نگاهی انسانی به بازاریابی عصر دیجیتال و هوش مصنوعی
در دنیایی که هر روز ابزار و الگوریتمی تازه متولد میشود، راز ماندگاری برندها نه در فناوری، بلکه در شناخت انسان است؛ جایی که احساس، اعتماد، داستان و شفافیت همچنان قدرتمندترین استراتژیهای بازاریابی باقی ماندهاند.
۱۱ درس بازاریابی از فیس بوک
درس های بازاریابی از فیس بوک این است که شما باید به محصول خود اعتماد داشته باشید. از رقابت نترسید. تنها در صورتی محصول شما موفق خواهد بود که اعتماد به نفس داشته باشید.
هویت رنگی برند؛ زبان خاموشی که داستان شما را در یک نگاه میگوید
قبل از آنکه انسان کلمهای برای خطر ابداع کند، سرخی آتش و خون را میشناخت. قبل از آنکه مفهومی به نام آرامش را توصیف کند، آبی بیپایان آسمان و سبز عمیق جنگل را تجربه کرده بود. رنگ اولین زبان مادری ماست؛ زبانی غریزی، جهانی و آنی که مستقیماً با قدیمیترین بخشهای مغز ما سخن میگوید، مدتها قبل از آنکه منطق و واژهها فرصت دخالت پیدا کنند همان زبانی که امروز نیز هر برند برای ماندگار شدن در ذهن ما از آن بهره میبرد.
آدیداس؛ از زمین بازی تا فرهنگ جهانی برند
در دنیایی که مرز میان ورزش، مد و فرهنگ محو شده است، آدیداس با استراتژی بازاریابی چندلایه خود توانسته از استادیومهای فوتبال تا خیابانهای مد پاریس، همزمان بر دو جهان حکمرانی کند؛ برندی که دیگر صرفاً تولیدکننده کفش نیست، بلکه خالق یک فرهنگ جهانی است.
سئو ویدیو چیست و چرا برای رشد کسبوکار آنلاین حیاتی است
ویدیوها حالا ستاره نتایج جستوجوی گوگلاند؛ کاربر بهجای خواندن متن، تماشا را انتخاب میکند. همین تغییر، فرصتی طلایی و در عین حال چالشی بزرگ برای کسبوکارهاست؛ جایی که سئو ویدئو نقش کلیدی در دیدهشدن برند ایفا میکند.
تبلیغات بومی شده؛ گفت وگو به زبان هر بازار
اگر قرار باشد با کسی در کشوری غریبه صحبت کنید، اولین چیزی که به آن فکر می کنید زبان است، اما زبان فقط کلمات...
بهره مندی از بازاریابی پیامکی موفق با استفاده از ۴ اصل مهم
دلیل این امر به خاطر عدم نیاز به اینترنت است که خود باعث خواهد شد تا اطمینان داشته باشید اقدامات شما، بازدید لازم را دارد و آن را بازاریابی پیامکی موفق نامبرده می شود.
هوش مصنوعی و قواعد جدید بازی در بازاریابی: شفافیت، ارزش و انسانیت
دیگر شخصی سازی ساده نیست؛ این یک جهش کوانتومی به نام فراشخصی سازی (Hyper-personalization) است که با قدرت هوش مصنوعی به واقعیت پیوسته و در حال بازنویسی تمام قواعد بازی در دنیای بازاریابی است.
برندینگ در ایکس؛ از تبلیغات یکطرفه تا گفتوگوی دوطرفه با مخاطب
در میان تمام بزرگراه های شلوغ و پرسر و صدای اینترنت یک پلتفرم وجود دارد که بیش از بقیه شبیه به یک میدان شهر وسیع، پرهیاهو و غیرقابل پیش بینی است: شبکه اجتماعی ایکس یا همان توئیتر سابق. این فضا جایی است که اخبار در چند ثانیه متولد و کهنه می شوند، نظرات بی پرده رد و بدل می گردند و هر کلمه می تواند موجی از واکنش های مثبت یا منفی را به راه بیندازد.
بررسی ریشه های روانشناسی خدمات به مشتریان
ما در این مقاله قصد داریم کمی دقیق تر ریشه های روانشناسی خدمات به مشتریان را زیر ذره بین ببریم. این امر به شما کمک خواهد کرد تا اوضاع بهتری از نقطه نظر ارائه خدمات باکیفیت به مشتریان تان داشته باشید. پس با ما همراه باشید تا ماجرا را هرچه دقیق تر زیر ذره بین ببریم.
راز ماندگاری دیزنی؛ فروش شادی به جای محصول
برای لحظه ای چشمان خود را ببندید و به برند دیزنی فکر کنید. چه تصویری در ذهن شما شکل می گیرد؟ شاید قلعه ای جادویی و رویایی، شاید چهره خندان میکی ماوس، شاید هم ملودی یکی از انیمیشن های کلاسیک که بخشی از خاطرات کودکی شما را ساخته است.
پرفورمنس مارکتینگ؛ ماهیت و روشها
ظهور اینترنت شیوه تبلیغات و خرید را برای همیشه متحول کرده است. امروزه شرکتها و آژانسهای تبلیغاتی قادرند مشتری را در فضای مجازی لحظهبهلحظه دنبال و رفتارش را بررسی کنند. این بررسی به آنها امکان میدهد روشهای بهینهتری را برای نمایش تبلیغات محصول یا خدمات طراحی کنند. یکی از روشهای نوین تبلیغات که در سالهای اخیر کاربرد فراوانی پیدا کرده، پرفورمنس مارکتینگ است. در این مقاله درباره این روش، شیوهها و مزایای آن صحبت میشود. در پایان نیز نکاتی برای استفاده از این روش بازاریابی بیان میشود.
تبلیغات هدفمند؛ وقتی هر شلیک به تبدیل نزدیک تر میشود
تبلیغات مؤثر، حاصل سه کار است: هدفگیری دقیق، پیام تیز و آزمایش بیوقفه. بدون آنها هزینهها بهسرعت به دود تبدیل میشوند — اما با روش تکتیرانداز، هر شلیک به تبدیل نزدیکتر میشود.
بازاریابی ویدئویی؛ تعامل حرفه ای با مخاطب
تصور کنید وارد یک خیابان شلوغ شده اید. از هر طرف رنگ و نور و صدا هجوم می آورد. هر مغازه ای سعی دارد توجه شما را جلب کند. در این ازدحام ناگهان یک پرده بزرگ در گوشه ای از میدان ویدئویی چند ثانیه ای از یک برند پخش می کند.
تولید محتوا برای بازاریابی موفق
محتوا یکی از گران ترین دارایی هایی است که هر کسب و کاری روانه بازار می کند. بسیاری از برندها فکر می کنند همین که هزینه های تولید محتوا را به هر قیمتی پایین بیاورند، دیگر نگرانی در این رابطه وجود نخواهد داشت.
جلب اعتماد مشتری در برندینگ و نقش کلیدی در بازاریابی
در بازار پرهیاهوی امروز فروش شاید آغاز رابطه یک برند با مشتری باشد، اما آنچه باعث دوام این رابطه می شود اعتماد است. برندهایی که فقط برای فروش زندگی می کنند، شاید در کوتاه مدت سود ببرند، اما دیری نمی پاید که فراموش می شوند. در مقابل، برندهایی که اعتماد می سازند، در ذهن و دل مخاطب ماندگار می شوند و بدون فریاد زدن، همیشه شنیده می شوند.
توسعه شبکه بازاریابی؛ بازتعریف هنر ارتباط در عصر جدید
شبکهسازی واقعی جمعآوری کارت ویزیت نیست؛ هنر باغبانی روابط است؛ کاشت، پرورش و مراقبت از ارتباطاتی که در گذر زمان به فرصتهای ماندگار تبدیل میشوند.
تبلیغات کلیکی از فرمول یک موفقیت تا دیوار شکست
بسیاری از کسبوکارها بودجه تبلیغات کلیکی خود را بیثمر از دست میدهند؛ نه بهخاطر ناتوانی پلتفرمها، بلکه بهدلیل اشتباهات پنهانی که مانند قاتلان خاموش در دل کمپینها کمین کردهاند.
کپی رایتینگ؛ هنر ساختن کلیدهایی که درهای ذهن مشتری را باز میکنند
ذهن مشتری، یک قلعه نفوذناپذیر است؛ با دیوارهای بیتوجهی و دروازههایی از جنس «وقت ندارم». بازاریابها فریاد میزنند، قول میدهند، فشار میآورند، اما این درها باز نمیشوند. مشتری به هیاهو عادت کرده است. تنها راه ورود، کپی رایتینگ حرفهای است؛ نه با دژکوب، بلکه با کلیدی که مخصوص همان قفل ساخته شده است.
تبلیغات موفق، علم است نه نمایش قدرت
تبلیغات موفق جنگ پول و سر و صدا نیست؛ علمی دقیق و مهارتی ظریف است. کسبوکارهایی که با رویکردی هدفمند، پیام درست را در کانال مناسب و با سنجش مداوم اجرا کنند، تبلیغات را از هزینه به سرمایهگذاری استراتژیک تبدیل خواهند کرد.




































