ساماندهی واحدهای چاپ دیجیتال و بهره مندی از تسهیلات

    گفت و گو با مجتبی معراج‌ محمدی، رئیس اتحادیه لیتوگرافان تهران

    0
    44
    مجتبی معراج محمدی واحدهای چاپ دیجیتال

    واحدهای چاپ دیجیتال با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران ساماندهی می‌ شوند، بیش از 2 هزار واحد چاپ دیجیتال در تهران فعال هستند که تنها 60 واحد در این اتحادیه عضویت دارند.

    به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از ایبنا؛ مجتبی معراج‌ محمدی، رئیس اتحادیه لیتوگرافان تهران با اشاره به دیدارش با محمد خراسانی‌زاده، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، گفت: این نشست به دنبال دیدار اخیر هیئت‌مدیره اتحادیه لیتوگرافان تهران با معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و پیشنهاد ساماندهی واحدهای چاپ دیجیتال با حداقل شرایط برگزار شد.

     وی ادامه داد: امروز یکی از چالش‌های جدی چاپ دیجیتال، نبود ساماندهی فعالان این حوزه است که اتحادیه تلاش دارد با فراهم کردن یکسری امکانات، این موضوع را هدایت کند.

     معراج‌محمدی افزود: طی دیداری که با مدیرکل ارشاد استان تهران داشتیم و طرح مسئله، قرار شده است که اتحادیه یک پیش‌نویس برای ساماندهی واحدهای چاپ دیجیتال با حداقل شرایط تهیه و آماده کند.

     وی با بیان اینکه این پیش‌نویس پس از تصویب و موافقت اداره ارشاد به چاپخانه‌ها ارسال می‌ شود، گفت: در این زمینه برنامه‌ریزی شده که فعالان چاپ دیجیتال با امکانات ترجیحی ساماندهی شوند و این فرصت فقط تا پایان سال جاری فعال است و از سال آینده، دوباره طبق روال سابق انجام خواهد شد.

    واحدهای چاپ دیجیتالثمرات ساماندهی واحدهای چاپ دیجیتال

     معراج محمدی با اشاره به فعالیت 2 هزار چاپخانه دیجیتال در شهر تهران، ادامه داد: از این میان فقط 60 فعال حوزه دیجیتال در اتحادیه لیتوگرافان تهران عضویت دارند و مابقی، زیرزمینی و غیرمجاز فعال هستند.

     وی درباره ثمرات اجرایی شدن این موضوع، گفت: ساماندهی و شناسنامه‌دار شدن چاپخانه‌ها، استفاده از تسهیلات پیش‌بینی شده در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تسهیلات اتاق اصناف برخی از نتایج اجرایی شدن این پیشنهاد به شمار می‌آیند.

    بیشتر بخوانید: ساماندهی چاپخانه ‌های چاپ دیجیتال با همکاری وزارت ارشاد

     معراج‌محمدی همچنین به رسمیت شناخته شدن واحدهای چاپ دیجیتال را دیگر مزیت این موضوع دانست و یادآور شد: اکنون چاپخانه‌ها باید طبق مصوبه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی 50 متر و طبق مصوبه اتاق اصناف، حداقل 20 متر فضا داشته باشند که در تلاشیم این متراژ، موقت کاهش پیدا کند.

     به گفته وی، تسهیل در دریافت محوزهای مربوط به اداره بهداشت و اداره کار نیز از دیگر اقداماتی است که برای این موضوع پیش‌بینی شده است.

    مطلب قبلی7 درس استیو جابز برای مدیران و کارآفرین ها
    مطلب بعدیساخت نخستین مدرسه چاپ سه بعدی جهان در اوکراین

    ارسال یک پاسخ

    لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
    لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

    چهارده − سه =

    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.