنین ارائه کوپن های خرید رایگان برای مدت زمانی محدود نیز جایزه جالبی خواهد بود. این امر دست کم توجه طرفداران خرده فروشی تان را به طور قابل توجهی جلب خواهد کرد.

    طراحی نظرسنجی های مختلف

    مشتریان همیشه دوست دارند درباره عملکرد برندها نظر دهند. اگر یک برند خودش سراغ مشتریان برود و نظرشان را جویا شود، دیگر همه چیز عالی خواهد شد. این امر به عنوان یکی از راه های بازاریابی دیجیتال به شما امکان تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مشتریان را می دهد. خرده فروشی ها اغلب اوقات برای افزودن بخش های جدید به فروشگاه شان از مشتریان نظرخواهی می کنند. شما این کار را حتی درباره انتخاب محصولی تازه برای عرضه در فروشگاه نیز می توانید انجام دهید. به این ترتیب تمام جزییات مربوط به فروشگاه تان با نظر مشتریان دنبال خواهد شد.

    اگر شما به دنبال استفاده از نظرات مشتریان درباره وضعیت برندتان هستید، باید هر طور شده نظر آنها را اجرایی کنید. بسیاری از برندها در ابتدا با ادعای استفاده از نظرات مشتریان در عمل وارد بازار می شوند، اما خیلی زود تعهدشان را فراموش می کنند. این امر نتیجه ای به غیر از ناتوانی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به همراه ندارد. به علاوه، مشتریان شما نیز خیلی زود قید همکاری و تعامل با شما را خواهند زد. بنابراین باید به بهترین شکل ممکن در تلاش برای استفاده از نظرات مشتریان باشید.

    بازاریابی دیجیتال

    جشنواره های تخفیف در شبکه های اجتماعی

    یکی از ایده های جذاب بازاریابی دیجیتال برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف مربوط به جشنواره های تخفیفی است. این امر به شما برای تاثیرگذاری ویژه بر روی مخاطب هدف کمک خواهد کرد. بسیاری از مشتریان همیشه به دنبال خرید همراه با تخفیف های گسترده هستند. این امر باید برای شما به مثابه یک نشانه مهم تلقی شود. با این حساب اگر یک جشنواره جذاب در شبکه های اجتماعی برگزار کنید، توجه شمار بالایی از کاربران را به خودتان جلب خواهید کرد. این امر نکته بسیار مهمی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف خواهد بود.

    بدون تردید پیدا کردن زمانی مناسب برای ارائه تخفیف و جلب نظر مشتریان کار ساده ای نیست. توصیه ما در این بخش استفاده از مناسبت های عمومی است. بسیاری از مشتریان در پایان هر فصل برای خرید با تخفیف های بالا آماده هستند. با این حساب شما باید به طور قابل ملاحظه ای در تلاش برای برگزاری یک جشنواره باشید. به این ترتیب فروش بالای شما در پایان هر فصل تضمین شده خواهد بود.

    ارائه وای فای رایگان در شعبه های خرده فروشی

    امروزه مردم حتی یک دقیقه هم بدون اینترنت نمی توانند زندگی کنند. درست به همین خاطر برخی از خرده فروشی ها به عنوان یکی دیگر از راه های بازاریابی دیجیتال برای مشتریان شان اینترنت رایگان در نظر گرفته اند. این امر با تجهیز سراسری شعبه های خرده فروشی به وای فای رایگان امکان پذیر می شود. شما با چنین کاری به راحتی هرچه تمام تر امکان جلب نظر مشتریان را خواهید داشت.

    گاهی اوقات مشتریان به هنگام خرید حضوری مایل به جست وجوی آنلاین درباره یک محصول هستند. اگر خرده فروشی شما وای فای رایگان داشته باشد، به ساده ترین شکل ممکن امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را خواهید داشت. شاید باورکردنی نباشد، اما بسیاری از مشتریان به هنگام انتخاب یک خرده فروشی به وای فای رایگان هم توجه می کنند. با این حساب اگر خرده فروشی شما وای فای نداشته باشد، شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان نخواهید داشت.

    براساس مطالعه موسسه پرپل، مشتریان در صورت مشاهده ارائه وای فای رایگان در یک خرده فروشی تمایل بسیار بیشتری برای خرید دوباره نشان می دهند. این امر نکته بسیار مهمی محسوب می شود. با این حساب شما با ارائه سرویس موردنظر حتی امکان حفظ مشتریان را نیز خواهید یافت.

    بیشتر بخوانید :

    اهمیت بازاریابی محلی در دنیای امروز

    توصیه های کاربردی مدیریت زمان برای حرفه ای ها

    فعال سازی خرید آنلاین و تحویل در فروشگاه

    بسیاری از مردم در دوران کرونا خرید آنلاین را ترجیح می دهند. این امر از نقطه نظر صرفه جویی در زمان مشتریان اهمیت بالایی دارد. درست به همین خاطر فروشگاه هایی مثل آمازون خیلی زود در میان مشتریان محبوبیت پیدا کردند. شاید تنها نقطه ضعف فروشگاه هایی مثل آمازون ارسال با تاخیر، دست کم چند روزه، سفارشات است. ایده ای که در اینجا به کمک خرده فروشی های حضوری به عنوان بازاریابی دیجیتال می آید، سفارش آنلاین و تحویل فوری در فروشگاه است.

    به این ترتیب مشتریان پس از ثبت سفارش آنلاین امکان مراجعه به فروشگاه و دریافت سفارش شان بدون نیاز به پیاده شدن از خودرو را خواهند داشت. این امر نه تنها سرعت بسیار بیشتری دارد، بلکه دیگر گشت و گذار وقت گیر در فروشگاه را نیز به همراه نخواهد داشت. اگر شما به دنبال راهکاری برای رقابت با فروشگاه های حضوری هستید، به احتمال زیاد استفاده از تکنیکی که در اینجا توضیح دادیم، بسیار کاربردی خواهد بود.

    امروزه اغلب خرده فروشی ها به دنبال تکنیک ها و استراتژی هایی برای بازاریابی دیجیتال هستند. استراتژی های مورد بحث در این مقاله نقطه شروع مناسبی برای شما در مسیر تبدیل کردن خرده فروشی تان به یک برند مشهور و پرطرفدار خواهد بود. پس همین حالا دست به کار شده و این استراتژی ها را اجرا کنید.

    ارسال یک پاسخ

    لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
    لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

    19 − یازده =