مدیرعامل بازرگانی باتیس: تدوین قوانین برای سامان دادن به بازار ملزومات

    0
    69
    بازرگانی باتیس

     مدیرعامل مجموعه بازرگانی باتیس؛ اتحاد لازم بین فروشندگان ملزومات چاپ وجود ندارد، اکثراً تک‌رو هستند و به منافع جمعی چندان بهایی نمی‌دهند. یک نوع هرج‌ومرج و آشفتگی در بازار ما وجود دارد، هرکسی بخواهد مرکب ایرانی را به‌جای مرکب چینی عرضه می‌کند، قیمت مشخصی برای کالاها وجود ندارد و مسائلی ازاین‌دست روزبه‌روز بازار را آشفته‌تر می‌کند.

    نوید تربت اصفهانی مدیرعامل مجموعه بازرگانی باتیس است. این مجموعه که در حوزه تأمین ملزومات چاپ، پیش از چاپ و پس از چاپ فعالیت دارد، بخشی از کالاهای مربوط به این بخش را از کره وارد کرده و برخی دیگر را نیز از کارخانه‌های ساخت داخل تهیه می‌کند؛ در حال حاضر نیز یکی از کالاهای مربوط به پس از چاپ یعنی لاک یووی را در دست تولید دارد که به‌زودی به تولید انبوه رسیده و در بازار توزیع خواهد شد. مجموعه باتیس در سه شهر تهران، اصفهان و قم شعبه دارد.

    این مدیر درباره چگونگی حال‌وروز بازار این روزهای ملزومات چاپ به خبرنگار چاپ و نشر آنلاین گفت: همان‌طور که می‌دانید این روزها اقتصاد کل کشور در رکود کامل به سر می‌برد و این رکود بر کار کلیه صنایع ازجمله صنعت چاپ اثرگذار بوده است، بازار ملزومات چاپ نیز به شکل مستقیم به بازار صنعت چاپ متصل است و هرگونه تغییری در این حوزه بازار ما را نیز دگرگون می‌کند.

    وی گفت: ما به‌عنوان تأمین‌کننده مواد اولیه صنعت چاپ با چالش‌های متفاوتی روبرو هستیم. تهیه هر کالایی در این حوزه داستان و درگیری‌های خاص خودش را دارد؛ برای مثال زینک یک کالای صد درصد وارداتی است و باید برای تهیه آن نیز باید برنامه‌ریزی متفاوتی داشت، چالش‌های تهیه این کالا با مرکب متفاوت است. بازرگانی باتیس

    بیشتر بخوانید: دهمین نمایشگاه چاپ دیجیتال و نشر رومیزی در مسیر المپیک

    وی افزود: مرکب کالایی است که تولید داخلی دارد و توسط کارخانه‌های داخل نیز تولید می‌شود، بخشی از آن نیز وارداتی است، تهیه این کالا چالش‌هایی دارد که با تهیه زینک متفاوت است. در همین مورد نیز باید بگویم که یکسری از افراد از برندهای ایرانی با لیبل خارجی برای عرضه این محصول به بازار استفاده می‌کنند که مقابله با آن‌ها نیز به‌نوعی از چالش‌های این رسته محسوب می‌شود.بازرگانی باتیس

    اصفهانی در ادامه یکی از مهم‌ترین و کلی‌ترین مشکلات بازار ملزومات چاپ را یکدست نبودن فعالان این حوزه دانست و اظهار داشت: اتحاد لازم بین فروشندگان ملزومات چاپ وجود ندارد، اکثراً تک‌رو هستند و به منافع جمعی چندان بهایی نمی‌دهند. یک نوع هرج‌ومرج و آشفتگی در بازار ما وجود دارد، هرکسی بخواهد مرکب ایرانی را به‌جای مرکب چینی عرضه می‌کند، قیمت مشخصی برای کالاها وجود ندارد و مسائلی ازاین‌دست روزبه‌روز بازار را آشفته‌تر می‌کند.

    مدیر عامل بازرگانی باتیس؛نقش اتحادیه در سر و سامان دادن به بازار

    وی در ادامه افزود: ما می‌توانیم با کمک اتحادیه این وضعیت را اصلاح کنیم. متأسفانه اتحادیه تنها به مسائل چاپخانه‌داران اهمیت می‌دهد؛ درصورتی‌که اگر بازار ملزومات آشفته باشد ضرر و زیان مستقیمی به صنعت چاپ وارد خواهد شد. می‌توان با برقراری جلسات و گرد هم آوردن بزرگ و کوچک فعالان این حوزه برای سروسامان دادن به وضعت بازار ملزومات چاپ برنامه‌ریزی کرد؛ باید قوانین کلی برای فعالان این بازار تدوین شود که در عین دست‌وپا گیر نبودن هدایت‌کننده نیز باشد. اتحادیه می‌تواند نقش پررنگی در جهت نیل به این هدف مهم داشته باشد.بازرگانی باتیس

    مدیر مجموعه بازرگانی باتیس در پایان وضعیت صنعت چاپ در بخش بسته‌بندی را روبه‌پیشرفت و بهبود دانست و بیان داشت: شیوع بیماری کرونا استفاده از بازار دیجیتال مارکتینگ را گسترش داد به‌طوری که تبلیغات در مجله‌ها و بروشورها به‌شدت کاهش پیدا کرد، به حدی که استفاده از کاغذ در حوزه تبلیغات با کاهش شدیدی مواجه شد؛ از همین رو صنعت نشر هم با کاهش شدید سفارش‌های کاری روبرو شد؛ صنعت چاپ اما در بخش بسته‌بندی همچنان باقدرت به کار خود مشغول است.بازرگانی باتیس

    مطلب قبلیدهمین نمایشگاه چاپ دیجیتال و نشر رومیزی در مسیر المپیک
    مطلب بعدیانتخابات اتحادیه لیتوگراف و مطالبه گری برای احقاق حقوق صنفی

    ارسال یک پاسخ

    لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
    لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

    4 × 5 =

    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.