بسته بندی محصولات ایرانی نیازمند تحول و نوسازی

    0
    57
    بسته بندی محصولات ایرانی

    یک تولیدکننده و صادرکننده محصولات کنسروی معتقد است؛ ماشین آلات قدیمی و چاپخانه های قدیمی اصلی ترین مسئله ای است که باعث می شود بسته بندی محصولات ایرانی در حد استانداردهای بین المللی نباشد.

    بسته بندی محصولات ایرانیبه گزارش چاپ و نشر آنلاین؛ محسن فخر مدیرعامل یک شرکت تولیدکننده و صادرکننده در زمینه شوری جات، ترشیجات، کمپوت، انواع کنسروی جات و مرباجات گفت: غالبا در تامین مواد اولیه مشکل داریم در حالی که در بحث صادرات چندان مانعی وجود ندارد.

    وی افزود: به عبارت ساده تر مشکل ما در مورد مواد اولیه نبود و همچنین گرانی آن است. به طوری که گرچه مواد اولیه مورد نیاز ما داخلی است اما به واسطه نوسان قیمتی که ایجاد می شود بعضا جنس را در روز نقد هم نمی توانیم خریداری کنیم.

     

    نوسان قیمت مواد اولیه 

    وی خاطر نشان کرد در واقع  تامین کنندگان و تولیدکنندگان تمایلی به فروش مواد اولیه شان ندارند چون ترجیح می دهند آن را نگه دارند و بعدا با قیمت بالاتری عرضه کنند.

    فخر با بیان اینکه بحث نبود و گرانی مواد اولیه بسیار در تولید تاثیر گذار است افزود: به طوری که معمولا قیمت امروز یک محصولی که تولید می کنیم با قیمت فردای آن متفاوت است و همین باعث می شود یکسری پتانسیل ها که برای فروش وجود دارد را از دست بدهیم.

    وی با اشاره به اینکه صادرات ما عمدتا به آفریقای جنوب، عراق و امارات است گفت: با این وجود وقتی تاجر خارجی با ما روی بحث صادرات قرارداد می بندد و ما قیمت اعلام می کنیم، زمانی که قرار است تولید  نهایی شود یا مواد اولیه نیست یا اگر باشد قیمت مواد اولیه بالاتر می رود و عملا نمیتوانیم آن جنس را به مشتری صادراتی مان تحویل بدهیم و لذا پتانسیل های صادراتی را به همین نحو از دست می دهیم.

     

    سرمایه گذاری بر بسته بندی محصولات ایران برای رقابت در بازارهای جهانی 

    این تولید کننده و صادرکننده محصولات کنسروی کشور تصریح کرد: برای دور زدن این چالش ها در وهله اول باید صبر داشته باشیم و از سوی دیگر تلاشمان را زیاد کنیم. با این وجود برای ماندن در بازار و داشتن رقابتی درست، اصولا روی بحث بسته بندی محصولات ایرانی کار می کنیم.

    فخر خاطرنشان کرد: با توجه به رقبای خوبی که به لحاظ کیفی در این حوزه داریم عمدتا سعی می کنیم بسته بندی مان را به سمت و سویی ببریم که مورد پسند و دلخواه بازار نسل جدید باشد. به همین دلیل از یکی از بهترین طراحان کشور بهره می بریم.

    وی در پاسخ به این سوال که اصلی ترین مشکل بسته بندی محصولات ایران چیست که نمی تواند در بازارهای خارجی رقابت کند، گفت: ماشین آلات قدیمی و چاپخانه های قدیمی اصلی ترین مسئله ای است که باعث می شود بسته بندی محصولات ایرانی در حد استانداردهای بین المللی نباشد.

    بیشتر بخوانید: رونق صنعت بسته بندی با دستیابی به تکنولوژی های جدید

    فخر ادامه داد: از سوی دیگر در بحث بسته بندی محصولات ایرانی با مشکل مواد اولیه نیز مواجه هستیم به طوری که مواد اولیه مورد نیاز برای این صنعت به سختی پیدا می شود و اگر هم در بازار باشد کیفیت لازم را برای عرضه در بازارهای جهانی ندارد.

    منبع: خبرگزاری بازار

    ارسال یک پاسخ

    لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
    لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

    سیزده + 1 =