بازیابی مشتریان در دنیای رقابت

    0
    10
    بازیابی مشتریان

    هیچ کسب و کاری در بازار دوست ندارد مشتریانش را از دست بدهد. اینکه شما مشتریان تان را به طور مداوم از دست بدهید، یکی از شانس های مهم تان برای ایجاد دامنه ای قابل ملاحظه از مشتریان وفادار را از بین می برد. این اتفاق برای بسیاری از بازاریاب ها به معنای پایان شانس تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف است. البته مگر اینکه راهکاری برای بازیابی مشتریان وجود داشته باشد.

    به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از فرصت امروز، بازیابی مشتریان یا به دست آوردن شان امر ساده ای نیست، اما بهتر از مشاهده خرید آنها از رقبای تان خواهد بود. درست به همین خاطر شما باید در صورت امکان از استراتژی هایی برای بازیابی مشتریان از دست رفته تان استفاده کنید.

    چگونه مشتریان تان را دوباره به دست بیاورید

    بدون تردید کسب و کاری که به طور مداوم مشتریانش را از دست می دهد، یک جای کارش ایراد دارد. با این حال هدف اصلی ما در این مقاله بررسی ایراد مورد نظر نیست، بلکه در تلاش برای ارائه راهکارهایی عملی به منظور بازیابی هرچه سریع مشتریان از دست رفته هستیم.

    پرداختن به چرایی بی میلی مشتریان

    اولین کاری که شما برای بازیابی دوباره مشتریان باید انجام دهید، بررسی چرایی ترک برندتان از سوی آنهاست. این امر شاید بسیار سخت به نظر برسد، اما همیشه مسیرهای میانبری برای رسیدن به اصل مطلب وجود دارد. بر این اساس شما به جای اینکه به طور مداوم در تلاش برای بازیابی مشتریان با هزاران دردسر مختلف باشید، باید به سراغ خود مشتریان بروید.

    یکی از مثال های جالب درباره توجه به مشتریان درباره مشکلات یک برند در زمینه از دست دادن آنها مربوط به مایکروسافت است. بیل گیتس زمانی که سال ها پیش نارضایتی از خدمات پس از فروش این برند افزایش پیدا کرد، خودش به طور مستقیم با برخی از مشتریان صحبت کرد تا دلیل نارضایتی های موردنظر را شناسایی کند. این امر نه تنها تاثیر مثبتی بر روی مشتریان مایکروسافت داشت، بلکه به آنها فرصت بسیار خوبی برای جلب نظر دوباره مشتریان از دست رفته نیز داد.

    جلب نظر کارمندان به فرآیند بازیابی مشتریان

    بازیابی مشتریان با استفاده از کمک کارمندان همیشه ایده جذابی است. دلیل این امر نیز تعامل نزدیک کارمندان شرکت با مشتریان و آگاهی دقیق شان از مشکلات آنهاست. با این حساب اگر شما رابطه خوبی با کارمندان تان داشته باشید، به سادگی هرچه تمام تر امکان آگاهی پیدا کردن از مشکلات مشتریان و دلیل اصلی ترک برندتان را خواهید داشت. از این مرحله به بعد شما دیگر کار خاصی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان نباید انجام دهید، بلکه فقط رفع مشکلات قبلی و اطلاع رسانی به مشتریان درباره آن کافی خواهد بود.

    متاسفانه بسیاری از برندها نسبت به جلب نظر کارمندان شان برای بازیابی مشتریان توجه لازم را نشان نمی دهند. درست به همین خاطر وقتی چنین برندهایی مشتریان شان را از دست می دهند، دیگر برای مدت زمانی طولانی امکان بازیابی آنها را نخواهند داشت.

    همکاری با کارشناس های حرفه ای

    امروزه موسسه های بسیار زیادی برای کمک به برندها در حوزه های مختلف وجود دارد. اگر شما برای بازیابی مشتریان تان دچار مشکل هستید، یکی از ایده های کاربردی در این میان توجه به همکاری با موسسه های حرفه ای است. این امر به شما فرصت طلایی برای بازیابی بی دردسر مشتریان تان در مدت زمانی کوتاه را می دهد.

    بدون تردید استفاده از کمک های برندهای حرفه ای پیشنهاد اول ما در زمینه بازیابی مشتریان نیست، اما اگر در شرایط دشواری گیر کردید، می توانید روی آن حساب کنید. نکته مهم اینکه شما باید هدف اصلی تان بازیابی مشتریان بدون کمک گرفتن از دیگر موسسه ها باشد، در غیر این صورت به احتمال زیاد هزینه زیادی بابت این کار روی دست تان باقی خواهد ماند.

    بیشتر بخوانید:

    درس هایی که باید از کارآفرین های موفق بیاموزیم

    10 استراتژی طلایی بازاریابی دیجیتال برای خرده فروشی ها

     

    خودتان را جای مشتریان بگذارید

    یکی از بهترین کارها برای بازیابی مشتریان این است که خودتان را جای آنها قرار دهید این امر به سادگی فرصت درک تمام مشکلات مشتریان و بازیابی شان را به شما خواهد داد. بنابراین هیچ عذر و بهانه ای در این بخش از سوی شما پذیرفته نیست.

    وقتی درباره قرار دادن خودتان به جای مشتریان صحبت می کنیم، باید تجربه آنها را به طور قابل ملاحظه ای درک نمایید. این امر به شما برای تجربه ای بهتر در زمینه تعامل با مشتریان کمک خواهد کرد. همچنین مشکلات آنها را نیز به سادگی متوجه خواهید شد.

    ارسال یک پاسخ

    لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
    لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

    یک × 1 =