نقش و قدرت رنگ ‌ها در بهبود شناخت برندینگ و بازاریابی

    0
    43
    نقش و قدرت رنگ ‌ها

    نقش و قدرت رنگ ‌ها بینشی برای بازاریابی قدرتمند 

    رنگ‌ها با افراد ارتباط عاطفی ایجاد می‌ کنند که می ‌تواند شناخت برند را بهبود بخشد، تجربیات مشتری را شکل دهد و بر تصمیمات خرید تأثیر بگذارد. درک نقش و قدرت رنگ ‌ها و ارتباط بین رنگ، احساسات انسانی و رفتار مصرف‌کننده یک بینش بازاریابی قدرتمند برای برندها است.

    نقش و قدرت رنگ ‌هابه گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از کار و کسب، نحوه درک مردم از نقش و قدرت رنگ ‌ها  در بازاریابی و برندینگ بسیار مهم است. رنگ توجه افراد را به خود جلب می‌کند و ذهن انسان را قادر می‌سازد تا اطلاعات را به سرعت تفسیر نماید و تصمیمات ناخودآگاه بگیرد.

    مطالعات نشان داده‌اند که رنگ‌ها، نقش و قدرت رنگ ‌ها و ترکیب‌های رنگی خاص می‌توانند رفتار و احساس مردم را در مورد برندها شکل دهند و بر تصمیم‌گیری خرید تأثیر بگذارند. تحقیقات مصرف‌کننده می‌تواند اعمال، احساسات و ویژگی‌های شخصیتی افراد را با رنگ‌ها توضیح دهد.

    طول موج، شدت و روشنایی رنگ‌ها می‌تواند احساسات، حالات و خاطرات مختلفی را برانگیزد. مطالعات نشان داده‌اند که تأثیرات اجتماعی و فرهنگی، تداعی‌های رنگی را شکل می‌دهند، و برخی تحقیقات نشان می‌دهند که سن و جنسیت نیز می‌تواند بر نحوه درک رنگ توسط افراد تأثیر بگذارد.

     

    نقش و قدرت رنگ ‌ها برای تعیین هویت برند 

    قرمز برای تارگت (Target) که می‌خواهد شخصیت برندش پرانرژی، جوان و پر سر و صدا باشد، شگفت‌انگیز بوده است. اما رنگ قرمز برای شرکتی مانند تشک‌های کاسپر (Casper) که شخصیتی آرام و ریلکس را نشان می‌دهد و نمایانگر خواب خوب شبانه است، کار نمی‌کند.

    انتخاب رنگ برند آسان است اگر بدانید می‌خواهید چه چیزی را انتقال دهید. یکی از اولین مراحل در ساختن یک برند، تعیین شخصیت برند شماست. اساساً، شما باید به شرکت خود مانند یک شخص فکر کنید: او چه کسی است؟ چه چیزی برایش مهم است؟

    هنگامی که اهداف شخصیت برند خود را مشخص کردید، چگونه تعیین می‌کنید که کدام رنگ بهترین کارایی را دارد؟ تعیین نقش و قدرت رنگ ‌ها با یادگیری تداعی عاطفی هر رنگ شروع می‌شود.

    معنای رنگ‌های مختلف در برندینگ

    در اینجا خلاصه‌ای از معانی رنگ برند و ت نقش و قدرت رنگ ‌ها  در برند  آورده شده است:

    قرمز: قرمز نشان‌دهنده اشتیاق، هیجان و خشم است. می‌تواند نشان‌دهنده اهمیت و توجه باشد.

    نارنجی: نارنجی نشان‌دهنده بازیگوشی، سرزندگی و دوستی است. نشاط‌آور است و انرژی بر می‌انگیزد.

    زرد: رنگ زرد شادی، جوانی و خوش‌بینی را برمی‌انگیزد، اما می‌تواند جلب‌کننده توجه یا مقرون به صرفه به نظر برسد.

    سبز: سبز ثبات، رفاه، رشد و ارتباط با طبیعت را تداعی می‌کند.

    آبی روشن: آبی روشن آرامش، اعتماد، گشودگی را تراوش می‌کند. همچنین می‌تواند دلالت بر معصومیت داشته باشد.

    آبی تیره: آبی تیره به معنای حرفه‌ای بودن، امنیت و رسمی بودن است. بالغ و قابل اعتماد می‌باشد.

    بنفش: بنفش می‌تواند نشان‌دهنده سلطنت، خلاقیت و تجمل باشد.

    صورتی: صورتی مخفف زنانگی، جوانی و معصومیت است. از مدرن تا لوکس متغیر می‌باشد.

    قهوه‌ای: قهوه‌ای ظاهر یا حالتی خشن، خاکی و قدیمی ایجاد می‌کند.

    سفید: سفید تمیزی، فضیلت، سلامتی یا سادگی را تداعی می‌کند. می‌تواند از مقرون به صرفه تا سطح بالا متغیر باشد.

    خاکستری: خاکستری نشان‌دهنده بی‌طرفی است. می‌تواند آرام، کلاسیک، جدی، مرموز یا بالغ به نظر برسد.

    مشکی: مشکی حسی قدرتمند، پیچیده، تند، مجلل و مدرن را القا می‌کند.

    به خاطر داشته باشید که نقش و قدرت رنگ ‌ها ی برند شما به سبک و طرحی که در آن استفاده می‌شود و همچنین ترکیب رنگی که انتخاب می‌کنید بستگی دارد. چیزی که در بالا عنوان کردیم یک نسخه خلاصه شده است، ارتباط ما با رنگ بسیار عمیق‌تر از این است؛ برای مثال استفاده بیش از حد از رنگ زرد در واقع می‌تواند باعث اضطراب شود.

    اگر به دنبال یک برند تک رنگ هستید، بخش سخت را از سر گذرانده‌اید. اما برای بسیاری از شما، یک طرح رنگ درگیرتر با رنگ‌های متنوع نیاز خواهد بود. اکنون باید چندین رنگ را انتخاب کنید و مطمئن شوید که به روشی که می‌خواهید ترکیب می‌شوند.

    نقش و قدرت رنگ ‌هامردم چگونه رنگ را تجربه می‌کنند؟

    وقتی صحبت از بازاریابی، طراحی بسته‌بندی و محیط‌های خرده‌فروشی به میان می‌آید، نقش و قدرت رنگ ‌ها حرف زیادی می‌زنند. حتی با وجود اینکه مردم در ابتدا رنگ را به صورت بصری درک می‌کنند، ذهن ما رنگ‌های خاصی را با خاطرات مکان‌ها، عطرها و طعم‌ها مرتبط می‌سازد.

    مطالعات نشان داده‌اند که مردم به سمت مکان‌ها و برندهایی جذب می‌شوند که از رنگ برای بیان داستان درست و ایجاد یک تجربه حسی استفاده می‌کنند. عصب‌شناسان چند تداعی رنگ جهانی را کشف کرده‌اند که ممکن است به مغز انسان متصل شود. با این حال، بیشتر نشانه‌های رنگ بر اساس تأثیرات فرهنگی و خاطرات تجربیاتی مانند غذا خوردن، آشپزی یا مسافرت شکل می‌گیرند.

     

    مردم کدام رنگ‌ها را دوست دارند؟

    برداشت اولیه اهمیت دارد و رنگ یکی از تأثیرگذارترین عوامل در مورد ادراکات مصرف‌کننده است. مطالعات نشان داده‌اند که ترجیحات رنگی شخصی بر اساس پس‌زمینه‌های فرهنگی، تأثیرات اجتماعی، جنسیت و روند رنگ‌های نسلی شکل می‌گیرد.

    بیشتر بخوانید: بازاریابی ویدئویی در دنیای برندها

    شدت رنگ و روشنایی ظاهر و درک رنگ را تغییر داده و برخی تحقیقات نشان می‌دهند که مردان و زنان ممکن است در واقع طول موج‌ها را متفاوت ببینند. مردان تمایل دارند رنگ‌های روشن و بی‌پروا با ته‌رنگ‌های مشکی یا آبی را ترجیح دهند، در حالی که زنان بیشتر به رنگ‌هایی با رنگدانه کمتر یا رنگ‌هایی با ته‌رنگ سفید پاسخ می‌دهند.

    همانطور که در بالا گفتیم، هیچ قانون مشخصی برای انتخاب رنگ‌های برند شما وجود ندارد. این مقاله را بیشتر به عنوان یک دستورالعمل تقریبی برای شناخت نقش و قدرت رنگ ‌ها در نظر بگیرید؛ منبعی آموزشی برای کمک به تصمیم‌گیری آگاهانه. اما مهم‌تر از همه، غرایز درونی خود را نادیده نگیرید. مهم‌ترین نکته درباره نقش و قدرت رنگ ‌ها ارتباط عاطفی آن‌هاست، بنابراین هنگام تصمیم‌گیری در مورد رنگ‌های برند خود از احساساتتان غافل نشوید.

    مطلب قبلیبازبینی در تولید؛ بسته‌بندی و بازاریابی صنایع دستی قشم
    مطلب بعدیفعالان چاپ از عدم اجرای معافیت مالیاتی خدمات چاپ و زینک انتقاد کردند

    ارسال یک پاسخ

    لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
    لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

    دو × دو =