7 کتاب برای مدیریت بهتر

    0
    28
    مدیریت

    بدون تردید بهترین منبع جهت افزایش سطح دانش برای مدیریت بهتر ، کتاب است. درواقع در بازار به شدت رقابتی حال حاضر، اگر سطح اطلاعات خود را در حوزه ای که در آن فعالیت دارید به صورت مداوم بهبود نبخشید، بازنده بازار خواهید بود.

    به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از فرصت امروز، با این حال واقعیت این است که تعداد کتاب های موجود در بازار به شدت زیاد بود و هیچ فردی زمان کافی برای مطالعه تمامی آنها را ندارد. به همین خاطر بسیار مهم است که در این زمینه اولویت داشته باشید. این امر کمک خواهد کرد تا براساس یک منطق درست، انتخاب های خود را انجام دهید.

    مدیریتدر این رابطه آمارهای جهانی بیانگر آن است که تنها 15 درصد از مدیران، آمادگی لازم برای هدایت تیم خود را دارند. این آمار بدون شک فاجعه بوده و نباید اجازه دهید که بهانه هایی نظیر مشغله کاری، باعث شود تا از مطالعه و افزایش دانش خود غافل شوید. در این راستا هفت کتابی که شما را به مدیری بهتر تبدیل خواهد کرد را بررسی می کنیم. مدیریت

    هنر چای

    نویسنده: استیو شوارتز

    داستان زندگی آقای شوارتز با اتفاقات مختلف همراه بوده است. درواقع او در زندگ شخصی و کاری با مشکلات متعدد مواجه شده و همین امر باعث شد تا سفری به چند کشور را شروع کند و همین امر باعث شد تا وی مجذوب شیوه دم کردن چای در کشورهای مختلف شود که در نهایت باعث شد تا وی از دل این اقدام، یک استراتژی جالب مدیریتی استخراج نماید که در کتاب خود به خوبی تشریح کرده است. درواقع به نظر وی راز یک چای خوب در صبر و علاقه داشتن به این کار است. درواقع و پس از سفر پنج ساله خود به حدی پیشرفت کرد که سابقه مدیریت در برند جهانی دیزنی را هم در کارنامه خود دارد. مدیریت

    مدیریتشیوه رهبری حقیقی

    نویسنده: لری یاچ

    واقعیت این است که هر فردی می تواند یک مدیر باشد، با این حال تبدیل شدن به یک رهبر، بدون شک کار هر فردی نخواهد بود. دلیل این امر نیز به خاطر طیف مهارت ها و توجه به مواردی است که شخصیت یک رهبر را می سازد. مدیریت

    در امر مدیریت اگرچه همواره این امر مطرح شده است که یک رهبر چه ویژگی هایی دارد. با این حال کمتر صحبت از این شده است که نقطه شروع برای رهبری چگونه است. درواقع هر فردی به یک راهنمای جامع نیاز دارد تا به صورت گام به گام، افراد را در این مسیر یاری کند. در این زمینه نویسنده این کتاب، خود تمامی این چالش ها را درک کرده و پس از مصاحبه با بیش از 300 رهبر موفق، شش مرحله کلی را تنظیم کرده است که در هر فصل، یکی از آنها به صورت مفصل، بررسی شده است. مدیریت

    قفل باز شده

    نویسنده: مت هالت

    واقعیت این است که با نگاهی به روند کاری شرکت ها که ممکن است شامل یک بازه ده و یا حتی 100 ساله باشد، متوجه این امر خواهید شد که برای تمامی آنها یک نقطه ای وجود دارد که باعث شده است تا از مسیر درست خارج شوند. در این زمینه می توان امپراتوری‏ هایی نظیر نوکیا را نام برد که امروزه به برندی خارج از رقابت اصلی بازار تبدیل شده است. در این زمینه شناسایی زمان درست تغییر کردن، در بازار به شدت رقابتی حال حاضر کاملا حیاتی است.

    در امر مدیریت نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که شما باید از قفل هایی که در مسیر رشد خود ایجاد کرده اید و به ظاهر در منطقه امن قرار دارید، خارج شوید. اگرچه در ظاهر این موضوع تا حد زیادی گیج کننده تلقی می شود، با این حال خوشبختانه نویسنده این کتاب به خوبی تمامی موارد را تشریح کرده است. درواقع به عقیده آقای هالت، تمامی مدیران باید هر ماه پنج سوال کیلیدی را از خود بپرسند و هر زمان که حتی برای یکی از آنها پاسخ مناسبی وجود نداشته باشد، نشانه این است که زمان تغییر فرا رسیده است.

    در مدیریت تغییر همه ‎چیز است

    نویسنده: میشل دیمارکو

    نویسنده این کتاب بر این باور است که اگر شرکت حتی نسبت به یک ماه قبل خود تغییر خاصی را نداشته است، نشانه این است  که شما مدیر لایقی محسوب نمی شوید. درواقع در جهان به شدت متغیر حال حاضر، لازم است که خود را با این جریان همراه سازید. این کتاب ضمن معرفی تغییرات انقلابی، راهکارهایی را بیان می کند که باعث خواهد شد تا تغییر بزرگ آینده در بازار، متعلق به شرکت شما باشد.

    بیشتر بخوانید: تداوم روند آموزش کارمندان با 5 تکنیک از سوی مدیران برندها

     – 29 ساعت کار روزانه

    یکی از چالش های حال حاضر مدیران مسئله ساعت کاری است. درواقع به عقیده بسیاری از افراد، زمان رایج باید کاهش پیدا کند و برخی دیگر عقیده دارند که این امر در نهایت به ضرر شرکت خواهد بود. در این زمینه بهترین اقدام این است که نگاهی به آمارها داشته باشیم.

    در این رابطه افراد به زمان کاری به مراتب کمتری نیاز دارند و این امر حتی به نفع شرکت خواهد بود. درواقع به عقیده نویسنده، 29 ساعت در هفته زمان طلایی محسوب می شود، با این حال چالش اصلی این است که چگونه با این زمان کم، می توان رشد خوبی را نیز تجربه کرد. در این زمینه کتاب ضمن تشریح تمامی اقدامات برای رسیدن به این هدف، الگوهایی برای استخدام معرفی می کند که کاملا نوین محسوب می شود.

    استاندارد جدید

    چگونه می توان در کنار رهبری فوق العاده برای شرکت، در زمینه زندگی شخصی نیز کاملا درخشان ظاهر شد؟ درواقع بسیاری از افراد تصور می کنند که داشتن این دو مورد با یکدیگر، کاملا در تضاد است. با این حال می توان ده ها نمونه مدیر جهانی را نام برد که در تمامی این دو، موفق هستند.

    موارد مطرح شده در این کتاب حاصل سال ها تحقیقات روانشناسانه محسوب می شود و کمک می کند تا به چارچوب های لازم دست پیدا کنید. درواقع این کتاب نیز درست به مانند یک راهنمای جامع، شما را به سمت هدف خود سوق می دهد. در این زمینه قرار نیست که شما درگیر مواردی متعدد شوید. درواقع با رعایت نکاتی هرچند ساده و مختصر، می توانید نتایج جدیدی را در زندگی شخصی و کاری خود خلق کنید.

    پول بیشتر دردسر کمتر

    نویسنده: جس لنوول

    بدون شک بهترین فردی که می تواند در رابطه با کاهش حجم کاری مدیریت صحبت کند، فردی است که خود تجربه همزمان هدایت چند کسب و کار موفق را در کارنامه خود دارد. درواقع به عقیده نویسنده کتاب، مدیران امروزه درگیر اقداماتی شده اند که بخش قابل توجهی از آنها کاملا بدون اهمیت است. در نهایت در این کتاب الگویی معرفی شده است که باعث می شود تا کارمندان به سمت موفقیت سوق پیدا کنند.

    مطلب قبلیهشتمين نكوداشت هفته علوم و فناوری چاپ ايران برگزار می شود
    مطلب بعدیپوست میوه برای تولید و بسته بندی

    ارسال یک پاسخ

    لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
    لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

    1 × 3 =

    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.